Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinämammojen viikonloppu***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vain nopsasti se joskus tapahtuu! Ihanaa vauvantuoksuista arkea ja tsemppiä maidonnousuhormonien kanssa:)

Kultanauha, olen samaa mieltä sairaalan sängyistä! Sympatiat on kokonaan sun puolella... Yritä levähtää. Saunakin nostaa paineita, joten äläs nyt kovin innostu paiskomaan löylyjä.

Kirjoittelin päivällä teille pitkän stoorin aiheesta imetys jne, mutta bittiavaruus nielaisi sen. Siksi säästän teidän uusinnalta.

Oma napa vähän hiljainen. Pitää kohta mennä pitkäkseen kuulostelemaan liikkeitä, kun tuntuupi vauva olevan kovin vaisu. Käytiin pitkä ostosreissu ja ostelin esikoisen 2v synttäreille tavaraa aika läjän, joten väsy olo. Kakku tuoksuu uunissa ja isäntäkin meni nurmikkoa leikkaamaan, jotta saapi vieraat hieman siistimmän vaikutelman meistä:)

t. mm ja pikkunen huomenna 38

Vierailija
22/34 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilta tuolla, koiran iltalenkki vähän venähti, kun oli niin kiva kävellä kun ei tullut kuuma.

Voi ei, kun kerroitte noista sairaalasängyistä.. Mua ei jännitä synnytys yms. tippaakaan, mutta en mitään inhoa enempää kuin kovia sänkyjä (ennenkaikkea ohuita patjoja). Siis en yksinkertaisesti saa nukuttua sellaisella, ja se on vielä pientä siihen, millaiset selkäkivut saan. Olin pari kuukautta sitten neuropolilla, ja siellä oli sellaiset megaohuet patjat. Joudun vain viitisen tuntia makoilemaan niillä patjoilla, ja lähes tulkoon konttasin pari päivää sen jälkeen selkäkivun kanssa. Jotenkin oon ajatellut, että kai ne jollain synnärillä tollaisia miettii, ja p-kat. Saakohan sinne viedä ees oman sijauspatjan ;)?

Huomenna sitten reissuun! Päätin, että juhannusta ei kotona kökitä, ja lähden nyt sukuloimaan (mies vielä töissä). Tarttee sitten juhannussunnuntaina kyllä kotiin palata, kun ma neuvolalääkäri.

Mutta josko sitä yrittäis mennä nukkumaan, huomenna aikainen herätys. Voimia kaikille :)

elle06 rv 34+5 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen aloitin " oman synnytyksen käynnistyksen" tuloksetta. tuli harrastettua kolmesta ässästä saunaa, seksiä ja koko päivän kävelyä. siivotakin olisi pitänyt mutta ei huvittanut helteellä. tuli siis käveltyä koko päivä kun jaloissa oleva turvotus ei oo enää kipeä. aikaisemmin jokaikinen askel sattui turvotuksen takia.

kävellessä supisteli ja oli viiltäviä kipuja mutta ei muuta. yöllä tunsin tunnin sisällä 3 napakkaa supistelua se siitä käynnistyksestä.

mites muilla vieläkö petipuuhat onnistuu tai huvittaa? mua ei oikeestaan huvita kun tämä olemus on niin kömpelö ja ei löydy kunnon asentoo kun joka paikkaan kolottaa ja jalat turvotuksen myötä pökkelöt. pe ja la iltana on tullut pikaisesti harrastettua lähinnä et rupeis paikat pehmenemään :) en kyllä tiedä liekö sillä vaikutusta. keskiviikkona sen sitten näkee ku mulla on äitipolikäynti mikä on tilanne kohdunsuulla. viimeksi tutkittiin viikolla 34 ja silloin vielä paikat kiinni ja kanavaa 3cm jäljellä.

sassa 37+6

Vierailija
24/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo 99% varma viime yönä, että nyt tuli lähtö. Päivän aikana tuntui, että pöksyyn tiputteli jotakin..ajattelin sen olevan joko v-vuotoa tai lapsivettä..

01 yöllä heräsin sitten mielettömään polttoon alamahalla ja sitten niitä alkoi tulla sarjassa 12-3 minuutin välein 2 tunnin ajan. Mies oli rilluttelemassa, oikein ajoin sen illalla soittamaan kavereille, että ' mene nyt, kun vielä voit..' ja kyllä sitten yöllä harmitti!

Odotin koko ajan sitä ' poksahdusta' , joka kuului esikoisesta, kun vedet meni sänkyyn. No, eipä tullut.

Mulla oli paha olo, vauva pukkasi ihan tuonne alas rakkoon ja emättimeen koko ajan, tuntui välillä, että nyt se tulee ulos samantien...ravasin siis veskissä ja valvoin. Joskus 5 aikaan sain unta, ilm. supistukset alkoivat laantua ( tietty!) ja heräsin sitten 6 aikaan kun poika heräsi (huoh). Alavatsa kipuilee edelleen, muttei mitään verrattuna viime yöhön!!

Olen ihan äimänkäkenä täällä, että mistä nyt tuulee! Alan olla ihan huolissani, kun tuntuu todella, että paikat olis jo ihan auki. Voinhan mä erehtyäkin. Eilen kaupassa todella kyllä tunsin, että vauvan pää on tuossa ihan hollilla. Tuli kauhea olo, että tippuukko se kohta sieltä!! ;)

Poika lähtee kohta mummulaan päiväksi. Ajattelin, jos kehtais soittaa synnärille...että pääsiskö näytille. Ei ne mua tälläsen ' vaivan' takia sinne ota, mutta jos vaikka sen lapsivesiepäilyn vuoksi...:) Pääsisi kurkkaamaan vielä kerran tuonne alakertaan. Viimeksi kävin lekurilla rv 34.

Palaillaan....ja niin . Heddastiinalle superhyperonnittelut!!

sitruska rv 37!!

Vierailija
25/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkelini on ollu minun kanssa lomalla ja siksi en ole ehtinyt edes lukemaan näitä juttuja. No huomenna hän sitte menee töihin ja sitte alkaa ihmetteleminen että mitäs sitte tekis. On aika menny niin paljon mukavemmin kun ollaan oltu yhes puuhaamas kaiken näköistä.

Turvotus iski sitten minunki jalkoihin ja käsiin viime viikonloppuna. Aina vaan enemmän ja enemmän turpoo päivä päivältä. Onneks yöllä pikkusen laskee muttei kokonaan ja sormia särkee aamuisin kunnes vetreytyvät. Supistuksia en ole ainakaan itse huomannut joten ei ainakaan meillä tule sairaalaan menoa kovinkaan pian,ehkä ;)

Huomenna on nla joten saapi nähdä mitä muuta ne sanoo ku vaan että painoa on tullu liikaa:/

Masuasukin nakemistä odottaa koko ajan enemmän ja ,myös mieheni on malttamaton, eikä siihen auttanu se että käytiin to kattomassa kaverini tyttövauvaa joka syntyi keskiviikkona klo7.41. Että oli suloinen ja pikkuinen n3200+rapiat ja oli 47cm. Kaverini pelkäsi kovasti että olisi ollut isompi vauva kun itse oli ollut reilu 4kg suntyessään mutta onneksi ei ollut tämä tyttönen. Pääsivät eilen kotiin ja tekis niin mieli mennä taas katteleen mutta parempi antaa heille aikaa sopeutua arkeen sekä kotona oloon ja uskon hänen itsensä pyytävän heille kun hänestä sille tuntuu.

SurinaS 34+3

Vierailija
26/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, onnea ja vauvan tuoksuja....(nimimerk. hukassa...) tytön johdosta!!!

Yö oli taas aikas outo. Heräilin jatkuvasti ja sit 4.30 en saanut unta, joten luin kirjaa ja sit joskus 6 hujakoilla nukahdin uudelleen. Onneksi tyttö oli armelias aamulla ja nukkui 9.30 asti, joten sain itsekkin nukkua hieaman aamusta.

Supistuksia ei ollut mut tää vihlonta tuntuu oikeastaan paljon ilkeämmältä. Joka kerta, kun vauva liikkuu niin tuntuu et alapää hajoo käsiin.

Ei auta vaikka menee makuulleen tms. aina vaan vihloo ja vihloo.

Toivotaan et helpottaisi edes nyt sit ihan loppusuoralla...toive ajattelua??

Nuista petipuuhista sen verran et en edes muista milloin viimeksi olisimme mieheni kanssa sitä puuhanneet...taitaapi meikäläisen halut olla -100 tällä hetkellä.

No mies raasu ei sit viiti edes kysellä, kun tietää mun ajatukset. Pitänee itsellä taas vinkata ja helpottaa ukko raasun paineita ennen synnytystä. =)

Pitäisi alkaa tänään ihan todenteolla laittamaan tämä asunto siihen kuntoon et vauva mahtuu tuleen kotia.

On vaan niin paljon touhua, kun pitäis anopin muuttokuormaakin käydä apuna purkamassa minkä mieheni toi viime yönä.

Plaah, aina kaikki on samaan aikaan. Ja sit tuntee itsensä ihan avuttomaksi, kun ei saa mitään nostaa tai kantaa.

No nyt neiti haisee ihan myrkylle...huh pitänee mennä, joten aurinkoista päivän jatkoa!!!

mutsi rv 37+

Vierailija
27/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain Sitruska pokkana synnärille ja sano, että luulet lapsiveden menneen:) Ei kannata soitella sinne jne. Käskevät odotella ja katsoa sidettä:) Mulla tosin kun meni esikoiselta vedet jostain ylhäältä, niin voi sitä veden määrää silloinkin. Lorotti koko ajan ja piti auton penkkikin vuorata. Mutta joillakin tihkuu hiljakseen ja silloinkin on tulehdusvaara olemassa. Mulla nousi crp kolmantena päivänä 80, mutta mullehan tehtiin useampi sisätutkimus, koska yrittivät käynnistää. Ikävä puoli noissa antibiooteissa oli se, että vauvan masu tuli kipeeksi sitten kun maitoa alkoi enempi saamaan. Kakka oli karmeen väristä... Sun viime yösi kuulostaa niin mun to-pe yön toisinnalta:) Mulla lorotti seuraavana päivänä koko ajan valkovuotoa.

Nyt pitäis alkaa ahertamaan. Esikoisen synttäreille on tulossa iltasella paljon porukkaa ja kakku odottaa tekijäänsä. Pitäis kans imuroida ja luututa ja wc pestä... Meillä kun nuo koirat sotkee paikat karvoillansa hetkessä.

Aurinkoa päivään kaikille!

t.mm ja pikkunen tasan 38:)

Vierailija
28/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ravattiin aamulla pari tuntia kaupungilla. Iltapäivällä vietiin tyttö rannalle ja illalla tehtiin kotitöitä ja saunottiin oikein kunnolla. Klo 22 alkoi supistella kipeästi. Ekaksi tuli 10 min välein, sitten 4 min välein. Joskus 23.30 lopetin lukemisen ja päätin nukkua supistusten välit. Mun vanhemmat on meillä (mies on kaverinsa polttareissa viikonlopun), joten ajattelin herättää isän kuskiksi sitten, kun suihkussakaan ei ole enää hyvä olla. Mutta ajattelin siis nukkua supistusten välit aluksi, kun eivät ihan hirveitä olleet.

No mutta jep jep, heräsin kuudelta vasta eikä tietoakaan suppareista! Inhoan itseäni, kun olen jo niin malttamaton. Tuntuu vaan niin väärältä, jos tämäkin menee yli, kun tuntuu, että kaikki muut lähipiiristä on saanu vauvansa viikkoa-kahta ennen laskettua. Eihän oli kyse enää kuin max alle kuukaudesta (että on rv 42 ja käynnistävät), mutta se vaan tuntuu liian pitkältä...

No, jäänpä kärsimään taas... Halit kaikille! Huh hellettä!

Liinaharja 38+3

Vierailija
29/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea,kun monilla jo jotain tapahtuu...täällä ei mitään...minulla kyllä yleensäkin lähtee sitten kerta rytinällä käyntiin ilman ennakkovaroituksia...ja ainakin viikon yliaikaisena. Joka kerta sitä kuitenkin on alkanut jo odottaa viimeistään viikolta 37, että saisi jo luvan syntyä ja odottavan aika on pitkä...pyykkiä on tullut pestyä tässä odotellessa ihan urakalla,kun kuivuukin tuolla narulla supernopeasti:-) kukahan vaan tulisi lajittelemaan ja viikkaamaan kaappeihin....??? Nyt on korit täynnä eikä voi pestä lisää ennen kuin saa ne kaappeihin...ja hikeä pukkaa...kun saisi vaan olla rauhassa ja maata varjossa pihakeinussa...pitää noita lapsia kuitenkin vahtia. No kun pienin menee päikkäreille niin sitten oikaisen;-)

Jaksamisia kaikille ja koittakaahan synnytellä;-)

Vierailija
30/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä anopin kiusaksi pesen mattoja ;) Ukko ei kerennytkään, kun nyt alkoi rehunteko! Se jo viime yönä mua neuvoi, että kelle taksille soitan, jos tarttee lähteä eikä hän ole kotona! No, onneksi tuossa naapurissa asuu taksikuski, mutta tuskin se on yöllä halukas lähtemään mihinkään, jos tarttee :/

Jospa tuo matonpesu saisi edes jotain aikaiseksi. Vauva painaa välillä niin inhottavasti tuonne alas, että tuntuu tulevan läpi! Viime yönä oli maha ihan sekaisinkin. Ulkona on aika lämmin. Mittariin en ole uskaltanut edes kurkata! Onneksi edes tuulee vähäsen..Tosin se kyllä pöllyyttää tuota pölyä ja tietä puhtaisiin mattoihin ja pyykkeihin :(

Mutta nyt syömään ja jatkamaan mattojen pesua..

Niin sitä vain porskutellaan huomiseen neuvolaan, ainakin näillä näkymin ;)

~suviande ja öttiäinen 38+2~

Vierailija
31/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun käy kateeksi kovasti jo teitä loppusuoralla olevia. Itselläni sinne tuntuu olevan vielä matkaa vaikka kuinka paljon, eikä olotila varmasti ainakaan helpotu...Ihania nämä helteet, mutta kyllä välillä on tosi tukalat oltavat.

Eilen illalla supisteli melko tiuhaan, sellaista " menkkamaista" jomotusta n. tunnin verran tuonne alaselkään. Sen verran että tuntui, mutta ei vielä varsinaisesti kipeältä. Välillä mietityttää, kun on nyt viikonloppuna niin tiuhaan supistellut, että mikähän tilanne tuolla alakerrassa oikein onkaan...vieläköhän pääsisi näytille jonnekin, vai täytyyköhän yksityisellä käydä...Taidanpa soittaa huomenna neuvolaan.

Muutenkin ahdistaa tämä yövalvominen, päivät taistelen uhmaikäisen kanssa ja kun tulee yö, uni ei maita. Onneksi mies on ollut apuna tosi paljon. Illalla supistelee reilummin ja alapäässä tuntuu sellaista viiltävää kipua. Ovatko juuri tuollaiset supistukset niitä paikkoja " pehmittäviä" vai onko sekin yksilöllistä?

Mielialat vaihtelevat ja tänään illasta katsoin videolta esikoisen vauva-ajan kuvia ja itku tuli. Kaikki inhottavasta synnytyskokemuksesta(kiireellinen sektio) ja alkuaikojen rankkuudesta ikään kuin purkaantui kerralla ulos. Itsellänikin imetys ei meinannut onnistua aluksi, mutta sinnikkäästi yritin ja yritin ja sitten muutaman päivän kuluttua maitoa alkoi yllättäen tulla liiaksikin. Loppujen lopuksi imetin 9kk. Toisaalta myös ihanan helliä muistoja tuli paljonkin mieleeni, joita haikealla mielellä muistelin.

Kauhistuttaa, että miten pärjään tuon neiti jääräpään ja vauvan kanssa!? Pitäisi saada tämä mieliala vähän paremmaksi jollain tavoin. Joka päivä keksin jotain kivaa tekemistä itselleni ja perheelleni, mutta silti väsymys ja kuumuus yhdistettynä tähän norsumaiseen olemukseen saa olotilan tuntumaan ikävältä. Välillä on tietenkin niitä parempiakin päiviä. Täytyy yrittää taas kohta puoliin käydä nukkumaan, vaikka taitaa jäädä yritykseksi...

Tsemppiä & hyvää mieltä kaikille!

t. Saraida+ pikkuruinen rv 34+3 (VASTA!)

Vierailija
32/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin puolestamme. Ja ensinnäkin ONNEA Heddastiina ja pesue:D Hieno juttu ja hyvä, että kaikki meni hyvin!

Eilen kirjoittelin pitkät stoorit nykyisestä kunnostamme, mutta niin se vain katosi bittiavaruuteen, enkä laiskiaisena jaksanut aloittaa alusta.

Meillähän tosiaan oli toissavkon tiistaina se pkl-käynti Naikkarilla. Aamulla tuolloin (rv 34+3) oli nla-lääkäri todennut kohdunsuun olevan pehmeä, kiinni ja kanavaa jäljellä 1,5 cm. Samaisena iltana lähdettiin ylämahakipujen vuoksi Naikkarille, jossa gyne tutki ja totesi kohdunsuun olevan sormelle auki, kanavaa ultran mukaan jäljellä 31mm ja puolipehmeä. Lepäilin kunnolla muutaman päivän, mutta mitään ei oikeastaan ole tapahtunut viime päiviin saakka.

Eilen urakoin asuntomme ikkunat ja kyllä illalla huomasi, että on tullut tehtyä jotain poikkeuksellista. Selkää särki koko yön ja aamuyöllä tuntui menkkamaisia vihlaisuja alavatsalla. Vauva on eilen ja tänään ollut todella vilkas, joten oon odotellut, että sainko omaa tyhmyyttäni supistelut (ja mahdollisesti synnytyksenkin) alkamaan. Nyt mennään rv36+1, joten ei ihan vielä tarvitsisi pikkaraisen tulla maailmaan.

Neuvolassa käytiin torstaina, kaikki on kunnossa, paitsi alapaine on aina neuvolassa koholla:S Nytkin oli 120/94, vaikka kotona mitatessa ei koskaan ole ollut yli 84. Muuten oli puhtaat näytteet ja hb:kin lopulta nousemaan päin (113->117). Edelleen jatketaan siis raudan syömistä ja toivon todella, että nousisi synnytykseen mentäessä.

Torstaina oltiin tutustumassa myös Naikkarin synnytysosastoon, ja oli ihan kiva kokemus (ihana kätilö!!!), vaikkei itse saleja nähtykään, kun jokaisessa oli synnyttäjä! Mieletön ruuhka sattui sille päivälle. Mielenkiintoista tilastotietoa myös saatiin (perhevalmennuksessa on ollut nyt kesällä aina vain tiedot Kättäriltä); eli molemmissa Naikkarilla ja Kättärillä syntyy vuosittain n.5000 lasta. 1/3 Naikkarin synnyttäjistä on ns. riskisynnyttäjiä. Ja nykyään Naikkarilla jopa 89% ottaa epiduraalin... Näin ensikertalaisena nämä tiedot jäi elävästi mieleen. Ja tietty kätilön muistutus siitä, että synnytyksestä ei voi tehdä valmista käsikirjoitusta, se menee omalla painollaan... Mulla on siis suunnitelmissa seuraavaa: synnytykseen mukaan neuvolakortti, sairaalakassi ja mies - muun jätän ammattilaisille. *nauraa itselleen, koska suunnitelmat muuttuvat KUITENKIN:D*

Nyt jos onnistuisin tämän lähettämään, niin voisin mennä sohvalle nauttimaan Bones-sarjasta ja miehen kainalosta.

Jaksuja meille kaikille toivotellen,

Heinähaave ja pikkarainen 36+1

Vierailija
33/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui sanoa, että ultrassa Naikkarilla oli tuo pikkarainen RT:ssa, mutta neuvolassa terkka ei löytänyt oikein mitään asentoa vauvalle, joten ensi viikolla uudelleen. Mahtaakohan vauva vielä kovin kääntyillä:O? Painoarvio oli ultrassa (siis rv34+3) 2,7kg, joten nyt voikin olla jo pikkasen isompikin. Musta tuntuu, että vauva on kääntynyt perätilaan tms, mutta en kyllä osaa sanoa...

Ja niin, luki- ja kirjoitushäiriö tuossa aikaisemmassa viestissäni. Pesin siis eilen ikkunoita, en asennellut tms. ;) Tekstistä saattaa saada vähän millaisen kuvan sattuu...

Nyt siis levon kannalta, kun oma tekstikin menee miten sattuu.

Natinati heinäkuiset ja jo ulkoistuneet!

t. Heinähaave+pikkarainen

Vierailija
34/34 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin tarkenee. Onneksi edes näin illalla/yöllä saa vähän jäähdytettyä kotia. Olen aina tykännyt auringonpaisteesta, mut en näillä viikoilla enää niin piittaisi ihan tälläisistä helteistä.

Eilen oltiin päivällä monta tuntia koiranäyttelyssä ja oli aika tukala siellä olla, kun ei päässy mihinkään varjoon ja piti olla ihan säädyllisesti pukeutuneena. Tuntui siltä et jos menis muutaman kerran kyykkyyn ja ylös niin pyörtyis samantien. Ei kyllä käyny kateeksi koiriakaan. Kiva olla samassa karvassa kesät ja talvet. Oli siellä kuulema joku koira saanutkin myöhemmin lämpöhalvauksen ja ollu tosi kipeenä. Kurjia juttuja nuo...

Tänään olikin mulla jo mukavempi päivä, kun ei ollu mitään pakollista ohjelmaa. Käytiin jopa miehen kanssa uimarannalla. Oltiin jotain parisen tuntia. Kyllä sitä noin auringossakin hetken on, kun tietää et pääsee heti sit pois kun alkaa huonommalta tuntumaan. On kiva saada vähän edes väriä pintaan... Mies taisi olla tyytyväinen, kun ei tarttenu kauempaa olla, kun se ei oikeen piittaa kauheesti noista auringonottotouhuista. Oli kiva kun lähti kumminkin seuraksi. Ehkä se aatteli et ei mua uskalla yksinkään sinne päästää. Kupsahan pian sinne;) On se kiva et joku huolehtii!

Heddastiinalle paljon onnea pikkuprinsessasta!

Elle 06: Mun päivärytmi on ihan samanlainen kuin sulla. Puoliltaöin nukkumaan, vessaan 3-4 kieppeillä ja sit kattelen unia kymmeneen yhteentoista. Nythän sitä pitää huilata ja nautiskella vielä kun voi;) Otetaan vaan ilo irti tästä ajasta!!!

Netta rv 35+4