Tulen olemaan 45v. kun valmistun sairaanhoitajaksi ja mietin jo, että hakisinko yliopistoon opiskelemaan hoitotiedettä
AMK-tutkinnolla saisi korvattua 120 op kandista, mutta onko hullua haaveilla enää yliopisto-opinnoista? Sairaanhoitajan työtä voisin tehdä opiskelun ohessa. Nyt olen siis 44v. ja opintoja jäljellä puolitoista vuotta. No eihän sitä edes tiedä pääsisinkö opiskelemaan tuohon koulutusohjelmaan, mutta eihän siinä mitään häviä jos koittaa hakea.
https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/hoitotiede-terveystieteiden-ko…
Kommentit (59)
Haaveilua ap kirjoitti:
Onko ihan hölmöä haaveilla tällaisesta?
Ei ole. Sulla on vielä parikyt vuotta työelämää edessä. Anna mennä.
Oletko siis nyt jo hoitoalalla, vai siirrytkö joltain toiselta alalta?
Eikö hoitotieteen opidkelijat yleensä olekin varttuneempia, ei siis 22v.
Yleensä kai ollaan pari vuotta töissä ennen maisterivaihetta? Mutta joo, ihan normipolkuhan tuo on sairaanhoitajalle, jos esimiestehtäviin tähtää, joten mikä ettei. Jotenkin luulisi, ettei ikä ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen töitä lähihoitajana eli olen hoitoalalla. Olen myös käynyt lukion.
Haaveilua ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan realistinen suunnitelma.
Anna mennä vaan, ja nostan peukkuja aina niille jotka eteenpäin pyrkivät! Tsemppiä!
Olen yli 60v sairaanhoitaja. Mun ei enää kannata miettiä jatko-opintoja, mutta sulle ap suosittelen vahvasti, ettei tarvitse sitten näissä kymmenissä harmitella.
Mikäpäs siinä, jos itse tienaamillasi rahoilla pystyt elättämään itsesi opintojen ajan. Minäkin opiskelen yliopistossa töiden ohella. Enimmäkseen harrastusmielessä, mutta aion kyllä valmistuakin. Olen 44v
Mihin työhön hoitotieteestä valmistuu?
Miksi et samantien opiskele farmaseutiksi? Itsenäisempi työnkuva osastofarmaseuttina.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työhön hoitotieteestä valmistuu?
Tyypillisimmin hoitoalan esihenkilötehtäviin. Toki voi tehdä pedagogiset opinnot siinä ohella ja ryhtyä vaikka AMK-opettajaksi.
Haaveilua ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä pohja opinnoille. Pieni vinkki lopputyöhön, yritä löytää aihe, jonka työn pohjalta voit myöhemmin jatkaa opinnoissasi. On sitten jo alullaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et samantien opiskele farmaseutiksi? Itsenäisempi työnkuva osastofarmaseuttina.
Pitäisi aloittaa kandilla, koska sairaanhoitajan koulutus ei riitä kuittamaan farmaseutin kandiosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassu kysymys. Farmasia on ihan eri oppiaine kuin hoitotiede ja suuntauuu ihan eri asioihin.
Hae vaan hoititiedettä opiskelemaan. Jos pääset, jos valmistut, saat loppuiän viran/toimen, jossa sinulta ei vaadita eikä odoteta muuta kuin että osaat myötäillä ja olla hiljaa oikeissa paikoissa. Hyvä plääni. Itsesi, ei muiden kannalta. Itseäsi tässä kai ajatteletkin, eikö? Sinne vaan. Toivottavasti pääset. Taas yksi mulkku esimies enemmän.
Haaveilua ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla taustalla ei kyllä suoraan maisteriopintoihin pääse. Maisteriopintoihin pitäisi olla AMK-tutkinto tai kandi käytynä alle. Aloituksessa tosin sanoit olevasi sairaanhoitaja, joten saattaa olla, että lipsahti väärä titteli tähän viestiin.
Vaikea on päästä maisteriksi opiskelemaan. Hakijamäärät ovat valtavat, koska harvat haluavat enää fyysistä potilastyötä tehdä sen raskauden vuoksi. Myös kolmivuorotyö tuottaa monille tuskaa. Mutta aina voi yrittää.
Valmistut 45 vuotiaana sairaanhoitajaksi, joten olet jo aika "iäkäs" valmistuttuasi!
Yliopistopaikat kuuluvat mielestäni nuoremmille. Voinet yletä urallasi, vaikket yliopistoon pääsisikään/ hankkiutuisikaan.
Ammattitaitoisia, hyviä, työstään innostuneita sairaanhoitajia tarvitsemme aina.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilua ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla taustalla ei kyllä suoraan maisteriopintoihin pääse. Maisteriopintoihin pitäisi olla AMK-tutkinto tai kandi käytynä alle. Aloituksessa tosin sanoit olevasi sairaanhoitaja, joten saattaa olla, että lipsahti väärä titteli tähän viestiin.
Viestissä selitetään, että opiskelee parhaillaan sairaanhoitajaksi.
Onko ihan hölmöä haaveilla tällaisesta?