Onko tämä enää normaalia eskari uhmaa?
Aikuisen rajoittaessa lyö, potkii, huutaa ja raivoaa. Laittaa usein sormet korville ja sanoo ettei kuuntele. On hyvin uhmakas ja oikeastaan hyvin vaikea. Pettymyksen sietokyky on lähes olematon. Hänen on mm. erittäin vaikea pyytää apua kauniisti. Usein karjuu esim. "sä lämmitä tän ruoan" tai esim "SÄ sidot nää nauhat NYT". Kun pyydetään että miten pyydät kauniisti, usein mallitetaankin "voisitko auttaa" ottaa tämä niin luonnon päälle, että mielummin jatkaa kiukuttelua kuin tekisi niinkuin aikuinen kehottaa. Ei myöskään ikinä nää vikaa muissa, syy on aina muiden. Tämä käy ilmi kun näiden uhma kohtausten jälkeen käydään asioita läpi, inttää edelleen esim että joo mutta miksi SÄ laitoit mulle väkisin sen takin kun sitä pidetään vain kaupungilla, kun lapselle oli annettu mahdollisuus päättää halutessaan takki itse ja lopulta juoksi karkuun,aikuinen nappaa kiinni ja pukee sen mikä käteen sattuu ja autoon. Niin ei, hän ei ymmärtänyt tätä yhtään, vaikka selitin että hänellä oli mahdollisuus valita ja jos juoksee karkuun niin sitten aikuinen päättää..jankutti vain että kun sitä takkia saa käyttää vain kaupungilla,miksi puit sen minulle. Uhmaa sille päälle sattuessaan kaikesta. Mikään ei auta, ainut mikä pysäyttää hänet on omaan huoneeseen meno yhdessä ja kiinni pito jos on aggressiivinen. Yrittää tällöinkin karata huoneesta, uhittelee ym.Silloinkin lopulta hokee että ei ollut kivaa kun pidit kiinni,sun syytä. Ei ymmärrä kun selitetään että sinä potkut,silloin aikuisen täytyy estää koska se sattuu. Älä potki, lasken irti. Mutta ei,syy on muiden. Eskarissa puhuttu huolesta, siellä ei näy mitenkään asia. En ymmärrä miten tyttö tulee selviämään koulutaipaleen aloituksesta. Tytöllä on myös jännä tarve olla toisen iholla kokoajan. Kyhjöttää kyljessä kiinni, kulkee kylki kyljessä mikä ärsyttää siskoja. Tarraa toisten vaatteisiin. Hän saa positiivista huomiota, meillä on rajat, mutta tuntuu ettei se riitä. Tunne ettei pärjätä enää, kun mikään ei tepsi tai pysäytä tyttöä eikä ymmärrä syy seurausta.