Mikä tai mitkä asiat tekee sinulle joulun ja joulufiiliksen?
Minulle joulu tulee jouluruuasta, joulukuusesta ja kynttilöistä.
Kommentit (36)
Ei pr kl anoppi on tulossa aattona. Ei sen pitäny tulla, mutta tuleekin.Kiitti vi tusti. Kinkku on aina jokjo ylikypsää vai liian raakaa. tai ei ole kinkku mitenkääm sellainen kuin se sen tekisi. Mä syönkinkun, anopille laatikot.
Vierailija kirjoitti:
Kun koti on siisti, sinne on tuotu joulukuusi ja kukkia, kynttilät palaa hämärässä- silloin on joulu.
<3
Puhtaat lakanat pitää olla ehdottomasti jouluna!!!
Perinne jonka olen itse keksinyt, otan glögin aina juuri joulurauhan julistuksen aikaan.
Keräykset, jouluruoka. Useimmiten olen myös leiponut, limppuja, pullaa, pasteijoita, nyt en viitsinyt.
Yhteiset jutut perheen ja sukulaisten kanssa. Joulun tunnelma syntyy minulle tosi pienistä jutuista.
Lapset tulee kotiin joulunviettoon, se on kaikkein ihaninta. Ollaan yhdessä, rauhassa. Lisäksi joulukukat, perinteiset jouluruuat, kuusi, aattoiltana käynti läheisten haudoilla. Ja tietysti joulusauna pihasaunassa.
Joulukonsertit joulun alla tekevät minulle joulufiiliksen, on aivan ihanaa käydä konserteissa.
Joulupuuro kanelilla ja sokerilla, ai jai nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Jouluvalmistelut. Vaikka onkin hommaa, niin ne kuuluvat joulufiilikseen.
Parasta on jouluaattoaamuna kun herään ja kaikki valmistelut on tehty, koti on puhdas ja täynnä joulun tuoksuja. Kaiken kruunaa Joulupukin kuumalinja. Ulkona on vielä pimeää. Lapset kömpivät yksitellen omassa aikataulussaan kainalooni sitä katsomaan.
Tämä myös. Lapsia ei ole mutta herään aikaisin katsomaan ja koira tulee kainaloon. Siihen sitten kahvia ja herkkuaamupalaa. Todellakin tunnelma tulee joulun tekemisestä ja sitten nautiskelusta:)
Kynttilöiden polttaminen aamusta iltaan. Takassa tuli, lökäreissä jouluaatto, syödä silloin kun huvittaa, napsia kinkkua milloin vaan on vähänkin nälkä.
Naapurit n a i kovaäänisesti aina jouluisin. Oikeesti se on jo ihan perinne. Varmaan niin paljon ottavat että eukko ulisee kuin ei ois saanu koko vuoteen ja ukko örnähtelee. Ei toi ny ihan koko joulufiilistä tuo, mutta tulipa mainittua näin joulun alla.
Joulun minulle tuo joulun tunnelma, ihaninta on joulun juhlainen tunnelma. Kaikilla meillä on jouluaterialla päällämme juhlavaatteet, miehillä ja pojilla on puvut, naisilla ja tytöillä on juhlamekot. Pöytä on katettu kauniisti, syödään juhlallisesti yhdessä. Kahvit juodaan hienoimmista kahvikupeista ja lautasen reunalla on hopealusikat. Pöytäliina on aina se sama, jota jo isomummini jouluisin käytti ja jonka päälle kattoi ruuan esille jouluvieraille. Me syömme nauttien, taustalla soi hiljaa kauniit joululaulut. Kiire unohtuu. Yhdessä vietettävä aika on aina joulun kokokohta.
Pukkina pääsee nussimaan yh:ta. Pill u märkänä valmiina oottaa.
viime vuonna ainakin se kun lenkkipolun vieren oli lapset kyhänneet lumiukon ja laitoin sen nenäporkkanan tai tiun kikkeliksi nenän tilalle, se toi hupia pitkään mutta nyt ei ole lunta
Kun koti on siisti, sinne on tuotu joulukuusi ja kukkia, kynttilät palaa hämärässä- silloin on joulu.