Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, perustelu miksi miehelle ja lapsille ei tule sallia samoja biovanhemmuuden todisteita kuin naisille?

Vierailija
20.12.2019 |

Perustelunne, miksi tässä(kin) asiassa pitäisi naisilla olla enemmän oikeuksia kuin miehillä/lapsilla?

Miksi olisi mielestäsi "väärin", että tapahtuman jokaisella osapuolella olisi samat faktat eikä siten kuin nyt, että vain yhdellä osapuolella on tieto?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan naisena ole mitään isyystestejä vastaan ja jos ne tehtäisiin automaattisesti kaikille, poistuisi kuviosta se epäluottamuslauseaspektikin.

Vierailija
22/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testauksen kustannukset otetaan sitten miehen työnantajalta. Korkea aikakin että miehiäkin aletaan rangaista lastenteosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se mies ei edelleenkään puske sitä ipanaa sukuelimistään ulos.

Ahaa, eli lapsi on enemmän naisen omaisuutta ja naisen projekti? Toivottavasti pätee myös siten, että nainen hoitaa ja maksaa enemmän?

Lähes 100% näin käykin. Missä todellisuudessa sinä elät jos et tiedä naisten hoitavan ja maksavan pääosin tai kokonaan lasten kulut?

Kumma juttu, minä kun olen ollut siinä luulossa, että esim. 4k€ tienaavan miehen on maksettava talouden menoista ihan suhteessa tuloihinsa eikä 50/50 sen 2k€ tienaavan lähärivaimonsa kanssa!

Olen luullut väärin. Miehen on maksettava perheen menoista sellainen osuus, kuin vaimon kanssa on yhdessä sovittu. Se voi olla 50-50, suhteessa tuloihin tai jotain aivan muuta.

Vierailija
24/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan naisena ole mitään isyystestejä vastaan ja jos ne tehtäisiin automaattisesti kaikille, poistuisi kuviosta se epäluottamuslauseaspektikin.

Mua ei heiluttaisi sekään, en suhtaudu asioihin niin tunteella. Jos se testitulos tekisi miehen onnelliseksi, teettäköön. Itse tiedän kyllä kuka on lapseni isä, suotakoon hänelle sama. Meillä on aikuinen lapsi, joka on edelleen ihan naurettavan paljon isänsä näköinen, ei teettänyt. 

Vierailija
25/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan pakollista testiä, koska minusta kyseessä on perheen oma asia. Testin saa jo nykyään kuka tahansa, tarvittaessa jopa salassa kumppanilta, mitään tarvetta määrätä muiden perheiden puolesta ei pitäisi olla.

Vierailija
26/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä asiasta on ollut jo useita ketjuja ja pääasiassa naiset muistaakseni olivat sitä mieltä, että heillä ei ole mitään automaattista isyydentutkimusta vastaan. Miksi siis aloittaa jälleen uusi ketju ja vielä kirjoitettuna sellaisella asenteella, kuin olisi olemassa naisten välinen salaliitto, jossa nimenomaan pyrittäisiin yhteistuumin maksattamaan elatusmaksuja miehillä, jotka eivät ole lasten biologisia isiä?

Suurin osa naisista oli kyllä sitä mieltä, että mitään kallista ja systemaattista testausta he eivät tue ja maksa. Kyseinen testaushan "kertoo" sen, että jokainen nainen _potentiaalinen_ pettäjä ja jopa jokainen syntynyt vauva, on merkki _mahdollisesta_ pettämisestä.

Niin ja jokainen mies on  _mahdollinen _ isä.  Huijari ja petturi, joka yrittää maksattaa siittämänsä lapsen elatuksen toisella miehellä.  Kaikki miehet on siis tutkittava.  Luulisi miesten ottavan tämän ihan asiallisena asiana.   Jokaisesta miehestä pitäisi viimeistään 16-vuotiaana ottaa dna-testi, joka sitten myöhemmin tärppäisi jonkun maailmaan tulleen lapsen kohdalla.  Aina löytyisi isä.  Aina löytyisi elättäjä.  Ehkä se vähän hillitsisi miestenkin intoa päästä sinne peiton alle milloin kenenkin kanssa.

Vierailija
27/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on järjetön määrä lapsia joiden isä on joku muu kuin se joka itseään isäksi luulee.

Naiset eivät kykene käsittämään tätä asiaa miestenkannalta kun itse voivat olla 100% varmoja äitiydestään, miehellä ei ole muutakuin luotto lapsen äitiin, mitään faktaa ei ole.

Keneltä olisi pois jos kaikki lapset testattaisiin synnärillä?

Peukku ylös jos kannatat isyystestiä automaattisesti kaikille ja peukku alas jos ei

Vierailija
28/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se mies ei edelleenkään puske sitä ipanaa sukuelimistään ulos.

Ahaa, eli lapsi on enemmän naisen omaisuutta ja naisen projekti? Toivottavasti pätee myös siten, että nainen hoitaa ja maksaa enemmän?

Lähes 100% näin käykin. Missä todellisuudessa sinä elät jos et tiedä naisten hoitavan ja maksavan pääosin tai kokonaan lasten kulut?

Kumma juttu, minä kun olen ollut siinä luulossa, että esim. 4k€ tienaavan miehen on maksettava talouden menoista ihan suhteessa tuloihinsa eikä 50/50 sen 2k€ tienaavan lähärivaimonsa kanssa!

No se on täysin kohtuullista, että kumpikin maksaa tulojensa mukaan. Jos pienempituloinen vaimosi maksaisi saman kuin sinä niin silloin hän päätyisi elättämään sinua. Tässä oli kuitenkin kyse lapsista ja usein miehet jättää lapsen kulut vaimon hoidettavaksi. Ja ennen kuin aloitat nillityksesi niin minä olen maksanut aina perheen KAIKKI menot ja mies on vain kännykkänsä, joten tiedän teistä elätiksi haluavista ja haaveilevista kyllä ihan tarpeeksi. Olen maksanut myös silloin kaiken kun mies on tienannut 2 kertaa enemmän kuin minä. Minusta sellainen mies on häpeäksi kaikille miehille joka ei pidä kunnia-asianaan perheensä elättämistä ja päätoimisena elättäjänä toimimista.

Vierailija
29/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei heiluttaisi sekään, en suhtaudu asioihin niin tunteella. Jos se testitulos tekisi miehen onnelliseksi, teettäköön. Itse tiedän kyllä kuka on lapseni isä, suotakoon hänelle sama. Meillä on aikuinen lapsi, joka on edelleen ihan naurettavan paljon isänsä näköinen, ei teettänyt. 

Sama täällä. Ehkäisyn jäädessä aikanaan pois mies ilmoitti haluavansa aikanaan isyystestin. En nähnyt kerrassaan mitään syytä loukkaantua tai kieltäytyä. Lapset on kyllä ihan isänsä näköisiä eikä mies sitten lopulta testiä halunnutkaan, mutta jos olisi halunnut, niin tietysti olisin sen hänelle suonut. En osaa oikein ymmärtää sellaista maailmankuvaa, jossa isyystestin toivominen johtaa väistämättä eroon. Minusta se on jotenkin kummallisen ehdoton ja ehkä vähän lapsellinenkin ajatusmalli.

Vierailija
30/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä37, kai? kirjoitti:

Suomessa on järjetön määrä lapsia joiden isä on joku muu kuin se joka itseään isäksi luulee.

Naiset eivät kykene käsittämään tätä asiaa miestenkannalta kun itse voivat olla 100% varmoja äitiydestään, miehellä ei ole muutakuin luotto lapsen äitiin, mitään faktaa ei ole.

Keneltä olisi pois jos kaikki lapset testattaisiin synnärillä?

Peukku ylös jos kannatat isyystestiä automaattisesti kaikille ja peukku alas jos ei

Vastustan. Ei kuulu ulkopuolisten päätettäväksi.

Vierailija
31/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamiehet jaksavat muistuttaa, miten heidän pitää lähteä sotimaan vihollista vastaan, kun sota syttyy. Kovasti he uhoavat urhoollisuuttaan. Silti yksikään heistä ei uskalla sanoa mitään, kun lastenvalvoja kysyy haluaako mies Isyystestin. Naimisissa olevat miehet eivät uskalla sanoa asiasta edes vaimolleen. Noin rohkeita ovat suomimiehet.

Vierailija
32/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sanoa miehelle isyystestauksesta. Minustakin on kiva tietää, kenen lapsi tuossa mahassa myllertää.

Vierailija
33/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ehkäisyn jäädessä aikanaan pois mies ilmoitti haluavansa aikanaan isyystestin. En nähnyt kerrassaan mitään syytä loukkaantua tai kieltäytyä. Lapset on kyllä ihan isänsä näköisiä eikä mies sitten lopulta testiä halunnutkaan, mutta jos olisi halunnut, niin tietysti olisin sen hänelle suonut. En osaa oikein ymmärtää sellaista maailmankuvaa, jossa isyystestin toivominen johtaa väistämättä eroon. Minusta se on jotenkin kummallisen ehdoton ja ehkä vähän lapsellinenkin ajatusmalli.

Ei se minustakaan mikään automaattinen syy eroon ole mutta olisin kyllä hieman ihmeissäni että millä perusteella vaikkapa oma mieheni sitä haluaisi. Siis kun en ole antanut ensimmäistäkään syytä hänelle epäillä uskollisuuttani. Lähinnä siis minulle tulisi mieleen että mies ei ilmeisesti ole minuun ennenkään luottanut ja nyt näkee lapsen kautta hyvin mahdollisuuden yrittää saada varmistus epäilyksilleen.

Sinällään minusta on ihan hyvä jos geneetinen sukulaisuus on yksiselitteisesti tiedossa mutta ei sen tarkoitus ole siis olla mikään vaimojen uskollisuustakuu.

Vierailija
34/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin miehet sitä isyystestiä tarvitsevat? Jos ei huvita kasvattaa lasta, sen kun vain lähtevät nostelemaan. Niinhän miehet ennenkin tekivät kuin ei vielä ollut mitään isyystestejä, eikä miestä voinut saada vastuuseen: panivat vain naisen paksuksi ja sitten jättivät yksin ä*ärän kanssa.

Vierailija
35/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että isyystesti kaikille halukkailla tehtäisiin vaikka sitten automaationa, mutta en itse haluaisi sitä maksaa, jos se kovin kallista touhua on.

Vierailija
36/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä välttämättä eroon, mutta onhan se epäluottamuksen osoitus. Voiko suhde toimia, jos luottamus puuttuu noinkin isossa asiassa?

Vierailija
37/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet sitä isyystestiä tarvitsevat? Jos ei huvita kasvattaa lasta, sen kun vain lähtevät nostelemaan. Niinhän miehet ennenkin tekivät kuin ei vielä ollut mitään isyystestejä, eikä miestä voinut saada vastuuseen: panivat vain naisen paksuksi ja sitten jättivät yksin ä*ärän kanssa.

Samalla voidaan nostaa elatusmaksuja. Verovarojakin säästyy, kun jokaiselle lapselle löytyy elättäjä. Tehdään myös niin, että elatusmaksuvelka ei vanhene koskaan.

Vierailija
38/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minustakaan mikään automaattinen syy eroon ole mutta olisin kyllä hieman ihmeissäni että millä perusteella vaikkapa oma mieheni sitä haluaisi. Siis kun en ole antanut ensimmäistäkään syytä hänelle epäillä uskollisuuttani. Lähinnä siis minulle tulisi mieleen että mies ei ilmeisesti ole minuun ennenkään luottanut ja nyt näkee lapsen kautta hyvin mahdollisuuden yrittää saada varmistus epäilyksilleen.

Sinällään minusta on ihan hyvä jos geneetinen sukulaisuus on yksiselitteisesti tiedossa mutta ei sen tarkoitus ole siis olla mikään vaimojen uskollisuustakuu.

Eikä se uskollisuustakuuna edes toimisi. Olisihan se aivan käsittämättömän typerä veto pettävältä naiselta hankkiutua raskaaksi toiselle. Ei kai kukaan ihan niin daiju olisi?

Mies vaan on näissä asioissa biologisista syistä heikoilla, soisin tasoituksen isyystestin muodossa reiluuden nimissä (100% varmuus). Soisin miehelle kyllä mielelläni raskauden, synnytyksen ja imetyksenkin, valutettavasti se ei onnistu.

Vierailija
39/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä välttämättä eroon, mutta onhan se epäluottamuksen osoitus. Voiko suhde toimia, jos luottamus puuttuu noinkin isossa asiassa?

Juuri näin. Jos ei ole pokkaa sanoa jo aikaisemmin että "epäilen että petät minua" niin ei sitä tarvitse kiertää sillä että sitten dna-testillä haetaan varmuutta. 

Vierailija
40/90 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään sitä vastaan. :D Ja eikös puolisolla jotain oikeuksia olekin kunhan äkkää tarpeeksi varhain kysyä isyystestiä? Oma mies on tunnistanut lapset kyllä omikseen ilman testiä, mutta eipä se lisävarmistus minua loukkaisi kun ei voisi tosissaan edes epäillä.