Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä matkusta Viking Linella

16.06.2006 |

Lähetin Viking Linelle maarianhaminaan seuraavanlaisen kirjeen:



Hei!



Olimme Viking Amorellalla 8.4.2006 risteilyllä Turusta Tukholmaan ja takaisin.



Varasin risteilylle allergiahytin ja mielestäni hytin tekee allergiahytiksi muutama muu seikka kuin pelkkä kokolattiamaton puuttuminen. Sohvan alla oli mm. salmiakkipastilleja, roskaa, pölyä ja laivan Tax Free-hinnasto. Huippuna oli lääkepilleri seinän ja sängyn päädyn välissä.



Pyysimme uudellee siivousta. Lattia mopattiin keskeltä ja sama törky jäi sohvan alle. Laivan infossa kerroimme, ettei mikään ollut muuttunut hytissämme ja saimme vastaukseksi, että siivooja oli käynyt kaksi (?) kertaa. Siivooja tuli kuitenkin vielä uudestaan paikalle (kolmas kerta?) ja ihan imurilla imuroi sohvan alustan. Hienoa. Mainitsin vielä pilleristä ja hän lupasi palata pian. Hän hakikin vielä ämpärin ja rätin ja moppasi lattian myös sohvan alta. Hienoa. Sitten hän lähti pois.



Pilleri oli edelleen seinän välissä. Menin hänen perässään ja kerroin lääkkeestä. Hän sanoi tulevansa (taas) pian. Ja tulikin. Hän kertoi, ettei pilleriä saa pois muuta kuin irroittamalla koko sängyn työkaluilla, mutta että JOS se pilleri haittaisi meitä, hän voisi tuoda pyyhkeen sen päälle, peittämään sen. Mielenkiintoinen ratkaisu.



Hytissämme oli kolme aikuista ja yksi reilun vuoden ikäinen lapsi. Lapsi tietysti kaivaa mahdottomimmankin esineen mahdottomimmastakin kolosta, mutta vallan mietityttää minkä verran pyyhkeellä peitetty kolo olisi kiinnostanut? Päätin kuitenkin olla kokeilematta kyseistä kiinnostavuutta ja ongin sen lääkkeen pois laivassa olleella henkarilla.



Mietityttääkin nyt, miten hytit oikeen siivotaan? Ymmärrän kiireen, mutta ei kai lattioille voi jäädä karkkeja, lääkkeitä, eikä varsinkaan allergiahyttiin pölyä? Erityisen inhottavaksi asian tekee, mukanamme ollut lapsi ja kammottava ajatus siitä, miten hän olisi voinut syödä esim. sen lääkkeen sekä siivoojan nyrpeä asenne. Ymmärrän, että uudelleen siivoaminen asiakkaan silmien edessä ei ole kivaa ja tuskin siivoamatta jättäminen alunperinkään oli kyseisen siivoojan huolimattomuutta, mutta kuitenkin vähiten se on asiakkaan vika. On aika hengenvaarallista touhua matkustaa muiden ihmisten lääkkeiden joukossa. En näe mitään syytä suositella laivaristeilyä lapsiperhetuttavilleni Viking Linella.





Vastaus: " Toivon, että voitte hyväksyä anteeksipyyntömme ja että kaikesta huolimatta olisi lo isaada toivottaa teidät tervetulleeksi kanssamme uusille matkoille."



Olin kyllä melkoisen suivaantunut ja mielestäni matkalahjakorttikaan ei olisi ollut liikaa. (Niitä kun jaellaan milloin missäkin kissanristiäisissä.)



Kertokaapa muut ootteko saaneet huonoa palvelua, meitä ei ainakaan kannata odottaa sinne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on hyvin yksinkertainen: porukka on sitä sakkia, joilla hinta on merkittävin syy valita laivayhtiö. En yksinkertaisesti koe profiloituvani siihen matkustajatyyppiin, jota Vikingin väki on. En myöskään välitä matkustaa romaneiden seassa, siitä syystä olemme olleet iät ja ajat Siljan kanta-asiakkaita. Harmi vain, että sekin meni nyt virolaisille eikä ole mitään takuita kuinka kauan henkilökunta pysyy suomalaisena ja nykyinen laatutaso yllä.



Siljalla olemme aina saaneet erittäin hyvää palvelua, mm. kerran saimme uuden hytin maksutta paremmasta hyttiluokasta, kun laivassa paljastui, että varaamaamme ei sopinutkaan matkarattaat. Olemme matkustaneet Siljalla useita kertoja vuodessa, myös silloin suoraan Saksaan, kun Finnjet vielä kulki. Sillä laivalla palvelu oli erityisen hyvää, koska asiakaskuntakin oli pääsääntöisesti keskieurooppalaisia (ilmeisesti vaativampia).



Vaikka itsekin olen varsin vaativa matkustaja, ei tapanani ole koskaan kurkistella sen kummemmin huonekalujen väleihin kuin tutkia ties mitä taustoja. On aivan selvää, että aikaa siivoukseen on todella vähän. Aika paljon auttaisi sekin, että itse laitettaisiin roskat roskiin jne. eikä jätettäisi hyttiä missään hävityksen tilassa.



Tapanani ei ole myöskään valittaa mistään sellaisesta, jolle henkilökunta ei voi mitään. Miten lapsesi olisi saanut lääkepillerin pois sängyn ja seinän välistä, jos se ei onnistu ilman työkaluja muiltakaan? Jotenkin tuli hysteria mieleen kirjoituksestasi. Minä ymmärrän allergiahytin sellaisena, joka on valmistettu mahdollisimman vähän allergiaa aiheuttavista materiaaleista ja jossa ei ole koskaan ollut kotieläimiä. Jos on niin allerginen, että pitää kaikki kolot kontata katsomassa, niin taitaisi olla helpompi jättää kaikki julkiset kulkuvälineet käyttämättä. Bakteereja ja likaa on kaikkialla, itse tai toisten aiheuttamana. Jos ei sitä siedä, pitää siivota itse.

Vierailija
2/7 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku-Tukholma-reitillä ei ainakaan ollut Silja yhtään parempi kuin Viking, hytit jopa heikommat, hinta tietysti kalliimpi.. Jotta ei Silja niin erikoinen välttämättä ole..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... porukka on sitä sakkia, joilla hinta on merkittävin syy valita laivayhtiö...



tälläiseen kommentiin hiukan valaisen asiaa, onko Siljalla sitten niin paljon Halvempaa :o), sillä hyttimme kyllä maksoi 172 ¿ (noin suunnilleen - muistaakseni) ja siihen hintaan luulin jo siivouksenkin kuuluvan.



Se pilleri oli siis sängynpäädyn ja seinän välissä (4-5 cm rako) noin 10 cm etujalasta seinäänpäin. siis ilman sen kummempia TYÖKALUJA henkarilla sen sain ongittua, mutta minunko tehtäväni se oli??? Oma käteni ei sinne mahtunut, mutta entäs lapsen?



Hyvää kesäloma vaan kaikille ja varsinkin sujuvia kesälomareissuja!

Vierailija
4/7 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Minä ymmärrän allergiahytin sellaisena, joka on valmistettu mahdollisimman vähän allergiaa aiheuttavista materiaaleista ja jossa ei ole koskaan ollut kotieläimiä. Jos on niin allerginen, että pitää kaikki kolot kontata katsomassa, niin taitaisi olla helpompi jättää kaikki julkiset kulkuvälineet käyttämättä.<



Allergiahuonehan tarkoittaa, kuten mainitsit, tekstiilien valintaa, allergeenien poistamista mm. eläinten hilse, hajusteitten, tupansavun eliminointi ja siihen kuuluu myös pöly. Kyse ei siis ole bakteerikammosta, vaan huoneista, mitkä sopivat allergisille. Nykyisin on niin paljon allergisia, astmaatikkoja, joilla on myös oikeus normaaliin elämään, siis matkustamiseenkin. Näiden asioiden kanssa eläminen ei ole hysteriaa vaan karu tosiasia. Silmien kutina, nenän vuotaminen, astmakohtaus eivät ole mukavia matkaseuralaisia.



Minäkin allergikon äitinä katson allergiahuoneen tosi tarkkaan varmistaakseni huoneen siivoojan työn jäljen. Huolimaton työnjälki näkyy hyvinkin pian.



Toinen tärkeä asia on lapsen turvallisuus. Ei huoneessa todellakaan kuulu olla lattioilla tabletteja. Ei ole mukavaa joutua kesken reissun intoksikaationa sairaalaan...



Allergiaperheissä tarkkuus ja huolellisuus kuuluvat elämään, vaikka se toisista tuntuukin liioitellulta. Se on hyvän ja terveen elämän lähtökohta, ja siihen on jokaisella oikeus.



Vierailija
5/7 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin laivoilla ei kannata suivaantua pienestä vaan valitettavasti on hyväksyttävä että ne eivät koskaan vastaa mitään luksuspalvelua. Tämä on fakta jolla ei kannata lomaansa pilata, se kannattaa vaan tietää ja hyväksyä etukäteen. Palautetta voi tietysti aina antaa, mutta...



Itse olen kohtuu tyytyväinen kun lakanat ovat puhtaat.. enkä kuikuile sängyn alle...



Vierailija
6/7 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kokemusta laivoista, mutta allergiahuoneista kylläkin. Menee ehkä ohi aiheen...



Pari vuotta sitten isovanhemmat olivat poikamme kanssa Katinkullassa, mistä oli vuokrattu allergiahuone. Huoneeseen kotiutumisvaiheessa lapsemme oli alkanut niiskuttaa yms. allergiaoiretta (astmaatikko, allerginen eläimille). Appeni teki valituksen respaan, ja he saivat uuden huoneen ja kylpylärannekkeet ilmaiseksi.



Mutta kaikesta huolimatta tilanne jäi ärsyttämään.





































Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 15 vuotta sitten laivoilla oli yleensä yksi lepopäivä (maanantai) satamassa, jolloin paikat puunattiin tosi tarkkaan. Nykyään siivous käsittää ylimalkaisen puhdistuksen alle tunnissa.