Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Suomen Asuntoyhtymä Oy?

Vierailija
17.12.2019 |

Olen katsonut vuokra-asuntoja otsikon yhtiöltä. Onko hyvä vuokranantaja?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei ole paljon tietoa vielä missään palstalla, vaikka asuntoja heillä on paljon.

Vierailija
2/29 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ovat ainakin pidättämässä takuuvuokraa, vaikka siivosin lattiasta kattoon koko asunnon pois muuttaessa.

Virheet joista takuuvuokran pidätys aiheutuu on joku keltainen tahra astiakaapin ovessa, noin millimetrin kokoluokkaa, sekä hieman likainen vessanpönttö, jonka myönnän etten saanut sitä puhtaammaksi, kuin mitä se oli asuntoon muuttaessani. Lisäksi nillittävät pinttyneestä rasvatahroista joka ei lähtenyt patapadalla tai taikasienellä liedestä. Nämäkin tahrat ovat 1-3mm kooltaan, eikä niitä ole edes oikeasti kuin kymmenen - kaksikymmentä kappaletta koko nelilevyisen lieden pinnalla.

En suosittele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Minulla sama kokemus, kuin ylläolevalla kirjoittajalla. Asunto on siivottu lattiasta kattoon ja ovat pidättämässä takuuvuokraa, kun liedessä on hieman pinttynyttä likaa ja lattialla muutama yksittäinen roska. Tarkastaja on vedellyt maiharit jalassa asuntoa tarkastaessaan ja ihmettelee, että miten asuntoon on tullut roskia. Vaativat koko asunnon uudelleensiivousta. Lähettävät vuokralaskuja vaikka asunnosta on muutettu pois jo ajat sitten. Vuokranantaja ei kuuntele lainkaan asukasta. En voi suositella.

Vierailija
4/29 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tarkastajat luultavasti kävelevät suurennuslasi kourassa asunnoissa.

Narsistinen persoonallisuus häiriö :)

Vierailija
5/29 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tulee, mutta meillä taas edellinen asukas oli jättänyt asunnon aivan törkeään kuntoon ja ottaa päähän varsinkin korona aikana. Vuokraneuvoja tms väittää, että on asianmukaisesti siivottu, vaikka näin ei ole. Siivosin itse asunnossa useamman tunnin, jotta sain puhdistettua kaikki sotkut. Nyt tietysti vaativat, että asunto tulisi huolellisesti siivota lähtiessä. 

Vierailija
6/29 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös vastaavanlaisia kokemuksia kyseisestä firmasta. Asuin Kirkkonummella Vernerintie 12:sta ja talohan oli täynnä ASPA (https://www.aspa.fi/) asukkaita mikä tässä tapauksessa tarkoitti entisiä/nykyisiä narkomaaneja ja alkoholisteja. Ikinä ei ole missään haissut yleiset paikat niin pahalta kuin Vernerintiellä. Tästä ei tietenkään mainittu Asuntoyhtymä Groupin puolelta missään kohtaan. Myös pois muuttaessa alkoi siivouksesta löytyä ihmeellisiä puutteita ja perittiin aiheeton siivous maksu. Kuvat jotka lähettivät niin eivät edes olleet kyseisestä asunnosta. Yrittivät myös periä yhden ylimääräisen päivän vuokraa ja selittivät tämän virheenä laskutus osastolla mikä ei tietenkään pidän paikkaansa vaan yrittivät siinäkin huijata. Varokaa ihmiset oikeasti tätä vuokranantajaa!!

Vierailija
7/29 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ketjun aloittaja. Muutin heille tammikuussa. Asunto oli hyvässä kunnossa ja uusi ja palvelu oli tuolloin hyvää. Minkäänlaisia ongelmia ei heidän kanssaan ollut.

Muutin heiltä myös jo pois heistä riippumattomista syistä. Vakuuden palautuksesta ei ollut myöskään ongelmaa.

Suosittelen kyllä :)

Vierailija
8/29 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti teille on takuuvuokrat maksettu takaisin? 

Vierailija
9/29 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä odotellaan... Olen kuunvaihteessa luovuttanut asunnon eikä ainakaan vielä ole rahoja näkynyt tilillä tai mitään kuulunut 🤷🏼‍♂️

Vierailija
10/29 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ohjeistuksen mukaan kahden viikon kuluessa pitäisi takuuvuokran tulla takaisin. Muistaakseni myös ihan laissa on maininta, siitä että takuuvuokra tulee palauttaa mahdollisimman pian.

Itse tässä jo aiemmin kommentoin, kun eivät reagoineet vanhan asukkaan sotkuihin. Muutimme myös muista syistä pois ja jouduin viemään KKV asian ratkaistavaksi, koska eivät ottaneet vastuuta edellisen asukkaan sotkuista. Sain sieltä korvauksen KKV ratkaisulinjan mukaisesti eli 10e/h eli ei onneksi tarvinnut mennä kuluttajariitalautakuntaan saakka. En tiedä olisivatko suostuneet maksamaan korvausta, elleivät olisivat kuulleet KKV korvauksen määrästä. Takuuvuokra palautettiin myös muutaman päivän kuluttua, koska epäilin, että keksivät jotain, josta voisi periä kuluja. Onneksi KKV asiantuntija sanoi heille, että takuuvuokra ja siivoushyvitys täytyy maksaa mahdollisimman pian.

Asuntoyhtymällä ei ole ilmeisesti juridista tukea, koska minun tapauksessani kukaan juristi/lakimies ei ole ollut yhteydessä. Jos muille sattuu niin, että tekevät perusteettomia ratkaisuja ja kaikki näyttö tallessa, suosittelen riitauttamaan asian. 

Vierailija
11/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa lahkolaisten firmalta. Näitähän löytyy kiinteistö ja isännöinti alalta.

Lain rajoilla mennään ja raha otetaan jos et pane kovaa kovaa vastaan.

Vierailija
12/29 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa ihmiset oma asunto. Turha valittaa naapurin alkoholisteista, sillä he ja opiskelijat muodostavat vuokra-asuntojen perusremmin. Elämässä onnistuneet asuvat omistusasunnossa.

Vierailija
13/29 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrayhtiöissä ongelmat tahtovat aina kasaantua. Jos syystä tai toisesta asuu vuokralla, kannattaa muuttaa taloon jonka asukkaiden enemmistö on omistusasujia. Niissä taloissa vuokralaisvalinnat ovat hieman parempia ja ongelmatapaukset heitetään herkemmin pihalle kuin vuokrayhtiöistä.

Vierailija
14/29 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmeessä muuttako! Nuo siivousrahastukset pitää paikkansa. Talot rakennetaan paskasti halpatyövoimalla ja laskutetaan korjaukset asukkailla.

Vierailija
15/29 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulossa muutto pois asunnosta parin päivän kuluessa ja nyt rupes vähän jännittämään kun tätä keskustelua luki. Uunissa seinissä jotain tahroja jotka eivät lähde useista pesuyrityksistä huolimatta pois... Kuinkakohan iso lasku on siis tiedossa🙄

Vierailija
16/29 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näille tarvii mitään vakuuksia kai maksaakaan.

Vierailija
17/29 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä oikein valitatte vakuuksista kun tällä yhtiöllä ei ole edes käytössä

Vierailija
18/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin asuntoon se oli ihan läävä. Jouduin itse siivoamaan koko asunnon ennen kuin uskalsin laittaa omat tavarani minnekään.

Minulle ei myöskään kerrottu muuttaessani, että alakerrassa oli vieroittuvien narkomaanien vertaistuki kerho. Narkkarit aiheutti jokapäiväistä haittaa muun muassa polttelullaan ja riehumisenllaan.

Vuokrasopimukseni aikana asunnossa käytiin ilman minun lupaa ja minulle ilmoittamatta useita kertoja. Vaikka valitin asiasta en ikinä saanut korvausta.

Nyt pois muuttaessani siivosin asunnon paljon paremmin, verrattuna siihen kuntoon missä se oli siihen muuttaessani. Kuitenkin sain sähköpostia jossa uhkailtiin että joudun maksamaan siivouspalvelusta. Huonoa asiakaspalvelua ja erittäin törkeää käytöstä. Huomautan että minulla oli ystävä ja äiti auttamassa siivotessa jotka olivat molemmat sitä mieltä että asunto oli asiallisesti siivottu. Olin muun muassa pyyhkinyt kaikki tasot pessyt uuniin ja hellan sekä luutunut lattiat ennen lähtöä.

En suosittele yhtiötä kenellekään. He eivät suostu tekemään kompromisseja missään ja ovat erittäin epä asianmukaisia. Asuntoni sijaitsi Kirkkonummella ja heidän toimisto oli Vantaalla, jonne menee yhteen suuntaan julkisilla yli 2 tuntia. Avaimia ei voinut jättää asunnolle, vaan ne piti kuskata 2 tuntia sinne Vantaalle.

Vierailija
19/29 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja firman pääkonttuuri ja palvelutsto muuttamassa graniin 🤣

Jos kaikki nuo pitää paikkaansa, on lyhytnäköistä toimintaa.

Olin tunnistavinani pari trollia mukana puolustamassa firmaa. Liekö ollut omia ”miehiä” firmasta.

Kuvatkaa hyvät ihmiset asuntonne ja paskat niistä, jonne olette muuttamassa. Lähettäkää kuvat vuokranantajalle ja säilyttäkää ne myös itsellänne niin ei tervitse todistella lähtiessä. Tuossa kohtaa kusetus on oikea sana.

Vierailija
20/29 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummellla ovat lanseraaneet uuden Joo+ palvelun, kasvojen puhdistaakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme