Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisinkö lakkoon? En halua aina järjestää perheen joulua yksin...

Vierailija
15.12.2019 |

Harkitsen vahvasti lakkoon menemistä. Viimejouluinen ketju lakkoon menneestä perheenäidistä oli nautinnollista luettavaa. Kerään rohkeutta mennä joulun järjestämislakkoon.
Tuleeko joku mukaan lakkoilemaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi alkaa työnjohtajaksi. Vaikka niin, että kirjoitat paperille työt, jotka täytyy tehdä, ja jokainen valitsee niistä jotain tehtäväkseen. Jos niitä ei ole tehty, siltä osin ei tule joulua.

Vierailija
2/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule mukaan. Mä tykkään järkätä joulua, sen mukaan mitä jaksan ja mikä huvittaa. Ei ole tarvetta tehdä itsestäni marttyyriä ja jos apua haluan niin osaan pyytää sitä mieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa lapsellinen. Itse olet aiemmalla käytökselläsi ”opettanut” perheellesi, että järjestät kyllä joulun. Tottakai he odottavat sitä tänäkin jouluna. Avaa suusi ja puhu, sen sijaan että lähdet pelailemaan.

Vierailija
4/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua joulua, niin siitä vaan.

Vierailija
5/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä organisoin asiat, eli teen isot linjaukset, kokonaisuuden, koska miehestä ei siihen todellakaan ole ja musta on kivaa ajatella joulua. Mies kyllä osaa ajatella pikkujutut ja tekee myös asioiden eteen. Eilen ihan omasta aloitteestaan kävi kaupassa hankkimassa jouluksi ankan ja mätejä.

Vierailija
6/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uhrautuja uskottelee tekevänsä jotain muiden puolesta, vaikka todellisuudessa tekee asian lähinnä itselleen. Tuossakin tapauksessa voi käydä niin, ettei mies ja lapset edes huomaa itse imelletyn perunalaatikon puutetta tai sitä, ettei vaatekaappeja ole siivottu.

Vierailija
7/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta lakkoilla. Teen joulun eteen sen verran mitä itse katson parhaaksi ja jos haluan apua, pyydän sitä. Ei tarvi heittäytyä marttyyriksi ja hosua kaikkea valmiiksi ja sitten itkeä ettei kukaan auta.

Vierailija
8/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis sellainen työntekijä, joka ei ole uskaltanut edes pyytää palkankorotusta vaan odottaa hiljaa olemalla sellaisen saavansa.

Avatkaa suunne, hiljaiset katkeroitujat.

Vierailija
9/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään ja katsot,kysyykö kukaan mitään. Elätte tavallisen arjen jos ei kukaan korviaan lotkauta tai kysy itse.

Osaa ne lapsetkin jotain tehdä,koristeita ja ehdotuksia pinterest pullollaan.

Vierailija
10/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ottanut työnjaon puheeksi miehen ksnssa? Tee se nyt heti ja vakavasti, niin hän ehtii havahtua jouluvalmisteluihin. Tee hyvin selväksi, että et enää aio yksin kantaa vastuuta kaikesta.

Tykkään näistä ketjuista, kuten siitä viimejouluisesta. Niinpä toivonkin, että tulet kertomaan, miten mies suhtautui keskusteluunne ja alkoiko hän tehdä mitäön sen seurauksena.

Vierailija
11/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kummi, kun omakin rouva menisi joululakkoon. Ei tarvitsisi katsella ihania jouluisia pikkuesineitä ja niitä saatanan tonttuja joka paikassa. Kuustakin on ihan tarpeeksi pihalla.

Vierailija
12/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kannattaisi alkaa työnjohtajaksi. Vaikka niin, että kirjoitat paperille työt, jotka täytyy tehdä, ja jokainen valitsee niistä jotain tehtäväkseen. Jos niitä ei ole tehty, siltä osin ei tule joulua.

Naisella ei ole kyllä mitään velvollisuutta toimia työnjohtajana kotitöissä.

Vierailija
13/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä jouluna maksalaatikko perinteiseen tapaasi ja ole hiljaa.

Vierailija
14/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttaja. En katsoisi tollasta jöröjukkaa hetkeäkään.

Krääsää en minäkään kotiini halua mutta jos asenne on ettei mitään tartte kun naapurissa voi käydä ihailemassa ikkunan takaa niin melko ankea oot. Ja saita, epäilemättä.

Vierailija kirjoitti:

Ai kummi, kun omakin rouva menisi joululakkoon. Ei tarvitsisi katsella ihania jouluisia pikkuesineitä ja niitä saatanan tonttuja joka paikassa. Kuustakin on ihan tarpeeksi pihalla.

Vierailija
15/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joulua vain sen verran mitä itse haluat. Itse etsin ikkunalle kynttelikön ja pari tonttua, oveen laitan ystävältä saamani kranssin ja soittelen joululauluja. Sillä minulle tulee joulufiilis, Jos joku perheenjäsen haluaa jotain tiettyä, niin saa laittaa ihan omin pikku kätösin olipa kyse pipareista tai joulukuusesta.

Vierailija
16/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pihalle jos ei ruoka ole joulupöydässä klo 12.00.

Vierailija
17/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap mutta minä olen meillä se joka joulun järjestää lähes yksin, siitä huolimatta että jo vuosia olen sanonut ettei tämä mielestäni toimi ja etten halua tällaisia jouluja. Seuraava vaihe olisi oikeasti se että jätän laittamatta.

Tämä siis vastauksena teille jotka, ystävällisesti kyllä, ehdotitte tehtävien jakamista. Hyvä idea mutta ei meillä toimi. Meillä nuorin lapsi on vielä joulusta innoissaan, siksi sitä laittelen edelleen kun en raaski hänelle sanoa et sori, äiti ei nyt jaksa.

Vierailija
18/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pihalle jos ei ruoka ole joulupöydässä klo 12.00.

Uuh, kylläpä sitä nyt uhotaan.

Vierailija
19/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua joulua, niin siitä vaan.

Nämä ovat kummallisen negatiivisia kommentteja.

Minäkin nautin jouluvslmisteluista ja saan niistä joulumielen. Kaikki eivät ole kuitenkaan samanlaisia. Moni nainen kokee jouluvalmistelut stressinaiheena ja taakkana, eikä haluaisi olla niistä yksin vastuussa. Nykypäivänä ei todellakaan pitäisikään joutua olemaan, tasa-arvo on keksitty. Ap selvästi ei haluaisi olla kotiorjana. Erikoista, että hän pohtii, että Uskaltaako hän pitää puolensa. Hän on selvästi epätasa-arvoisessa parisuhteessa muutenkin ja hyvä, jos oppisi vaikka nyt pitämään puoliaan.

Vierailija
20/35 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap mutta minä olen meillä se joka joulun järjestää lähes yksin, siitä huolimatta että jo vuosia olen sanonut ettei tämä mielestäni toimi ja etten halua tällaisia jouluja. Seuraava vaihe olisi oikeasti se että jätän laittamatta.

Tämä siis vastauksena teille jotka, ystävällisesti kyllä, ehdotitte tehtävien jakamista. Hyvä idea mutta ei meillä toimi. Meillä nuorin lapsi on vielä joulusta innoissaan, siksi sitä laittelen edelleen kun en raaski hänelle sanoa et sori, äiti ei nyt jaksa.

En ymmärrä näitä perheitä. Mitä se mies vastaa ja sanoo noihin vakaviin keskusteluihinne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi