Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löytää parisuhteen helpommin kuin nainen

Vierailija
18.12.2019 |

Eilen eräässä keskustelussa väitettiin tuolla tavalla. Minusta väite on melko epäuskottava. Mihin logiikkaan tuo perustuu?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko nämä, jotka nuorena ei kelvanneet kenellekään, luulevat että täysin vailla parisuhdekokemusta heistä 40 vuotiaana tulee jotakin babe-magneetteja?

Kyllä se peli on menetetty jo sillä, että kirjoittelee nettiin noita pöhköjö tasojuttuja.

Minä olen kelvannut 15-vuotiaasta saakka, silti kommentoin välillä näitä tasojuttuja. Naiset keksivät aina korulauseita kaikkeen, todellisuudessa taso määrää useimmiten, tunteeko hän kipinää vai ei.

Ihminen on aika pitkälle yhtä kuin mahdollisuutensa, sitten kirjoitetaan itselle mieluisa tarina valitun mahdollisuuden ymärille.

Olen samaa mieltä. Turha kaunistella asioita, vaan laittaa faktat pöytään. Itsekin olen todistanut, kuinka naisten tietoisuus tasostaan nousee sitä mukaa kuin heidään "kelpaavuus" deittimarkkinoilla nousee. Eli he kyllä tiedostavat erittäin hyvin minkälaisiin miehiin heillä on mahdollisuus ja näistä miehistä he tavoittelevat sitä kaikkein kovinta huippua. Sitä johon heillä juuri ja juuri on mahdollisuus. Muut eivät aiheuta kipinää.

Vierailija
82/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa, miehet, mulle missä paikkakunnalla on miehen helppo saada parisuhde ja helpompi kuin naisen, niin minäpä muutan sinne

Terveisin Mies 42, eronnut, toisella kierroksella ja sinkkuna jo kolme vuotta ja en ole kummitus, enkä plösö vaan töissä käyvä ja fiksu ja sporttinen ja ....Ja...

Pääkaupunkiseudulla. Jostain syystä tunnen monta ikäistäsi ihanaa eronnutta naista, mutta en yhtään vastoin tahtoaan naisetonta ihanaa eronnutta miestä.

Koska et osaa arvioida naisen ihanuutta miehelle.

Ja usko tai älä, niin sama pätee etenkin toisin päin. Joka ikinen kerta, kun mies aloittaa ihmettelyviestinsä, kuinka naiselle ei kelpaa hoikka, urheilullinen, raitis ja mukava mies (jolla on x-merkkinen auto tai omistusasunto tai vakituinen työsuhde tms) niin ihmettelen, eikö hänessä ole yhtään mitään, mikä tekisi hänestä kiinnostavan naisten silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eronneet + nelikymppiset -viisikymppiset miehet ovat todella nirsoja parisuhteeseen. Minulla on tuttavapiirissä eronneita, mukavia ja fiksuja, hoikkia ja naisellisia naisia jotka eivät löydä miestä parisuhteeseen. Tai löytyy jos mies on työtön, alko-ongelmaa, tupakoi, ylipainoa.

Jos mies on hoikka, urheilullinen hänelle ei kelpaa parisuhteeseen itsensä ikäinen, hoikka, urheilullinen nainen, sillä etenkin täällä Helsingissä näitä mukavia ja sporttisia, eronneita naisia riittää. Mies etsii siis vielä jotakin parempaa, nuorempaa, isotissisempää vielä kauniimpaa. Olen todistanut tätä kuviota jo vuosia.

Jos naisella ei ole muuta annettavaa kuin se että hän on kohtalaisen nuori, kohtalaisen isotissinen ja kohtalaisen kaunis niin kannattaisi ehkä kehittää omia henkisiä ja älyllisiä ominaisuuksia jos parisuhteeseen mielii.

Vierailija
84/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko nämä, jotka nuorena ei kelvanneet kenellekään, luulevat että täysin vailla parisuhdekokemusta heistä 40 vuotiaana tulee jotakin babe-magneetteja?

Kyllä se peli on menetetty jo sillä, että kirjoittelee nettiin noita pöhköjö tasojuttuja.

Minä olen kelvannut 15-vuotiaasta saakka, silti kommentoin välillä näitä tasojuttuja. Naiset keksivät aina korulauseita kaikkeen, todellisuudessa taso määrää useimmiten, tunteeko hän kipinää vai ei.

Ihminen on aika pitkälle yhtä kuin mahdollisuutensa, sitten kirjoitetaan itselle mieluisa tarina valitun mahdollisuuden ymärille.

Olen samaa mieltä. Turha kaunistella asioita, vaan laittaa faktat pöytään. Itsekin olen todistanut, kuinka naisten tietoisuus tasostaan nousee sitä mukaa kuin heidään "kelpaavuus" deittimarkkinoilla nousee. Eli he kyllä tiedostavat erittäin hyvin minkälaisiin miehiin heillä on mahdollisuus ja näistä miehistä he tavoittelevat sitä kaikkein kovinta huippua. Sitä johon heillä juuri ja juuri on mahdollisuus. Muut eivät aiheuta kipinää.

Tuo on kyllä mielenkiintoinen viitekehys. En ihan oikeasti ole koskaan edes miettinyt tasoani. Olenko tehnyt sitä alitajuisesti - ehkä. Mutta ensimmäisestä poikaystävästäni alkaen ainoa, millä on ollut merkitystä, on ollut ihastuminen. Joko mies on ollut kiinnostava tai sitten ei. Jos kiinnostus on herännyt, olen pyrkinyt herättämään hänen huomionsa ja kiinnostuksensa. Koskaan en ole vertaillut, onko kiinnostava mies jollain asteikolla parempi kuin joku toinen mies hänen ympärillään. Ikinä en ole käyttänyt mittareita sen kiinnostavuuden määrittelemiseen. Minua todellakin on ohjannut vain ja ainoastaan tunne.

(Kohta kuullaan, miten väärin tämä on palstamiesten mielestä ja kuinka asioita vain tapahtuu meille naisille, mutta sitä en taida jäädä tänään lukemaan kun on muutakin tekemistä.)

Vierailija
85/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eronneet + nelikymppiset -viisikymppiset miehet ovat todella nirsoja parisuhteeseen. Minulla on tuttavapiirissä eronneita, mukavia ja fiksuja, hoikkia ja naisellisia naisia jotka eivät löydä miestä parisuhteeseen. Tai löytyy jos mies on työtön, alko-ongelmaa, tupakoi, ylipainoa.

Jos mies on hoikka, urheilullinen hänelle ei kelpaa parisuhteeseen itsensä ikäinen, hoikka, urheilullinen nainen, sillä etenkin täällä Helsingissä näitä mukavia ja sporttisia, eronneita naisia riittää. Mies etsii siis vielä jotakin parempaa, nuorempaa, isotissisempää vielä kauniimpaa. Olen todistanut tätä kuviota jo vuosia.

Aikalailla naulan kantaan. Itse etsin reilun vuoden kunnes löysin haluamani.

Vierailija
86/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies etsii, nainen odottaa että hänet löydetään.

Höpö höpö, nykynainen on aktiivinen. Ne jotka odottavat passiivisena on joko mummoja, tai muuten ongelmaisia.

Muuten samaa mieltä, mutta ei tuo naisten aktiivisuus mikään uusi ilmiö ole. Vuosikymmeniä ovat jo naiset olleet hyvinkin aktiivisia. Ja suhteellisen aktiivisia ennen sitäkin. Ennen saatettiin olla hieman muodollisia niin että viralliset aloitteet saattoi tehdä mies, mutta jo sitä ennen nainen saattoi olla ollut hyvin aktiivinen hakeutumaan miehen seuraan jos tunsi tähän vetoa.

Jos näin on niin minusta ei sitten taida olla kukaan ollut viime vuosina kiinnostunut. En ole huomannut mitään kuvatunlaista aktiivisuutta naisten suunnasta.

M37

Vierailija
87/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää en ole ainakaan törmännyt heihin netissä. Itse skippaan instat, jne. Oletettavasti naisilta puuttuu sisälukutaito tai eivät anna itsestään riittävästi tietoa. Nimittäin itse skippaan normi naiset jotka eivät anna mitään irti profiilistaan. Todellisessa elämässä ratkaisee ulkonäkö ja ulkoinen olemus, mutta ei netissä.

Naisten kannattaisi miettiä millaista hakevat netistä ja jos hakevat tietynoloista kumppania, niin varmistuvat että heidän omat profiilit vastaavat myös sellaista kumppania!

Jos ulosanti on vain hymiö meri, tyhjä tai jopa "ota selvää". Noilla ei kyllä hyvää kumppania löydä. Suurella todennäköisyydellä jos pelkkiä kuvia on, niin suurella todennäköisyydellä saa pinnallisia tai ei niin fiksuja kumppani ehdokkaita.

ps. Laitetaan vähän pientä itseriittoisuutta tähän. Luulen että saattaisin olla henkilö josta myös sinun ystävät saattaisivat tykätä. Mutta jos heillä on edellä mainitun oloisia profiileja, he saattavat kuvitella että olen etsimässä jotain nuorta insta beibe.

Vierailija
88/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää en ole ainakaan törmännyt heihin netissä. Itse skippaan instat, jne. Oletettavasti naisilta puuttuu sisälukutaito tai eivät anna itsestään riittävästi tietoa. Nimittäin itse skippaan normi naiset jotka eivät anna mitään irti profiilistaan. Todellisessa elämässä ratkaisee ulkonäkö ja ulkoinen olemus, mutta ei netissä.

Naisten kannattaisi miettiä millaista hakevat netistä ja jos hakevat tietynoloista kumppania, niin varmistuvat että heidän omat profiilit vastaavat myös sellaista kumppania!

Jos ulosanti on vain hymiö meri, tyhjä tai jopa "ota selvää". Noilla ei kyllä hyvää kumppania löydä. Suurella todennäköisyydellä jos pelkkiä kuvia on, niin suurella todennäköisyydellä saa pinnallisia tai ei niin fiksuja kumppani ehdokkaita.

ps. Laitetaan vähän pientä itseriittoisuutta tähän. Luulen että saattaisin olla henkilö josta myös sinun ystävät saattaisivat tykätä. Mutta jos heillä on edellä mainitun oloisia profiileja, he saattavat kuvitella että olen etsimässä jotain nuorta insta beibe.

Vaikka olen nainen enkä ole koskaan ollut tinderissä, niin sinua ymmärrän kyllä erinomaisen hyvin. Jatka ilman muuta samaan tapaan, niin tekisin itsekin.

Vierailija
89/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisella ei ole muuta annettavaa kuin se että hän on kohtalaisen nuori, kohtalaisen isotissinen ja kohtalaisen kaunis niin kannattaisi ehkä kehittää omia henkisiä ja älyllisiä ominaisuuksia jos parisuhteeseen mielii.

Niin, tuo on hyvä muistaa että vaikka naisen ulkonäkö olisikin miehelle tärkeä, niin silti suurin osa naisista kuuluu siihen "keskiryhmään" joiden ulkonäkö ei ole parisuhdemielessä sen kummemmin erityinen etu kuin erityinen haittakaan. Siinä ryhmässä se lopullinen haluttavuus parisuhdekumppaniksi ratkeaa muilla asioilla. Varsinkin jos ollaan pääkaupunkiseudulla jossa noita perusnättejä naisia riittää pilvin pimein.

Vierailija
90/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään hyvää sinkkumiestä ikäluokassa 35v +, kaikista saa viiden minuutin jutustelun jälkeen selkeästi selville, mikä piire luonteessa on sietämätön.

On mustasukkaista, naisvihaajaa, kaappihomoa, peliriippuvaista jne. Ne hyvät on onnellisesti naimisissa.

Vierailija
91/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kirjoita lista ominaisuuksista ihanne kumppanissasi.

2. Heitä lista roskiin.

Vierailija
92/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että sinkkunaiset suuntaavat joukolla Helsinkiin.

Siellähän on paras miesvalikoima. Onhan se houkuttelevampaa valita 50.000 potentiaalisen kumppanin joukosta juuri se yksi oikea.

Koska miehille kelpaa usein parisuhteeseen lähes kuka tahansa naispuolinen ihminen, ei pikkupaikalle jumittuminen niin pahasti haittaa.

Tottakai pääkaupunkiseudulla on enemmän miehiä kuin pienillä paikkakunnilla, mutta vielä enemmän on naisia eli kilpailua niistä hyvistä miehistä.

Helsingissä on nuorissa ikäluokissa enemmän naisia, mutta jo Espoossa enemmän miehiä. Miehiä on nelikymppisissä enemmän. Hesarissa oli pari vuotta sitten juttu, josta pystyi nämä ikäluokittain katsomaan.

Vierailija
93/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen kanssa se mies menee parisuhteeseen jos se on miehelle helpompaa kuin naiselle?

Niinpä. Jos jätetään homoseksuaalit ja muut marginaaliryhmät pois laskuista, niin kai parisuhteessa on yhtä paljon miehiä kuin naisia, olettaisin.

Juuh, parisuhteen ulkopuolella on sitten enemmän naimaikäisiä miehiä, n. 50 000 suomessa, eli parisuhteen luominen on helpompi naiselle, ihan matemaattisesti. Toki ei enää sitten eläkeiässä, kun miehiä on kuollut pois.

Vierailija
94/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että miehet pitävät itsestään huonompaa huolta kuin naiset. Aloin 20 vuotta sitten seurustella puolisoni kanssa, joka oli silloin nuori kilpaurheilija kuten minäkin. Nykyisin miehellä on 40 kiloa ylipainoa ja huonot elintavat. Itse olen hoikka, korkeakoulutettu nainen, joka harrastaa liikuntaa. Tässä selitys, mikseivät naiset löydä helposti kaltaistaan miestä.

Vierailija
95/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ajattelu perustuu jotenkin siihen oletukseen että toistuva irtoseksi olisi miehelle joku tavoite ja unelma joka on parempaa kuin parisuhde jonka hän myös saisi, ja samalla irtoseksi olisi naiselle joku epäonnistumisten ketju parisuhdetta etsiessä.

Lisäksi mediassa ja keskusteluissa luodaan jatkuvasti käsitystä että irtoseksin määrä olisi vahvassa kasvussa, mikä sekään ei välttämättä pidä paikkansa. Siksi tulee yleinen kuvitelma että miehet välttelevät parisuhdetta ja naiset sitä tavoittelevat.

Tämä pitää paikkansa.

Vain osalla miehistä pelkkä irtoseksi on tavoitteena. Heidän määränsä ei välttämättä ole kovin iso. Moni mies haluaisi epäilemättä parisuhdetta ihanan naisen kanssa, mutta tyytyy irtoseksiin, jos siihen tulee tilaisuus.

On eri asia, jos mies esim. baaritapaamisen jälkeen suhtautuu innokkaasti irtoseksiin, jos siihen tilaisuus tarjoutuu.

Ei irtoseksi ole mikään epäonnistuminen naiselle. Jos mies kiinnostaa ja viehättää, kannattaa irtoseksiin suhtautua mahdollisuutena ennemmin kuin uhkana. Moni pitkä suhde on alkanut irtoseksin merkeissä. Sitä paitsi, jos irtoseksi tuntuu hyvältä ja on kokonaisuutenaan enemmän + kuin - kokemus, niin silloin senhän pitäisi olla aina onnistuminen.

Irtoseksin määrän kasvua saatetaan liioitella ehkä siksi, että myös parisuhdetta etsivät miehet ovat tulleet enemmän valikoiviksi parisuhdeasioissa. Irtoseksiä saatetaan kokeilla, samaten kevyttä tapailua, mutta jos tapailukumppanissa ei kaikki natsaakaan, ei nuori mies ehkä olekaan yhtä valmis parisuhteeseen kuin kenties aiemmin. Ja tämänhän pitäisi olla yksinomaan hyvä asia.

Eli enemmän aktiivisuutta kehiin, naiset, jos tosiaan haluatte parisuhdetta.

Ongelmahan nimenomaan on, ettei se mies, eikä hänet parisuhteeseen haluava nainen, ole enää nuori. Koska nainen käyttää nuoruutensa toisenlaisiin miehiin.

Miksi se on ongelma? Minulle naisena oli itsestäänselvyys, että myös se mies, johon perheenperustamisiässä sitouduin, oli jo kokenut ja kokeillut seurustelusuhteita ja varmasti seksiäkin. Ei hänkään ollut siihen saakka istunut kädet ristissä kotona vaan elänyt nuoruuttaan, opiskellut, tehnyt töitä, urheillut (kilpaa), harrastanut ja "opetellut parisuhteessa olemista".

Eiköhän sekin ole tässä ketjussakin kerrottu, ei mitenkään jaksaisi taas laatia lista, ja selittää auki. Ehkä pitäisi laittaa johonkin ylös itselle, voisi vaan copypastea käyttää, kun kysytte saman kysymyksen uudestaan ja uudestaan. BBn rooli, mikä siis on tarjolla kun kolmekymppisen kanssa lähtee, on surkea, ja loppuu useimmiten huonosti, pitkän turhaantuneisuuden jälkeen.

Vierailija
96/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on paras miesvalikoima. Onhan se houkuttelevampaa valita 50.000 potentiaalisen kumppanin joukosta juuri se yksi oikea.

Koska miehille kelpaa usein parisuhteeseen lähes kuka tahansa naispuolinen ihminen, ei pikkupaikalle jumittuminen niin pahasti haittaa.

Tottakai pääkaupunkiseudulla on enemmän miehiä kuin pienillä paikkakunnilla, mutta vielä enemmän on naisia eli kilpailua niistä hyvistä miehistä.

Helsingissä on nuorissa ikäluokissa enemmän naisia, mutta jo Espoossa enemmän miehiä. Miehiä on nelikymppisissä enemmän. Hesarissa oli pari vuotta sitten juttu, josta pystyi nämä ikäluokittain katsomaan.

Erobuumi tulee nelikymppinen, ja nainen yleensä ottaa eron. Ja viihtyy ERITTÄIN HYVIN yksin sen jälkeen- miksi enää ottaa miestä vaivoiksern? Ihana vapaus koittaa

Miehet toki kuvittelevat, että Tällöin kaikki oari-kolmekymppiset kuumat mimmit kuolaa heidän peräänsä, mutta ei, ei. Flaksi ei käy nelikymppisekkä sinkkumiehellä, parikymppisetn, kolmekymppiseten, neljäkymppisinä eikä edes viisikymppisyten naisten parissa....Sori, Tämä on se totuus

T. Usean tuon ikäisen miehen kotiterapeuttina toiminut nainen

Vierailija
97/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että etenkin sinkkumies elää niin epäterveellisesti, että rapistuu ennen aikojaan. Kaljaa, makkaraa ja hoitamattomat hampaat. Eivät vaan pärjää itsenäisesti.

Tai sitten menee toiseen ääripäähän, rahka-petri kaloritaulukoineen sukkahousuissaan huutamassa lapsille, kun nämä kehtaavat käyttää samaa pyörätietä kuin hän.

Siltä väliltä olevat varataan heti, jos päätyy esim leskeksi, harvinaisia ovat.

Vierailija
98/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että miehet pitävät itsestään huonompaa huolta kuin naiset. Aloin 20 vuotta sitten seurustella puolisoni kanssa, joka oli silloin nuori kilpaurheilija kuten minäkin. Nykyisin miehellä on 40 kiloa ylipainoa ja huonot elintavat. Itse olen hoikka, korkeakoulutettu nainen, joka harrastaa liikuntaa. Tässä selitys, mikseivät naiset löydä helposti kaltaistaan miestä.

Ja Siksipä naiset ovat mieluummin yksin, kuin jonkun plödön ukkelin kanssa. Ja ovat onnellisia, tyytyväisiä ja terveitä

Vierailija
99/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua lapsia ja perhettä, niin naiselle sopii sinkkuus paremmin, kuin parisuhde- naiset alkavat itseasiassa kukoistamaan esim eron myötä, kun taas miehillä käy päinvastoin- miehet nuupahtaa, sairastuu, kyynistyy, masentuu jne

Vierailija
100/177 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erobuumi tulee nelikymppinen, ja nainen yleensä ottaa eron. Ja viihtyy ERITTÄIN HYVIN yksin sen jälkeen- miksi enää ottaa miestä vaivoiksern? Ihana vapaus koittaa

Miehet toki kuvittelevat, että Tällöin kaikki oari-kolmekymppiset kuumat mimmit kuolaa heidän peräänsä, mutta ei, ei. Flaksi ei käy nelikymppisekkä sinkkumiehellä, parikymppisetn, kolmekymppiseten, neljäkymppisinä eikä edes viisikymppisyten naisten parissa....Sori, Tämä on se totuus

T. Usean tuon ikäisen miehen kotiterapeuttina toiminut nainen

Varsinkin tuossa nelikymppisten miesten ikäluokassa tuntuu olevan vaikeaa löytää kumppania. Työpaikallani monta, jotka ovat jo pitkään etsineet naisystävää. Mukavia fiksuja miehiä, ja ihan ok näköisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme