Naiset, perustelu miksi miehelle ja lapsille ei tule sallia samoja biovanhemmuuden todisteita kuin naisille?
Perustelunne, miksi tässä(kin) asiassa pitäisi naisilla olla enemmän oikeuksia kuin miehillä/lapsilla?
Miksi olisi mielestäsi "väärin", että tapahtuman jokaisella osapuolella olisi samat faktat eikä siten kuin nyt, että vain yhdellä osapuolella on tieto?
Kommentit (90)
Muistaakseni tämä trolli ei suostunut siihen, että HÄNEN isänsä ja äitinsä kohdalla tehtäisiin testi. Eihän hän voinut äidilleen sellaista epäluottamuslausetta antaa :D
Minusta olisi hyvä jos tämä olisi automaationa kaikilla. Löytyisi isättömillekin lapsille oikea elättäjä eikä tarvitsisi miettiä ilmasntuuko miehelle lehtolapsia myöhemmin. Siis jos oletettaisiin että kaikista syntyvistä lapsista otettaisiin dna talteen, niin ennen pitkää olisi tilanne että kaikkien isäkandidaattienkin dna:t olisi tallessa, ainakin jos ovat Suomessa syntyneitä. Ja lisäksi jokunen syrjähyppy voitaisiin saada kiinni, niitäkään en arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään sitä vastaan. :D Ja eikös puolisolla jotain oikeuksia olekin kunhan äkkää tarpeeksi varhain kysyä isyystestiä? Oma mies on tunnistanut lapset kyllä omikseen ilman testiä, mutta eipä se lisävarmistus minua loukkaisi kun ei voisi tosissaan edes epäillä.
Olisihan se kiva kuulla asiasta ennen kuin lasta edes aletaan yrittää. Raskauden alettua tai lapsen synnyttyä ehdotus vain loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään sitä vastaan. :D Ja eikös puolisolla jotain oikeuksia olekin kunhan äkkää tarpeeksi varhain kysyä isyystestiä? Oma mies on tunnistanut lapset kyllä omikseen ilman testiä, mutta eipä se lisävarmistus minua loukkaisi kun ei voisi tosissaan edes epäillä.
Olisihan se kiva kuulla asiasta ennen kuin lasta edes aletaan yrittää. Raskauden alettua tai lapsen synnyttyä ehdotus vain loukkaa.
Mä en saa kiinni tästä, ei se mene ihon alle, mutta meitä on erilaisia. Näen asian enemmän lapsen oikeutena, elatusvelvollisuuden välttely olisi mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa kiinni tästä, ei se mene ihon alle, mutta meitä on erilaisia. Näen asian enemmän lapsen oikeutena, elatusvelvollisuuden välttely olisi mahdotonta.
Jos mies kertoisi, että hän epäilee minun pettävän häntä juuri silloin, kun yritämme lasta, niin voisin ottaa suhteessa aikalisän. En todellakaan halua raskauden alkavan just silloin, kun mies luulee minun käyvän vieraissa. Kyllä tuollaisen epäluulon selvittämiseen menee aikaa enkä haluaisi etsiä todisteita uskollisuudestani samaan aikaan kun voin pahoin vuorokaudet ympäri. Jos mies ei pääse luuloistaan eroon, en tee hänen kanssaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoisi, että hän epäilee minun pettävän häntä juuri silloin, kun yritämme lasta, niin voisin ottaa suhteessa aikalisän. En todellakaan halua raskauden alkavan just silloin, kun mies luulee minun käyvän vieraissa. Kyllä tuollaisen epäluulon selvittämiseen menee aikaa enkä haluaisi etsiä todisteita uskollisuudestani samaan aikaan kun voin pahoin vuorokaudet ympäri. Jos mies ei pääse luuloistaan eroon, en tee hänen kanssaan lasta.
Juuri tämän takia testin pitäisi olla käytäntö, jota kenenkään ei tarvitsisi vaatia.
Tutkijoiden mukaan lapsista 1-2%:lla on "väärä" isä, eli aika pienestä määrästä on kysymys. Kyllä minulle silti sopisi automaattinen testaus, jos se katsotaan yhteiskunnallisesti tärkeäksi. Jotenkin minusta tuntuu että nämä miehet jotka vaahtoavat asiasta netissä eivät edes ole isiä, mutta ehkä olen sitten väärässä.
https://www.google.com/amp/s/amp.iflscience.com/health-and-medicine/fal…
Mielestäni kaikki Suomen kansalaiset tulisi DNA-testata heti, ja uudet lapset syntymänsä yhteydessä. Biologinen perimä olisi näin kaikille selvää, ja rikostenkin selvittäminen helpottuisi.
Isyydestä epäileville miehille sellainen tiedoksi että "isyystestin" saa kaupalliselta DNA analyysin tarjoalta helposti ja maksaa vain vähän toistasataa per henkilö. Jos kaupallinen testi näyttää ettei ole isä niin on varmasti perusteet hakea oikeuden hyväksymää virallista testausta.
Vierailija kirjoitti:
Testauksen kustannukset otetaan sitten miehen työnantajalta. Korkea aikakin että miehiäkin aletaan rangaista lastenteosta.
Kyllä tietenkin niin, jos on lapsen isä.
VMP
Porkkanoilla houkuttelu yleensä toimii asian kuin asian suhteen. Jos parilla on esittää sukupuolitauti- ja isyystestit, niin lapsilisä voisi olla kaksin- tai kolminkertainen nykyiseen tasoon nähden. Tuosta rahasta jäisi lapselle säästöönkin vaikka opiskelurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testauksen kustannukset otetaan sitten miehen työnantajalta. Korkea aikakin että miehiäkin aletaan rangaista lastenteosta.
VMP
Varamiespalvelu? Kyllä se koskee vuokrafirmojakin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki Suomen kansalaiset tulisi DNA-testata heti, ja uudet lapset syntymänsä yhteydessä. Biologinen perimä olisi näin kaikille selvää, ja rikostenkin selvittäminen helpottuisi.
Isyydestä epäileville miehille sellainen tiedoksi että "isyystestin" saa kaupalliselta DNA analyysin tarjoalta helposti ja maksaa vain vähän toistasataa per henkilö. Jos kaupallinen testi näyttää ettei ole isä niin on varmasti perusteet hakea oikeuden hyväksymää virallista testausta.
Juuri näin. Mutta mielestäni pitäisi kaikilta, ei pelkästään Suomen kansalaisilta.
Katselin puudutettuna, kun lapseni leikattiin minusta ulos. Musta tuntuu että tähän ei sen ihmeempiä todisteluja kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMPVaramiespalvelu? Kyllä se koskee vuokrafirmojakin.
V.ttu mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Mitä tässä oikein haetaan takaa?
Taas ketju aiheesta jossa ei muisteta sellaisen oikeuden olevan olemassa. Kaikki vaan kun ei pane kaikkea liikkuvaa niin sen ymmärtäninen tuppaa joillekin olemaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen takia, että varamiehet maksaisivat elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä?
Ei kiinnosta miesten oikeudet. Ei naisetkaan saa ikinä nimeään jatkumaan. Myös miehiä tulee kannustaa luovuttamaan sukulaisuus toisille miehille. Niin tekee naiswrkinu, kantaessaan appiukon nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä asiasta on ollut jo useita ketjuja ja pääasiassa naiset muistaakseni olivat sitä mieltä, että heillä ei ole mitään automaattista isyydentutkimusta vastaan. Miksi siis aloittaa jälleen uusi ketju ja vielä kirjoitettuna sellaisella asenteella, kuin olisi olemassa naisten välinen salaliitto, jossa nimenomaan pyrittäisiin yhteistuumin maksattamaan elatusmaksuja miehillä, jotka eivät ole lasten biologisia isiä?
Suurin osa naisista oli kyllä sitä mieltä, että mitään kallista ja systemaattista testausta he eivät tue ja maksa. Kyseinen testaushan "kertoo" sen, että jokainen nainen _potentiaalinen_ pettäjä ja jopa jokainen syntynyt vauva, on merkki _mahdollisesta_ pettämisestä.
Niin ja jokainen mies on _mahdollinen _ isä. Huijari ja petturi, joka yrittää maksattaa siittämänsä lapsen elatuksen toisella miehellä. Kaikki miehet on siis tutkittava. Luulisi miesten ottavan tämän ihan asiallisena asiana. Jokaisesta miehestä pitäisi viimeistään 16-vuotiaana ottaa dna-testi, joka sitten myöhemmin tärppäisi jonkun maailmaan tulleen lapsen kohdalla. Aina löytyisi isä. Aina löytyisi elättäjä. Ehkä se vähän hillitsisi miestenkin intoa päästä sinne peiton alle milloin kenenkin kanssa.
Tuollaisessa skenaariossa dna otetaan tietysti kaikilta ihmisiltä koska siitä selviää muutakin kuin isyyksiä.
Luottamus toimii kahteen suuntaan. Jos mies ei luota naiseen, ei naisenkaan tarvitse luottaa mieheen. Miehistä tulee kotona viihtyviä miehiä, joiden paras vapaa-ajan viettotapa on puuhastella perheen kanssa. Ei siis enää saunailtoja tai kalareissuja kavereitten kanssa.