Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sika kun torjuin nettideiteissä vammaisen miehen?

Vierailija
14.12.2019 |

Tutustuin nettideittailussa taannoin mieheen jonka kirjoitus kolahti aika lujaa. Meillä synkkasi hyvin ja oltiin juuri siirtymässä suorempaan viestintää, kuvien vaihtoon ja sen sellaiseen kun ajattelin että googlaampa häntä kokeeksi. Mies kertoili hyvin avoimesti itsestään joten hänet oli varsin helppo löytää.

Paljastui että mies on vammainen. Vammastaan huolimatta hän kyllä elää somensa perusteella ihan vauhdikasta elämää mutta vamma tarvitsee jokapäiväistä hoitoa, rajoittaa harrastuksia/liikkumista eikä ainakaan ajan kanssa parane.

Jotenkin järkytyin koska mies ei ollut millään tavalla vihjannut tästä pitkän viestittelymme aikana, jälkikäteen huomasin miten hän aina ovelasti väisti ne kohdat missä se olisi tullut esiin esim pohtiessa mitä yhteistä meillä voisi olla.

Lopetin viestittelyn hallitusti vedoten aivan muihin syihin. Paha mieli jälkikäteen mutta minusta tuntui etten oikeasti jaksa vamman aiheuttamaa ylimääräistä säätöä ja herätti epäluuloa miksi mies piilotteli asiaa vaikka olisi ollut useita tilaisuuksia missä sen olisi voinut tuoda esiin koska sillä olisi ollut merkitystä.

Olenko sika?

N36

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erilaiset ihmiset tuttavapiirissä ovat mielenkiintoisia, rikkautta. Tunnen kyllä näitä b2b-horisijan kaltaisia snobeja ja arvostukseni heitä kohtaan on olematon. Profiilisi ei siis välttämättä nouse muiden kuin toisten kuspäiden silmissä, kun valikoit vain täydellisiä ihmisiä tuttavapiiriisi. Huolivatko ne muuten sut?

Vierailija
42/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuiko tämä vasta vai miksi asia tuli nyt mieleesi? Minä tutustuin ja seurustelen nyt jo toista vuotta vammaisen miehen kanssa. Kertoi vammasta heti kättelyssä (tutustuimme deittisovelluksessa). Hänellä on tapaturman seurauksena tullut aivovamma. Se näkyy niin että hän kuormittuu nopeammin kuin terveet, esim. tarvitsee lepoa enemmän. Muuten häntä ei kukaan vammaiseksi arvaisi ja ihmisten käsitys vammaisista onkin aika suppea. Minulle vamma ei ollut este koska hänen kanssa pystyy normaaliin parisuhteeseen vaikka toki vamma asettaa joitain rajoitteita eikä ole mikään pikkujuttu.

Eli siksi kelpasi, koska miehestä sitä vammaa ei näe päällepäin. Jos olisi vaikkapa huulihalkio tai vastaava, niin johan olisi mennyt hylkyyn vaikkei sellainenkaan normaalia elämää haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ottaa pakit paremmin siksi, koska tietävät että pian seuraava rakas jo odottelee vuoroaan. Miehillä ei useinkaan ole samoin ja siksi pakit ottaa koville, jokainen tilaisuus saattaa olla se joka ratkaisee elääkö yksin loppuelämänsä vai ei.

Samaa se on kuule meille kolmekymppiselle tavisnaisille. Ihan jo tutkimustenkin mukaan miehet pommittavat deittisivustoilla nuoria ja kauniita parikymppisiä naisia vaikka olisivat itse millaisia möhömahoja. Itse olen ollut sinkkuna jo 10 vuotta. Monta kertaa lupaava deittailu päättynyt siihen että joku toinen on kiinnostavampi. Mutta en myöskään halua että kukaan olisi kanssani vain säälistä, mielummin yksin kuin paska parisuhde missä mies haikailee koko ajan muiden naisten perään.

Vierailija
44/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta erilaiset ihmiset tuttavapiirissä ovat mielenkiintoisia, rikkautta. Tunnen kyllä näitä b2b-horisijan kaltaisia snobeja ja arvostukseni heitä kohtaan on olematon. Profiilisi ei siis välttämättä nouse muiden kuin toisten kuspäiden silmissä, kun valikoit vain täydellisiä ihmisiä tuttavapiiriisi. Huolivatko ne muuten sut?

Aika usein nämä narsistiset perseennuolijat kelpaavat haluamiensa maan kuvottavimpien poliitikkojen/törkyperseiden seuraan. Psyko psykon tuntee.

Vierailija
45/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sika. Ei pidä uhrautua.

Minä en voi kuvitella yhdessäoloa vammaisen kansssa. En halua kenenkään hoivaajaksi, enkä halua minkään hidastavan elämääni. Samasta syystä ei kiitos lapsia.

Vierailija
46/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin kerran hetken aikaa miehen kanssa jossain deittisivustolla. mies kyseli kovasti ulkonäöstäni. sitten kävi ilmi, että hän istuu pyörätuolissa. eli kyllä vammaisillakin on kriteerejä, niin kuin kaikilla muillakin. olisiko minun pitänyt hyväksyä pyörätuoli, mutta hän olisi sitten heivannut minut esim. lievän ylipainon takia?

Vierailija
47/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vammainen, suojellakseni itseäni täräyttäisin asian nopeasti. En kestäisi niitä pettymyksiä, kun  ensin synkkaa ja asian paljastuttua toinen katoaa. Mielummin sitten heti, jos kerran vammani olisi este.

Parinvalinta on onneksi vielä poliittisen korrektiuden ulottumattomissa. Minulla on esimerkiksi monia rajoitteita, joita en toisessa hyväksyisi. Esim. ulkonäköön liittyviä. En haluaisi itämaista miestä, en tummaa jne. Ja minulla on oikeus olla sellainen paha r-ihminen tässä asiassa. Tottakai elämä voisi yllättää ja rakastuisinkin johonkin sellaiseen, joka on lähtäkohtaisesti turn off, mutta se on sitten toinen juttu.

Vierailija
48/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoittelin kerran hetken aikaa miehen kanssa jossain deittisivustolla. mies kyseli kovasti ulkonäöstäni. sitten kävi ilmi, että hän istuu pyörätuolissa. eli kyllä vammaisillakin on kriteerejä, niin kuin kaikilla muillakin. olisiko minun pitänyt hyväksyä pyörätuoli, mutta hän olisi sitten heivannut minut esim. lievän ylipainon takia?

Kyllähän minunkin normaalipainoisena miehenä pitäisi huolia lihava nainen?

Vierailija
49/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua treffailla vammaisia enkä sairaita. En halua myöskään olla heidän tuttavapiirissään, koska olen myyntityössä - se ei ole profiilia nostattavaa. Kyllä ihminen saa olla tällä tavoin ”rasistinen”. En halua vammaa ja sairautta ehdoin tahdoin ympärilleni koska olen itse terve.

Hieman kyllä yllätti vastaus. Siis se jos tuttavapiirissäsi olisi vammainen ihminen vaikuttaisi jotenkin negatiivisesti myyntityöhösi - miten ihmeessä?

Kyllä ihminen profiloituu myös tuttavapiirinsä kautta. Toki vammaisesta ystävästä voi olla myös hyötyä - voi esiintyä hyväntekijänä. Mutta liikkuvassa b2b-menossa ei ehdi/halua/voi haalia vajavaisuutta edes ympäristöönsä; mietittävä omaa mainettaan ja statustaan myös tulevaisuudessa. Maailma nyt vaan on tällainen.

Sinunlaisesta ihmisestä ei kukaan saa oikeaa aitoa ystävää.

Vierailija
50/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap ei voinut olla rehellinen syystä, miksi vetäytyi. Mielestäni tuo valehtelu on sikamaista, en arvosta.

Se mieshän oli alun perun valehdellut/pimittänyt asioita. Ei ap ole mitään selitystä velkaa. 

Vierailija
51/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Joskin monilla miehillä on vääristynyt käsitys lihavuudesta eivätkä ymmärrä sitä tosiasiaa että normaalipainoisessa naisessa kuuluukin olla noin 10% enemmän rasvaa kuin normaalipainoisessa miehessä ihan vaan hormonaalisista syistä. Sitten ihan tavallisia naisia haukutaan kilpaa läskeiksi vaikkei olisi vyötärölihavuutta tai ylipainoa grammaakaan. Jopa laihoja haukutaan laihaläskiksi. 

Vierailija
52/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sua ap lohduttaa, että mulla kävi näin:

Kymmenisen vuotta sitten juttelin jossain deitti- tai seksichatissa (en muista) miehen kanssa, joka vaikutti tosi kivalta ja tasapainoiselta. Itse olin humalassa ja muutenkin huonoa aikaa. No sitten hän lähetti kuvan pyytämättä. Ja siinä kuvassa oli useita miehekkäitä miehiä auton edessä ja sitten hän eli kääpiömies, pitäisi sanoa lyhytkasvuinen, ilman käsiä pyörätuolissa.

Suljin läppärin kannen.

Anteeksi.

Vierailija
53/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelukumppanin tulee olla sellainen, että kumpikin miellyttää toisiaan. Ap et ole siinä mielessä "sika". "Sika" olet jos muutoinkin asenteesi esim. vammaisia kohtaan ovat negatiivisia. Esim. et haluaisi jutella kaupungilla vammaisen kanssa yms. Seurustelu on eri asia. Miehen olisi pitänyt alussa reilusti kertoa.

Vierailija
54/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Joskin monilla miehillä on vääristynyt käsitys lihavuudesta eivätkä ymmärrä sitä tosiasiaa että normaalipainoisessa naisessa kuuluukin olla noin 10% enemmän rasvaa kuin normaalipainoisessa miehessä ihan vaan hormonaalisista syistä. Sitten ihan tavallisia naisia haukutaan kilpaa läskeiksi vaikkei olisi vyötärölihavuutta tai ylipainoa grammaakaan. Jopa laihoja haukutaan laihaläskiksi. 

Kyllä minulle lihava nainen on ihan sellainen, jolla leuan alla roikkuu tavaraa ja sitä painoa on aivan selvästi liikaa, eikä vain mitään 10 prosenttia. Siitä tuppaa vaan sellaisen moraalisaarnan saamaan, etenkin jos jollekin naispuoliselle kaverille menee sanomaan ettei pidä lihavista naisista. Ottavat sen jostain syystä kovin henkilökohtaisesti ja että kyllä olen aivan liian pinnallinen nirppanokka, jos normaalipainoisena en huoli ylipainoista naista. Pitäisi sitten ilmeisesti mennä johonkin vastaavaan hypnoosikäsittelyyn kuin yhdessä elokuvassa, missä mies alkoi nähdä lihavat naiset hoikkina.

Vierailija
55/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annoin kerran pakit liikuntavammaiselle miehelle. Oma arkeni vaan on niin menevää ja spontaania että yhteinen arki olisi ollut täysin mahdoton. Lisäksi olin juuri ostanut unelmieni kodin vanhasta puutalosta. Kodissa on kaksikerrosta eikä tietoakaan esteettömyydestä. Näistä asioista en ollut valmis luopumaan hänen vuokseen.

Vierailija
56/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle lihava nainen on ihan sellainen, jolla leuan alla roikkuu tavaraa ja sitä painoa on aivan selvästi liikaa, eikä vain mitään 10 prosenttia. Siitä tuppaa vaan sellaisen moraalisaarnan saamaan, etenkin jos jollekin naispuoliselle kaverille menee sanomaan ettei pidä lihavista naisista. Ottavat sen jostain syystä kovin henkilökohtaisesti ja että kyllä olen aivan liian pinnallinen nirppanokka, jos normaalipainoisena en huoli ylipainoista naista. Pitäisi sitten ilmeisesti mennä johonkin vastaavaan hypnoosikäsittelyyn kuin yhdessä elokuvassa, missä mies alkoi nähdä lihavat naiset hoikkina.

Miksi ihmeessä sanot naispuoliselle kaverille,että et pidä lihavista naisista. Mielestäni kaverit voi olla millaisia vain, jos niistä kaverina pitää. Seurustelu on eri asia. Jos tarvitsee jotain kaverille sanoa niin voihan sanoa, että lihavat naiset ei ole minun tyyppiä. Se että sanoo ettei pidä lihavista naisista niin siitä voi tulla vaikutelma, ettei muutenkaan halua esim. olla lihavampien kaveri kaverimielessä.

Vierailija
57/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se noin 10% rasvaa mitä naisessa on luonnostaan samanpainoisena enemmän kuin miehellä ei ole mitään ylimääräistä. Mieskeho ei ole mikään standardi johon naista pitää verrata. Se rasvaisemman kehon omaava normaalipainoinen nainen on ihan yhtä normaali kuin lihaksikkaamman kehon omaava normaalipainoinen mies. 

Ja joo, itsellänikin on kaksaria ja painoa vain 52 kg :D 

Vierailija
58/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Itseäni ei toki haittaisi jos puuttuisi esim joku raaja tai olisi kuulo-tai näkövamma, mutta päänsisäiset vammat kyllä haittaisi.

Vierailija
59/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin torjuin miehen, kun kävi ilmi että istui pyörätuolissa. Tarvitsen ja haluan miehen, jonka kanssa sänkypuuhat ovat villiä touhua. Mies, jolla eivät jalat toimi, ei voi pyörittää minua mielensä mukaan. 

Vierailija
60/108 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....i

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi