Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?
Kommentit (678)
Poliisi ei pysty selvittämään tuollaisia joten ei ole kiinni jäämis riskiäkään
Tällä hetkellä rahat on vähissä ja työtilanne heikko, joten löytäjä saa pitää.
Rikkaalta varastaisin ihan mielellään mutta keneltäkään köyhältä en koska itsekin olen ollut köyhä koko ikäni. Valitettavasti on mahdoton tietää varastaako köyhältä vai rikkaalta nykyään kun ulkonäöstäkään ei voi päätellä, joku laitapuolenkulkijakin voi olla rikas perinyt omaisuuden tms.
Jos ei tässä elämässä saa rangaistusta niin seuraavassa viimeistään. Muistakaa se.
Veisin lompakon poliisilaitokselle, koska en ole varas.
Olen löytänyt nuoren miehen lompsan juuri saatu ajokortti.jne.Vein kirjastoon lopulta kun kirjastokorttikin.Poliisiasemalle matkaa on 60-70km.Miten sinne pääsisi?? olin eräässä kaupassa taas oukeen muhkee lompsa lattialla,vein kassalle.He lupasivat ottaa yhteyttä omistajaan.Olin koiran kanssa ulkona,näin parkkipaikalla lompsan noukin ylös,etsin yhdenkortin perusteella nimeä netistä soitin,ihminen siellä niin onnellinen,eikä ollut huomannu lompsan ees kadonneen sanoi sisälsi tosi tärkeitä omia ja työkortteja.Kiitti sanoi,vieläkö on noin rehellisiä ihania ihmisiä,heitti mulle 20€,no soitto etsiminen ja n.2km päässä tavattiin. Hänkin ajoi useamman kilsan kukkaron hakuun.Oli ollut iltatorilta ostamassa kasvistuotteita.Ihmettelin nuorisoa oli auto viereen ilm.kukaan nakannut lompsaa vääriin käsiinkään,olisi voinut.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tässä elämässä saa rangaistusta niin seuraavassa viimeistään. Muistakaa se.
No kyllä se rangaistus näkyy jo tässä elämässä. Täällä luuserit vastaa, että pitäisivät rahat. He elävät jo näköistänsä elämää ja elävät tästä eteenpäinkin ansionsa mukaan. Lompakon rahat voi hetken lämmittää, mutta sama paska heillä jatkuu, koska ovat mitä ovat, epärehellisiä.
Jos varastaa rahat, siitä jää pistos omatuntoon loppuiäksi, ei ole sen arvoista. 💶
Jos olisi useampi satanen, ottaisin rahat ja jättäisin lompakon siihen. Jos olisi muutama kymppi soittaisin omistajalle että löytyi lompakko.
Vien poliisille, löytötavaraan tai vien lompakon kyseiselle henkilölle.
Näin olen tehnyt kolme kertaa.
Olen löytänyt arvokkaan rannekellon, jonka vein poliisille.
Olen köyhä, mutta en tietenkään ole varas.
Olen pari löytänyt. En tiedä oliko rahaa sisällä kun en edes avannut niitä. Toisen vein poliisilaitokselle kun siitä ohi kävelin ja toisen jonka löysin kaupan parkkikselta vein kaupan infotiskille. Ei kiinnosta lompakoiden sisältö, toimitan ne löytötavaraan sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että Jumala antaa minulle jos eteeni sattuu joku arvokas tavara. Se on tullut suoraan Jumalalta eikä kukaan ole sitä hukannut. Astraalitodellisuuden kautta manifestoitunut fyysiseksi.
Jos noin on, kysymyksessä on jokin vanha roomalais-kreikkalainen jumaluus.
Näissä on vain usein se arvaamaton puoli, että monet inhimilliset paheet, pyyteet tai heikkoudet rasittavat heitä. Todennäköisesti joudut elämässäsi melkoisiin hankaluuksiin, jos ryhdyt kauppoihin näiden tyyppien kanssa.
Kun tällainen jumala antaa sinulle "lahjan", on se ansa, jolla hän haluaa vastapalveluksen, jota et ehkä olekaan valmis tekemään. Suostuitpa tai kieltäydyit, olet liemessä. Ainut toivosi on tavalla tai toisella kieltäytyä jumalan lahjasta.
- Ilmaisia lahjoja ei ole - kuten varmaan ihan viime aikojen uutisoinnitkin todistavat.
Markka-aikaan kadotin kesälomalla lompakon, enkä kaivannut sitä aikoihin.
Etsin läpi kodin, laukut, työpaikan. Ei löytynyt.
Sitten parin kuukauden päästä tuli soitto poliisiasemalta. Oli tiputettu heidän postilaatikkoonsa.
Rahat, pari kymmpiä ja hiluja, oli otettu. Muutoin oli kuitit ja kortit tallella.
Olihan se arvokas keikka minulle, kun olin joutunut uusimaan ainakin pankkikortin, mutta kiva oli saada takaisin itse lompakko, niin tiesi, mitä oli tapahtunut :)
Nykyisin käytän kaulakukkaroa, joka ei jää minnekään vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Markka-aikaan kadotin kesälomalla lompakon, enkä kaivannut sitä aikoihin.
Etsin läpi kodin, laukut, työpaikan. Ei löytynyt.
Sitten parin kuukauden päästä tuli soitto poliisiasemalta. Oli tiputettu heidän postilaatikkoonsa.
Rahat, pari kymmpiä ja hiluja, oli otettu. Muutoin oli kuitit ja kortit tallella.
Olihan se arvokas keikka minulle, kun olin joutunut uusimaan ainakin pankkikortin, mutta kiva oli saada takaisin itse lompakko, niin tiesi, mitä oli tapahtunut :)
Nykyisin käytän kaulakukkaroa, joka ei jää minnekään vahingossa.
Mulle kävi samoin. Kukkaro varastettiin ja tekijä saatiin kiinni. Varas oli yh:n poika. Poliisi suositteli äidille soittamista että saan rahani takasin. Äiti oli kiltti ja palautti rahat.
Joskus 16-17v opiskelijana löysin naisten käsilaukun jossa oli 2110 nokian puhelin, kirjekuoressa vähän yli 20th markkaa rahaa, kirjekuori jossa jotain papereita ja jotain naisten rojua. Mietin yli vuorokauden mitä teen laukulle. Kunnes päätin palauttaa tunnon tuskailun jälkeen laukun poliisilaitokselle. Alle kahden tunnin oli nainen käynyt vanhempieni luona (asuin silloin heidän kanssa) jättämässä kiitos kukat, 10th markan palkinnon ja täytekakun. En edellekään tiedä mitä paperit olivat mutta ilmeisesti jotain tod tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin perseeni seteleillä ja laitan kuvan facebookiin
Ja koska tietyssä puolueessa tuo on plussaa ja hyvä läppä, pyrit persuille töihin Oksennuksenkadun toimistoon.
Muuallehan et tuolla naamakirjasadolla ikinä pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt ainakin kolme lompakkoa, ja palauttanut ne aina sisältöineen.
Junan vessasta löysin kerran nuoren miehen. Vein sen ravintolavaunuun, johon kuuluttivat omistajan hakemaan. Muistaakseni tuossa oli rahaakin.
Baarin vessasta löysin käsilaukun, jonka vein henkilökunnalle. Muistaakseni lompakossa ei ollut rahaa: ehkä joku oli jo ehtinyt tyhjentää sen.
Bussipysäkiltä löysin käsilaukun ja soitin kännykällä viimeksi soitettuun numeroon (aikana jolloin näin pystyi tekemään). Joku tuli sitten hakemaan laukun minulta. En muista, katsoinko lompakon sisältöä käteisen osalta.
Sori, lompakot rahoineen voin palauttaa, mutta jos junan vessasta löytyy nuori mies, se on finders keepers!
Mulle käy keski-ikäinenkin, kunhan ei ole läski ja toimii.
Löysin pienen nahkakukkaron, joka haisi käsittämättömän pahasti tupakalle. Siinä oli noin 30€, jotka tietenkin pidin, koska muuten raha olisi mennyt tupakkaan ja kaljaan. Kansanterveysteko!
Jos siellä olisi useita satasia jopa tuhat euroa, pitäisin rahat, jos vain muutama kymppi, veisin poliisilaitokselle.