Mikä saa ihmisen näyttämään todellista pidemmälle? Minua luullaan aina pidemmäksi!??
Oon lyhyt 173cm mies eikä pidemmäksi luuleminen ainakaan selity kaljuuntumisella sillä mulla on matala hiusraja jotenka se pikemminkin lyhentää mua entisestään ihmisten silmissä.
Olen pitkä raajainen ja lihaksikas ja roteva.
Voisiko se aiheuttaa tuon?
Tänääkin töissä sanoin 181cm pitkälle työkaverille et sä varmaa yletyt paremmin tonne niin kaveri vastasi että eipä hän taida juurikaan pidempi olla minua ja yllättyi kun kerroin olevani 173cm.
Kommentit (5)
Pitkät, hoikat raajat tekee sitä, samoin hyvä ryhti. Olen itse pitkäjalkainen 170-senttinen, hoikka nainen ja varsinkin kuvien perusteella moni kuvittelee paljon pidemmäksi. Itsekin käytän aina korkkareita, jotka taas automaattisesti parantaa ryhtiä (minulla; ilmeisesti lantio menee eri asentoon korkkareiden kanssa, mikä parantaa mulla ryhtiä) joten siksi kai livenä vaikutan myös todellista pituuttani pidemmältä.
Mä olen leveäharteinen ja hyväryhtinen 164 cm nainen. Monet luulevat 170 cm pitkäksi.
Toi on muuten kummallista. Minuakin luullaan aina pidemmäksi. Olen 162cm ja hoikka. Mulla on hyvä ryhti, joka varmaan ainakin osakseen vaikuttaa asiaan. Monet epäilevät minun olevan lähemmäs 170cm eikä ymmärrä kun sanon olevani pätkä :D
Itse olen useaan kertaan kuullut kummallisia kommentteja, että olisin "naiseksi aika pitkä" tms, kummallisia siksi että olen 160 cm, minkä mittaisia jotkut pitää ihan kääpiöinä.
Kun olen katsellut itseäni suhteessa tiettyihin tuttuihin saman mittaisiin, niin se että näytän pidemmältä johtuu käsittääkseni seuraavista asioista:
- olen laiha ruippana, näyttää pidemmältä kun pituus suhteessa ihmisen leveyteen on suurempi kuin leveämmällä ihmisellä
- mulla on pitkä kaula ja raajat, usein mittaisillani näyttää olevan hyvin lyhyt kaula ja on ns. persjalkaisia
- mulla on pieni pää - toisinaan lyhyistä naisista tulee "tikkukaramelli" efekti kun pää näyttää isolta suhteessa pieneen kroppaan, itselläni pää on pieni joten suhteet näyttää enemmän pidemmän ihmisen suhteilta
Minuakin luullaan pidemmäksi ja olen nainen (171cm). Leveät hartiat varmaan tekee sen. Ja se, että tykkään käyttää korkkareita.