Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kotitöiden jakamisessa oikeasti klikkaa

Vierailija
19.12.2019 |

Kun täällä on ollut miljoona ketjua siitä kuinka miehet ovat laiskoja, eivät halua tehdä kotitöitä eivätkä panosta kotiin, kerronpa tähän erään syyn.

Olen nimittäin havainnut sellaisen asian että koti on yhä naisen valtakunta. Päätäntävaltaa siitä missä asutaan, miten asutaan, miten usein siivotaan, minkä tasoista ruokaa laitetaan, jne ei haluttaisi jakaa.

Jos nainen kannattaa siivoamista kahdesti viikossa mutta miehelle riitäisi joka toinen viikko, nainen on oikeassa ja mies väärässä. Jos naisen mielestä ruuan tulee olla maistuvaa kun taas miehelle riittäisi rahkapetridieetti, nainen on se jonka mieltymyksien mukaan toimitaan.

Jos mies ajattelisi samoin, voisi hän esimerkiksi vaatia että naisen on osallistuttava 50/50 perheen jenkkiauton trimmaamiseen tai kotiteatterijärjestelmän tee-se-itse-henkiseen paranteluun. Mutta nainen ei suostuisi, koska mies on väärässä - kodin viihtyvyys on tärkeää, miehen jutut miehen juttuja (siis ajamisen viihtyvyys ja kodin viihtyvyys miehen näkökulmasta).

Yllättäen menee niin että jos sinä haluat jotain enemmän kuin toinen, sinun motivaatiosi panostaa siihen on suurempi ja päädyt tekemään suuremman osan.

Jos vastauksesi on luokkaa "no kyllähän kotin pitää panostaa/no ei missään sikolätissä voi asua/no minä en ainakaan ala syömään pelkkää kanapastaa joka päivä" - todistit pointtini oikeaksi :D

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on ihan älyttömän helppoa miten kotityöt jaetaan. Mies sanoo mitä pitää tehdä ja nainen tekee sen.

Oliko muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
2/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on typerintä pas.kaa pitkään aikaan. Luulet vielä olevasi joku kaikkitietävä, kun olevinaan blokkaat kaiken keskustelun alkuunsa viimeisellä lauseellasi.

Todellisuus kuitenkin monen kohdalla on se, että jos nainen ei siivoa. Koti jää siivoamatta. Sitä ei siivota kahden viikon tai kuukauden päästä. Sitä ei siivota ollenkaan.

Varmasti löytyy pirttihirmu-justiinoitakin, mutta monella todellisuus on tarua julmempaa. Sitten miehet ihmettelevät että mites se nyt eron otti, kaikki oli hyvin, tulipa puskista. Kun nainen on vuosia koittanut saada vastuuta jaettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on nykyään paljon ja se luo haasteita juuri kotitöissä kuten:

- on vaikeaa jakaa työt 50/50 koska seuranta on vaikeaa, pitäisi olla joku vihko mihin merkkaa mitä milloinkin on tehnyt.

- naiset vaativat enemmän ja miehille riittää vähempi, eli naisen mielestä koti pitää siivota kerran viikkoon kun miehelle riittää se että siivotaan silloin kun on likaista tai vaikka kerran kuukauteen.

- miehiä ylipäätänsä ei kotityöt pahemmin kiinnosta edes parisuhteessa yhtä paljon kuin naisia, tämän takia nainen nalkuttaa miehelle.

- jos mies tekee jonkun asian eritavalla kuin nainen niin nainen siitä suuttuu.

- lapsi on naiselle todella tärkeä asia, jos mies kohtelee lasta eritavalla kuin nainen haluaa niin siitä tulee riitaa.

- mies turhautuu jatkuvaan määräilyyn sekä nalkutukseen ja siitä tulee riitaa.

- ruuan laitossa miehelle riittää joskus se valmisruoka perheelle mutta nainen haluaa että ruoka on aina itse tehtyä.

Nainen on siis tosi vaativa ja mies ei ole kovinkaan vaativa.

Tässä oli miehen näkökulma ja vaikka yleistin niin ei kaikki naiset tuollaisia ole ja kaikki kohdat ei päde joka naiseen.

Helpoimmalla pääsisi kun toinen hoitaisi vain kotityöt niin riitoja ei synny mutta se on mahdotonta toteuttaa nykyajassa.

Vierailija
4/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHkä se on evoluution tuotosta. Älykäs haluaa päästä mahdollisimman helpolla käyttäen luovuuttaan.

Vierailija
5/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta!

Exän kanssa meni juuri noin. Tapailuvaiheessa oli puhetta moneen kertaan siitä että minulle pieni epäsiisteys on ok, ja että minulle kelpaa simppeli ja terveellinen mutta tylsä perusruoka.

Kun muutettiin saman katon alle, alkuun meni kivasti. Siivosin vähän useammin ja tein vähän parempaa ruokaa kuin normaalisti, tyttis puolestaan otti näissä rennommin. Asteittain se sitten muuttui, epäsiisteys alkoi "häiritä" enemmän ja enemmän, ja pian en saanut laittaa ruokaa vaan tyttis laittoi itse kun halusi vähän maistuvampaa. Sitten tulikin riitaa kun tyttistä väsytti. Hän kun joutui aina tekemään ruokaa ja muistuttamaan siivoamisesta.

Olen huomannut että kodin suhteen naiset tekevät vähemmän kompromisseja. Pikku hiljaa mennään naisen haluamaan suuntaan, ja lopulta kaiken pitää olla just niin kuin nainen katsoo parhaaksi...

m/29

Vierailija
6/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole oneglmia kotitöiden jakamisessa. Oleellisin kohta on sopivan puolison valinta. Kyllä minäkin olen seurustellut ihmisten kanssa, joiden kanssa en mistään hinnasta olisi muuttanut saman katon alle.

Vierailija
7/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siivota kahta kertaa eikä kertaa viikossa. Voimani menevät jo siihen, että käsken toisia laittamaan käytetyt tavarat takaisin paikoilleen. Roskien lajittelu tuntuu olevan erityisen vaikeaa ja silti ollaan muka ympäristöystävällisiä. En tajua. Kun alkaa haista, niin ehkä se lisää ymmärrystä.

Vierailija
8/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on typerintä pas.kaa pitkään aikaan. Luulet vielä olevasi joku kaikkitietävä, kun olevinaan blokkaat kaiken keskustelun alkuunsa viimeisellä lauseellasi.

Todellisuus kuitenkin monen kohdalla on se, että jos nainen ei siivoa. Koti jää siivoamatta. Sitä ei siivota kahden viikon tai kuukauden päästä. Sitä ei siivota ollenkaan.

Varmasti löytyy pirttihirmu-justiinoitakin, mutta monella todellisuus on tarua julmempaa. Sitten miehet ihmettelevät että mites se nyt eron otti, kaikki oli hyvin, tulipa puskista. Kun nainen on vuosia koittanut saada vastuuta jaettua.

"blokkaat kaiken keskustelun alkuunsa viimeisellä lauseellasi."

Sittenhän olen sentään oppinut naisilta jotain. Tuo taktiikka on nimittäin tullut kovin tutuksi.

-ap

Vierailija
9/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyytäisin vaimoa huolehtimaan autojen katsastuksista/huolloista, nurmikon leikkaamisesta ja lumitöistä, ne jäisivät tekemättä.

Vierailija
10/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puutu mitenkään miheni tapaan osallistua kodinhoitoon tai olla osallistumatta. En myöskään siivoa jälkiään, en keräile lattialta likaisia sukkiaan tai pyyhi appelsiinimehutahroja.

Miestä tämä ärsyttää. Hänen mielestään minun pitää siivota, koska häntä ärsyttää likaisuus ja epäjärjestys. Olen sanonut, että rakkautta on se, että ei ihan kaikkea silmä kädessä katsele, joten jos miestä ei haittaa se, että jääkaapin edessä on appelsiinimehulätäkkö, niin rakkauden nimissä en anna sen häiritä itseäni.

Vierailija
11/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä ongelmia. Valitkaa sopiva puoliso.

Vierailija
12/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ongelma siivoamisessa. Arkisin ei jaksa eikä viikonloppua voi uhrata johonkin siivoamiseen. Missä on nykyajan naapuriapu?

Vierailija
13/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoton voi palkata kotisiivojan joka käy viikottain hoitamassa hänen osuutensa, pysyä sinkkuna tai etsiä suoriltaan 5 tähden palvelua antavan naisen joka valitettavasti tulee kustantamaan jotain, mutta etpä pääse sanomaan kotitöistä tai piparin puutteesta.

Vierailija
14/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla mies seka siivoaa etta laittaa ruokaa ja saa ihan tasan itse paattaa kuinka usein siivoaa ja mita laitetaan ruuaksi.

Yleensa tosin sovitaan yhdessa - miehen toiveesta - tulevan viikon menu ja kaydaan sitten yhdessa ostamassa ne ruokatarpeet. 

Vierailija
15/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyytäisin vaimoa huolehtimaan autojen katsastuksista/huolloista, nurmikon leikkaamisesta ja lumitöistä, ne jäisivät tekemättä.

Montako kertaa vuodessa auto katsastetaan tai huolletaan? Lumitöitä täytyy tehdä vain parina kuukautena vuodessa eikä edes joka päivä silloinkaan, saati nurmikon leikkaaminen. Vai yritätkö sanoa, että vaimon pitäisi kaiken muun lisäksi huolehtia noista?

Vierailija
16/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sanoi ihan samaa. Vaihdettiin rooleja eli miehelle kodin sisätyöt, minulle ulkotyöt. Autot on katsastettu ja huollettu, lumet luotu ja nurmikko leikattu vuoden ajan varsin mallikkaasti, mutta sisällä kodissa on likaista, sotkuista ja osin suorastaan törkyistä. Miehen mielestä kun kahvinkeittimen  tai pesukoneen puhdistus ei ole niitä tehtäviä, jotka kuuluvat hänelle. Ei kuulu pölynimuripussin vaihtokaan saati ikkunoiden pesu. Joku kumma keijukainen teki ne silloin, kun vastuu oli minulla?

Vierailija
17/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siivoaminen ja tiskaaminen ovat ongelma niin tässä parit vinkit. Älä osta niitä astioita, ne houkuttelee tekemään ruokaa. Sitten pitää kinata kumpi tiskaa. Osta pitsaa ja kepappii tai hampurilaisia.

Imurointi on pölyn poistoa ja suurin osa tulee ihmisestä. Siis lopeta ihminen se pöliseminen niin ei tarvi niin usein imuroida.

Luuhatkaa paljon kavereiden ja sukulaisten luona. Pysyy oma koti puhtaana. Kun kuitenkin joskus on pakko siivota niin anopit on sitä varten.

Vierailija
18/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloitus tämä nyt tänään on jossa joku sukupuolellaan yleistää miehet paskassa uiviksi. Ihan sama joka mikkihiiri joka ei ole vaipoistaan päässyt mutta älä käy muille väittämään että ollaan jotain samaa lajia. Muuta takas äidillesi jos ei onnistu.

M45

Vierailija
19/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla onneton nyhverö mies, kun minusta jenkkiauton trimmailu on harrastus ja siivout on työ.

Pitänee kysyä vaimolta saanko kirjoittaa näin.

Vierailija
20/121 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on innokas saunoja, minä en niinkään. Nyt en edes halua mennä saunaan, kun se suorastaan haisee. Lauteet alkavat tummua ja lattialla on roskaa, varsinkin vanhoista kiuaskivistä irtoaa paloja. Saunan ikkunasta ei meinaa nähdä läpi. Lamppu paloi kymmenisen vuotta sitten eikä sitä ole vaihdettu. Mies ei ikinä ole ehdottanut, että pitäisikö hänen pestä sauna. Minä en sitä pese. Myös matot on meillä ihan hirveän näköiset, en muista, milloin ne viimeksi on pesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän