Rosollin vaaleanpunainen kermavaahto. Miten se tehdään? Mulla lapsuudessa isoäiti laittoi aina.
Kommentit (37)
Googlaa "rosollin kastike", saat useampiakin ohjeita.
Kuten ensimmäinen vastaaja kertoi. Ensin vatkataan, sitten sekoitetaan punajuuriliemi, sokeri ja suola.
Itse teen näin:
Kerman sekaan vähän etikkapunaajuurien lientä, suolaa ja valkopippuria.
Ohjeita löytyy googlettamalla.
Joo etikkaa vähäsen siihen vaahtoon.
Eikös tuonkin olisi voinut pikaisesti googlata, eikä lähettää kysymystä tänne?
Vierailija kirjoitti:
Tää on keskustelupalsta. Kyllä tällaisista aiheista saa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei järin antoisa keskustelu, kun vastaus on "punajuurien lientä, katso tarkemmin googlesta" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei järin antoisa keskustelu, kun vastaus on "punajuurien lientä, katso tarkemmin googlesta" tms.
Miksi se vaivaa sua? Tällä palstalla on tosi monia aloituksia, jotka vaihtuvat etusivulla tiuhaan. Miksi just tämä vaivaa? Ja nythän sä keskustelet tässä ketjussa.
Meillä oli smetanaa.
Kermavaahto on turhan kevyttä.
Että hä?
Ei rosolliin kuulu kyllä minkään väristä kermavaahtoa. Ei myöskään sillisalaattiin jonka koostumus silliä lukuunottamatta lähes sama kuin rosollin.
Vierailija kirjoitti:
Että hä?
Ei rosolliin kuulu kyllä minkään väristä kermavaahtoa. Ei myöskään sillisalaattiin jonka koostumus silliä lukuunottamatta lähes sama kuin rosollin.
Ai jaa, voi vitsit sentään, meillä on aina ollut! Pitää vissiin nyt sitten tänä vuonna jättää pois, kun se ei kuulukaan siihen. Voi itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se vaivaa sua? Tällä palstalla on tosi monia aloituksia, jotka vaihtuvat etusivulla tiuhaan. Miksi just tämä vaivaa? Ja nythän sä keskustelet tässä ketjussa.
Rauhoituhan nyt. Ei se minua vaivaa (enkä edes ole tuo joka ensin kirjoitti googlaamisesta). Kunhan kerroin mielipiteeni niin kuin keskustelupalstalla on tapana tehdä. Ei siitä tarvitse kiihtyä ja aloittaa ristikuulustelua.
Sallan kerman ohje tuli, etikkaa myös ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että hä?
Ai jaa, voi vitsit sentään, meillä on aina ollut! Pitää vissiin nyt sitten tänä vuonna jättää pois, kun se ei kuulukaan siihen. Voi itku.
Minun täytyy valistaa äitiäni ja mummoni, ettei etikkavaahti kuulu rosolliin. Mutta sopii minulle, koska en tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että hä?
Minun täytyy valistaa äitiäni ja mummoni, ettei etikkavaahti kuulu rosolliin. Mutta sopii minulle, koska en tykkää siitä.
Sama homma.. ja väärässä oli sitten tsaarin hovin keittiömestarikin 1800-luvulla, mistä tuo ruokalaji meidän sukuun on tullut (isoäidin täti oli siellä keittiössä piikana aikoinaan).
Tuo vaaleanpunainen vaahto kuuluu kyllä traumaattisimpiin ruokakokemuksiini. Kun sitä alakoulussa jouluruoan kanssa ensimmäisen kerran tarjottiin, kaikki lappasivat sitä tietysti lautasensa täyteen. Harvoin on ollut niin huijattu olo, kuin sitä höttövuorta ensimmäisen kerran maistaessa.
#neveragain
Meillä se on tehty usein kermaviilistä.
Ja miten niin ei kuulu rosolliin? Kyllä sitä on tarjolla varmaan useimmissa joulupöydissä.
Kermavaahtoa joka värjätään etikkapunajuurella. En lisää suolaa, sokeria enkä mitään muutakaan
Kermavaahto värjätään yleensä säilykepunajuurten liemellä ja maustetaan.