Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vege"kinkku" paras joulupöytään?

Vierailija
19.12.2019 |

Vöner vai seitan vai mikä? En ole ikinä itse maistanut.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän makuista on Santun Seitan ja rakenne karkea.En suosittele!

Vierailija
42/53 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu juhlarulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä vege haluaa "kinkun" joulupöytään?

Tofu on hyvää, näin olen kuullut. Ja idut myös. 

Tofu ja idut on arkiruokaa.

Ohis

Vierailija
44/53 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla kinkun korvike?

https://yhteishyva.fi/vegaaninen-arkiruoka

Vierailija
45/53 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vegaanin lihafetissi alkaa saamaan kohtalaisen naurettavia mittasuhteita. Vegekinkku. Tsih.

Vähän kuin suolaisen korvike. Qu orn juhlarulla esim. Uuniin, uunista pois ja viipaleiksi. Ei tarvi muuta. 

Vierailija
46/53 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atrian harmaasuolattu joulukinkku n. 11 kiloa.

Vierailija
47/53 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. En itse vegaanina kaipaa mitään kinkun korviketta enkä ole koskaan sellaista tehnyt. Jos viettäisin joulua muiden kanssa, niin toisin varmaan itse mukanani savutofua ja paistaisin sitä pannulla. Seitan on ihan kamalaa enkä vöneriäkään ikinä itse ostaisi.

Sopikaa jo etukäteen, että vegaani tuo itse omat ruokansa. Sitä minä arvostaisin, jos perhe-/ryhmäjouluja viettäisin.

Erittäin hyvä vastaus! Mun miniöistä toinen on vegaani ja olisi varmaan vastannut just noin. On jotain vegejuustoja, joista hän pitää ja joita joskus syö, mutta ei kaipaa mitään muka-makkaraa tai muka-lihaa, vaan pitää kasvisvaihtoehdoista. Hän on erinomainen kokki.

Savutofu maistuu muuten muillekin! 

Vierailija
48/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanille pitää olla kinkunkorviketta? Ei meillä ole sekasyöjillekään sitä, joten aika outoa nostaa pöytään rasvainen vehnäjauhopaistos siksi, että kinkku pitää korvata.

Kohta löytyy varmaan tomaattikeiton korviketta, täytekakun korviketta, hei miten korvaat puolukkasurvoksen?

Vierailija
49/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanille pitää olla kinkunkorviketta? Ei meillä ole sekasyöjillekään sitä, joten aika outoa nostaa pöytään rasvainen vehnäjauhopaistos siksi, että kinkku pitää korvata.

Kohta löytyy varmaan tomaattikeiton korviketta, täytekakun korviketta, hei miten korvaat puolukkasurvoksen?

Ei sekasyöjilläkään ole mitään korvikkeita. Jos ei halua syödä suklaata, niin ei keksitä suklaankorviketta, vaan yksinkertaisesti lakataan syömästä suklaata. Kuinka paljon vegaanit oikein himoitsevat lihaa, kun sitä pitää edelleen saada, vaikka korvikkeen muodossa?

Vierailija
50/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. En itse vegaanina kaipaa mitään kinkun korviketta enkä ole koskaan sellaista tehnyt. Jos viettäisin joulua muiden kanssa, niin toisin varmaan itse mukanani savutofua ja paistaisin sitä pannulla. Seitan on ihan kamalaa enkä vöneriäkään ikinä itse ostaisi.

Sopikaa jo etukäteen, että vegaani tuo itse omat ruokansa. Sitä minä arvostaisin, jos perhe-/ryhmäjouluja viettäisin.

Erittäin hyvä vastaus! Mun miniöistä toinen on vegaani ja olisi varmaan vastannut just noin. On jotain vegejuustoja, joista hän pitää ja joita joskus syö, mutta ei kaipaa mitään muka-makkaraa tai muka-lihaa, vaan pitää kasvisvaihtoehdoista. Hän on erinomainen kokki.

Savutofu maistuu muuten muillekin! 

Kaikki eivät pysty syömään soijaa missään muodossaan. 

-Soija allerginen

Vierailija
51/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna tein seitan-kinkun joulupöytään. Vanhempani, jotka eivät tienneet asiasta, kehuivat, että eivät ole koskaan niin hyvää kinkkua saaneet missään. Miksi ostaa lihaa kun vegaaniset vaihtoehdot ovat todistetusti parempia. 

Vierailija
52/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa syökin, se kannattaisi syödä mahdollisimman vähän prosessoituna. Prosessoitu vegeruoka ei ole yhtään sen terveellisempää kuin prosessoitu sekaruokakaan.

Vierailija
53/53 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen poikaystäväni (kokki) oli vegaani ja teki aina jouluisin seitankinkkua. Se haju oli hieman kuvottava, joten en halunnut maistaa sitä. Kerran poikaystävä yllätti minut kynttiläillallisella. Hän oli piilottanut valmiiseen annokseeni palan seitankinkkua. Sain sen syödessäni suuhuni ja luullessani syöväni lihaa, tuo pehmeä, ei-lihan -makuinen pala sai aikaan oksennusrefleksin. 

Mielestäni ole todella kamalaa, että hän syötti minulle salaa jotain, mitä en halunnut syödä. Mutta sovun säilymiseksi suostuin maistamaan seitankinkkua. Se oli täydellisen mauton ja kuiva. En ymmärrä, miksi vegaanit edes syövät sitä? Kun joku kasvispaistos on miljoona kertaa parempaa.

No, meidän tarina päättyi aika pian tuon yhteisen illalisen jälkeen, sillä poikaystäväni vegaanius oli todella rasittavaa, hänen mielestään myös minun olisi pitänyt alkaa vegaaniksi, enkä nähnyt suhteellemme tulevaisuutta. Hän teki oikeista kasviksista ihanaa ruokaa, mutta en koskaan tajunnut tuota hillitöntä tekolihan himoa.