Miten selittyy vauvapalstalaisten huomattavan korkea ÄO?
Joka kerta jos joku aloitus sivuaa älykkyyttä tai kysymys on ihan luvuista, täyttyy ketju nopeasti lukemattomista hyvin älykkäiden kommenteista siten, että lähes kaikki ovat testien mukaan älykkäämpiä, kuin 99,89% muusta maailman väestöstä. Eikö oo jännä juttu se, että nämä kaikki huomattavan älykkäät ovat aivan yllättäen pakkautuneet juuri tälle palstalle? Mitä mieltä tästä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Aktiivipalstailulla on tutkimusten mukaan älyllistä kapasiteettia suurentava vaikutus.
Sikäli, että aivot on kuin onkin neuroplastiset. Ja jos tietoa vastaanottaa rentoutuneena, se voi jäädä mieleen erilailla kuin päntätessä suuria sivumääriä.
Silti pitäisi käsittää kokonaisuuksia ja siihen taas vaikuttaa kunkin palstailijan aiemmin lukema.
Ongelma ei ole muoto vaan sisältö. Ongelma on että järkeviä keskusteluja poistetaan eli manipuloidaan ja halutaan pitää palstan sisältö tyhjäpäisenä ja vaarattomana.
Täällähän me superälykkäät ja rikkaat vietämme aikaamme. Mikä viisaus meneekään hukkaan meissä, yhteiskunta menettää paljon..
Hauska aloitus. Sanoisin kuitenkin että juttujen taso täällä ei tue tuota käsitystä ollenkaan 😂😂😂
Me oikeasti älykkäät olemme täällä tutustumassa kansan syvien rivejen tuntoihin. Tutkimusmatkailua ja havainnointia. Tulemme joskus käyttämään oppimaamme teitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkorkean älykkyyden homaa välitömästi super älykäisen korkea laatuisista kommenteista.
Nauroin samaa. Ehkä ovat - vain - matemaattisesti lahjakkaita? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt Mensan testiä vuosiin, mutta tein vähän aikaa sitten huvikseni useita muita nettitestejä, joista tulokset Olis sit kyllä tasaisesti hyvin samanlaisia - että kai se sitten jostain kertoo? Tieteen Kuvalehden sivuilla oleva testi oli melko helppo, mutta niin sielläkin vaan väitetään, että se korreloisi WAISS-testiä noin 4% heitolla. Mutta ehkä olisi typerää uskoa siihen.
Minulla tuossa Mensan nettitestissä tuli tulokseksi 136 ja joku muukin nettitesti antoi samankaltaisen tuloksen. Enkä kyllä usko noita hetkeäkään tai sitten tuollaisella älykkyydellä ei tee mitään.
Et vaan osaa käyttää älyäsi hyödyksi.
Minulla ÄO 132 ja olen hyvin turhautunut, matalasti koulutettu osa-aikatyöntekijä. Työpaikallani tajuan ( en leuhki, asia nyt vaan on näin ) tilanteet yleensä tosi nopeasti, nopeammin kuin muut ja usein avaan, mielestäni ratakiskoja vääntäen asian sitten muille. Jotka eivät aina kaiketi siltikään tajua.
Vaikka tällä palstalla moni väittää olevansa älykäs, täällä ei arvosteta hyviä argumentteja. Usein asetutaan väittelyissä sen puolelle, joka on älyllisesti väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän me superälykkäät ja rikkaat vietämme aikaamme. Mikä viisaus meneekään hukkaan meissä, yhteiskunta menettää paljon..
Ei tätä tarvitse uskoa eikä sillä mitään väliä minulle ole. Olen sama joka kirjoitti tuossa yllä 160:n ÄO:sta. Minulla on myös rahaa sen verran että voisin lopettaa työn teon koska tahansa. Kumpikaan näistä ominaisuuksista ei näy päälle ja ihmiset pitävät minua normihessuna. Olen myös hyvässä kunnossa, kroppa on harteikas, lihaksikas ja vähärasvainen vaikka olen viisikymppinen äijä. Lärvi on ilmeisesti sen verran vaatimaton ja pää kaljuuntuu ettei naiset isommin häiritse. Tunnistan itsessäni myös älykkäille ihmisille usein tyypillisen ujouden ja sosiaalisen kyvyttömyyden minkä johdosta en esim. uskalla lähestyä naisia.
Porukka rentoutuu päivystysleikkausten välissä. Odotellaan potilaia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt Mensan testiä vuosiin, mutta tein vähän aikaa sitten huvikseni useita muita nettitestejä, joista tulokset Olis sit kyllä tasaisesti hyvin samanlaisia - että kai se sitten jostain kertoo? Tieteen Kuvalehden sivuilla oleva testi oli melko helppo, mutta niin sielläkin vaan väitetään, että se korreloisi WAISS-testiä noin 4% heitolla. Mutta ehkä olisi typerää uskoa siihen.
Minulla tuossa Mensan nettitestissä tuli tulokseksi 136 ja joku muukin nettitesti antoi samankaltaisen tuloksen. Enkä kyllä usko noita hetkeäkään tai sitten tuollaisella älykkyydellä ei tee mitään.
Et vaan osaa käyttää älyäsi hyödyksi.
Minulla ÄO 132 ja olen hyvin turhautunut, matalasti koulutettu osa-aikatyöntekijä. Työpaikallani tajuan ( en leuhki, asia nyt vaan on näin ) tilanteet yleensä tosi nopeasti, nopeammin kuin muut ja usein avaan, mielestäni ratakiskoja vääntäen asian sitten muille. Jotka eivät aina kaiketi siltikään tajua.
Eli et osaa käyttää sitä hyödyksi.
Olen koodaja. Olen muutenkin koneella aina. Rentoo on. !!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tällä palstalla moni väittää olevansa älykäs, täällä ei arvosteta hyviä argumentteja. Usein asetutaan väittelyissä sen puolelle, joka on älyllisesti väärässä.[/quote
Jep, koska tunne menee edelle. Sitäpä vaan ei vähän vähemmän älykäs ymmärrä ollenkaan.
Palstalaiset myöskin pysähtyisivät lähes kaikki auttamaan ja kysymään vointia esim. kaupungilla kaatuneelta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Palstalaiset myöskin pysähtyisivät lähes kaikki auttamaan ja kysymään vointia esim. kaupungilla kaatuneelta henkilöltä.
Ja menisivät väliin taltuttamaan, jos joku riehuisi julkisella paikalla.
Tyhmä ihminen luulee usein itseään fiksuksi. Muistelkaa vaan niitä takapulpettien mölisijöitä.. Hehän pitivät itseään parempina kuin muut. Sama se täällä on.
Tänne rikastuu luomakunnan valiot. Kenelläkään miehellä ei ole alle 20-senttistä jortikkaa ja alle DD-kuppisia tiimalasivartaloisia naisia ei ole.
Älykkyys aiheuttaa eristäytymistä, mutta ei suinkaan vähennä tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen kunhan se sisältää helpon poispääsyn kun idiotismi kasvaa liian suureksi. Älykkyys ei myöskään takaa, että olisit älykäs maailmassa jossa suurimmalla osalla on elämänkoulu käytynä. Älykäs ei osaa kuvitellakaan miten erillaista on soutaa elämänsä läpi idioottina, mutta tietää kuitenkin, että enemmistönä nämä elämänkoululaiset sanelee säännöt miten täällä toimitaan. Täällä sitä voi opiskella mielinmäärin ja turvallisen välimatkan päässä
Palstan älykkyys selittyy sillä, että kysellään ja jankataan jo moneen kertaan selitettyjä asioita. Myös faktatietoa alapeukutetaan ahkerasti.
Olen palstalta huomannut, että vain älykäs ihminen kyseenalaistaa päivästä toiseen samat asiat, myös totuuden. Palstalaisten korkeaa älykkyyttä saakin täällä joka päivä todistella. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja menisivät väliin taltuttamaan, jos joku riehuisi julkisella paikalla.
Olen tehnyt näitä useasti, ne kuuluu ihan jokaisen ihmisen tehtäviin eikä siinä ole mitään ihmeellistä, tosin olen elämäni aikana pikkuhiljaa oppinut, että se mitä pidän normaalina ja miniminä on muille ihmisille suurikin ponnistus ja osoitus yli-inhimillisestä persoonasta. Koittakaa nyt ihmiset jumalauta skarpata ja olla vähemmän vätyksiä.
Tai sitten et vaan huomaa kuinka luontainen älykkyytesi toimii. Ei sitä itse välttämättä tiedostakaan.