Älkää ottako niitä jättikoiria!
Naurettavan näköistä ja aina saa olla varomassa milloin hurtta käy päälle kun taluttaja ei hallitse sitä. Max 30 kg koiran painoksi, ihan siitä lähdetään realistisesti.
Kommentit (36)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on näitä nähty, että isokokoselta mieheltäkin on iso koira karussa.
Sitten koira ei tottele mitään takaisintulokäskyjä.Usein omistaja itekin pelästyy. "Ei tää mitään oo koskaan tehny eikä päässy irti."
No se kerta voi tulla millon vaan, ja sillon pitää olla valmistautunu.Mun koiralta katkesi kerran "kuristuspanta" (siis semmoinen ketjulenkkipanta, ei loytynyt muunlaista pantaa joka olisi koiran paksuun kaulaan mahtunut), oli jo useamman vuoden vanha ja ketjut varmaan haurastuneet, tilanteessa, jossa pienempi (irti oleva) koira hyokkasi sen paalle ja oma koira nykaisi vaistomaisesti ketjua etta paasisi puolustautumaan.
Sanoin koiralle "paikka" ja kavin nostamassa hyokkaavan koiran pannasta takaisin omistajalleen (en kovinkaan hellavaraisesti, myonnan). Sitten kavelin takaisin koiran luo, sanoin etta "seuraa", ja se kaveli mun vierella kotiin. Pantaahan ei enaa ollut eli en saanut sita varmistettua kiinni kuitenkaan, niin ajattelin etta kavelkoot vapaana.
Nykyaan koiralla on parempi panta, loysin Etela-Afrikasta lomalla ollessani semmoisen mika sopi ja se on kestanyt. :)
(Koiran kaulanymparys on 65 senttia.)
Egosi on kovin hauras.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten koira ei tottele mitään takaisintulokäskyjä.Usein omistaja itekin pelästyy. "Ei tää mitään oo koskaan tehny eikä päässy irti."
No se kerta voi tulla millon vaan, ja sillon pitää olla valmistautunu.Mun koiralta katkesi kerran "kuristuspanta" (siis semmoinen ketjulenkkipanta, ei loytynyt muunlaista pantaa joka olisi koiran paksuun kaulaan mahtunut), oli jo useamman vuoden vanha ja ketjut varmaan haurastuneet, tilanteessa, jossa pienempi (irti oleva) koira hyokkasi sen paalle ja oma koira nykaisi vaistomaisesti ketjua etta paasisi puolustautumaan.
Sanoin koiralle "paikka" ja kavin nostamassa hyokkaavan koiran pannasta takaisin omistajalleen (en kovinkaan hellavaraisesti, myonnan). Sitten kavelin takaisin koiran luo, sanoin etta "seuraa", ja se kaveli mun vierella kotiin. Pantaahan ei enaa ollut eli en saanut sita varmistettua kiinni kuitenkaan, niin ajattelin etta kavelkoot vapaana.
Nykyaan koiralla on parempi panta, loysin Etela-Afrikasta lomalla ollessani semmoisen mika sopi ja se on kestanyt. :)
Egosi on kovin hauras.
Miten tulit tuohon johtopaatokseen mua tuntematta, pelkastaan mun tekstin perusteella?
Avaa nyt ihmeessa lisaa, en malta odottaa! :)
Ei koko vaan rotu. Löytyy sosiaalisia ja ärhäköitä niin pienistä kuin isoista roduista. Tietyt rodut pitäisi kieltää, koulutus ei ratkaise kaikkea.
koirapelko kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mulla on 60-kiloinen mastiffityyppinen koira, ja jopa mun kohta 70-vuotias aiti uskaltaa taluttaa sita.
Mun koira on nimittain koulutettu a) olemaan vetamatta ja b) tottelemaan kaskyja.
Ja on ihan pentu- ja nuori koira -kursseilla koulutettu, ammattilaisten ohjauksessa.
Jattikoirien ottokiellon asemesta tulisi koirien - ja sita myota niitten omistajien - koulu asettaa pakolliseksi.
"Tää on niin seurallinen ja lapsirakas perhekoira tää bull mastaffi..."
1) kyseessa ei ole bullmastiffi, toki ihania laiskimuksia ovat namakin. Sekarotuinen boerboel kyseessa, jatan rodun aina mainitsematta kun ei sita kukaan kuitenkaan tieda. Mutta toki voit googlettaa. :)
2) lapsirakas koira EI ole, mutta sietaa lapsia julkisilla paikoilla. Lapsirakasta koiraa en tarvitsekaan, kun olen vela (enka itsekaan kovin lapsirakas :D) Jos meille tulee lapsia kylaan, annan koiran siksi aikaa aidilleni hoitoon.
Hihnat katki repivä tappokone = ihana. Harvemmin näin hullua settiä kukaan heittää vakavalla naamalla, mutta jättikoirafanit ne ei kantaansa muuta vaikka ruumiita tulis.
Koira ei ikina ole t*ppanut tai edes purrut ketaan tai mitaan. Se on elanyt rakastavassa, tasapainoisessa perheessa ja saanut hyvan koulutuksen.
Sina meista kahdesta se hullumpi olet, olet tekstisi perusteella paljon epatasapainoisempi kuin minun koirani.
Toivon etta elamasi rauhoittuu tulevaisuudessa ja etta muutut vahemman ennakkoluuloiseksi. <3
Vierailija kirjoitti:
Ei koko vaan rotu. Löytyy sosiaalisia ja ärhäköitä niin pienistä kuin isoista roduista. Tietyt rodut pitäisi kieltää, koulutus ei ratkaise kaikkea.
Ei ole roduista vaan omistajista kiinni...ja koulutus (seka toki myos koiran "lapsuus") ratkaisee kylla (lahes) kaiken. Selkeat luonneviat (ei rotukohtaiset, niita ei ole) poislukien siis.
Onhan ihmisissakin mieleltaan sairaita yksiloita, mutta ei kukaan esim sano etta kaikki norjalaiset pitaisi lopettaa, koska br*ivik.
Joo se on tosi kiva lenkillä ohittaa jotain 90kg koiraa jota pitelee 50kg ihminen, pysähtyy koiran kanssa tienlaitaan, kietoo hihnan käden ympäri monta kertaa ja ottaa leveän haara-asennon.
Oma ilme on tuossa vaiheessa tällainen O_O ja kierrän omien 20kg koirieni kanssa vaikka risukon tai ojan kautta, ettei tarvis ihan likelle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on tosi kiva lenkillä ohittaa jotain 90kg koiraa jota pitelee 50kg ihminen, pysähtyy koiran kanssa tienlaitaan, kietoo hihnan käden ympäri monta kertaa ja ottaa leveän haara-asennon.
Oma ilme on tuossa vaiheessa tällainen O_O ja kierrän omien 20kg koirieni kanssa vaikka risukon tai ojan kautta, ettei tarvis ihan likelle mennä.
Mun koira menee mun selan taakse piiloon, varsinkin jos sun 20kg koirat haukkuu tullessaan. :D
Hihna on loysalla koko ajan ja koira pysyy max. puolen metrin sateella mun kropasta.
Olen kylla huomannut etta muitten koirien omistajat vaikka ylittavat kadun mieluummin kuin tulevat meidan kanssa vastaan, mutta tama on ihan turhaa. Mun koira on vanha, syntymalaiska ja niin hyvin koulutettu, etta ei korvaansa lotkauta. Lisaksi se luulee olevansa sylikoira ja pelkaa mm. hanhia ja ilmapalloja.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egosi on kovin hauras.
Miten tulit tuohon johtopaatokseen mua tuntematta, pelkastaan mun tekstin perusteella?
Kun tarvitset siihen tukea.
Mikä ihme muuten siinä on, että poikkeuksetta pikku koirien omistajat jääpi pysähdyksiin ja odpttamaan, että mun rottweiler kävelee heidän ohi? Ei siinä mtn ongelmaa ole mutta miksi näin oletetaan aina?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme muuten siinä on, että poikkeuksetta pikku koirien omistajat jääpi pysähdyksiin ja odpttamaan, että mun rottweiler kävelee heidän ohi? Ei siinä mtn ongelmaa ole mutta miksi näin oletetaan aina?
Annas kun arvaan. Huonojen kokemuksien vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egosi on kovin hauras.
Kun tarvitset siihen tukea.
Siis...mihin tarvitsen tukea? Egooni vai? :D
Ei, kylla se iso koira on otettu aikoinaan ihan sen takia, etta asun isossa, vanhassa omakotitalossa syrjaisella alueella ja silloinen mieheni oli tyonsa puolesta 70% vuodesta ulkomailla. Se siis ihan konkreettisesti loi mulle turvallisuudentunnetta, ja oli tietysti myos seurana. Ei tarvinut yksin pimeassa keskella ei mitaan nokottaa ja saikkya jokaista rasahdusta, kun tiesi, etta koira varoittaa jos joku tulee tontille. (Ja tietysti haukullaan myos ajaa suurimman osan pois.)
Olemme saaneet uuden palstahullun! Koirahullu!
Itse rakastan mastiffeja niiden luonteen, älykkyyden ja suuren sielun takia, eihän ne edes pienempään koiraan mahtuisi :)
En myöskään pidä liian miellyttämisen haluisista ja pliis pliis heitä pallo tai kunhan käsket tekemään ihan mitä vaan-tyyppisistä koirista mutta olisihan se kätevää monestakin syystä jos mastiffit olisi hitusen pienempiä kuten tila, auton koko, ruoka ja eläinlääkäri kulut ja tietysti se tärkein eli pienten koirien keski ikä on huomattavasti korkeampi.. Mutta näillä mennään.. Yksikään koirista ei ole ollut agressiivinen, ilmoittaa kyllä haukulla tarvittaessa.. Minua taas ärsyttää ihmiset jotka hankkivat koiran egon jatkeeksi ja kuvittelevat että silloin koiralla on luonnetta kun se on kiusattu ja alistettu äkäiseksi sekä pikkukoirien omistajat jotka luulee että pientä koiraa ei tarvitse kouluttaa.. Minua ei haittaisi ollenkaan jos koiran pitämiseen vaadittaisiin jonkinlainen lupa ja koulutus mutta millä sitä valvottaisiin ja kuka sen kustantaisi?!?!
Sehän päästää sangollisen pas-kaa joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän päästää sangollisen pas-kaa joka kerta.
Tama on muuten totta :D Jos on tilanne etta jatokset pitaa kerata niin ei mulla ainakaan mahdu yhteen kouraan, vaikka alttoviulisti olenkin. :D Sita tulee semmoinen puolen kilon jauhelihapakkaus kerralla :D
Vaikuttaa ihmisen kykyyn elää yhteiskunnassa ja ottaa samalla muut huomioon.