Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
781/803 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenno-pesco-ovo-lacto-vegetaristi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma aika erikoinen nykyisin. Enää ei riitä lahjalista. Sen lisäksi on myös ruokalista siitä, mikä kelpaa ja mikä ei. Onnellinen saa olla, että omat aikuiset lapset puolisoineen eivät tällaisia listoja lähettele, vaan arvostavat ja kunnioittavat sitä, että on laitettu hyvää jouluruokaa. Tuttavapiirissä on niitä, jotka menevät mummon joulupöytään siitä lähtökohdasta, että heille on laitettu omat ruuat. Vanha mummo siellä pienillä eläkerahoillaan sitten yrittää kaupasta löytää vegevaihtoehtoja.

Tähän voisi sanoa yhden uuden kaskun. Mistä tietää, että ruokailijoiden joukossa on vegaani? Ei tarvitse tietää, vegaani kyllä ilmoittaa itse kovaan ääneen.

Ennen vanhaan opetettiin lapset kotona siten, että kun mennään kylään, niin kohteliaasti otetaan vastaan tarjoilut mitä nyt kyläpaikassa sattuu olemaan. Jos ei joku tarjolla olevista miellytä tai ei voi  esim allergian vuoksi mitään syödä, niin sitten ollaan ilman ja hiljaa. Kohteliaasti kieltäydytään. Nykyään kylään tuleva asettaa ehtoja ja ultimaatumeja siitä mitä pöydässä pitää olla ja jos on oman ideologian kannalta väärää ruokaa, loukkaannutaan ja aletaan itkeä somessa kuinka olikin niin torspot tyypit, etteivät tajunneet tarjota fennovegaania tms. Missä on teidän käytöstavat?

Onhan tässäkin ketjussa huomattu, että vegaaneilta puuttuu käytöstavat. Heille pitää olla kylässä sopivat tarjottavat, mutta he eivät ota vieraittensa ruokia huomioon, jos heille menee syömään.

Vierailija
782/803 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten täällä kaikki keskittyy vihaamaan vegaania miniää, vaikka ilmeisesti tässä onkin keskustelleet äiti ja poika. Pojalle tyttöystävän vegaanius on ok, mammalle ei --> poika kilahtanut omalle äidilleen. Täällä vaan on foorumin kantturoilla niin kova tarve vihata muita naisia, varsinkin itseä nuorempia, kauniimpia ja hedelmällisempiä. ;) 

Toivottavasti huomenna poika ja miniä pysyvät poissa anoppilasta, ja itseasiassa kaikki tulevatkin joulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/803 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma aika erikoinen nykyisin. Enää ei riitä lahjalista. Sen lisäksi on myös ruokalista siitä, mikä kelpaa ja mikä ei. Onnellinen saa olla, että omat aikuiset lapset puolisoineen eivät tällaisia listoja lähettele, vaan arvostavat ja kunnioittavat sitä, että on laitettu hyvää jouluruokaa. Tuttavapiirissä on niitä, jotka menevät mummon joulupöytään siitä lähtökohdasta, että heille on laitettu omat ruuat. Vanha mummo siellä pienillä eläkerahoillaan sitten yrittää kaupasta löytää vegevaihtoehtoja.

Tähän voisi sanoa yhden uuden kaskun. Mistä tietää, että ruokailijoiden joukossa on vegaani? Ei tarvitse tietää, vegaani kyllä ilmoittaa itse kovaan ääneen.

Ennen vanhaan opetettiin lapset kotona siten, että kun mennään kylään, niin kohteliaasti otetaan vastaan tarjoilut mitä nyt kyläpaikassa sattuu olemaan. Jos ei joku tarjolla olevista miellytä tai ei voi  esim allergian vuoksi mitään syödä, niin sitten ollaan ilman ja hiljaa. Kohteliaasti kieltäydytään. Nykyään kylään tuleva asettaa ehtoja ja ultimaatumeja siitä mitä pöydässä pitää olla ja jos on oman ideologian kannalta väärää ruokaa, loukkaannutaan ja aletaan itkeä somessa kuinka olikin niin torspot tyypit, etteivät tajunneet tarjota fennovegaania tms. Missä on teidän käytöstavat?

Tämä kasku on monta monta vuotta vanha, vegaanivihaajien vakiosanonta kun eivät järkevämpää päässään keksi. Itse tunnistan äärilihaanin juuri näistä "kaskuista", jänis & polkupyörä ym. jutuista. Minusta vegaanivihan lietsominen ja näiden sanontojen jankkaaminen vuodesta toiseen ei ole hyvien käytöstapojen mukaista.  

Annankin sinulle neuvon jolla pärjäät joulupöydässä ja vaikutat sivistyneeltä. Jos näet joulupöydässä jonkun jättävän kinkun väliin ja syövän vain kasvisjuttuja, älä ala kovaan ääneen jankkaamaan näitä kaskujasi, kiitos. Anna ruokarauha vegaanille jouluna. Ja mielellään muuaallakin esimerkiksi hautajaisissa ja muissa juhlissa sekä työpaikalla ei ole kohteliasta alkaa latelemaan näitä juttuja jos huomaat jonkun syövän vegeä.

Vierailija
784/803 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttukoon perkele.

Vierailija
785/803 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko ap:lle yksinäinen, kolkko joulu vai onko trollipostaus tänne unohtunut jo aikoja sitten? 

Vierailija
786/803 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme ulkomaan matkalla kaveriporukassa, josta yksi on vegaani (välillä on, välillä ei) ja ajattelimme kaikki, että matka varmasti menee ruokailujenkin puolesta ok.

Mutta ei. Kaksi ensimmäistä päivää viidestä kulutimme pelkästään sopivien vegaanisten lounaspaikkojen, kahviloiden ja illallispaikkojen etsintään. Meillä oli onneksi yhteinen lista, missä ajattelimme käydä ja alkoi näyttää siltä ettemme ehdi käydä yhtään missään, paitsi shoppailut ehdimme hoitaa. Museot ja musikaalit olivat vielä todo -listalla. Niinpä ilmoitimme, että käytämme jäljellä olevat kolme päivää listan toteuttamiseen. Sen jälkeen vegaani söi normiruokaa, mutta valitti meille koko ajan. Jäi tosi paha maku matkasta :(

Vierailija
787/803 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme ulkomaan matkalla kaveriporukassa, josta yksi on vegaani (välillä on, välillä ei) ja ajattelimme kaikki, että matka varmasti menee ruokailujenkin puolesta ok.

Mutta ei. Kaksi ensimmäistä päivää viidestä kulutimme pelkästään sopivien vegaanisten lounaspaikkojen, kahviloiden ja illallispaikkojen etsintään. Meillä oli onneksi yhteinen lista, missä ajattelimme käydä ja alkoi näyttää siltä ettemme ehdi käydä yhtään missään, paitsi shoppailut ehdimme hoitaa. Museot ja musikaalit olivat vielä todo -listalla. Niinpä ilmoitimme, että käytämme jäljellä olevat kolme päivää listan toteuttamiseen. Sen jälkeen vegaani söi normiruokaa, mutta valitti meille koko ajan. Jäi tosi paha maku matkasta :(

Myös ruokapaikat voi nykyään helposti etsiä etukäteen ja tarkistaa ruokalistat. Huonoa suunnittelua tuollainen, etenkin vegaanilta.

Vierailija
788/803 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tässä kävi?

Vierailija
789/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten tässä kävi?

Olisi kiva kuulla toiko tyttöystävä omat sapuskat mukanaan (tuskin osaa ees kokata, vain vaatia) vai jäikö poikasikin jouluruualta pois?

Vierailija
790/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ollut vain trolli joulua odotellessa...

Vierailija
791/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ellei vastausta kuulu...

Vierailija
792/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vegaanikumppani joulupöytään ja minä olin laittanut hänelle vegaanisia ruokia, mikä vei kyllä oman aikansa sekin, kun piti miettiä ja varmistaa ainesten vegaanisuus jne.  Eikä täällä pikkukylän kaupoissa kaikkea korvikejuttua edes myydä.  Mutta tein kuitenkin parhaani.

No nyt olen saanut heitellä niitä pois, vaikka teinkin vain pienet määrät.  Ja näytin hänelle, mitkä ruuat ovat hänelle sopivia.   Eihän hän syönyt juuri mitään.  Ehkä pikkulusikallisen otti sitä ja toisen tätä.  Huomasin sitten ruokia pois korjatessani, että kaikkeen hänelle varsinaisesti laitettuun hän ei ollut koskenut ollenkaan.  Tulihan siitä jotenkin turhautunut olo, vaikka hän itse olikin ihan miellyttävä ihminen.  Mutta näin vaivaa ja tein, eikä mikään kuitenkaan oikein kelvannut.   En tiedä mitä tekisin ensi jouluna, jos hän tulee meille silloinkin.

Vierailija
793/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli vegaanikumppani joulupöytään ja minä olin laittanut hänelle vegaanisia ruokia, mikä vei kyllä oman aikansa sekin, kun piti miettiä ja varmistaa ainesten vegaanisuus jne.  Eikä täällä pikkukylän kaupoissa kaikkea korvikejuttua edes myydä.  Mutta tein kuitenkin parhaani.

No nyt olen saanut heitellä niitä pois, vaikka teinkin vain pienet määrät.  Ja näytin hänelle, mitkä ruuat ovat hänelle sopivia.   Eihän hän syönyt juuri mitään.  Ehkä pikkulusikallisen otti sitä ja toisen tätä.  Huomasin sitten ruokia pois korjatessani, että kaikkeen hänelle varsinaisesti laitettuun hän ei ollut koskenut ollenkaan.  Tulihan siitä jotenkin turhautunut olo, vaikka hän itse olikin ihan miellyttävä ihminen.  Mutta näin vaivaa ja tein, eikä mikään kuitenkaan oikein kelvannut.   En tiedä mitä tekisin ensi jouluna, jos hän tulee meille silloinkin.

Olen miettinyt ihan samaa, aina niitä vegaaniruokia jää, joulusta esim. seitania (jota ei kukaan meistä sekaaneista saa alas). Toiveena hänellä oli juurikin seitan, juustoja ja laatikoita sekä sitä porkkalaa. Tarjosin vegaanille ystävälleni näitä ruokia mukaankin, mutta ei, on kuulemma kotona riittävästi. Onko sitten kuinka eettistä, että ostan ja teen vegaanille omat ruokansa ja joudun heittämään loput pienen syömisen (paremminkin maistelun) jälkeen roskiin? Turhauttaa.

Vierailija
794/803 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ehdotin hänelle, että voisi tuoda omat syötävänsä mukana. Mutta ei, toivoi, että hänelle olisi oma tarjoilu. Olen alkanut epäillä hänen vegaaniuttaan pelkäksi erikoisuuden tavoitteluksi.

Vierailija
795/803 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo maistuu kunhan ne ovat vegaanisia eikä ole tarvinnut hyväksikäyttää ja tappaa eläimiä. Eläinten ja niiden eritteiden syönti on aina toiselta ihmiseltä opittu turha ja julma tapa tyydyttää himojaan eikä tarve kuten ravinnon saanti .

Vierailija
796/803 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa yksi vegaani ja juhliin pitää häntä varten nyt vääntää sitten erikseen syömistä. Taidan vaan sanoa, että on vegaanista ja ihan normi ruoat laittaa. Ei ole vielä yhtään vegaania tainnut siihen kuukahtaa.

Vierailija
797/803 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa, aina niitä vegaaniruokia jää, joulusta esim. seitania (jota ei kukaan meistä sekaaneista saa alas). Toiveena hänellä oli juurikin seitan, juustoja ja laatikoita sekä sitä porkkalaa. Tarjosin vegaanille ystävälleni näitä ruokia mukaankin, mutta ei, on kuulemma kotona riittävästi.

Mitähän siellä kotona mahtoi olla riittävästi? Ettei vaan käynyt niin että kun pääsi kotiin niin kaivoi jääkaapista kinkut ja graavilohet esiin ;)

Vierailija
798/803 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akrasia kirjoitti:

Kaikki nuo maistuu kunhan ne ovat vegaanisia eikä ole tarvinnut hyväksikäyttää ja tappaa eläimiä. Eläinten ja niiden eritteiden syönti on aina toiselta ihmiseltä opittu turha ja julma tapa tyydyttää himojaan eikä tarve kuten ravinnon saanti .

Väärin.  Eläinten syönti on suora seuraus ihmisen biologiasta eikä sitä voi ihan äkkiä muuttaa. Voihan sitä muutaman tuhannen (tai kymmenen tuhannen) vuoden päästä katsoa uudelleen mutta ei siinä nopealla aikataululla mitään muutoksia tapahdu.

Vierailija
799/803 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Ja vegaani syö kermaa? 😅

Ei ole suomalaista ruokaa ilman kermaa ja juustoa.

Vierailija
800/803 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akrasia kirjoitti:

Väärin.  Eläinten syönti on suora seuraus ihmisen biologiasta eikä sitä voi ihan äkkiä muuttaa. Voihan sitä muutaman tuhannen (tai kymmenen tuhannen) vuoden päästä katsoa uudelleen mutta ei siinä nopealla aikataululla mitään muutoksia tapahdu.

Hanki elämä sinä vegaaneja tänään kiusannut i di oot ti. Onko sekaan in terveytesi brakaamassa vai mistä tämä pakkomielle? Just oli analysoitu jotain kivikauden ihmisen kakkaa. Siinä oli ollut tyyliin 100 g kuitua päivää kohti kun nykyihminen yritetään saada hankkimaan edes se 25 g. Yritäpä tehdä tuo temppu lihaa syömällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä