Luetko raamatusta kohdan jossa Jeesus syntyy jouluaattona lapsillesi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ei pidä opettaa uskontoa. Jokainen päättäköön uskontonsa itse aikuisuuden myötä.
Niin. Miten sitä päättää jos ei ole mitään opetettu vaihtoehdoista?
Lapselle voi opettaa oman uskonsa/aatteensa/tms. ja antaa silti vapauden päättää itse sitten kun on siihen kykenevä. Ei sen vaikeampaa.
Lapsi saa erota vanhempiensa uskosta vasta TÄYSI IKÄISENÄ.
Hylkäätkö lapsesi jos hän luopuu uskostaan ja kääntyy m.uslimiksi?
En? Jos osaat lukea, niin kirjoitin, että hän saa päättää ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ei pidä opettaa uskontoa. Jokainen päättäköön uskontonsa itse aikuisuuden myötä.
Kai niille saa silti kertoa ja näyttää mihin itse uskoo? Meillä ainakin puhutaan avoimesti uskonnosta ja uskonnoista. Ja myös siitä mihin itse uskon. Miten lapsi voi tehdä mitään päätöstä koskaan, jos uskonasiat vaietaan kuoliaaksi ja leikataan pois koko yhteiskunasta. Mielestäni on hyvä, jos lapsi tietää mitä omat vanhemmat ajattelevat uskosta.
Saanko kertoa lapsilleni jouluna Al.lahista ?
Saat.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei syntynyt jouluna. Jos luet Raamattua niin et löydä mistään Jeesuksen syntymä päivää. Jos et usko niin katso vaikka vikipediasta joulun alkuperä, ei olekaan Jeesuksen syntymä vaan ihan jotain muuta.
Ja niin ei ole kristinuskossa koskaan väitetykään, vaan 25.12. Vietetään Jeesuksen syntymän muistojuhlaa ei syntymäpäivää, ja se kirjattiin juhlaksi 300 -luvulla Nikean ekassa kirkolliskokouksessa. Jeesus syntyi syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei syntynyt jouluna. Jos luet Raamattua niin et löydä mistään Jeesuksen syntymä päivää. Jos et usko niin katso vaikka vikipediasta joulun alkuperä, ei olekaan Jeesuksen syntymä vaan ihan jotain muuta.
Jeesuksen syntymää voi silti juhlia jouluna, juhlitaanhan vappunakin opiskelevaa nuorisoa ja työläisiä, vaikka nämä olisivat syntyneet jouluna. Lisäksi syntymäpäivä on yhdyssana ja wikipedia kirjoitetaan tuplaveellä.
Miksi KAIKKI saavat lomaa jouluna?
Vain ne jotka voivat todistaa menevänsä kirkkoon Jouluna kuuluisi saada lomaa.
Meillä puhutaan uskonnoista, koska emme usko pussissakasvattamiseen. Lomareissuilla käydään hienoissa kirkoissa ja muissa pyhätöissä, koska tuntuu hassulta ajatella, että lapset aivopesytyisivät ihan kaikesta, mitä ei erikseen kielletä ja peitellä. Tonttujakin he näkevät ja joulupukin, mutta en usko, että se tekee heistä pakanallisia hihhuleita. Joulua vietämme niiden perinteiden mukaan mitkä meille tuo iloisen joulumielen.
Lukekoot itse, tää mamma menee pyhinä pubiin
En tiennytkään, että tuo siivouskomerossa oleva hiljainen Miele on lapseni.