Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei kehtaa hakea rahaa kelasta?

Vierailija
13.12.2019 |

Onko vain liaallista ylpeyttä? Eräs ystäväni pyysi tänään rahaa lainaksi, ja kun kysyin miksi, hän alkoi itkemään ja kertoi että oli saanut lopputilin puoli vuotta sitten, ja kaikki säästöt oli jo käytetty. Näämme yleensä monta kertaa kuukaudessa ja aikaisemmin hän ei ollut maininnut mitään raha-ongelmistaan.

Kun kysyin, että onko edes katsonut että olisiko oikeutettu mihinkään tukiin, niin sanoi vaan ettei halua olla yhteskunnan elättinä. Vuokraakaan ei ole maksanut moneen kuukauteen, ja häätö ilmeisesti pian edessä.

En vaan käsitä tätä logiikkaa ollenkaan, että mielummin ollaan syömättä ja jäädään asunnottomiksi, kuin otetaan apua vastaan. Itse en pysty häntä auttamaan, kun ei omakaan rahatilanne ole hyvä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kysymys on ennemmin siitä kuka kehtaa?

Ei se ihmisten edessä ole niin paha, eihän sitä kukaan välttämättä saa selville.

On helpompi hakea kelasta, kuin myöntää avuntarpeensa.

Mutta kuka kehtaa kattoa peiliin sitten kun on valinnut ”helpomman tien”?

Se on muuten omanarvontuntoa ja oikein tekemistä eikä mitään ylpeyttä.

Miettii vähän, mistä ne kelan rahaton peräsin niin tajuaa, ettei se oo oikein.

Vierailija
2/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun suku ja perhe on niin vasemmistolaisia että työllä se raha pitää saada.

Kerjuuta pidetään eräällä tavalla sellaisten ihmisten puuhana jotka ei sairauden takia tai muuten sillä hetkellä kykene tekemään töitä yhteisen hyvän vuoksi.

Itse olen kaksi kertaa elämäni aikana hakenut kelasta apua. Yleensä syynä on ollut muutto työn perässä uudelle paikkakunnalle. Säästöjä ei heikkojen palkkojen takia jää, joten tosi vaikea muuttaa, kun ei ole siihenkään varaa.

Oma isäkin totesi  että sossun tukijärjestelmä on liberaalinen oikeistolainen juttu. Se palvelee vasemmistolaista siten, että ei tarvitse ihan mihinkä tahansa riistäjän hommaan alentua. Voi valita työpaikan rauhassa.

Siinä piilee myös salainen yhteinen laajamittainen lakko.

Isäntä ei hyväksy silti liberaaleja ajatuksia koskien yksilönvapauksiin. Hänestä ihminen on valtion sijoitus ja sellaisen on elettävä nuhteettomasti ja tarkassa valvonnassa. Nykyinen teknologia mahdollistaisi tarkan valvonnan ja se ei veisi edes työvoimaakaan.

Eli ei alkoholia ja ei mitään muitakaan myrkkyjä. Eli alkoholin kieltolaki on ainakin meidän puolelta hyvässä suosiossa ja aktiivimallia kehuttiin, kun viimeksi istuin isännän kanssa samaan pöytään.

Unelmoitiin aktiivimallista joka kattaa kaikki alat ja laajenee jokaisen kansalaisen velvollisuudeksi säästösyistä.

Eli jokainen ammatista riippumatta tekemään töitä aktiivimallin alle. Saataisi velat maksettua ja hyvinvointiin rahaa pois ihmisten tileiltä.

Ihminen on yksi osa koneistoa ja jos muuta luulee niin sen pitää olla itse Jumala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opasta se ystäväsi lähimpään Kelan toimistoon ja vinkkaa virkailijalle ettei reppana tiedä mitään mistään ja tarvitsee opastusta. Lupaa henkisenä tukea istua odotushuoneessa sen aikaa kun kaverisi hoitaa asiaa virkailijan kanssa.

Vierailija
4/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en haluaisi hakea, kuin ihan pakon edessä. Ei ole sossupummeja suvussa, työt aloitin koulun ohessa heti kuin pystyin. Nykyään se tukien ruinaaminen on monisukupolvinen ongelma, joka periytyy pummi vanhemmilta, pummi lapsille, joten parempi niitä tukia on vältellä, kun suurin osa terveistä ihmisidtä kyllä töihin nopeasti pääsee jos vain on motivaatiota.

Vierailija
5/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisille on opetettu, että he eivät ole ansainneet sitä eikä heillä ole oikeutta. Todellisuudessahan se ihan täysi sossupummiuskaan ei oikeastaan eroa vaikkapa perinnöllä elämisestä. Rikkaat kyllä ottavat irti kaiken minkä saavat, koska heidät on pienestä pitäen kasvatettu vaatimaan ihmisarvonsa.

Vierailija
6/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riirahhaa

Vierailija
7/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun suku ja perhe on niin vasemmistolaisia että työllä se raha pitää saada.

Kerjuuta pidetään eräällä tavalla sellaisten ihmisten puuhana jotka ei sairauden takia tai muuten sillä hetkellä kykene tekemään töitä yhteisen hyvän vuoksi.

Itse olen kaksi kertaa elämäni aikana hakenut kelasta apua. Yleensä syynä on ollut muutto työn perässä uudelle paikkakunnalle. Säästöjä ei heikkojen palkkojen takia jää, joten tosi vaikea muuttaa, kun ei ole siihenkään varaa.

Oma isäkin totesi  että sossun tukijärjestelmä on liberaalinen oikeistolainen juttu. Se palvelee vasemmistolaista siten, että ei tarvitse ihan mihinkä tahansa riistäjän hommaan alentua. Voi valita työpaikan rauhassa.

Isäntä ei hyväksy silti liberaaleja ajatuksia koskien yksilönvapauksiin. Hänestä ihminen on valtion sijoitus ja sellaisen on elettävä nuhteettomasti ja tarkassa valvonnassa. Nykyinen teknologia mahdollistaisi tarkan valvonnan ja se ei veisi edes työvoimaakaan.

Eli ei alkoholia ja ei mitään muitakaan myrkkyjä. Eli alkoholin kieltolaki on ainakin meidän puolelta hyvässä suosiossa ja aktiivimallia kehuttiin, kun viimeksi istuin isännän kanssa samaan pöytään.

Unelmoitiin aktiivimallista joka kattaa kaikki alat ja laajenee jokaisen kansalaisen velvollisuudeksi säästösyistä.

Eli jokainen ammatista riippumatta tekemään töitä aktiivimallin alle. Saataisi velat maksettua ja hyvinvointiin rahaa pois ihmisten tileiltä.

Ihminen on yksi osa koneistoa ja jos muuta luulee niin sen pitää olla itse Jumala.

Näkökulma tuokin.

Itse kannatan vapautta kaikille, sinullekin, ja ihmetys on suuri, kun muut ei tee minulle niin kuin minä heille tässä asiassa. Mikä ongelma?

Vierailija
8/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisille on opetettu, että he eivät ole ansainneet sitä eikä heillä ole oikeutta. Todellisuudessahan se ihan täysi sossupummiuskaan ei oikeastaan eroa vaikkapa perinnöllä elämisestä. Rikkaat kyllä ottavat irti kaiken minkä saavat, koska heidät on pienestä pitäen kasvatettu vaatimaan ihmisarvonsa.

Kyllä eroaa. Perinnöt ovat jonkun ansaitsemaa ja vapaasti hallinnoitua omaisuutta, jonka voi käyttää siis miten haluaa.

Tulonsiirrot ovat pakkokeinoin ja epäoikeudenmukaisesti kerättyjä sekä epäoikeudenmukaisesti jaettuja. Pakkokeinot ovat väkivaltaa ja vertautuu siis lähinnä ryöstöön.

Vierailija
9/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suku ja perhe on sitä mieltä, että...

Mun isä on sitä mieltä, että...

Ja isäntä taas on sitä mieltä, että...

Kykenetkö itsenäiseen ajatteluun lainkaan? 

Vierailija
10/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen sitten vaan liian mukavuudenhaluinen ja moraaliton, kun mielummin hakisin kelasta rahaa, kuin söisin pelkkää leipää ja eläisin ilman sähköjä (unohtui aloitusviestistä, mutta sähköt oli ilmeisesti mennyt poikki maksamattomien laskujen takia).

Yritin kyllä saada häntä menemään kelaan, mutta kuulemma hänen rahaongelmansa ei ole minun asiani (paitsi silloin kun haluisi lainata satoja euroja minulta).

Ap

Vierailija
11/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttähän se on. Sotkee mieluummin raha-asiansa täysin, kuin hakisi oikeutettua tukea ja säilyttäisi mahdollisuuden päästä vielä jaloilleenkin. Sitähän varten kaverisikin niitä veroja on maksellut, että on oikeutettu tukeen, jos sitä tarvitsee. Siinä on paha kieriskellä tulessa jos itse heittää öljyä sekaan, antaa laskujen kertyä, menettää vielä asuntonsa, menettää luottotietonsa eikä saa uutta asuntoa, sossu puuttuu lasten kasvatukseen, kun näkevät koulussa, että lapsista ei kyetä huolehtimaan. Tyhmä itsensä tuollaiseen tuhoavaan kierteeseen ajaa, jos tukiverkko sen kierteen estäisi. 

Vierailija
12/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me olemme loisia tavalla tai toisella. Eri asia on sitten olla koko elämänsä kela-lokki.

Vierailija
13/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkään en haluaisi hakea, kuin ihan pakon edessä. Ei ole sossupummeja suvussa, työt aloitin koulun ohessa heti kuin pystyin. Nykyään se tukien ruinaaminen on monisukupolvinen ongelma, joka periytyy pummi vanhemmilta, pummi lapsille, joten parempi niitä tukia on vältellä, kun suurin osa terveistä ihmisidtä kyllä töihin nopeasti pääsee jos vain on motivaatiota.

Asioilla on aina monta puolta. Jos sinäkin olisit keskittynyt koulunkäyntiin, olisit voinut oppia oikeinkirjoitusta sekä myös tärkeitä ajattelutaitoja ja tietoa yhteiskunnasta.

Vierailija
14/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eroaa. Perinnöt ovat jonkun ansaitsemaa ja vapaasti hallinnoitua omaisuutta, jonka voi käyttää siis miten haluaa.

Tulonsiirrot ovat pakkokeinoin ja epäoikeudenmukaisesti kerättyjä sekä epäoikeudenmukaisesti jaettuja. Pakkokeinot ovat väkivaltaa ja vertautuu siis lähinnä ryöstöön.

Höpö höpö, menneiden polvien tekosten avulla eletään toisten ihmisten työstä, ei eroa millään mielekkäällä tavalla. Tulonsiirto se on esimerkiksi osinkokin.

Ryöstöä se ei ole vaan lakiin perustuva oikeus.

Vierailija
15/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että nykypäivänä tuolla ajatuksella ei ole mitään tekemistä vasemmiston kanssa. Päinvastoin, vasemmisto ajaa vain tukia nostavien etuja. Oikeisto vain omistajien etuja. Työntekijän etuja ajaa... ehkä Persut, ehkä ei mikään puolue.

Vierailija
16/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kysymys on ennemmin siitä kuka kehtaa?

Ei se ihmisten edessä ole niin paha, eihän sitä kukaan välttämättä saa selville.

On helpompi hakea kelasta, kuin myöntää avuntarpeensa.

Mutta kuka kehtaa kattoa peiliin sitten kun on valinnut ”helpomman tien”?

Se on muuten omanarvontuntoa ja oikein tekemistä eikä mitään ylpeyttä.

Miettii vähän, mistä ne kelan rahaton peräsin niin tajuaa, ettei se oo oikein.

Jokainen kehtaa. Miljonäärikin saa -40% lääkkeistä alennusta. Tieto menee suoraan Kelaan, joka maksaa apteekille sen puuttuvan 40% lääkkeen hinnasta. Voisit tietysti maksaa kokonaan 100% apteekiin sen lääkkeen ja myöhemmin hakea 40% alennuksen kelasta.

Kukaan ei varmasti kieltäydy siitä 40% alennuksesta ja sano että haluan maksaa lääkkeestä sen 100% hinnan.

ELI JOKAINEN KEHTAA KAYTTÄÄ KELAN APUA - OLI MILJONÄÄRI TAI EI!

Vierailija
17/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on aina monta puolta. Jos sinäkin olisit keskittynyt koulunkäyntiin, olisit voinut oppia oikeinkirjoitusta sekä myös tärkeitä ajattelutaitoja ja tietoa yhteiskunnasta.

Eli pummiksi, tai valtion virastoon suojatyöpaikkaan?

Vierailija
18/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, menneiden polvien tekosten avulla eletään toisten ihmisten työstä, ei eroa millään mielekkäällä tavalla. Tulonsiirto se on esimerkiksi osinkokin.

Ryöstöä se ei ole vaan lakiin perustuva oikeus.

En ymmärrä mitä tarkoitat, että perinnöillä eletään toisten ihmisten työstä.

Tarkoitatko niitä perinnönjättäjiä? Se on kuitenkin ihan vapaaehtoista. Perintöä ei ole mikään pakko jättää.

Jokin on laki niin se ei voi olla moraalitonta?

Sivistähän vähän itseäsi, meillä on sitä varten maksuton koulutuskin.

Vierailija
19/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on monta suomalaisissa, mutta ei yhtään ulkomailta tulleissa.

Vierailija
20/27 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako pitää paikkaansa? Nolompaa se on kaverilta kerjätä ja elää kadulla kuin hakea rahaa kasvottomalta instanssilta, jonka asiakkudesta kukaan ei edes tiedä. Ystävälleni kävi myös noin, mutta paljastui, ettei ison perinnön takia ollut oikeutettu tukiin. Perinnön oli tuhlannut nopeasti.