Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ateistit viettää joulua?

dfsdfg
15.12.2019 |

En ymmärrä. Joulu on Jeesuksen syntymäpäivä ja ev.lut kirkon suurin juhla.

Ateistit voisivat olla joulut töissä!

Kommentit (114)

41/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfsdfg kirjoitti:

En ymmärrä. Joulu on Jeesuksen syntymäpäivä ja ev.lut kirkon suurin juhla.

Ateistit voisivat olla joulut töissä!

Tässä kohtaa on juhlittu jo vuosituhansia, ennen kuin jesse-kerho omi tämän juhlan. Sama pätee kaikkiin muihin jesse-juhliin, KVG.

Vierailija
42/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E=mc2 kirjoitti:

Jeesus ei syntynyt joulukuussa

Joulun aikaan voikin juhlistaa Isaac Newtonin syntymää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja otin joulun vapaaksi. Esimiehelle uskontoni ei kuulu ja olkoot uskolliset joulun töissä.

Vierailija
44/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap itse, jakeletko läheisillesi kaikenlaista krääsää vai annatko kristillisen Perinteen mukaisesti lahjaksi vain kultaa, mirhaa ja suitsukkeita?

Kinkkua et varmaankaan voi syödä, sillä sehän on raamatun mukaan peräisin saastaisesta siasta. Mitä siis kuuluu jouluateriaasi kun pakanallinen kinkku ei tule kyseeseen?

Vierailija
45/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ateistit voivat jouluna tehtä samoja juttuja kuin tapauskovaiset. eli syötä erilaisa herkkuja, antaa lapsille lahjoja ja ihastella jouluvaloja.

Mutta kuunteletko hengellisiä joululauluja, vai tonttumusiikkia?

Vierailija
46/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa naurattaa nää "ateistit vois olla joulun töissä"-jutut. Varmaan moni mieluusti olisikin. Mutta kun koulut ja useat työpaikat on kiinni jouluna, on helpompi itsekin lomailla. Vai onko uskovilla jokin kieroutunut käsitys että ateistille ei kuulu lomat ollenkaan?

Vierailija
47/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E=mc2 kirjoitti:

Jeesus ei syntynyt joulukuussa

Mikä Jeesus syntyi milloin?

Vierailija
48/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietön joulua, koska sitä on tapana viettää. Olen suomalainen ja joulun vietto on osa kulttuuriani ja perinteitä. En tietenkään vietä kristillistä joulua. Vietän joulupukki-, joulukuusi- ja tonttujoulua, kuten lapsuudenkodissani on aina vietetty. Vuoteni on kahdessa osassa: elokuussa alan kiivetä kohti joulua, joulun jälkeen vuosi katkeaa ja alkaa laskeutua kohti kesää. Jouluna juhlin sitä, että olen selvinnyt kiipeämisurakasta ja vihdoin on loma. Annan läheisilleni lahjoja kiitokseksi koko vuodesta. Jouluna nautitaan pimeydestä ja sitä valaisevista kynttilöistä. Ollaan vaan ja nautitaan.

Siksi vietän joulua. Minulle se liittyy vuoden kiertoon, luontevasti pimeän talven taittumiseen, kuten täällä ovat sukupolvet ennen meitä toimineet. Olen syntynyt ateistiperheeseen ja kristillinen jouluperinne on minulle tuttu vain koulussa lauletuista jouluvirsistä. Niitä laulan mielelläni, kuten kesän aloituslaulua suvivirttä. Niillä ei ole minulle uskonnollista merkitystä. Ne kertovat minulle vuodenajasta.

Vierailija
49/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on kristittyjen suurin juhla. Sen tietää sentään ateistikin, mutta näköjään tapakristityt tuntuu sen joka vuosi unohtavan.

Vierailija
50/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ateistit voivat jouluna tehtä samoja juttuja kuin tapauskovaiset. eli syötä erilaisa herkkuja, antaa lapsille lahjoja ja ihastella jouluvaloja.

Minä kuuntelen molempia. Enkä ole ateisti sen enempää kuin ev. lut. kirkon jäsenkään. 

Vierailija
51/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin joulu oli pakanallinen juhla, mutta ei uskonnoton. Pakanat eivät olleet uskottomia, he eivät vain olleet kristinuskovaisia.

Ateistit taas ovat ”olevinaan” uskottomia, joten heiltä joulua ei ole millään muotoa varastettu. Joulu on aina ollut uskonnollinen juhla, joten jos joku on joltain jotain varastanut, niin ateistit ovat tai kovasti yrittävät.

Lukekaa, hankkikaa tietoa, sivistäkää itseänne.

Vierailija
52/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on osoitus siitä, kuinka vähän ateisteja on.

Suurin osa on tatskapakanoita ja intersektionaalisia kommunisteja, jotka nauttivat jokaisesta syväkyykystä,

joita kristityille nyt ateismin ja muka ihmisoikeuksien varjolla saadaan aikaiseksi.

Vierailija
53/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ateistina käy kaikki kaunis musiikki. Lyriikoista en niin piittaa.

Vierailija
54/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatsia, etnoa, bluesia ja rokkia, mitä milloinin fiiliksen mukaan. Aika usein myös klassista musiikkia tai itämaista. Viime jouluna kuuntelimme porukalla Leeviä, Repeä ja Matti Jurvaa.

Joululauluja ei kuuntele kukaan. Niihin on kyllästytty jo tässä vaiheessa joulukuuta. Harvemmin tulee virsiäkään kuunneltua. Mutta Sakari Kukon ja kumppaneiden instrumentaali sovitukset niistä ovat ihan kuunneltavia.

Vierailija
55/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla niin vitu,,n huolissaan jostain koulun joulukirkosta, ja kun tyhmät viranomaiset lähtee tähän mädätykseen mukaan, niin nautinto on varmasti pakanauskovaisissa tuntuva. Aah.

Vierailija
56/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatsia, etnoa, bluesia ja rokkia, mitä milloinin fiiliksen mukaan. Aika usein myös klassista musiikkia tai itämaista. Viime jouluna kuuntelimme porukalla Leeviä, Repeä ja Matti Jurvaa.

Joululauluja ei kuuntele kukaan. Niihin on kyllästytty jo tässä vaiheessa joulukuuta. Harvemmin tulee virsiäkään kuunneltua. Mutta Sakari Kukon ja kumppaneiden instrumentaali sovitukset niistä ovat ihan kuunneltavia.

Mites onko kynttilöitä ateistin ikkunalla, kun Sakari Kukko soittaa?

Vierailija
57/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ateistin jouluruoka vegaani vai kinkku?

Vierailija
58/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin joulu oli pakanallinen juhla, mutta ei uskonnoton. Pakanat eivät olleet uskottomia, he eivät vain olleet kristinuskovaisia.

Ateistit taas ovat ”olevinaan” uskottomia, joten heiltä joulua ei ole millään muotoa varastettu. Joulu on aina ollut uskonnollinen juhla, joten jos joku on joltain jotain varastanut, niin ateistit ovat tai kovasti yrittävät.

En ole ”olevinaan” uskonnoton, olen uskonnoton. Kristinusko varasti minun juuriltani perinteitä ja ja kehtaa väittää niitä suomalaiseksi kulttuuriperinnöksi.

Vierailija
59/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi teeskennellä olevansa uskoton? Pettäminen ei ole mitenkään ihailtavaa puuhaa, joten olisi erittäin omituista teeskennellä pettävänsä eli olla olevinaan uskoton. Kannattaisi sinunkin hiukan sivistää itseäsi esim. suomen kielen osalta. Uskoton ja uskonnoton ovat "hieman" eri termejä. 

Vierailija
60/114 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna varmaan soi pohjoisen noitarumpu, aito sellainen.