En tykkää punajuuri -aurajuustopaistoksesta
Sen takia en sitä myöskään tee.
Ole sinäkin rohkeasti tykkäämättä.
Kommentit (25)
Olen tykkäämättä mistä huvittaa. Punajuuriaurajuustopaistoksesta tykkään. Vuohenjuustosta taas en tykkää.
En tykkää minäkään. Punajuuri homejuustolla ei ole makuuni.
Ennenkuulumatonta! Kaikkien pitää tuosta tykätä.
Mielenkiintoinen aihe, koska aion tuota tehdä. En ole koskaan maistanut tuota paistosta, joten kertokaapa mielipiteitä. Hyvää vai ei?
Mä haluaisin tykätä ja kolmena tai neljänä vuotena olen tehnytkin, mutta ei tullut hyvää. Josko joku heittäis tähän ohjeen, jolla onnistuisin.
En minäkään siitä erityisemmin pidä. Tykkään kyllä punajuuresta ja aurajuustosta. Jokin ei vain ole siinä oikein. Maistuu lähinnä vahingolta tai jämäruokapäivältä.
Kyllä oli aikanaan rakentavaa olla töissä lounaspaikassa, jossa keittiöpäällikkö halusi aina ja joka ruoalle Aura-homejuustopaistoksen ja jos sitä jäi, niin se jämä piti laittaa seuraavan päivän sosekeittoon (päivän keitto)...
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe, koska aion tuota tehdä. En ole koskaan maistanut tuota paistosta, joten kertokaapa mielipiteitä. Hyvää vai ei?
Pari joulua sitten suunnittelin tekeväni jouluksi. En kuitenkaan tehnyt. Tein joulun jälkeen ja en pitänyt. Kiittelin etten jouluksi tehnyt. Kaiken lisäksi maku oli tuttu vuosien takaa. Olin jossain syönyt, mutta en tykännyt edelleenkään.
Jos ajatellaan näin niin punajuuri on erittäin raikas tuote keitettynä ja kylmänä esim. rosollissa. Tässä paistoksessa tämä punajuuren raikkaus katoaa täysin, ja tilalle tulee joku kumma makuyhdistelmä.
-ap
Minä tykkään, nam!
Imelletty perunalaatikko ja lipeäkala, yök.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tykätä ja kolmena tai neljänä vuotena olen tehnytkin, mutta ei tullut hyvää. Josko joku heittäis tähän ohjeen, jolla onnistuisin.
Kilosta pariin punajuurta Ja pari kolme porkkanaa kuorittuna ja tikkuina, pari isoa tai kolme pienempää sipulia kuutioina, vähän rouhittua mustapippuria ja pussillinen auramuruja sekoitetaan uunivuoassa ja päälle kaadetaan 2dl kermaa. Paistetaan uunissa 175 asteessa pari tuntia kunnes punajuuret on pehmeitä. Välissä voi kannattaa sekoitella vähän, ettei päällimmäset kuivu liikaa.
Jos haluaa että tämä on ruokalaji yksinäään, sekaan voi sekoittaa myös 400g ruskistettua jauhelihaa.
En todellakaan tykkää. Haiseekin ihan persvaolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, nam!
Imelletty perunalaatikko ja lipeäkala, yök.
Eipä niitä yhdessä tarjota. Erikseen erinomaisia.
Minä keitän ensin punajuuret ja kuorin ja raastan ne keitettynä. Ei tarvi olla Auran ja kerman kanssa kuin puoli tuntia uunissa. Tämä on meidän nuorison herkkua ja olen tehnyt sitä varmaan joka joulu ainakin kymmenen vuoden ajan.
Täydellistä! Voisin rakastella aurajuustopunajuuripaistoksen kanssa koko päivän.
Mäkään en tykkää kaaliruuista, enkä syö niitä. En ole ikinä ajatellut, että se voisi olla joku ongelma.
Vihaan punajuurta sen kaikissa olomuodossa.
Kasvata sinäkin itsellesi pallit ja tule reippaasi haukkumaan ko. paistosta. Juusto-punajuuriyhdistelmä ei vaan toimi.
-ap