Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?

Vierailija
19.12.2019 |

Päivän kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
581/678 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitokselle, hoitavat lain mukaisen löytöpalkkion, usein eivät maksa jos ei käytä löytötavaratoimiston kautta. 

Vierailija
582/678 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien poliisille tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/678 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaakohan joku henkilötiedoilla pikavippiä

Vierailija
584/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markka-aikaan kadotin kesälomalla lompakon, enkä kaivannut sitä aikoihin.

Etsin läpi kodin, laukut, työpaikan. Ei löytynyt.

Sitten parin kuukauden päästä tuli soitto poliisiasemalta. Oli tiputettu heidän postilaatikkoonsa.

Rahat, pari kymmpiä ja hiluja, oli otettu. Muutoin oli kuitit ja kortit tallella.

Olihan se arvokas keikka minulle, kun olin joutunut uusimaan ainakin pankkikortin, mutta kiva oli saada takaisin itse lompakko, niin tiesi, mitä oli tapahtunut :)

Nykyisin käytän kaulakukkaroa, joka ei jää minnekään vahingossa.

Luin viimeisen lauseen ensin väärin: ’nykyisin käytän kalukukkaroa’ ja ajattelin että varmaan pysyykin tallessa paremmin, mutta ehkä hiukan hankala käyttää 😂

Vierailija
585/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin paksun lompakon lentoaseman vessasta, niin vein siihen viereen kahvilaan ja sanoin myös näkemälleni siivoojalle löydöstä varmuuden vuoksi. En katsonut sisältöä ollenkaan.

Toinen oli kun vein firman rahapussia pankin ulkopuolella olevaan lokeroon illalla, niin avatessani sen, oli siellä edellisen viejän rahapussi jäänyt siihen eikä ollut siis tippunut säilöön. Kopautin luukkua kunnolla, että se tippui ja sitten laitoin omani varmistaen, että sekin tippui.

Mun omatunto on todella voimakas, että yöunet menevät, jos teen jotain väärin. Kansakoulussa söin vähän karkkia koulussa, niin painajaiset alkoivat, kunnes tunnustin opelle.

Vierailija
586/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen dilemma. Myös vastauksen suhteen. Ollako rehellinen vai eikö olla?

Jotenkin on kyllä mennyt usko ihmisen rehellisyyteen.

Enpä menisi vannomaan, että palauttaisin itsekään hyvin paksua lompsaa ainakaan rahoineen.

Toisaalta lompsa jossa on muutama kymppi, mutta kaikki tarpeelliset paperit ja kortit, tulisi varmaankin palautettua.

Riippunee vähän tilanteesta. En voi väittää että olisin tässä välttämättä rehellinen.

Vierailija
587/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on ruplia, niin menen paskalle ja pyyhin niihin perseeni.

Vierailija
588/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan maasta lompakon

Vierailija
589/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmp kirjoitti:

Löysin paksun lompakon lentoaseman vessasta, niin vein siihen viereen kahvilaan ja sanoin myös näkemälleni siivoojalle löydöstä varmuuden vuoksi. En katsonut sisältöä ollenkaan.

Toinen oli kun vein firman rahapussia pankin ulkopuolella olevaan lokeroon illalla, niin avatessani sen, oli siellä edellisen viejän rahapussi jäänyt siihen eikä ollut siis tippunut säilöön. Kopautin luukkua kunnolla, että se tippui ja sitten laitoin omani varmistaen, että sekin tippui.

Mun omatunto on todella voimakas, että yöunet menevät, jos teen jotain väärin. Kansakoulussa söin vähän karkkia koulussa, niin painajaiset alkoivat, kunnes tunnustin opelle.

Älä lue kulta uutisia.

Tulee paha olo.....

Vierailija
590/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koronan aikana löytänyt kahdesti lompakon, molemmilla kerroilla tutkin lompakon läpi loytääkseni joko omistajan nimen tai muita yhteystietoja ja sain palautettua lompakon omistajalleen. Kumpikin tarjosi löytöpalkkioita, en huolinut.  

Vierailija
591/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lompakko?

Vierailija
592/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi löytäessäni sisällöltään erittäin paksun lompakon, katsoin omistajan tiedot, soitin hänelle ja palautin lompakon paksuine setelinippuineen omistajalle. En pyytänyt löytöpalkkioita, mutta myöhemmin hän toi minulle korillisen syötävää ja juotavaa ja nämä otin kiitollisena vastaan.

Vierailija
593/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytötavaraan vien ihan sellaisenaan, poliisilleko lompakot menee. Jos lompakon sisällöstä pystyy päättelemään omistajan ja löytää yhteystiedot, niin saatanpa pirauttaa ja koittaa järjestää palautuksen ilman viranomaisia, niin säästyy kaikilta aikaa, eritoten siltä, joka on joutunut eroon lompakostaan.

Löytöpalkkiota en halua.

Vierailija
594/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen thaihierontaan.

Vierailija
595/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjäkin ilmoitti, että ruplalla pyyhkii hyvin.

Vierailija
596/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan löytänyt lompakkoa jossa olisi rahaa.

Vierailija
597/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rahat ja palautan loput, pyydän palkkion.

Vierailija
598/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin hiljattain korttikotelon parkkipaikalta. tein niin kuin pitää enkä saanut mitään kiitosta/kiitosviestiä. Seuraavalla kerralla potkin kortit ojaan....tai nostan aidan tolppaan. Enää en soittele enkä kuskaa mihinkään.

Ja jos löydän lompsan jossa on rahaa niin otan ne itelle ja nostan kukkaron kepin nokkaan koska kiittämättömyys.

Vierailija
599/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu

Jos olen hyväpalkkaisessa asiantuntija tehtävässä: vien poliisille

Jos olen alkoholisti/narkomaani käytän ensin rahat ja sitten korttia, kunnes poliisi saa kiinni.

Jos olen lähiömamu tai huono osainen otan rahat ja heitän lomsan roskikseen.

Myös sillä on merkitystä missä lompsan hukkaa:

Itsis : 50/50 mahd saat lompsas takas

Punavuori : 99% saat lompsas..

Kehitysmaa: hei hei lompsakko!

Vierailija
600/678 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjäkin ilmoitti, että ruplalla pyyhkii hyvin.

juu hyvä'ä vc papruu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi