Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?
Kommentit (678)
Vein omistajalle, tunnistin kortista ja pienellä paikkakunnalla kun ollaan, satuin tietämään kuka on ja missä asui. Ja olen köyhä itse.
Katsoisin sisälle, löytyykö omistajan nimeä. Mikäli löytyisi, katsoisin Fonectasta puhelinnumeron ja soittaisin asiakkaalle. Muussa tapauksessa veisin poliisilaitokselle.
Mä meen ostaa niil rahoil kaljaa ja viinaaaaa !!
Vien poliisille. Itse olen hukannut lompakon useamman kerran ja joka kerta joku ihana ihminen on toimittanut se rahoineen ja kortteineen poliisille/löytötavaratoimistoon. Siis ihan oikeasti. Näin Suomessa <3
Kiitos vielä teille ihanille rehellisille ihmisille <3
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee miten paljon on epärehellisiä ihmisiä, noin puolet ainakin.
Vauvapalstalla näitä on onneksi enemmän, uskon normaali ihmisten olevan rehellisiä.
Minulta hävisi lompakko vuonna 1980. Löytäjä toi sen kotiini ennekuin olin edes huomannut sen häviämistä. Lompakossa oli 600 markkaa (vastaa tämän päivän rahassa 305 euroa) ja kaikki kortit tallella. Otin lompakosta 300 markkaa ja annoin löytäjälle. Minä ainakin olin tyytyväinen ja löytäjä myös piti ratkaisuani oikeudenmukaisena.
Löysin bussista, annoin kuskille löytötavaroihin. Vieläkin harmittaa.
Tutkin lompakin ja jos siellä on omistajan nimi, tai vaikka pankkikortti niin yritän ottaa yhteyttä omistajaan, jos ei onnistu niin vien poliisille/pankkiin tai lost propertyyn.
Asun Lontoossa ja olen kolmesti palauttanut lompakon omistajalleen rahoineen. En ole varas enkä kusipää
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä enkä varas, niin tietenkin palauttaisin lompakon.
Olen köyhä enkä varas, niin tietenkin palauttaisin lompakon.
En tule edes tietämään, onko lompakossa rahaa, koska kävelen ohi, koska ei ole jaksamista alkaa selvitellä asiaa. Hoitakoon joku muu.
On kokemusta. Lompakon korttien perusteella soitin omistajalle.
Saapui sitä noutamaan ja antoi neljäkymppiä kiitokseksi.
Piti suuremmat setelit. Olin tyytyväinen oudosta rehellisyydestäni.
Nykyään kaikki kuuluu kierrättää..joten ekoloogisesti pitäisin rahat ja kuluttaisin ne hyödyllisesti viinaan tupakkaan ja naisiin..ja ruotsinlaivaan
Vierailija kirjoitti:
En tule edes tietämään, onko lompakossa rahaa, koska kävelen ohi, koska ei ole jaksamista alkaa selvitellä asiaa. Hoitakoon joku muu.
Lisään vielä että olen bussissa jättänyt mainitsematta, vaikka olen nähnyt että joku on tiputtanut epähuomiossa matkakorttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Hui, miten moni täällä varastaisi rahat.
Tervetuloa todellisuuteen.
Ehkä tottuneet huijaamaan tukiasioissa. Siinä ei yksi rahakukkaro seteleineen oloa pahenna.
Löysin lompakon Töölöntullista ajoradalta, yritin löytää omistajan Maahanmuuttoviraston työluvan avulla, virasto meni ihan poikkiteloin ja sanoi ettei asia kuulu heille vaikka lompakossa oli heidän myöntämä työlupa. En viitsinyt lähteä viemään lompakkoa Pasilaan poliisin toimistoon, joten pysäytin illalla Malmilla poliisipartion ja annoin lompakon heille. Lompakossa oli rahaa, en vaatinut löytöpalkkiota. Omistaja tarvitsi rahat enemmän kuin minä.
Omatunto on puhdas,jos sitä ei ole koskaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui, miten moni täällä varastaisi rahat.
Tervetuloa todellisuuteen.
Ehkä tottuneet huijaamaan tukiasioissa. Siinä ei yksi rahakukkaro seteleineen oloa pahenna.
Todella surkeaa millaista väkeä osa suomalaisista on
Vierailija kirjoitti:
Löysin lompakon Töölöntullista ajoradalta, yritin löytää omistajan Maahanmuuttoviraston työluvan avulla, virasto meni ihan poikkiteloin ja sanoi ettei asia kuulu heille vaikka lompakossa oli heidän myöntämä työlupa. En viitsinyt lähteä viemään lompakkoa Pasilaan poliisin toimistoon, joten pysäytin illalla Malmilla poliisipartion ja annoin lompakon heille. Lompakossa oli rahaa, en vaatinut löytöpalkkiota. Omistaja tarvitsi rahat enemmän kuin minä.
Jatkoa
Löysin Lontoossa pubin lattialta kuminauhalla sidotun setelinipun, annoin baarin pitäjälle joka kuulutti asiasta Täällä on suomalainen joka ...
Koko illan sain briteiltä ilmaisia paintteja, ja hyvän mielen.
/edellinen
1. Tallaan sen päälle
2. Katson, näkeekö kukaan tai onko lompakossa vetolanka
3. Ellei, poimin sen ja työnnän poveeni.
4. Myöhemmin tutkin sisällön, stalkkaan omistajan ja jos hän on joku qusipääpersu, myyn kortit jollekin narkille viidelläkympillä ja rahat pidän itse. Lompakon lähetän paskaa täynnä omistajalle kotiin.
Jos lompsan sisällä on tietoja omistajasta, soitan hänelle ja kysyn lompakon tuntomerkit. Sitten sovitaan, miten palautan lompsan. Muutaman kerran olen näin tehnytkin. En ole saanut löytöpalkkiota. Jos haluaa varmistaa palkkion saamisen, kannattaa lompakko palauttaa poliisilaitokselle. Sieltä annetaan löytöpalkkiona määrätty prosentti löydön arvosta, olikohan se 10%.