Loppukiriläiset huomio - ensimmäinen punnitus
Ja nyt kaikki kipin kapin pinoon ja ilmoitellaan lähtöpainot ja tavoitepainot. Ja muuta mitä nyt mieleen tulee. Uudet ovat myös tervetulleita mukaan!
Kommentit (11)
No niin en muistanut aamulla käydä vaaálla koska yleensä punnitse ma. Mutta vaihdan nyt tän pe aamuksi. Olen siis jo pudottanut about 7kiloa. Ja nämä viisi on vaikeinta. Samalla systeemillä ku shauni, höllät pisteseurannat, ehkä syksyllä tarkemmin...
BMI linkissä:http://www.tohtori.fi/?page=1402050
-satsumassi 175/82.6/78 BMI 26,8
Mulla oli tänä aamuna 77,5 kg, lähtö 79,5 kg. Huomenaamulla aikainen lenkki, jospa se viikonloppu siitä lähtee käyntiin. Ja tavoite olisi päästä 70 kg.
eli lähtöpaino 74(82)
pituus on 167-168(en oikeasti tiiä)
tavoite ensin 68 sitten 65.
ja nyt on kyllä inspis hyvä ku työt alkanu ja ei ehdi mussuttamaan kaikke a hyvää:)
TSEMPPIÄ MEILLE KAIKILLE!!!
Tammikuulta olen pudottanut 12kg ja viime viikot ovat olleet vähän vaihtelevia, välillä plussaa joka viikko ja sitten taas kunnon miinukset.
Ihan loppukiri ei siis mulla ole vielä, mutta yli puolen välin kuitenkin.
Tänä aamuna olen jo ehtinyt tehdä yli kahden tunnin pyörälenkin reippaalla vauhdilla, ja kivaa oli. Kyllä liikunnasta saa tosi ihanan olon, ja hyvän syyn herkutella välillä.
Ne mitat: 81,3/69,1/60
160cm eli BMI 27
Hyvää maanantaista huomenta,
anteeksi, että olen tuloksieni kanssa myöhässä. Sopiiko, jos pidän punnituspäiväni maanantaissa? No, ainakin tänään tulee maanantain tulos:
1/2005: 79 kg
12.6. 74,4 (aloitus)
19.6. 74,2
tavoite: 69
pituus: 174
en ole mitään extraa nyt tehnyt, mutta nyt on pakko ottaa niskasta kiinni, vaikka tuo juhannus tulee nyt huonoon saumaan.
Möykkyräinen
Sopiiko, jos minä vaikka tekisin meistä ryhmäläisistä jonkilaisen yhteenvedon aina edellisestä viikosta maanantai iltaisin tai tiistaisin? Eli jokainen saa pitää punnituspäivän silloin kuin pitää ja ilmoittaa painonsa sitten kun ehtii. Koitan poimia itse kunkin tuloksen aina talteen, kun se kunkin viikon osalta ilmaantuu. Hyvinhän nämä pinot näkyvät täällä ainakin näin hiljaiseen kesäaikaan hyvin löytyvän.
Tuosta BMI arvosta en itse oikein kovasti perusta. Sen mukaan olen jo kyllä normaalipainoinen, vaikkakin sen ylärajoilla, mutta kun tuo mahanympärys on edelleen reilusti yli 90, niin jotain tarttis vielä tehrä... Ehkä enemän tekemistä olisi lihaskuntoon panostamisessa (ne vatsalihakset!), mutta ihan jo juoksuvauhtiakin ajatellen myös painoa pitää saada vielä hiukan alas. Tänään meinasin kyllä mennä pitkästä aikaa kunnon punttitreenin vetäisemään - mahtaa huomenna olla sitten kaikki lihakset kipeinä *hih*
- Shauni
shauni: sellaneb yhteenveto olis kyllä hyvä niin näkis miten homma etenee jos vaan ehdit tekemään sen.
mullakin aloitus oli siis 2/05 josta tippunut nyt tuo melkein 8kg.
töissä ollessa ei tosiaan ehdi hirveitä syödä joten kuotan siihen että syömiset pysyy kurissa:)
mutta mites se oli, ilmoitellaanko itsestämme 2x vko vai vaan kerran?
Taitaa muuten mennä turhan tarkaksi vahtailuksi. Kieltämättä tulee kyllä käytyä puntarilla 2-3 kertaa viikossa (ei malta pysyä poissakaan!), mutta pidetään jokainen viikossa se yksi <font color=" #0000FF" >virallinen</font> punnituspäivä ja ilmoitetaan aina se.
Kokosin meistä nyt pinoutuneista excel-taulukkoon tiedot ja laitoin pari kaavaa hommaa helpottamaan. Huomasin muuten, että www.tohtori.fi sivuilla, jonne satsumassin viestissä oli linkki, lasketaan BMI jotenkin eri tavalla. Eikös se mene niin, että paino/pituuden neliö metreissä eli mulla esim. 74.8 / (1.74 x 1.74) = 24.7. Tohtorisivuilta saan lukemaksi 24.4 ...? Noh, lätkäisen kohta perään ensimmäisen viikon tulokset ja ehdotelkaa siitä miten sitä mitä vielä halutaan tilastoitavaksi ja ennen kaikkea zekatkaa, että teidän perustietonne ovat oikein.
- shauni
Ihan vaan testailen, miten saisi kivasti värejä tänne sekaan vähän [b]listaerittelyä[/b] helpottamaan. [color=blue]Sininen[/color], [color=red]punainen[/color] , [color=green]vihreä[/color], ja [color=yellow]keltainen[/color]...
Joo noinhan se BMI lasketaan shauni, mutta laskurit on laskureita ja voitaisiin kyllä mitata sitä vyötärön ympärystä kanssa.(jos tyypit uskaltaa laittaa) Eli karkeasti 2cm navan ylpuolelta mitattuna, ok?
Koska minäkään en kauhean lihava ole BMI:n perusteella, mutta mahaa on ja lantion luilla leveyttä... hih..
Siinä 75 hujakoilla tuo paino on viimeiset viikot jo huidellut, joten tästäpä lähdetään. Tavoite olkoon tarkasti vaikkapa 68 kg (67-69 on ok). Ajattelin päästä tavoitteeseen alkamalla taas omalla ' löyhällä' tavallani ynnäämään pointseja. Tarkoittaa sitä, että yritän kyllä laskea kaiken syömäni, mutta arvottelen sitten myös itse pisteitä, jos en jollekin syötävälle niitä ennestään tiedä tai löydä kirjasista. Piste sinne tai tänne ei haittaa, enkä pidä kovin tarkasti kiinni päivittäisestä rajastakaan. Seurailen millä pistetasolla paino putoaa ja koitan syödä sen mukaan.
Treeniä koitan tehdä sen minkä pääsen; suunnistusta ja juoksua nyt lähinnä. Jukola tässä onkin edessä jo huomenna ja sen jälkeen jatketaan juoksulla - parin viikon päästä puolimaraton.
Nyt jotenkin niin vahva fiilis, että nyt ne loputkin ylikilot lähtee. Lähihistoriasta sen verran, että aloitin painon pudotuksen viime marraskuussa lukemista 81 kg ja sainkin jo 10 kiloa pois huhtkuuhun mennessä. Sitten tuli kolmen viikon flussa ja totaalinen herpaantuminen. No, lähtöpaino on silti jo nyt paljon aurinkoisempi kuin puoli vuotta sitten! Muistakaahan te muutkin aina onnitella itseänne kaikista pikkuonnistumisistakin!
Mitkäs on muiden mietteet näin alkajaisiksi?
- Sauni 175/74,8/68