Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka joutuu olemaan joulunakin töissä?

Vierailija
18.12.2019 |

Mun mies joutuu, ja tää vähän harmittaa. Mutta ei voi mitään, tuleepahan enemmän palkkaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Myös vuoden vaihtuessa, yöllä paikkaamassa urpoja kännissä itsensä toisensa teloneita.

Minusta kännissä itsensä teloneet voisivat kyllä maksaa itse hoitonsa.. Onko niitä väkijuomia sitten pakko ottaa niin paljon että menee taju/kontrolli. Vieroitukseen tällaiset. Elämänhallintaongelmahan tuollainen juominen on.

Vierailija
22/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta yleensä joulu kyllä voittaa uudenvuoden (mikä on tänä vuonna vapaa).

T. Verisuonikirurgi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin eikä minulla ole läheisiä sukulaisia, joten menen oikein mielelläni jouluksi töihin. Saan viettää siellä joulua innokkaassa seurassa. Jos en olisi töissä, olisin joulun yksin. Olen töissä vammaisten palveluasumisyksikössä. 

Vierailija
24/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, joulu- ja uusivuosi tänä vuonna töissä. Uusivuosi ihan vapaaehtoisesti. Ja ei se yksi sunnuntailisä oikein aattoillan työvuoroa kyllä mielestäni korvaa. Hoitoalalla ei jouluna mitään ekstralisiä ole ja muutenkin sunnuntaitöitä tulee tasaisesti, niin ei se jouluaatto siihen paljon lisää tee.

Kyllä pyhälisät tulevat niinkuin muinakin pyhinä.

Vierailija
25/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Myös vuoden vaihtuessa, yöllä paikkaamassa urpoja kännissä itsensä toisensa teloneita.

Ja minä siivoan paikkauksien jälkeen jäljet. :)

Vierailija
26/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii, mutta jos tarvitsisi niin voisin mennäkin. Olen 'lomaillut' jo pari viikkoa kotona kaikenlaista kotityötä (täyssiivous kaappeineen ym.), että omaan työhuoneeseen softaprojektin pariin alkaa vähitellen kaivata takaisin.

Vierailija
27/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se välttämättä "joutuu" olla töissä? Se voi olla myös "saa" olla töissä.

Tänä jouluna vapaalla, todennäköisesti ensi jouluna töissä omasta pyynnöstä.

Vierailija
28/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein juuri he, jotka tosiaan pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä.

Vierailija
29/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kännissä itsensä teloneet voisivat kyllä maksaa itse hoitonsa.. Onko niitä väkijuomia sitten pakko ottaa niin paljon että menee taju/kontrolli. Vieroitukseen tällaiset. Elämänhallintaongelmahan tuollainen juominen on.

Hyvinvointiyhteiskunta ei toimi niin.

Eikä edes usa, jossa jokainen vastaa itsestään. Sielläkun jokainen loukkaantunut ja apua tarvitseva saa vähintään henkeä sääästävän avun ihan ilmaiseksi.

Sinä kaipaat siis johonkin kehitysmaahan.

Nämä kommentit ovat käsittämättömänä. Näinkö Suomi muuttuu.

Vierailija
30/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä yksinäisiä riittää joulunpyhiksi töihin. Ei kaikilla ole perhettä joiden seurassa viettää joulua. Joka tapauksessa vanhukset/päivystyspotilaat/ tulipalot on hoidettava joulunakin, oli perhe tai ei. Ei yhteiskunta pysähdy jouluksi, vaikka te onnekkaat niin luulette. Jonkun on hoidettava ne mummot ja vaarit hoivakodeissa, jonne olette heidät hyljänneet. Sydänkohtaukset ja aivoinfarktit, tulipalot, joita sytytätte kännipäissänne, viettäessänne joulua. 🚑

Vierailija
31/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen, mutta kun olen jakanut lahjat, vedän kunnon kännit ja annan muorille kunnon jouluajelut reessä.

Vierailija
32/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makaan aaton sohvalla juoden viskiä. Työnantajaa varten olen jo muotoillut valmiiksi tekstarin jossa kerron olevani vatsataudissa.

Vierailija
33/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä yksinäisiä riittää joulunpyhiksi töihin. Ei kaikilla ole perhettä joiden seurassa viettää joulua. Joka tapauksessa vanhukset/päivystyspotilaat/ tulipalot on hoidettava joulunakin, oli perhe tai ei. Ei yhteiskunta pysähdy jouluksi, vaikka te onnekkaat niin luulette. Jonkun on hoidettava ne mummot ja vaarit hoivakodeissa, jonne olette heidät hyljänneet. Sydänkohtaukset ja aivoinfarktit, tulipalot, joita sytytätte kännipäissänne, viettäessänne joulua. 🚑

Enpä yhtään ihmettele että olet yksinäinen, kun tuollaisen asenteen omaat.

Vierailija
34/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa niin hyvät työvuorolistat, että kerkeän kotiin nukkumaan uudenvuoden yönä ehkä rapeat 4 tuntia ja taas töihin. Kotona olen tuntia ennen kun vuosi vaihtuu, niin tuskin lyön päätä tyynyyn ennen kahtatoista, kun kaikki naapuritkin on luultavasti pihalla. Herätys klo 05.00, eli periaatteessa jatkan siitä mihin jäin osastolla.

Vierailija
35/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aatonaattona ja aattona iltavuorot ja sit kolme vapaata. Ihan ok. Uusivuosi on vapaa.

Vierailija
36/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin ihmeellistä ymmärtää että eri perheissä ja eri ihmisillä on erilaiset arvostukset? Täälläkin joku jo ihan "oho" kommentteja laittoi kun jonkun lapset pitävät uuttavuotta kivempana juhlana. 

Itse en tänä jouluna ole töissä, kolme edellistä joulua olinkin. 

Vierailija
37/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tai en joudu, muutaman vuoden olen toivonut jouluaaton iltavuoroksi. Voimme perheen kesken jakaa lahjat vaikk tapanina ja viettää joulua silloin, oleellisempaa on saada uusi vuosi vapaaksi - lapsille on tärkeää että koko perhe menee torille katsomaan raketteja.

Toivot jouluaaton iltavuoroksi lapsiperheessä? Oho.

Ja akattelet uudenvuoden omevan lapsille tärkeämpi.

Oho

Joululahjoja voi antaa joskus muulloinkin kuin juuri aattona. Jouluruokaa syödään muutenkin kuin vain aattona, mutta raketteja näkee vain uuden vuoden aattona. Kuten sanoin, lapsilleni on tärkeää että niitä katsotaan koko perheen voimin.

Töissä on sovittu, että joulusta, uudesta vuodesta, vapusta ja juhannuksesta kaksi ollaan töissä. Lapset kyllä tajuavat tämän. Ei, emme ole venäläisiä.

Vierailija
38/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat isän perheen luona, joten hyvä vaan että on töitä. voisi olla aika yksinäistä yksin kotona. ehkä sitten kun/jos itsellä joskus uusi puoliso niin voi olla menemättä töihin :) -sairaanhoitaja

Vierailija
39/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Olen peruskoulun opettaja. Välillä kaipaan vanhaa ammattiani, jolloin sain olla pyhinä töissä, tienata tuolloin hyvin ja lomailla arkena ja silloin, kun lomakohteissa on halpaa ja rauhallista.

Vierailija
40/47 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joudu, vaan pääsen. Olen joka vuosi ilmoittautunut vapaaehtoiseksi töihin kaikille joulunpyhille. En itse vietä joulua ja on hauska antaa jouluniloa asukkaille. Työskentelen palvelutalossa. 

ihana olet <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi