Millainen ihminen ei uskalla tehdä lasta?
Maailman onnellisimpaan maahan, jossa äitiyttä tuetaan kaikin voimin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nainen, joka nauttii seksistä ja terveestä kropastaan eikä halua tuhota elimiään tai hankkia muitakaan vammoja.
Aivan priceless. Se onkin vanhana hauskaa, kun on tylsää eikä ole edes oman jälkikasvun elämää seurattavana, mutta p*llu on terhakkaana, jos siihen kukaan viitsisi enää tarttua.
Perinnöllisen sairauden takia en uskalla tehdä lasta. En halua tätä laittaa eteenpäin.
Sellainen, joka ei uskalla ottaa riskejä tai ei halua itselleen lisähuolia.
Lapsi voi olla vammanen, voi vammautua synnytyksessä, voi saada kätkytkuoleman, voi jäädä auton alle...
Hevoseton mies on huoleton mies.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka ei uskalla ottaa riskejä tai ei halua itselleen lisähuolia.
Lapsi voi olla vammanen, voi vammautua synnytyksessä, voi saada kätkytkuoleman, voi jäädä auton alle...Hevoseton mies on huoleton mies.
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä ihminen.
Ei sellainen halua synnyttää lasta näin kovaan maailmaan.
Jees. Kerros meille, miten kova maailma on nyt verrattuna maailmaan jossain aiemmassa ajan hetkessä. Ovat lapsia kuitenkin hankkineet aiemmin.
Moni lapsi olisi ennen jäänyt hankkimatta, jos olisi ollut ehkäisyä. Erään vanhan naisen suusta:"lapsia oli pakko hankkia."
Ehkäisy on melkoisen vanha keksintö. Paljon vanhempi kuin kukaan tällä hetkellä elossa oleva vanha nainen.
Ilman hyväveli suhteita ja jatkuvaa työelämää, viisainta on olla lisääntymättä.
Ylipäätän ihminen ei koskaan tuu kehittyy tai kehityksen jälkeen tulee aina takapakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nainen, joka nauttii seksistä ja terveestä kropastaan eikä halua tuhota elimiään tai hankkia muitakaan vammoja.
Aivan priceless. Se onkin vanhana hauskaa, kun on tylsää eikä ole edes oman jälkikasvun elämää seurattavana, mutta p*llu on terhakkaana, jos siihen kukaan viitsisi enää tarttua.
Miksi lapsettomuus tarkoittaa muka tylsyyttä? Lapseton sukulainen on hyvin kiireinen eläkeläisenä kaikkine harrastuksineen ja on paljon ystäviä ja kavereita. Hänen elämänsä ei ainakaan ole mitenkään tylsää.
No esimerkiksi minä. Raskaus olisi hyvin todennäköisesti riskiraskaus omista terveysrajoitteista johtuen. Näiden samojen rajoitteiden takia en varmaan myöskään jaksaisi hoitaa lasta yhtä hyvin kuin haluaisin. Ja tämä siinä tapauksessa että lapsi olisi normaali - erityislapsen kanssa olisin vielä enemmän äärirajoilla.
Voittehan te syntyvyyshullut uskotella itsellenne, että kyse on uskaltamisesta. Oikeasti me emme halua lapsia. Ne, jotka ihan tosissaan haluavat lapsen, hankkivat sen olosuhteista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Voittehan te syntyvyyshullut uskotella itsellenne, että kyse on uskaltamisesta. Oikeasti me emme halua lapsia. Ne, jotka ihan tosissaan haluavat lapsen, hankkivat sen olosuhteista huolimatta.
Minä vastasin yllä uskaltamiseen liittyen, koska kysymys liittyi uskallukseen. Ei kysytty halusta. Siihen olisi ollut eri vastaus.
Jotkut luulee että vauvaikä kestää 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin yllä uskaltamiseen liittyen, koska kysymys liittyi uskallukseen. Ei kysytty halusta. Siihen olisi ollut eri vastaus.
Et ilmeisesti tajua, että tämän lapsettomia mollaavan provon tarkoitus on yksinkertaisesti ärsyttää eikä oikeasti saada keskustelua aikaan.
Millainen ihminen ei USKALLA tehdä kymmentä lasta, säälittäänämä parilapsiset "perheet".
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luulee että vauvaikä kestää 20 vuotta.
Niin ne lapsia haluavat ja hankkivat luulevat, että se pikku pallero pysyy sellaisena 20 vuotta.
Ei vaan, kyllä me vapaaehtoiset lapsettomat tiedämme, että lapset kasvavat, emmekä silti halua lapsia. Ei minkään ikäistä lasta.
Ei ole varaa. Mä tienaan noin 1800-1900e/kk hanskaan ja sellasilla pikku summilla ei lasta elätetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti tajua, että tämän lapsettomia mollaavan provon tarkoitus on yksinkertaisesti ärsyttää eikä oikeasti saada keskustelua aikaan.
Tajuan, mutta olen av:lla viime vuosina ottanut tietoisesti asiallisen linjan. En ole mielensäpahoittaja. Keskustelen asioista asioina. En koskasn provosoidu. Siksi tässäkin olen.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi mielenterveysongelmainen. Itsestäni ei ainakaan olisi tasapainoiseksi vanhemmaksi.
Niin. 40 vuotta sitten et olisi tiennyt olevasi mielenterveysongelmainen. Ja siksi lapsia tulikin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää on vasta työelämän päätyttyä, jos sittenkään, ja en oikein usko tuohon terhakkuuteen kaikilla.
Minä. En halua kärsiä mistään synnytyksen aiheuttamista vauriosta (tai "muutoksista" niin kuin niitä vähättelevästi kutsutaan). Se, että olen nainen ei tarkoita että minun pitäisi uhrata oma kehoni.
Jos äidiksi haluavalla ei ole edellytyksiä pysyvän parisuhteen muodostamiselle, eikä halua lastensa kärsivän siitä yksinhuoltajuuden vuoksi.