Miksi Greta Thunberg aiheuttaa niin paljon vihantunteita ihmisissä?
Ei minuakaan niin kauheesti kiinnosta ilmastoasiat mutta en todella kehtaisi käyttää aikaani tuon lapsen haukkumiseen ympäri nettiä, kertokaa mikä siinä niin paljon ihmisiä hiertää? Olen tosissani ihmetellyt tätä kauan.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kertoo, että monen tähänkin ketjuun kirjoittavan myrkynsylkijän pääasiallinen kommentoinnin kohde on Gretan ULKONÄKÖ? Jos hän olisi poika, niin rääkyisittekö te silloin siitä, että hän on teistä ruma ja oudonnäköinen ja muutenkin ihan vääränlainen? Tuskin.
Gretan kohtaama viha on hyvin pitkälti naisvihaa. Hän raivostuttaa, koska ei sovi seksistiseen muottiin teinitytöistä. Hän ei ole hiljaa, hän puhuu isoista asioista, hän ei ole nöyrä, hän on jopa vihainen. Jos hän olisi poika, niin hänen ajamaansa asiaa voitaisiin vähätellä, mutta ei hän joutuisi sellaisen henkilökohtaisen sonnanheiton kohteeksi mihin tyttönä joutuu. Monille miehille on sietämätöntä, että teinityttö tietää näin isosta asiasta jotakin ja vieläpä kehtaa sanoa sen, maailman mahtavien edessä. Mitä hän oikein kuvittelee olevansa? Ja ties vaikka muut tytöt ottaisivat hänestä mallia, mitä siitäkin tulisi, ei käy laatuun, hänet täytyy vaientaa!
taas joku vihainen feministi kommenoimassa, taidat olla väärällä palstalla keuhkoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset alkavat tajuta, että heidän ihan oikeasti pitäisi lopettaa autoilu ja kävellä ihan itse.
V i t t u sä olet tyhmä. Mieti itse mitä suustasi päästät.
Perustele. Olen tuon kirjoittajan kanssa samaa mieltä; ihmiset suhtautuvat vihamielisesti Gretaan koska kokevat salaa syyllisyyttä siitä että eivät tee mitä voisivat.
Ei, vaan minua ärsyttää se saakelin tekopyhyys tässä asiassa. Esimerkiksi se Atlantin ylipurjehdus. Ihan kiva homma, mutta jos miehistö lentelee edestakaisin, niin tuon matkan takia tehtiin toistakymmentä "turhaa" lentomatkaa.
Greta on lapsi.
Lapset opiskelee koulussa ja opettelevat elämän taitoja.
Olen kaukana ilmastonmuutoksen kieltäjästä ja muakin ihmetyttää se, miten esim. joku Trump jaksaa kuittailla Gretalle. Itse Thunbergiä vastaan mulla ei ole mitään.
Samalla ärsyttää se, että koko G-liike perustuu niin vahvasti tunnedemagogiaan. Huudetaan, syyllistetään ja rakennetaan Jeanne d'Arc -kulttia. Eikä tätä saa kritisoida, koska silloin vedetään esiin tämä "aikuinen mies kritisoi teinityttöä!" -kortti.
Jotenkin musta tuntuu, että ilmastoa ei pelasteta näin. Vaan tieteen ja tutkimuksen kautta.
Koska Greta on taas yksi äärilaidan ajattelija. Moni kaipaa pikkuhiljaa jotain tolkkua keskusteluun kun tuntuu siltä, että KAIKKI edustavat booleanin arvoilla.
Missä on tasapaino?
Vierailija kirjoitti:
Koska Greta on taas yksi äärilaidan ajattelija. Moni kaipaa pikkuhiljaa jotain tolkkua keskusteluun kun tuntuu siltä, että KAIKKI edustavat booleanin arvoilla.
Missä on tasapaino?
Tämä kiteyttää asian hyvin. Itse en vihaa Gretaa ja uskon että hän oikeasti haluaa tehdä jotain hyvää, mutta kun se hyvin häiritsevää ja tekee enemän vahinkoa kun hän ja hänen seuraajansa huutavat maailmanloppua ja lietsovat paniikkia nuorten keskuudessa.
Toinen syy on, että Greta ei oikeasti tee merkittäviä asioita, kun taas on niitä ihmisiä jotka tekevät työtä eivätkä vaa haali yleisöä ja kerro kuinka me kaikki tullaan tuhoutumaan. Tuntuu että he eivät ymmärrä että tuhon ja paniikin lietsominen voi aiheuttaa ihmisten lopettavan välittämisen kokonaan ja luovuttavan, koska he alkavat uskoa oikeasti että mitään ei ole tehtävissä. Minä uskon että me saamme asiat korjattua, mutta se vaatii sitä että se paniikin lietsominen ja maailmanloppun maalaminen loppuisi ja että oikeasti tehtäisiin asioita, eikä vaan oltaisi lakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kertoo, että monen tähänkin ketjuun kirjoittavan myrkynsylkijän pääasiallinen kommentoinnin kohde on Gretan ULKONÄKÖ? Jos hän olisi poika, niin rääkyisittekö te silloin siitä, että hän on teistä ruma ja oudonnäköinen ja muutenkin ihan vääränlainen? Tuskin.
Gretan kohtaama viha on hyvin pitkälti naisvihaa. Hän raivostuttaa, koska ei sovi seksistiseen muottiin teinitytöistä. Hän ei ole hiljaa, hän puhuu isoista asioista, hän ei ole nöyrä, hän on jopa vihainen. Jos hän olisi poika, niin hänen ajamaansa asiaa voitaisiin vähätellä, mutta ei hän joutuisi sellaisen henkilökohtaisen sonnanheiton kohteeksi mihin tyttönä joutuu. Monille miehille on sietämätöntä, että teinityttö tietää näin isosta asiasta jotakin ja vieläpä kehtaa sanoa sen, maailman mahtavien edessä. Mitä hän oikein kuvittelee olevansa? Ja ties vaikka muut tytöt ottaisivat hänestä mallia, mitä siitäkin tulisi, ei käy laatuun, hänet täytyy vaientaa!
Minä en autistina ja naisena missään nimessä suosittele Gretaa roolimalliksi, en edes autisteille. En tytöille enkä pojille. Minä en missään nimessä nöyristele ketään, varsinkaan globalisteja.
Heistä haluan valistaa joka ikistä, niin perusterveitä kuin autistisia. Ihmisten tulee tietää asioiden todellinen laita, että historia on voittajien kirjoittamaa ja sen takia me elämme tässä Helvetissä johtuen osin siitäkin, että poliitikkomme ovat eräiden juoksupoikia. Alkoi Perussuomalaisetkin olemaan minulle pettymys, minkä takia tekisi mieli kysyä vihaisena: "How dare you?".
Palstalla ei arvosteta totuutta. Vaikutat järkevältä aatteen naiselta.
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tähänkin ketjuun ehti tulla jo vaikka minkälaisia tunteenpurkauksia. Gretalla taitaa olla paljon valtaa.
Se on kyllä ovelaa, että vain vasemmistolaisilla aktivisteilla on oikeus suuttua ja kirkua tuolla yleisillä areenoilla. Kaikki muut keskeltä oikealle nähdään maskuliinisina, ja täten oikeutta menettää itsehillintää ei anneta.
Mikä ihmeen vasemmistolainen Thunberg on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa, mutta onhan hän vastenmielisen näköinen ja koko asia on vastenmielinen hänen puhumanaan. Ehkä tehnyt vain hallaa koko jutulle.
Eikä ole mikään "lapsi". Ärsttää tämä lapsen hokeminen. Aivan kohta täysi-ikäinen ja sitä ei poista se, että näyttää kitukasvuiselta 12-vuotiaalta.
Täyttää 3.1.2020 17 v. Tietoinen valinta tuo ulkonäkö. Raflaavaa kun "lapsi" huutaa vihaisena koko maailmalle. En vihaa, lähinnä naurattaa.
En vihaa minäkään, mutta ärsytyskynnys on tapissa heti kun joku alkaa vihamielisesti julistamaan omaa totuuttaan ilman yritystäkään keskustella asioista. Ihan samantekevää mikä on rähjäämisen aihe, tuollaista vihaa ja syyttelyä en voi sietää eikä minulla ole pienitäkään velvollisuutta sellaista kuunnella.
Itse vastustan Gretan koululakkoa, koska se on vahingollinen idea sekä ilmastolle että lakkoon osallistuville nuorille. Ilmaston muutokseen voidaan varautua tehokkaasti ainoastaan teknologisilla innovaatioilla, ja niitä voivat tehdä vain korkeasti koulutetut henkilöt. Siksi kaikkein vastuullisinta toimintaa on kouluttautua itse ja/tai kouluttaa omat lapsensa.
Lisäksi Greta (tai ainakin tukijoukot) ovat sitoutuneet äärivasemmistolaiseen maailmankuvaan. Kampanjan tarkoitus ei ole vain ilmaston pelastaminen, vaan koko (läntisen) maailman talousjärjestyksen radikaali muuttaminen kohti vasemmistoideologiaa. Kun historiaa katsoo, ei kukaan älykäs ihminen voi kannattaa radikaalivasemmistolaista talouspolitiikkaa. Sillä tiellä tulee liian nopeasti vastaan köyhyys, nälkä ja ruumiskasat, eikä se luontokaan pelastu.
Vihaan häntä ja hänen vanhempiaan yhtä paljon kuin muitakin an ti fan edustajia.
Paras neuvo näille vihaajille on että jättäkää hänet huomiotta niin kuin jätätte ympäristöasiatkin. Ei muuta kuin urku auki katumaasturilla baanalle!
Vierailija kirjoitti:
Missä on tasapaino?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006344915.html
Ja näköjään Greta käyttää ääripäiden tekniikkaa myös viestinnässä. Miksi turhaan puhua totta, kun hyvä tarina menee pilalle?
"RUOTSALAINEN ilmastoaktivisti Greta Thunberg, 16, julkaisi lauantaina Twitterissä kuvan kotimatkaltaan Ruotsiin. Kuvassa Thunberg istuu matkatavaroidensa kanssa saksalaisen junan lattialla ja kertoo junan olevan ylibuukattu.
Brittilehti The Guardianin mukaan rautatieyhtiö Deutsche Bahn pahoitteli aluksi tilannetta Thunbergille Twitterissä, mutta poisti twiittinsä myöhemmin ja kertoi uudessa twiitissään Thunbergin matkustaneen itse asiassa ensimmäisen luokan istumapaikalla.
– Rakas Greta. Kiitos, että tuet meitä rautatieläisiä ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa! Olemme iloisia, että matkustit ICE 74 -junallamme lauantaina. Ja sataprosenttisesti vihreällä energialla, Deutsche Bahn twiittasi ja jatkoi:
– Vielä mukavampaa olisi ollut, jos olisit kertonut, kuinka ystävällistä ja ammattitaitoista palvelua sait ensimmäisen luokan paikallasi."
Eli samanlainen paskanjauhaja kuin kaikki muutkin äärilaidat.
Ei Greta ärsytä vaan se kun autistista lasta käytetään aikuisten politiikan keppihevosena. Samalla myös ihmiskilpenä.
Vierailija kirjoitti:
Paras neuvo näille vihaajille on että jättäkää hänet huomiotta niin kuin jätätte ympäristöasiatkin. Ei muuta kuin urku auki katumaasturilla baanalle!
<- Tyyppiesimerkki ääripäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en autistina ja naisena missään nimessä suosittele Gretaa roolimalliksi, en edes autisteille. En tytöille enkä pojille. Minä en missään nimessä nöyristele ketään, varsinkaan globalisteja.
Heistä haluan valistaa joka ikistä, niin perusterveitä kuin autistisia. Ihmisten tulee tietää asioiden todellinen laita, että historia on voittajien kirjoittamaa ja sen takia me elämme tässä Helvetissä johtuen osin siitäkin, että poliitikkomme ovat eräiden juoksupoikia. Alkoi Perussuomalaisetkin olemaan minulle pettymys, minkä takia tekisi mieli kysyä vihaisena: "How dare you?".
Greta on joka tapauksessa oikeassa trendaavasti, opiskele kansantaloustieteitä ja ymmärrä maailmanpolitiikan arvot.
-Globalisti ja autisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Greta on joka tapauksessa oikeassa trendaavasti, opiskele kansantaloustieteitä ja ymmärrä maailmanpolitiikan arvot.
-Globalisti ja autisti.
Ei kiinnosta pätkääkään, onko jokin asia trendikästä vai ei. Menen järjellä, joten sen takia puollan kansallismielisyyttä. Kukaan kansallismielinen ei ole järkyttynyt kuullessani autistisuudestani ja ollut sitä mieltä, että joutuisin sterililoitavaksi diagnoosin takia. Vaikeasti kehitysvammaiset ja vihervasemmistolaiset joutaisivat sterilisaation kohteeksi, etteivät levitä huonoja geenejään.
Oletko ottanut myös mustan miehen, kun onhan sekin niin trendikästä ja lehdet niin huokuu mustasta miehestä ja valkoisesta naisesta, kuinka monikulttuurisuus on ihanaa parisuhteessa lässynlässynlää. Ei nimittäin kiinnosta heikentää omaa geeniperimää 65:en älykkyysosamäärän omaavan kanssa, mikä olisi Suomen diagnostiikan mukaan lievästi kehitysvammaisia (debiilejä).
Vierailija kirjoitti:
Greta on lapsi.
Lapset opiskelee koulussa ja opettelevat elämän taitoja.
Tämä. En kaipaa yhteiskunnallista luennointia miltään pikkulikalta, joka ei vielä edes elätä itseään.
No eipä hän itsekään kovin sovinnonhakuiselta vaikuta, päinvastoin. Kyllä tuon ikäisen olisi syytä osata käyttäytyä.
En todellakaan tunne syyllisyyttä.
Minua ei kiinnosta tippaakaan mikään viherpiiperrys