Miksi ateistit viettää joulua?
En ymmärrä. Joulu on Jeesuksen syntymäpäivä ja ev.lut kirkon suurin juhla.
Ateistit voisivat olla joulut töissä!
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Onko ateistin jouluruoka vegaani vai kinkku?
Eiköhän se riipu ateistista, meidän ateistisen perheen jouluateria on vegaaninen. Seitania (pun intended) varmaan pöydässä kun mies ja lapset siitä tykkäävät. Omilla ateistisilla vanhemmillani on ihan kinkku ja perinteiset laatikot.
Mun jouluun kuuluu noitarumpu, tontut ja maahiset ja bataattilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan ellei ateisti ole vegaani. Kinkku ei ole millään muotoa uskonnollinen ruoka. Itse asiassa raamatun mukaan sika on saastainen eläin eikä sen lihaa pitäisi syödä. Kristittyjen pitäisi siis luopua sianlihakinkusta, jos aikovat raamatun oppeja noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se riipu ateistista, meidän ateistisen perheen jouluateria on vegaaninen. Seitania (pun intended) varmaan pöydässä kun mies ja lapset siitä tykkäävät. Omilla ateistisilla vanhemmillani on ihan kinkku ja perinteiset laatikot.
Miksi puhut joulusta, jos olet ateisti, eikö se ole talvipäivän tasaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperin joulu oli pakanallinen juhla, mutta ei uskonnoton. Pakanat eivät olleet uskottomia, he eivät vain olleet kristinuskovaisia.
Ateistit taas ovat ”olevinaan” uskottomia, joten heiltä joulua ei ole millään muotoa varastettu. Joulu on aina ollut uskonnollinen juhla, joten jos joku on joltain jotain varastanut, niin ateistit ovat tai kovasti yrittävät.Lukekaa, hankkikaa tietoa, sivistäkää itseänne.
Kuka haluaisi teeskennellä olevansa uskoton? Pettäminen ei ole mitenkään ihailtavaa puuhaa, joten olisi erittäin omituista teeskennellä pettävänsä eli olla olevinaan uskoton. Kannattaisi sinunkin hiukan sivistää itseäsi esim. suomen kielen osalta. Uskoton ja uskonnoton ovat "hieman" eri termejä.
IIK, pieni typo, ja joku kilahti, ha ha..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun joulusta sen vakiintuneella kulttuurihistoriallisella nimellä. Yule ei ole millään lailla riippuvainen kristuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvipäivänseisaus on 22.12.
Joulupäivä on 25.12.
Kaksi eri päivää ja kaksi eri asiaa. Kumpikaan ei liity uskontoon ellei itse niin halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä vähän kuin uskonnoton on uskoton.
Meillä on perinteiset pöydässä ja jouluevankeliumi ja kaikki joululaulut menee. Harmittaa vaan kun koulussa ne on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperin joulu oli pakanallinen juhla, mutta ei uskonnoton. Pakanat eivät olleet uskottomia, he eivät vain olleet kristinuskovaisia.
Ateistit taas ovat ”olevinaan” uskottomia, joten heiltä joulua ei ole millään muotoa varastettu. Joulu on aina ollut uskonnollinen juhla, joten jos joku on joltain jotain varastanut, niin ateistit ovat tai kovasti yrittävät.Lukekaa, hankkikaa tietoa, sivistäkää itseänne.
Kuka haluaisi teeskennellä olevansa uskoton? Pettäminen ei ole mitenkään ihailtavaa puuhaa, joten olisi erittäin omituista teeskennellä pettävänsä eli olla olevinaan uskoton. Kannattaisi sinunkin hiukan sivistää itseäsi esim. suomen kielen osalta. Uskoton ja uskonnoton ovat "hieman" eri termejä.
IIK, pieni typo, ja joku kilahti, ha ha..
IIIK, pieni sana joulu ja joku kilahti, ha ha...
Miksi kristityt eivät tiedä, milloin Jeesus syntyi? Vinkki: ei syntynyt joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupäivä on 25.12.
Kaksi eri päivää ja kaksi eri asiaa. Kumpikaan ei liity uskontoon ellei itse niin halua.
Wrong again!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupäivä on 25.12.
Wrong again!
Perustele väitteesi, ole hyvä.
Mä oon eronnut kirkosta kauan sitten. Ystäväni on uskovainen ja olemme käyneet uskonnillisissa tilaisuuksissa. Ja kirkkoon menen myös ystäväni kanssa. Minä olen mitä olen.
Minä olen usein jouluna ulkomailla. Mutta nyt voi olla kotonakin, koska kaupat on auki joka päivä samoin ravintolat.
Muistan lapsuuden joulut vain syöminkeinä ja lahjojen jakamisena.
Ei meillä koskaan puhuttu Jeesuksen syntymästä.
Jos joku olisi tullut kysymään meiltä lapsilta miksi joulua vietetään, niin vastaus olisi ollut, koska joulupukki tulee.
Ateistit beesaa kristittyjä jouluna koska hyötyvät vapaista.
Ateistit kehuvat lahjoittavansa hyväntekeväisyyteen. Kukaan ei vaan koskaan ole näitä lahjoja saanut.
Samat tyypit ovat lakkorikkureita mutta ottavat kyllä lakkolaisten heillekin taistelemat palkankorotukset vastaan.
Olen erittäin ylpeä ateismistani. Kristityt ovat nyt häpäisseet itsensä totaalisesti, eikä heitä voi ottaa millään tavalla vakavasti ihmisinä.
Hyvä Joulua kaikille tasapuolisesti kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Ateistit beesaa kristittyjä jouluna koska hyötyvät vapaista.
Ateistit kehuvat lahjoittavansa hyväntekeväisyyteen. Kukaan ei vaan koskaan ole näitä lahjoja saanut.
Samat tyypit ovat lakkorikkureita mutta ottavat kyllä lakkolaisten heillekin taistelemat palkankorotukset vastaan.
Ihmiset tarvitsevat vapaata välillä, siksi meillä on kesälomakin, ei mikään palvontavapaa. Minulle kävisi joululomakin vähän eri aikaan ja eri nimellä jos se siitä on kiinni. En ole ikinä tavannut ateistista lakkorikkuria, ainostaan tapakristittyjä/kristittyjä lakkorikkureita.
Miksi sinulla on niin kova tarve määritellä mitä me olemme ja emme ole? Määrittele "uskonto".