Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaajani haluaa kanssani lapsen ja avioliittoon

Vierailija
19.12.2019 |

Tapahtui syksyllä vuonna 2004. Sairastin masennusta ja vietin päiväni roikkumalla netissä. Kerroin avoimesti elämästäni, en osannut varoa netin vaaroja. Tapasin monenlaisia ihmisiä.
Eräs jäi mieleen, hänellä oli isohko vene, jossa hän piti bileitä. Kutsutaan tätä miestä Jonneksi. Juttelin aktiivisesti Jonnen serkun kanssa. Olin vähän kiinnostunut serkusta, sain kuvankin häneltä ja meidän piti mennä treffeille. Sitten jossain vaiheessa myös Jonne oli kiinnostunut, mutta jutut oli sen verran naisia halventavia, tyyliin anna pillua ja pillu sitä ja tätä ja naisten ulkonäön ja hoikkuuden arvostelua, että ei kiinnostanut.
Treffit peruuntuivat, en silloin vielä tajunnut, että heillä ja oli rinki, jossa kirjoiteltiin tietoja ja jaettiin kuvia naisista. Minun juttuni ja kuvani olivat yleinen naurunaihe.
Treffit peruuntuivat, mutta välillä kuitenkin viestittelin ja kerroin kuulumisia Jonnen serkulle. Olin saanut työpaikan lupaavalta kuulostavalta paikasta alalta, jossa olin hyvä. Porvoosta. Kerroin serkulle tästä ja samantien hän pisti jutun leviämään.
Aloitin työn ja muutaman päivän jälkeen alkoi jälkeisiä sadella. Nettikiusaaminen oli todella törkeää. Minun ulkonäköäni ruodittiin, tapaani tehdä työtä, olemustani, puheitani -aivan kaikkea. Sinnittelin työssä lopulta puolitoista vuotta. Illat ja viikonloput menivät itkiessä ja koittaen pitää pääni kasassa. Olin hyvä työssäni, minusta pidettiin työyhteisössä. Olen introvertti ihminen, jolla on ollut haasteita löytää paikkaansa elämässä. Tuo työpaikka olisi ollut minulle hyvä.
Valehtelematta minusta on kirjoitettu sadoittain, ehkä tuhansittain ketjuja nettiin.
Lopulta sairastuin burnouttiin ja irtisanouduin.
Sen jälkeen, siis vuodesta 2007 olen ollut työtön tai työkyvytön. Olen sairastanut masennusta ja paniikkihäiriötä. Nettikiusaaminen vain pahensi asiaa. Eristäydyin kokonaan.
Vuonna 2009 tapasin miehen, joka oli vieraasta kulttuurista. Tämä tuntui pelastukselta minulle, koska olin tullut vainoharhaiseksi
kaikkia miehiä kohtaan, epäilin, että he tiesivät minusta ja mitä netissä on kirjoiteltu.
Olen ollut enemmän tai vähemmän työttömänä 13 vuotta. Puhdasta ansiomenetystä minulle on tullut yli 390 000 €. Jos laskee vuosiansiot 30 000 € x 13 = 390 000 €.
Vuosia sitten perin suuren summan rahaa, sekin kiiri nettipiireissä.
Vähän aikaa sitten tämä Jonne, jonka serkun kanssa minun piti mennä treffeille, on osoittanut kiinnostusta minuun. Hän haluaisi ehkäpä kanssani perheen ja avioon. Olen kuulemma sopiva kaikin tavoin.
Viime viikonloppuna mies pisti ystävänsä perääni, ja tämä ystävä sanoi, että: ”Kyllä me sinulle työtä löydetään” ja katsoi pitkään ja merkitsevästi vatsaani. Kun siis kerroin, että olen ollut 13 vuotta pois työelämästä.
Voisin ehkä vähän olla kiinnostunut Jonnesta, mutta sitten Jonnen serkku ja kaverit.
Ei kovin paljon kiinnosta olla tekemisissä heidän kanssaan.
Nyt mietinkin, pitäisikö haudata koko juttu. Minulle on tapahtunut aika paljon kipeitä asioita tämän 13 vuoden aikana. Tietysti hyviäkin.
Tämä kyllä vaivaa minua, että olen tipahtanut työelämästä pois nettikiusaamisen takia. Lisäksi mies kiinnostui minusta, kun kuuli perinnöstäni. Muuten miestä ja hänen kaveripiiriään ei olisi todellakaan kiinnostanut tekemiseni, vain minulle nauraminen.
Eikö tämä kerro jotain olennaista Jonnesta? Itsekeskeinen ja pinnallinen ihminen. Toisaalta ihmisetkin muuttuvat ja Jonne on kokenut paljon. Jonnella on ollut paljon naisia, hänen maineensa on mennyt, ja hänellä on vaikeuksia saada ketään kunnollista naista seurustelusuhteeseen kanssaan. Eli kyllä hänkin on varmasti kärsinyt.
Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hullu... Et tuollaisten kiusaajien ja idareitten anssa ole ja et ainakaan mitään juttuja ala seurustelua, lapsia tms.

OPI KUNNIOITTAMAAN ITSEÄSI!!!

Tässä on myös se, että meistä kumpikaan ei ole ihan normaali, minä tai Jonne.

Ei tämä nyt ihan normaalilta kyllä kuulosta.

Vierailija
22/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöttäydy yhteen vain, olette molemmat kirjoituksen perusteella seinähulluja.

Aika pitkän trololololoo-aloituksen jaksoit kirjoitella, 2/5 siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hullu... Et tuollaisten kiusaajien ja idareitten anssa ole ja et ainakaan mitään juttuja ala seurustelua, lapsia tms.

OPI KUNNIOITTAMAAN ITSEÄSI!!!

Tässä on myös se, että meistä kumpikaan ei ole ihan normaali, minä tai Jonne.

Ei tämä nyt ihan normaalilta kyllä kuulosta.

Silti, 2 hullua yhdessä ei ole hyvä juttu.

Vierailija
24/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että tykkäät veneestä.

Vierailija
25/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tää nyt sattuisi olemaan totta, ja tuo Porvoo vain ikävä sattuma, kysyisinkin, etkö ihmisparka tajua milloin sinua yritetään käyttää hyväksi? Sua siis kosiskelee tyyppi joka on aikaisemmin masinoinut suhun kohdistuvan kiusaamiskampanjan, ja tuo tyyppi vain sattumalta huomasi sun olevan sen elämän nainen vasta siinä vaiheessa kun sä pääsit käsiksi huomattavaan rahasummaan?

Aivan sama mikä mt-ongelma sulla on, vajaa apinakin tajuaa pitää päänsä (ja rahansa) eikä hypätä tuollaisen huijarin kelkkaan.

Vierailija
26/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa on tuommoiset piirit?

Vierailija
27/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin ja lapsia? Missään ei sellaista ilmene. Eikö mitenkään ole mahdollista, että sinulla olisi jokin psyykkinen sairaus, jonka vuoksi kuvittelet nettikirjoitusten koskevan sinua.

Vierailija
28/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko tää nyt sattuisi olemaan totta, ja tuo Porvoo vain ikävä sattuma, kysyisinkin, etkö ihmisparka tajua milloin sinua yritetään käyttää hyväksi? Sua siis kosiskelee tyyppi joka on aikaisemmin masinoinut suhun kohdistuvan kiusaamiskampanjan, ja tuo tyyppi vain sattumalta huomasi sun olevan sen elämän nainen vasta siinä vaiheessa kun sä pääsit käsiksi huomattavaan rahasummaan?

Aivan sama mikä mt-ongelma sulla on, vajaa apinakin tajuaa pitää päänsä (ja rahansa) eikä hypätä tuollaisen huijarin kelkkaan.

Toisaalta siitä on aikaa paljon ja ihmiset muuttuvat. Ei Jonne yksin minua kiusannut, vaan paljon muita ihmisiä. En edes tiedä, koska en koskaan lukenut netissä minusta kirjoitettuja juttuja. Kuulin ympärillä olevilta ihmisiltä. Jonne ja hänen serkkunsa jäivät vain mieleen. Ja tuo vene. Jäi mieleen, kun kirjoitin Jonnen serkulle uudesta työstä. Sitten laitoin, että en halua, että kerrot eteenpäin, tämä on luottamuksellista. Pieni hiljaisuus, ja sitten ..”meni jo.”

Huvittavinta, että minua ei oikeastaan kiinnostanut edes lukea juttuja itsestäni. Ajattelin, että pöly laskeutuu. Eipäs laskeutunut.

Petyin siihen, että kerroin aidosti itsestäni ja sitten jutut siirretään eteenpäin toisten naurettaviksi. Olin silloin naivi somemaailmaa kohtaan ja en ollut henkisesti ihan kunnossa, jotta olisin jaksanut ajatella asiaa tarkemmin.

Tietysti olisin muutenkin voinut lopettaa työn ja saada burnoutin. Mutta tämä nettikirjoittelu oli lähtölaukaus.

Vierailija
29/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan hieman vainoharhainen?

En nyt ymmärtänyt missä tuo nettikiusaaminen tapahtui sinun aloittaessasi työpaikalla. Jossakin työhön liittyvässä nettijutussa vai? Kiusattiinko sinua työpaikan ihmisten toimesta netissä?

Jos työpaikkaihmiset eivät osallistuneet kiusaamiseen, niin miksi lopetit työssä?

Kuulostaa kyllä vähän siltä, että kuvittelet, että sinusta puhutaan. Veikkaisin jotain mielenterveysongelmaa. Itselläni on skitsofrenia ja kuulostaa tutulta nuo jutut.

Ajattelin, että eräs mies on ihastunut minuun ja vainoaa alaisineen ja systeemeineen minua. Ja että kirjoittaa ja vihjailee minusta netissä ärsyttävästikin asioita.

Suosittelisin hoitoon hakeutumista ja lääkkeitä.

Onko sinulla siis mitään todisteita siitä, että sinusta olisi puhuttu ja levitelty asioitasi? Juuri näiden tiettyjen tyyppien toimesta?

Hanki lääkkeet, jos pääsi selviäisi vähän ja ajattele sitten uudestaan tätä Jonnea. Voi olla että olet kuvitellut kaiken ja tämä Jonne onkin oikeasti ihan mukava tyyppi.

Itsekin luulin, erään tyypin olevan osa vainoojakoneistoa ja lähettelin välillä kiukkuisia tekstiviestejä, miten hän ahdistelee elämääni. No todellisuudessa se oli vain joku tavallinen pizzakuski.

Vierailija
30/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiin ja lapsia? Missään ei sellaista ilmene. Eikö mitenkään ole mahdollista, että sinulla olisi jokin psyykkinen sairaus, jonka vuoksi kuvittelet nettikirjoitusten koskevan sinua.

Minut on näytetty Jonnelle unessa. Hän itse jakoi sen täällä av:lla. Jonne taitaa olla vähän päästään sekaisin. Minusta on tullut jonkinlainen pakkomielle tai fantasia hänelle.

Ei ole mahdollista, että minulla olisi psyykkinen sairaus, joka saisi minut kuvittelemaan tälläistä asiaa. Olen ujo ja kaukana julkisuushakuisuudesta.

Vierailija
31/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo sanoa. Olen käynyt terapiassa asian takia vuosikaudet ja kärsinyt siitä. Turha edes sanoa, että olen ollut todella masentunut. Tuntuu, että parhaimmat vuoteni ja työvuoteni ovat menneet hukkaan tuon takia.

Onko sinulla psykoottinen masennus?

Vierailija
32/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan hieman vainoharhainen?

En nyt ymmärtänyt missä tuo nettikiusaaminen tapahtui sinun aloittaessasi työpaikalla. Jossakin työhön liittyvässä nettijutussa vai? Kiusattiinko sinua työpaikan ihmisten toimesta netissä?

Jos työpaikkaihmiset eivät osallistuneet kiusaamiseen, niin miksi lopetit työssä?

Kuulostaa kyllä vähän siltä, että kuvittelet, että sinusta puhutaan. Veikkaisin jotain mielenterveysongelmaa. Itselläni on skitsofrenia ja kuulostaa tutulta nuo jutut.

Ajattelin, että eräs mies on ihastunut minuun ja vainoaa alaisineen ja systeemeineen minua. Ja että kirjoittaa ja vihjailee minusta netissä ärsyttävästikin asioita.

Suosittelisin hoitoon hakeutumista ja lääkkeitä.

Onko sinulla siis mitään todisteita siitä, että sinusta olisi puhuttu ja levitelty asioitasi? Juuri näiden tiettyjen tyyppien toimesta?

Hanki lääkkeet, jos pääsi selviäisi vähän ja ajattele sitten uudestaan tätä Jonnea. Voi olla että olet kuvitellut kaiken ja tämä Jonne onkin oikeasti ihan mukava tyyppi.

Itsekin luulin, erään tyypin olevan osa vainoojakoneistoa ja lähettelin välillä kiukkuisia tekstiviestejä, miten hän ahdistelee elämääni. No todellisuudessa se oli vain joku tavallinen pizzakuski.

Työni oli julkista, en viitsi kertoa sen enempää. Eli minusta ja tekemisistäni oli tosi helppo saada tietoja.

Mutta ei sillä väliä enää, se juna meni jo. Välillä minulla tulee (terveitä) vihanpuuskia tuota asiaa kohtaan.

Naurattaa tämä, miten elämä kiertää kehää.

Vierailija
33/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo sanoa. Olen käynyt terapiassa asian takia vuosikaudet ja kärsinyt siitä. Turha edes sanoa, että olen ollut todella masentunut. Tuntuu, että parhaimmat vuoteni ja työvuoteni ovat menneet hukkaan tuon takia.

Onko sinulla psykoottinen masennus?

Ei ole.

Vierailija
34/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei siis kiusattu työkavereiden toimesta, vaan työyhteisön ulkopuolisten ihmisten toimesta. Tietysti tämä kirjoittelu alkoi vaikuttaa koko työyhteisöön ja heidän maineeseensa. Sitä kautta minulle kuittailtiin myös työpaikalla.

Lopulta paineet olivat minulle liikaa ja murruin. Tajusin tämän, kun lähdin työpöytäni äärestä taukohuoneeseen, kun en enää pystynyt itkemään hiljaa.

Nettikiusaaminen on paha juttu. Ihminen voi todellakin murtua niin, että jää kelkasta lopullisesti pois.

Vierailija
35/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; lääkärinä kirjoitan sinulle seuraavat terveiset: jos kirjoittamasi teksti ei ole joulunovelli, suosittelen sinua käymään lääkärissä. Kirjoittamasi teksti kuulostaa valitettavasti sellaiselta kertomukselta, jonka skitsofrenikko voisi kirjoittaa. Skitsofreniaan on nykyisin saatavilla melko hyviä hoitomuotoja.

Vierailija
36/36 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap; lääkärinä kirjoitan sinulle seuraavat terveiset: jos kirjoittamasi teksti ei ole joulunovelli, suosittelen sinua käymään lääkärissä. Kirjoittamasi teksti kuulostaa valitettavasti sellaiselta kertomukselta, jonka skitsofrenikko voisi kirjoittaa. Skitsofreniaan on nykyisin saatavilla melko hyviä hoitomuotoja.

Kiitos vihjeestä, mutta koen olevani terve. Minulla ei ole oikeastaan mitään menetettävää, siksi jaoin tämän asian. En ole työyhteisössä ja sosiaaliset verkostot ovat kapeat.

Jonnelle tavallaan kirjoitin tämän, kun hän ilmeisesti luulee, että voi määritellä ja ohjailla toisten elämää. Ei voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän