Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?
Kommentit (824)
Nykytietämyksellä mitä muut on varastanut meiltä niin käteinen pidetään korvauksena . Kortit viedään tietysti omistajalle jotain kautta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ne rahat ja vien lompakon löytötavaraan. Koska muut on varastanut niin paljon meiltä.
Kuka käyttää enää käteistä ja kortitkin suljetaan hei, kun huomaa lompakon hävinneen? Ok, joku mummo tai pappa voi kantaa vielä käteistä, mutta harvoin lompakossa on mitään " hyödynnettävää"
Vierailija kirjoitti:
Juoksen läheiseen porttikongiin, otan rahat ja vedän kuivat lompakkoon.
Luuletko niissä lompakoista olevan nykyisin enää rahaa? Kortitkin suljetaan yleensä heti!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin rahat, tottakai.
Niin jos siellä nyt sattuisi olemaan edes rahaa nykyisin. Saahan sitä haaveilla, mutta harvemmin haaveet käy toteen...
Täällä moni tuntuu luulevan, että lompakoista löytyisi enää rahaa. Toki joskus, mutta harvemmin. Kortitkin suljetaan yleensä heti, kun huomaa lompakon hävinneen. Voihan se olla aika noloa kaupan kassalla, kun lähimaksu ei onnistu ja kortin maksukoodia ei tiedä
En itsekään saanut apua kun tavaroitani kadotin ja ne varastettiin, joten en koe itsekään olevan velvollinen etsimään kadulla lojuvien lompakkojen omistajia. En siis ota koko lompakkoa maasta vaikka sellaisen näkisin. Enkä ilmoita siitä missään.
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä enkä varas, niin tietenkin palauttaisin lompakon.
Mitä ihmeen väliä sillä oman pankkitilin saldolla muka on siihen että varastaako toisen omaa vai ei? Olen ollut monta kertaa eläessäni täysin pee-aa, eikä ole tullut mieleenkään että alkaisin sen takia varastamaan.
Katsoisin lompakosta löytyykö kortteja tms mistä näkisi kenen lompakko on kyseessä. Nykyään kaikilla on jotain kortteja niin varmasti omistaja löytyy. Ottaisin yhteyttä ja palauttaisin lompakon rahoineen kaikkineen. En niitä muutamia kymppejä tarvitse. Tuntuisi pahalta ajatus, että saatan viedä jonkun viimeiset ruokarahat.
Tämä on sellaista hyvä kiertää-ajattelua. Tee hyvää toiselle ja hän muistaa sen ja tekee saman seuraavalle. Jos itse on joskus saanut kadonneen lompakkonsa takaisin sisältöineen tietää miten ihana helpotuksen tunne siitä tulee ja toivottavasti haluaa antaa sen tunteen toiselle kun voi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni tuntuu luulevan, että lompakoista löytyisi enää rahaa. Toki joskus, mutta harvemmin. Kortitkin suljetaan yleensä heti, kun huomaa lompakon hävinneen. Voihan se olla aika noloa kaupan kassalla, kun lähimaksu ei onnistu ja kortin maksukoodia ei tiedä
Ja kaupan turvakameraankin jäät sinä viheliäinen varas!
Jos viette lompakon rahoineen löytötavaratoimistoon niin mistä tiedätte, ettei se toimiston työntekijä ota niitä rahoja itselleen?
Mä löysin kerran kaupan pihasta lompakon. Vein sen kotiin ja selvitin ajokortissa olevan henkilön puhelinnumeron. Onneksi vastasi. Sovittiin näkeminen julkiselle paikalle. Luovutin hänelle lompakon ja sain 5€ kiitokseksi. Otin ihan ilolla tuon pienen setelin vastaan, sillä olin silloin opiskelija.
Nyt jos löytäisin, niin veisin sen vaikka poliisiasemalle. Enää en itse jaksaisi selvitellä yhteystietoja.
Miksi selvittää ylipäätään mitään tai viedä mitään minnekään. Yritä siinä omana aikanasi lähteä kiikuttamaan toisten lompakkoja ja kortteja jonnekin löytytavaratoimistoihin, kun pitäisi töissäkin kulkea ja omassa arjessa on jo tarpeeksi. Itse jatkan matkaa enkä ota maasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos viette lompakon rahoineen löytötavaratoimistoon niin mistä tiedätte, ettei se toimiston työntekijä ota niitä rahoja itselleen?
Se ei ole sitten enää minun häpeäni. Tiedän itse tehneeni oikein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi selvittää ylipäätään mitään tai viedä mitään minnekään. Yritä siinä omana aikanasi lähteä kiikuttamaan toisten lompakkoja ja kortteja jonnekin löytytavaratoimistoihin, kun pitäisi töissäkin kulkea ja omassa arjessa on jo tarpeeksi. Itse jatkan matkaa enkä ota maasta mitään.
Eipä ole vaikea korteista lukea henkilön nimi. Eikä niitä tarvitse kenelläkään kuljetella. Omistaja voi tulla noutamaan sovitusta paikasta. Ei ole iso vaiva.
Vierailija kirjoitti:
On sulla raskas elämä jos ei mitään jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla raskas elämä jos ei mitään jaksa.
Ei lainkaan ole. Minua vaan ei kiinnosta alkaa huolehtimaan toisten ihmisten tavaroista joista heidän tulisi itse kantaa huolta. Ei ole minun ongelmani, eikä velvollisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaikea korteista lukea henkilön nimi. Eikä niitä tarvitse kenelläkään kuljetella. Omistaja voi tulla noutamaan sovitusta paikasta. Ei ole iso vaiva.
Ei ole vaikeaa pitää myöskään huolta omista korteistaan ja lompakoistaan. Miksi säne pitää levittää pitkin teitä. Ei ole minun velvollisuus etsiä mitään henkilöitä. Jättäisin lompakot siihen missä ovat jos niiyä näen. Ja niin olen tehnytkin.
Löysin, vein poliisille. Sieltä tuli nainen uskomattomien lahjojen kanssa, koska en vaatinut löytöpalkkiota.
Kortit voi viedä pankkiin mitä löytää suoraan.