Nuoripari muuttaa maalle, onko järkeä?
Näettekö te tässä yhtälössä jotain riskejä tai ”vaaranpaikkoja”? Ammattikoulun ajan seurustellut nuoripari muuttaa koulun jälkeen yhteen, ja ostavat 50-luvun talon kaukaa (50km) kaupungista, ihan metsästä. Molemmat suoraan kotoaan. Talo on remppaa vailla, kaikki tekniikka alkuperäisssä kunnossa. Nuorenmiehen työpaikka isän firmassa naapurikylässä. Hankitaan kotieläimiä, koiria, kanoja, lampaita. Tyttö ei työllisty alallaan, opiskelee toisen ammattikoulututkinnon ja saa jotain osa-aikatyötä.
Mitä te ajattelisitte tästä? Kyse minun läheisestä, itse olen ihan huolestunut miten isoon ”loukkuun” ovat itsnsä ajaneet. Syystä että 1. Vanhaa torppaa keskeltä metsää on ihan mahdoton myydä jos ero tulee. 2. Liuta kotieläimiä, onko ihan terveellistä olla niin nuorena naimisissa eläintenhoidon ja maatilan kanssa? 3. Jos haluaakin opiskella, ei noiden syiden takia pääse mihinkään, koska kaupungissakaan ei juuri paljoa enää ole opintovaihtoehtoja. Ja milläs lähdet kun on laina, eikä löydy ostajaa. 4. Jääkö nuoruus vähän taka-alalle kun on noin paljon kaikkea hoidettavaa nuorena? Matkat ja muu vapaa elämä esim.
Vai olenko turhaan huolissani? Tuntuu vaan niin epätyypilliseltä ratkaisulta minun lähipiirissä, siksi olen vähän hämilläni tästä. Olen koittanut vähän toppuutella, mutta tu tuu että ovat (ainakin vielä) ihan varmoja elämäntyylistään...
Mun ystävällä tämä tapahtui.
Miehellä työ. Ystäväni koko aika meni pätkätöistä toiseen. Sitten täyttivät 40 v, 25 v liitto päättyi, kun mies rakastui työkaveriin .
Omaisuus puoliksi, omakotitalo ei mennyt kaupaksi, on ollut myynnissä nyt 5 v.