Kuka joutuu olemaan joulunakin töissä?
Mun mies joutuu, ja tää vähän harmittaa. Mutta ei voi mitään, tuleepahan enemmän palkkaa.
Kommentit (47)
Kyllä on hyvä että sairaalan päivytyksessä on osaavia ihmisiä joulunakin työssä. Synnytykset , tapaturmat , TT-tutkimukset ja muut labrat ja röngenit tarvitsee sen päivytys varmuuden joulunakin., Tietenkin leikkaussalit myös. ja huonokunoiset osastopotilaat ovat joulunakin hoidettava. Akuuttiosastojen henkilökunta tietää tämän jo tulessan sinne töihin.
Tällä kertaa vain aaton aattona iltavuorossa ja muutoin joulunpyhät töissä. Uutena vuotena olen töissä sekä aattoiltana että uuden vuoden päivänä. Meni ihan niin kuin toivoinkin. Lapsia perheessä useampia, joulu on heille tärkeä juhla.
Minäkin olen töissä tänä vuonna jouluna ja uutena vuotena myös. Ei ollut enää lomapäiviä pidettäväksi ja jonkun on oltava töissäkin. Ei haittaa, on helppoja ja osin lyhyitä vuoroja.
Mitäs ne joulunakin työt on? Lisääntyminen?
Joulupukin tiedän mutta kuka on joulunakki?
Omat vanhempani olivat poliisi ja sairaanhoitaja, eli usein jompikumpi on joutunut olemaan töissä joulunpyhinä päivän tai pari. Itsekin olin nuorempana baarissa töissä ja olin muutaman joulun töissä, ihan mukavaa oli kun en ole mikään intohimoinen jouluihminen koskaan ollutkaan.
Totuin kuitenkin jo lapsena siihen että meillä vietettiin joulua vähän eri aikataululla vuodesta riippuen. Ei se ollut meille lapsille ongelma, lahjat saatettiin avata ja jouluateria syödä esim. aatonaattona. Kunhan jonain päivänä sai hetken yhteistä aikaa jouluaterialle ja lahjoille niin oltiin veljen kanssa tyytyväisiä.
Nykyään olen toimistotyössä jossa joulu on vapaata, mutta näin lapsettomana voisin mennäkin töihin jos tarvitsisi.
Minä olen kaikki joulun pyhät ja aaton töissä ja lapset päiväkodissa. Teen keskeytymätöntä kolmivuoroa, eikä lapsilla ole isää.
Meillä ei töissä pysty esittämään mitään toiveita vaan työvuorolistat pyöriin tietyllä säännöllä vuodet ympäri. Uusi vuosi on vapaa. Ihan mielellään otan suurjuhlapyhäkorvaukset noilta päiviltä. Menen oikeastaan ihan mielelläni töihin, en ole niin Jouluihmisiä.