Naisten pukeutuminen "ylävartaloa korostaen" (pillifarkut ja muhkea takki jne)
Pistääkö muilla silmään hyvin yleinen pukeutumistyyli ylävartaloa (rotevuuden) korostaen? Naisilla pillifarkut (tai pitkät alushousut), paksu, muhkea, iso yläosa ja mahdollisesti pöytäliinan kokoinen kalulahuivi kaulassa. Tähän korostaa ylävartaloa eli tekee naisesta miehekkään, hoikat jalat ja roteva torso. Massiivinen kaulahuivi tekee vaikutelman kuin kaula olisi lyhennetty.
Kummallinen tyyli joka nimenomaan EI OLE naisellista vaan tekee naisesta ihmeellisen kaulattoman tankin. Miksi tällaista suositaan?
Kommentit (53)
Minulla on T:n mallinen vartalo eli olen pitkä, laiha ja harteikas. Vähän uimarin oloinen. Tohon kun laitan leveet pöksyt niin olen kuin ladon ovi. Levee ja pitkä. Pillihousut on mun ainoa mahdollisuus. En kyllä ikinä pidä kaulahuiveja just sen takia, että en kaipaa ylös lisää mitään.
Tää trendi on niin tyhmän näköistä! :D Yläosassa supermuhkea vyötärömittainen toppatakki + jättisuuri kaulaliina, mutta alaosassa vajaamittaiset leggingsit, nilkat paljaana ja jalassa kesätennarit. Onneksi en ole enää teini, niin ei tarvitse mennä tällaisten naurettavien muotivillitysten mukana.
En kyllä kutsuisi teinejä naisiksi, tyttöjä ovat.
Ja enimmäkseen teinit pukeutuu noin.
Vierailija kirjoitti:
Tää trendi on niin tyhmän näköistä! :D Yläosassa supermuhkea vyötärömittainen toppatakki + jättisuuri kaulaliina, mutta alaosassa vajaamittaiset leggingsit, nilkat paljaana ja jalassa kesätennarit. Onneksi en ole enää teini, niin ei tarvitse mennä tällaisten naurettavien muotivillitysten mukana.
Kesätennarit jalassa talvella tekee naisesta välittömästi aivottoman tapauksen.
Lyhyenä ja melko paksujalkasena mä näytän paremmalta kireissä housuissa, ku köysissä. 😊Mut yläosan täytyy olla tyköistyvä,muuten näytän läskimmältä. Ja iso kaulahuivi sopii.Oon mallia tiimalasi, siro ylävartalo ja isompi alavartalo.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on tarkoitus korostaa persettä. Inhottavaa olisi kyllä, että pylly pelkkien farkkujen varassa olisi jääkylmä ja sitä tuijotettaisiin.
Oiskin edes farkut, mutta toiset pyörii pakkaskeleilläkin niissä iänikuisissa juoksutrikoissaan.
Sama on tyyli nuorilla naisilla, kuin meilläkin n. 20 vuotta sitten. Tiukat housut ja iso untuvatakki :D
Vierailija kirjoitti:
Lyhyenä ja melko paksujalkasena mä näytän paremmalta kireissä housuissa, ku köysissä. 😊Mut yläosan täytyy olla tyköistyvä,muuten näytän läskimmältä. Ja iso kaulahuivi sopii.Oon mallia tiimalasi, siro ylävartalo ja isompi alavartalo.
Tiimalasilla kyllä hartiat ja lantio ovat yhtä leveät. Siro yläosa ja muhkeampi alaosa ei tarkoita tiimalasia.
Tiimalasivartalo=Tiimalasivartalon lantiolla ja povessa on muotoja ja vyötärö erottuu selvästi. Hartiat ja lantio ovat tavallisimmin liki samassa linjassa.
Itse pukeudun niin siksi koska se on paras vaihtoehto saatavilla olevista. Harva talvitakki on mitenkään katseenkestävä. Lyhyttä takkia käytän nyt kun ei vielä ole kovat pakkaset ja ihan vaihtelunkin vuoksi, en jaksa aina pitää pitkää. Pitkissä takeissa sitä paitsi näyttää vielä muodottomammalta jos vyötärö ei ole kavennettu, enkä itse pidä sellaisista toppatakeista jossa on vyö mukana. Villakangastakkikin löytyy, mutta tykkään arjessa pukeutua rennommin.
Isoa kaulaliinaa pidän siksi, koska takin kaulus ei lämmitä kaulaa kunnolla, ja kaulaliinalla saa lämpöä enemmän. Enkä muuten edes löytänyt pieniä kaulaliinoja kun viime vuonna etsin sopivaa villakangastakin alle, joten vaikea niitä on ostaakaan jos missään ei myydä kun isot on trendikkäitä. Jalkoja ei palele farkuissa kun yläkroppa on lämmin, vaikka se joistain ilmeisesti kuulostaakin uskomattomalta. Enkä edes pidä muiden kuin pillifarkkujen ulkonäöstä, laitan sitten vaan pitkikset alle jos on kylmempi. Nilkat on piilossa ja talvikengät jalassa.
Toivottavasti selvensi aloittajalle ja muille tätä käsittämätöntä pukeutumistyyliä.
Pillifarkuilla korostetaan persettä. Kuten myös sillä kun naisilla on tapana seistä jalat ristissä.
Minä en palele samalla tavoin sääristä kuin ylävartalosta. Pitkä muhkea takki on lämpöisempi kuin lyhyt tiukempi malli. Käytän lämpöisiä talvikenkiä lisäksi. En myöskään tykkää kun lyhyet takit nousee ylös jos nostaa kädet ylös, esim. autoa lumesta putsatessa.
Pipo estää lämmön haihtumisen päästä. Ja paljon enemmän näkee pipottomia naisia. Mitä järkeä?