Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ilman korkeakoulutus on yhtä hellttiä, en pysty enää tähän.

Vierailija
13.12.2019 |

Olen 30v enkä ole päässyt kouluun. Suurin palkka mikä on ollut on 1300e verojen jälkeen. Uupumus vaanii taustalla kokoajan.

Nyt olen työtön vastointahtoen ja rahat pieniä. Lähipiirissä ja suvussa on kaikilla korkeakoulutusta ja heille jää verojen jälkeen sellaiset 1000-2000e enemmän kuin minulla.

Itse olen köyhä, pahoinvoiva ja se alkaa kuluttaa ihmisuhteet myös. En voi osallistua korkeaseen elintasoon. Kaikki ravintola illat, joulut, matkat jää. Itse lasken kolikkoja ja muut ostavat taloja, matkustavat jatkuvasti ja nauttivat.

Stressi on romahduttanut ulkonäköäni. Pitkäaikainen köyhyys näkyy siinä ettei ole kunnon sänky, paino meinaa kokoajan laskea kun syö pelkkää leipää, porkkanoita, herneitä. Ei ole varaa harrastaa mitään.

Minulla oli suunnitelma että jätän kaiken, katkasen välit ja eristäydyn. En vain kestä elää näin enää.

Alkaa joku ihme raivo ja kateus nousta pinnalle kun näen mistä kaikesta muut saavat nauttia.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ihmeessä mennyt amikseen opiskelemaan putkimieheksi ja perustanut sen jälkeen omaa firmaa? Voisit olla rikas nyt ilman korkeakoulukoulutusta.

Vierailija
22/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuoltotyöt - työtehtävät monipuolisia! Hae tähän koulutukseen. Palkka ihan kohtuullinen ja päivystykset tuovat kivasti lisätuloja,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko kieliä?

Pyri Kotkaan merikapteeniksi. Niillä on hyvä liksa.

Vierailija
24/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ilmaiseksi saa kyllä aika kovan vartalon ulkonäöllisesti. 

Ylivoimaisesti suurimmalle osalle naisista riittää ihan omassa kehonpainossa tarpeeksi vastusta esim. lihaskuntoharjoitteluun. Ja sitten kun leuanvetoja alkaa mennä 15 toistoa liian kevyesti, voi liikettä vaikeuttaa monin eri tavoin. Yms yms. 

Ymmärthän että markkinamiehet myyvät mielikuvilla kuntosalijäsenyyksiä ja kaikenmaailman personal trainereita. Oikeasti etenkään personal traineria ei tarvita mihinkään. Heikkomielisille tietysti hyvä motivaattori. 

Seppo Rädyn väitetään kyykänneen 400 kiloa. Eikä varmasti ole ikinä jalallaan astunut mihinkään ladylineen tai elixiaan. No, itse en usko tuohon 400 kiloon, mutta jos edes 300 on kyykännyt niin on siinäkin tavoitetta perusnaiselle :D

Haluatko siis todellisuudessa ottamaan belfieitä vai kovaan kuntoon?

Vierailija
25/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan täällä oli ketju siitä kuinka koulutuksesta huolimatta on epäonnistunut urallaan.

Amiskoulutukseen mars. Kunnon duuniin ja ansioille.

Ammattimiehiä tarvitaan mm hitsareista on pula.

Vierailija
26/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kieliä?

Pyri Kotkaan merikapteeniksi. Niillä on hyvä liksa.

Englanti riittää ja ei tarvi olla kova. Vain pääsykokeista täytyy päästä läpi. Kotkan merenkulun oppilaitos. Googlaa merikapteenin palkat. Ei tarvita lukion papereita.

Vierailija
27/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan valmistunut AMK:sta ja yliopiston jätin kesken. Viimeisin tilinauha silti hymyilytti: brutto 6200 euroa joulukuulta.

Ei koulutus ole ainoa väylä päästä hyville ansioille. Olen koodari ja pärjään sillä. Olen aina harrastanut koodausta. Työelämän aloitin vasta sinun ikäisenä, nyt olen 42 ja omistan talon ja auton.

Vierailija
28/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin ilmaiseksi saa kyllä aika kovan vartalon ulkonäöllisesti. 

Ylivoimaisesti suurimmalle osalle naisista riittää ihan omassa kehonpainossa tarpeeksi vastusta esim. lihaskuntoharjoitteluun. Ja sitten kun leuanvetoja alkaa mennä 15 toistoa liian kevyesti, voi liikettä vaikeuttaa monin eri tavoin. Yms yms. 

Ymmärthän että markkinamiehet myyvät mielikuvilla kuntosalijäsenyyksiä ja kaikenmaailman personal trainereita. Oikeasti etenkään personal traineria ei tarvita mihinkään. Heikkomielisille tietysti hyvä motivaattori. 

Seppo Rädyn väitetään kyykänneen 400 kiloa. Eikä varmasti ole ikinä jalallaan astunut mihinkään ladylineen tai elixiaan. No, itse en usko tuohon 400 kiloon, mutta jos edes 300 on kyykännyt niin on siinäkin tavoitetta perusnaiselle :D

Haluatko siis todellisuudessa ottamaan belfieitä vai kovaan kuntoon?

400kg puolikyykystä on realistinen kaverille joka viskasi keihästä melkein 97 metriä.

Ennen Stuttgartin vuoden 1993 MM-kisoja Räty teki salilla voimatreeniä maksimipainoilla.

– Seppo nosti puolikyykystä 400 kiloa. Se oli niin kova määrä, että tanko vääntyi, Urheiluliiton lajivalmentajana tuolloinkin toiminut Kari Ihalainen kertoo.

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/2015082620241190

Vierailija
29/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi tosiaan työmiehet vuotta päälle tienaa kuin perus toimihenkilöt. 

Mitään estettähän ei naisena ole hakeutua näihin kunnon rasvanäppihommiin tänä päivänä. Voisi olla aika helppo päästä kouluun ja töihinkin, kun nykyään halutaan antaa modernia kuvaa ottamalla naisia miesvaltaisiin duuneihin. 

Turun telakka taitaa kouluttaa itsekin rautakouria. Löisin vetoa, että pakan ainoa naishakija on melko varmasti inessä. 

Vierailija
30/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, haluan kyllä jäädä Helsinkiin asumaan, monia syitä. Luulis että pääkaupunkiseudulta jotain löytyisi? Lisää vinkkejä?

Vierailija
31/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korkeakoulutus mitään auvoa tuo.

Vierailija
32/48 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaverini ollaan samassa duunipaikassa, tehdään samaa duunia. Hän saa lähes 3000e, ja minä saan 1373e. Miksi? Koska hänellä on paperi korkeakoulusta ja minulla ei.

Voisin ihan hyvin työttömänä jäädä kun sais samat rahat käteen. Kaveri taas samasta duunista saa käteen lähes 3000 ja matkustaa ja ostaa kaikkea hienoa.

Vierailija
33/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järkyttävän epäreilu että jopa pätevämpi työntekijä saa vain tonni käteen vaan koska KK tutkinto puuttuu.

Vierailija
34/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitää tehdä että saa 1300e verojen jälkeen? Itse olen 20v peruskoulupohjalla töitä tekevä ja tienaan 1600e/kk verojen jälkeen opiskeluihin varoja kerätessä.

Vierailija
35/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uudestaan? Itse haen ainakin niin monta kertaa kunnes pääsen.

Vierailija
36/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kouluun pääseminen jää matikasta kiinni niin voisit harkita sen petraamista aikuislukiossa.

Vierailija
37/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneistajaksi?

Vierailija
38/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus estää sinun onnesi, eikä koulutus. Kunhan vain totesin asian.

Vierailija
39/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kouluun pääseminen jää matikasta kiinni niin voisit harkita sen petraamista aikuislukiossa.

Työkkäri kieltää olemaan aktiivinen, menettä rahat jos menee lukioon.

Sitä paitsi ethän voi vain hypätä sinne. Seuraava kausi alkaa syksy 2020.

Viimeksi kun yritin niin en pysynyt mukaan, putosin heti. Noi nykyajan nuoret ovat niin nopeita ja fiksuja, en pysy perässä.

Vierailija
40/48 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu, teen vaativaa mutta merkityksellistä asiantuntijatyötä ja palkka on tosi huono. Enemmän kannattaa miettiä mitä haluaa tehdä, siitä se onni tulee... Meille tulee konsulttipuolelta töihin ihmisiä, jotka sanoo että meidän työtahti on paljon kovempi ja palkka puolet, ja silti ihmiset on motivoituneita..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän