Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välit poikki vanhempiin/vanhempaan

Vierailija
20.12.2019 |

Välit poikki vanhempiin/vanhempaan? Miten näin on käynyt? Miksi olet pistänyt välit poikki vai ovatko he/hän pistäneet välit poikki sinuun?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut sellasesta asiasta kuin väkivaltaiset vanhemmat. :D

Hih hih

Vierailija
42/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on useampi aikuinen lapsi, joista yksi on katkaissut välit. Hänellä on hyvin negatiivinen kuva lapsuudestaan, minusta ja miehestäni vanhempina, sisaruksistaan, kasvuympäristöstään ylipäänsä. Näen itse asiat eri tavalla, mutta ymmärrän, että lapselleni hänen kokemuksensa on todellinen ja hän on halunnut siksi ottaa etäisyyttä. Olen surullinen asiasta, mutta samalla tyytyväinen siitä, että lapseni rohkenee tehdä ne valinnat, joita hänen hyvinvointinsa edellyttää.

Oletko kuunnellut ja yrittänyt ymmärtää hänen kokemuksiaan sen sijaan että kiistät ne?

Niin, muistikuvat eivät tallennu aivoihimme tietokoneen tiedoston kaltaisena kopiona alkuperäisistä tapahtumainkuluista. Siksi samassa perheessä kasvaneet lapset tosin saattavat päätyä hämmästelemään sitä kuinka erilaiset käsitykset heillä lapsuudenperheestä. Useimmilla meistä on aiheettoman vahva usko siihen, että muistimme kuvaa menneitä tapahtumia objektiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika äärimmäistä katkaista välit. Joskus vaan on tilanteita, että rajat on oman itsen takia pakko asettaa. 

Vierailija
44/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välit poikki vanhempiin. Meitä on 2 lasta, joista olin aina se huonompi. Minua kuritettiin ruumiillisesti vuosia, veljeäni ei koskaan. Minut kasvatettiin niin, että kun kotoa lähdet mitään et saa. Veljeäni ei kasvatettu näin, hän on saanut aivan kaiken, rahaa, auton, asuntolainan takauksen, vanhempani käyvät jopa lenkittämässä sen koiran työpäivän aikana. Meidän koiraa eivät ole lenkittäneet koskaan. En vielä näistä asioista nyrjähtänyt, vaan käänsin nämä voimavarakseni: MÄ olen pärjännyt mieheni kanssa ilman vanhempieni apuja. Veljeni lapsi on niin ihmeellinen jota pitää nähdä vähintään kerran viikossa. Mun lapsia riittää kun näkee muutaman kerran vuodessa.

Kaikkeni yritin lasteni takia, jotta heillä olisi edes yhdet isovanhemmat, mutta luovutin, en vaan jaksa olla ikuinen kakkonen. Olen elämässäni menestynyt ja hyvätuloinen mikä on oiva kasvualusta äitini vihamieliselle kateudelle. Viimeinen niitti oli kun kuulin

Kuin mun elämästä! Sain kohtelulleni selityksen tekemällä geenitestin, rallikuski oli päässyt kirjanpitäjän apajalle.

Vierailija
45/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on useampi aikuinen lapsi, joista yksi on katkaissut välit. Hänellä on hyvin negatiivinen kuva lapsuudestaan, minusta ja miehestäni vanhempina, sisaruksistaan, kasvuympäristöstään ylipäänsä. Näen itse asiat eri tavalla, mutta ymmärrän, että lapselleni hänen kokemuksensa on todellinen ja hän on halunnut siksi ottaa etäisyyttä. Olen surullinen asiasta, mutta samalla tyytyväinen siitä, että lapseni rohkenee tehdä ne valinnat, joita hänen hyvinvointinsa edellyttää.

Oletko kuunnellut ja yrittänyt ymmärtää hänen kokemuksiaan sen sijaan että kiistät ne?

Kyllä olen, vuosikausia. Olen tarkasti välttänyt kiistämästä lapsen näkemyksiä ja pitänyt eriävät mielipiteet ominani. Olen käynyt terapiassa yksin ja yhdessä lapsen kanssa, ja hakenut hänelle apua eri tahoilta. Olen pyytänyt anteeksi, että en ole pystynyt antamaan hänelle parempaa lapsuutta tai helpottamaan hänen oloaan.

Minulla on myös muita lapsia, joten täysin en voi kaikessa asettua yhden lapseni tueksi asettumatta samalla muita lapsiani vastaan. Tämä välit katkaissut lapsi on esimerkiksi siinä käsityksessä, että yksi sisaruksista on yrittänyt tappaa hänet, kun hän oli vasta vauva ja sisarus parivuotias. Tämä ei pidä paikkaansa, mutta lapseni kokemus tästä(kin) on erittäin todellinen. 

Vierailija
46/46 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut välit yli 15v poikki. Johtuu siitä että isäni pahoinpiteli minua koko lapsuuden, ja kehtasi jatkaa samaa vielä ollessani jo aikuinen. Aikuisiällä tehty tempaus meni jo sitten niin pitkälle että meni viimein kuppi nurin. Kadun vain sitä että olin niin nynny etten tehnyt tätä aikeisemmin, olin vasta 28v kun viimein uskalsin.

Ikävä puoli on se että samalla meni liki tyystin välit äitiikin, isäni kun kos-taa siten että kieltää äitiäni olemasta yhteydessä. Eivät ole nähnet lapsenlapsiaan lainkaan.

Olet vakavasti psykoottinen.