Kumpi maksaa ensimmäisillä treffeillä?
Kysytäänpä nyt sitten palstalaisilta.
Vain rehellisiä vastauksia kiitos.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minulle sopivaa vaihtoehtoa, joten en vastannut ollenkaan.
Itse ilahdun jos mies maksaa, mutten pidä sitä minään perusvaatimuksena.
Ja jos menen treffeille miehen kanssa jonka tiedän olevan suhteellisen rahaton (opiskelija tai työtön tms.), niin minä maksan jos mies vaan ottaa sen vastaan.
Usein miehet on kyllä sellaisia, että vaikka ne ois persaukisia opiskelijoita niin ne pyytää äitiltä/isältä vähän rahaa jotta voi viedä ihastuksen treffeille.
Eli haluavat maksaa.N27
"Haluavat maksaa" pitää ymmärtää oikealla tavalla.
Miehet "haluavat maksaa" koska tietävät että maksamalla mahdollisuudet saada nainen kiinnostumaan paranevat.
Viimeksi kun olin ensimmäisillä treffeillä, mies kutsui minut syömään. Hän maksoi ravintolassa. Siirryimme vielä toiseen paikkaan lasillisille, minä maksoin vuorostani ne. Ei mennyt missään nimessä tasan, mutta minusta oli mukavampi osallistua illan kustannuksiin edes jotenkin.
Jos ensimmäiset treffit olisivat olleet kutsujan kotona, olisin ehkä vienyt mennessäni jotain, vaikka viinipullon, ja osallistunut sillä tavalla kustannuksiin.
Mielenkiintoista. Ei ole tullut ennen mieleenkään, että sillä on maksuissa jotain merkitystä, että kumpi on kutsunut.
Luulin, että aina maksetaan tasan.
Entäs jos on Haavisto,kumpi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun vastauksiin varauksella.
Niistä päätellen enemmistö vastaajista on miehiä, ja enemmistö palstamiehistä on sitä mieltä että mies maksaa aina.
Uskottavaa?
Uli miehet on melko pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä päätellen enemmistö vastaajista on miehiä, ja enemmistö palstamiehistä on sitä mieltä että mies maksaa aina.
Uskottavaa?
Uli miehet on melko pieni vähemmistö.
Näinhän sitä toivois, mutta on alkanut ihan tosissaan pelottaa että niitä onkin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto puuttuu:
Olen mies ja maksut puolitetaan aina.
Ei ollut vaihtoehtoa "olen nainen ja maksut puolitetaan"
Näinhän suurin osa ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Ei ole tullut ennen mieleenkään, että sillä on maksuissa jotain merkitystä, että kumpi on kutsunut.
Luulin, että aina maksetaan tasan.
Samoin. Olen nyt parin päivän sisällä oppinut av:lla, että "kutsuja (siis se joka ehdottaa yhteistä tekemistä) maksaa" kaverin, ystävän yms kulut kahvilla, viinillä, leffassa jne, koska on väärin odottaa ilmaista viihdytystä heiltä. Luulin ihmissuhteita hieman erilaisiksi...
Vastasin, olen nainen, kutsuja maksaa, mennyt 50-50. Oikeasti miehet ovat kyllä kutsuneet treffeille useammin, mutta olemme maksaneet 50-50. Jotkut ovat ehdottomasti halunneet tarjota ja olleet ilmeisen tosissaan ja treffit olleet heille tärkeitä. Myös mieheni taisi tarjota useimmilla treffeillä, muttei kaikilla. Ensimmäisillä kyllä muistaakseni. Yksi mies tulee mieleen, joka vei minut treffeille kahvilaan ja muistan kuinka hän sanoi, että "santsikuppi on ilmainen eli otetaan vain yksi" ja hän kävi sitten tosiaan hakemassa itselleen santsikupin ilmaiseksi parikin kertaa. :D vähän meni maku...
Minkäikäisiä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä treffeille on kutsuja? Olen aina elänyt todellisuudessa, jossa treffit on yhdessä sovittuja.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäisiä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä treffeille on kutsuja? Olen aina elänyt todellisuudessa, jossa treffit on yhdessä sovittuja.
Minä lasken kutsujaksi vaikka sen, joka ensimmäisenä ehdottaa, että haluaisitko nähdä. Sen jälkeen tietysti yleensä sovitaan yhdessä missä nähdään ja milloin. Yhtälailla kumpikin on voinut ajatella kysyä, että tavattaisiinko, mutta joka ehtii ensin on kutsuja.
Lähtökohtaisesti kumpikin maksaa omansa. Mutta jos jompikumpi välttämättä haluaa maksaa koko laskun, sekin on ihan sallittua. Myös laskun maksaminen puoliksi on OK, jos tämä ratkaisu sopii myös sille osapuolelle, jonka syömiset ja juomiset maksavat vähemmän.
Jos kutsuja vie sinut sellaiseen paikkaan, minkä hintataso ylittää maksukykysi, kannattaa siitä mainita treffikumppanillle jo ennen ensimmäistä tilausta, ja sopia siinä kohtaa siitä, kuka maksaa ja mitä, vai lähdetäänkö edullisempaan kuppilaan.
Olen nainen. Tapailen lähinnä naisia. Molemmat maksavat omansa, kunnes tunnemme toisemme paremmin.
Tarjoan mielelläni, ja minullekin saa tarjota, mutta vasta kun luotan toiseen ainakin jollakin lailla.
Olen mies ja olen aina maksanut treffeillä, en näe siinä mitään pahaa jos maksan.
Luonteeltani myös olen aika herrasmiesmäinen ihminen eli avaan esimerkiksi ovet naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lasken kutsujaksi vaikka sen, joka ensimmäisenä ehdottaa, että haluaisitko nähdä. Sen jälkeen tietysti yleensä sovitaan yhdessä missä nähdään ja milloin. Yhtälailla kumpikin on voinut ajatella kysyä, että tavattaisiinko, mutta joka ehtii ensin on kutsuja.
Aloitteellinen tossa voi olla se joka ehdottaa, mutta kumpikaan ei ole kutsuja. Kutsussa ilmoitetaan kutsuttavalle tyyllin Pyydän tai tervetuloa kanssani illalliselle ravintolaan y maanantaina klo xx. Ilmoitathan esteestä. T:kutsuja M.M. ja tarvittaessa yhteystiedot mihin esteestä pitää ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen aina maksanut treffeillä, en näe siinä mitään pahaa jos maksan.
Luonteeltani myös olen aika herrasmiesmäinen ihminen eli avaan esimerkiksi ovet naiselle.
Kerrankin tolkun mies. Mieheni maksoi myös ensitreffeillä, toisia ei olisi tullut jos ei olisi tarjoutunut maksamaan. Sen jälkeen olemme maksaneet miten sattuu, itse yleensä maksan enemmän ravintoloissa, koska tilailen kalliimmin. Toisaalta mieheni onkin upseeri ja herrasmies.
Vastasin, että mies maksaa. minä voin maksaa seuraavan kierroksen. Jos mies on niin typerä, että alkaa urpottaa ekalla kierroksella, ei toista kierrosta tule.
Uskottavaa?