Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"
Jäipä paska maku suuhun.
En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.
Kommentit (2143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En miehenä lainkaan ymmärrä, miksi joku mies olettaa treffeille kutsumansa naisen (tai vaikkapa miehen, jos sinnepäin kallellaan) osallistuvan kustannusten maksamiseen. Minulle on itsestään selvää, että valitsen paikan ja vastaan kustannuksista. Nainen kiinnostaa minua ja haluan tehdä häneen hyvän ensivaikutelman. (Joskus toki käy niin, että kutsuttu haluaa maksaa omansa, mikäs siinä, en toki halua tehdä asiasta arvovaltakiistaa.) Semminkin, jos kysymys on muutamasta hassusta eurosta kahvilassa.
Millainen mies on kumpanina pitkässä juoksussa, jos ensitapaamisessa aletaan laskea pennejä?
Eihän muuli ymmärrä olevansa muuli...
Eikä aasi näytä ymmärtävän olevansa aasi... Se on tuo mieltä suojaava harha, että on korskea ori jolla on rahkeita kulkea kutsumassa naisia treffeille, jotka maksattaa naisilla... Saahan sitä unelmoida. ;)
Toimiihan se siider.ivalaillakin
Unelmoitko ikiomasta sellaisesta? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kahvin maksaminen ole miehelle rahakysymys, se on itsetunto kysymys.
Hyvällä itsetunnolla varustettu mies maksaa kahvin ilman mitään miettimistäkään kenelle se maksaminen kuuluu. Hän ajattelee, että tottakai se kuuluu miehelle. Hän on sinut itsensä kanssa
Mitä huonompi itsetunto on miehellä sitä vaikeampaa hänelle on maksaa ne naisen kahvit.
Hänellä on silloin vaikeuksia oman itsensä kanssa muissakin asioissa.Eih. Ei tällä ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Minäkin olen maksanut useasti. Nyt on kyse siitä pitääkö sukupuolen perusteella maksaa toisen sukupuolen kahvit, vain siksi että tämä vaivautuu paikalle. Älkää käykö treffeillä jos ette voi OMAA kahvianne maksaa. Jos kaikki maksaisivat omansa, niin mitään ongelmaa ei olisi. Saavutetuista eduista on näköjään mahdotonta luopua. Uniikit lumihiutaleet nyt maksavat kahvinsa ihan itse, eikä lumihiutaleetkaan ole uniikkeja. Naisia saa muutenkin olla auttamassa milloin minkäkin asian kanssa, niin maksakaa nyt edes kahvinne.
KUT-SU-JA MAK-SAA.
(On se stana vaikeeta joillekin.)
Mekko päälle, housut ovat miehille.
On se stana vaikeaa joillekin
En ymmärrä, miksi jauhat noista vanhoista sovinistisista tavoista. Se, että kutsuja tarjoaa, ei ole mikään muinaismuisto. Se, että mies tarjoaisi aina, olisi sitä. Nykyään kutsuja on usein myös nainen.
Niin no, sinullehan tämä on varmaan ihan utopiaa, mutta noin niin kuin täällä normaali-ihmisten maailmassa on tällainen tilanne.
Naiset voivat kutsua, se ei tarkoita että monikaan kutsuu koska sehän on miehen tehtävä edelleen.
Voivathan miehetkin pukeutua hameeseen. Se ei tarkoita että moni tekee niin.
Niin kauan kun olen treffeillä käynyt (jostain 90-luvulta asti), niin kyllä naiset ovat yleensä kutsuneet. Ja myös maksaneet jos ovat kutsuneet. Missä ihmeen kuplassa oikein elät?
et ole siis saanut naista pidettyä 30 vuodessa ja neuvot muita?
No onhan minulla pitkiä parisuhteitakin ollut. Enkä ole tässä mitään neuvoja jakamassa. Kunhan totesin naisten kutsuneen minua monet kerrat treffeille. Pitäisikö niille naisille sitten suuttua vai kun kehtaavat moista ehdotella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vastaajista on perustellut että no ne nyt vain ovat ekat treffit, sen jälkeen ollaan tasa-arvoisia.
En usko sekuntiakaan.
Ensinnäkin jos nainen haluaisi olla tasa-arvoinen, miksi hemmetissä hän vaatisi 20-lukulaisia patriarkaalisia tapoja heti alkuun?
Jos parin euron tarjoamisilla ei ole merkitystä, miksi se sitten olisi niin tärkeää?
Todellisuudessa parisuhteessa tullaan kuulermaan usean kertaan seuraava lause: "koska olet mies" - yleensä kun mieheltä edellytetään jonkin vmäisen homman hoitamista jota nainen ei halua hoitaa.
Parisuhteessa ei tulla vastaavassa tilanteessa kuulemaan lausetta "koska olet nainen", koska se olisi törkeää ja sovinismia. Eihän tässä 20-luvulla olla, senkin sika!
Naisten asenne toki on puhtaasti etujen maksimointiin perustuva. Jos he kokevat olevansa asemassa jossa voivat vaatia sukupuoliroolien hyviä puolia itselleen ja huonoja puolia miehille, näin he myös tekevät. Maksa tai ole ilman naista. Epätoivoisia miehiä tuntuu ainakin toistaiseksi riittävän.
No sittenhän sinun ei kannata ikinä aloittaa seurustelua tuollaisen naisen kanssa, kun uskot sen tarjotun kahvin vastaanottamisen olevan merkki tulevasta perhehelvetistä. Sen kun tarjoudut treffeillä maksamaan kahvit ja jos nainen suostuu, jätä kahvit tiskille ja juokse niin lujaa kuin voit. Tai ehkä ei kannata aloittaa mitään minkäänlasen naisen kanssa.
Itse tunnen kyllä itseni erityiseksi ja huomioiduksi, kun mies tarjoutuu maksamaan. Silloin tulee heti fiilis, että tässä ollaan treffeillä eikä juttelemassa pelkän kaverin kanssa. Opiskelijana en tuollaista miettinyt, kun rahaa ei ollut kenelläkään. Aikuisten ihmisten treffeillä sen sijaan muutama euro ei merkitse mitään, mutta se ele merkitsee.
Ja onhan tämä netin ihmemaa saanut näkemään eri valossa nuo miehet, jotka eivät edes ehdota tarjoamista. Ennen en oikeastaan kiinnittänyt asiaan huomiota, nyt oletan tuollaisen miehen automaattisesti olevan naisia vihaava miesasiamies. Ehkä kaikki eivät ole, mutta miksi ottaa riski?
"Itse tunnen kyllä itseni erityiseksi ja huomioiduksi, kun mies tarjoutuu maksamaan. Silloin tulee heti fiilis, että tässä ollaan treffeillä eikä juttelemassa pelkän kaverin kanssa."
Miksi se fiilis siitä että ollaan treffeillä on luotava raottamalla lompakkoa?
Yhäkään ei aukea tämä logiikka.
Jos nainen ei ole rahan perään eikä kaipaa miestä maksajaksi, miksi vaaditaan että mies maksaa jotta fiilis syntyisi?
Jos kyse on siitä että asiat sujuvat helposti ilman turhaa pihistelyä, miksei nainen maksa omiaan sen sijaan että pihistelee laittamalla miehen maksamaan?
Jos parilla eurolla ei ole merkitystä, miksi se on niin tärkeää?
Tuo on kuin minä väittäisin ettei kyse ole rahasta vaan ihmisten auttamisesta, ja siten laskuttaisin avusta satasen tunti, koska symbolinen ele.
Voisiko joku vastata rehellisesti ilman täyttä p.skanpuhumista niin saadaan väittely päätökseen?
Kysymykseen on vastattu monta kertaa. Käytöstavat, etiketti. Mies, joka hallitsee ne, antaa positiivisen kuvan itsestään.
Mutta arvaan, että kohta samaa kysytään taas kerran.
Teitittelettekö edelleen ihmisiä? Niiaatteko usein kiitokseksi tai tavatessanne?
Ohis, aikuiset eivät niiaa (pl. kuninkaallisille).
MOUKKA!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/07/kumarrus-seka-tervehtimista-et…
Olen pahoillani, niinpä taidat olla.
https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/linnan-juhlien-etiketti-kaa…Sarkasmi on vaikeaa... no selitetään tyttelille: niiaus on joskus ollut normaalia, myös nuorten (venyvä käsite) naisten keskuudessa, ei pelkästään lasten. Hoviniiaus johon artikkelissasi viitataan on tyystin eri asia, luulisi jopa sinun ymmärtävän se.
Tämä siis esimerkkinä että ajat ja tavat muuttuvat, niihin on siis turha vedota.
Jos ymmärtäisit lukemasi, huomaisit, että artikkeli on suhteellisen tuore, ei 60-luvulta, ja että siinä käsitellään niiaamista tervehdyksenä, (Linnan) juhlissa. Hoviniiaus käsiteltiin erikseen. Tytöttely on rumaa ja tarpeetonta, olen eri kirjoittaja, enkä edes tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kahvin maksaminen ole miehelle rahakysymys, se on itsetunto kysymys.
Hyvällä itsetunnolla varustettu mies maksaa kahvin ilman mitään miettimistäkään kenelle se maksaminen kuuluu. Hän ajattelee, että tottakai se kuuluu miehelle. Hän on sinut itsensä kanssa
Mitä huonompi itsetunto on miehellä sitä vaikeampaa hänelle on maksaa ne naisen kahvit.
Hänellä on silloin vaikeuksia oman itsensä kanssa muissakin asioissa.Eih. Ei tällä ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Minäkin olen maksanut useasti. Nyt on kyse siitä pitääkö sukupuolen perusteella maksaa toisen sukupuolen kahvit, vain siksi että tämä vaivautuu paikalle. Älkää käykö treffeillä jos ette voi OMAA kahvianne maksaa. Jos kaikki maksaisivat omansa, niin mitään ongelmaa ei olisi. Saavutetuista eduista on näköjään mahdotonta luopua. Uniikit lumihiutaleet nyt maksavat kahvinsa ihan itse, eikä lumihiutaleetkaan ole uniikkeja. Naisia saa muutenkin olla auttamassa milloin minkäkin asian kanssa, niin maksakaa nyt edes kahvinne.
Ei makseta. Jos pyydät treffeille kahville sinä maksat. Voit myös pyytää ilmaisille treffeille puistokonserttiin, kävelylle tai vaikka näin joulun alla laulamaan joululauluja. Mitä kään pakko ei sinne kahville ole mennä. Mikä idiootti olet?
Montako kertaa on ok ehdottaa ilmaisia treffejä ennen kuin nainen alkaa ihmettelemään asiaa? 5? 10?
ystävän puolesta tiedustelen
Eiköhän siinä parin kerran jälkeen selviä, tuleeko jutusta mitään vai ei. Kolmannella kerralla voi toinen jo kutsua toisen kotiinsa kahville tai syömään. Vai miten pitkään sinulla menee selvittäessä pidätkö toisen seurasta vai et?
Puhutaan nyt siitä etten ettei ystävä välitä käyttää rahaa, seura kelpaa kyllä.
Suhde ystävään on erilainen mitä suhde puolisoon, edes tulevaan sellaiseen. Varsinkin taloudellinen puoli on parisuhteessa ihan erilainen, en tee isoja hankintoja ystävän kanssa tai hanki lapsia. Tuskin kukaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29
Montako kertaa olet avannut oven? ja avaatko sen vain naisille?
Minä olen naisena avannut oven lukemattomia kertoja niin naiselle kuin miehellekin. En pidä sitä epätasa-arvoisena vaan hyvänä tapana. Nykyään kyllä ovet enimmäkseen avautuvat itsestään, eikä niitä juurikaan tarvitse ihmisille avata. Mutta aina avaan esim hissin oven muille, olipa he sitten naisia tai miehiä.
Tavarani olen aina kantanut itse, jopa raskaana ollessani, mies on saanut kävellä vieressä kädet heiluen.
Toivottavasti myös olet muuten tasa-arvoinen ja hoidat tulevat lapsesi ja vanheimpain vapaat , tarhaan viennit vanhenpain llat ym.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29
Tasa-arvo ei tarkoita hyvien käytöstapojen poistoa. Kahvien maksaminen nyt on jokaisen oma päätös miten haluaa toimia, mutta sukupuoleen katsomatta oven avaaminen on kohteliasta, samoin kuin painavien tavaroiden kantamisessa toisen auttaminen.
N30
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies ei tuollaista suustaan päästä. Itse en ikinä mennyt toisille deiteille jos mies on aivan pölkkypää/pihi.
Näin itse karsin lompakkoloiset heti ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies ei tuollaista suustaan päästä. Itse en ikinä mennyt toisille deiteille jos mies on aivan pölkkypää/pihi.
Hienoa että nykyään on tällainen kätevä tapa tunnistaa toisilleen sopimattomat treffikumppanit heti kättelyssä: mies näkee onko nainen valmis maksamaan tilanteesta riippumatta omat juttunsa ja nainen näkee onko mies käytöstavaton moukka. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju. Silloin tajuat karsivasi kaikki naiset. Itse jäät kotiin vinkumaan, että kaikki naiset ovat lompakkoloisia... Mutta onhan toki miehen logiikka ylivertainen.
Eikä miehen tarvii tehdä remontteja, vaihtaa renkaita, huoltaa autoa, leikata nurmikkoa, tehdä polttopuita
Onnitus kirjoitti:
Eikä miehen tarvii tehdä remontteja, vaihtaa renkaita, huoltaa autoa, leikata nurmikkoa, tehdä polttopuita
Ei niin. Liike huolehtii auton, taloyhtiön huoltomies rempat ja pihatyöt. Mitkä polttopuut?
Kyllä se on pojat niin, että teillä ei ole tässä nykymaailmassa paljoakaan virkaa, ellette laskeudu sieltä pilvilinnoistanne tänne kuolevaisten maailmaan ja tartu imuriin, luuturättiin ja paistinlastaan.
Onnitus kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse. Sen kun jättää omakotiasumisen väliin ja jos hankkii auton, niin sen voi huollattaa muualla renkaiden vaihtoja myöten. Harvaan autoon itse enää pystyykään tekemään huoltoja. Hassuja nämä "miesten työt", kun ne voi jättää kokonaan väliin tai ulkoistaa suht pienellä korvauksella.
Onnitus kirjoitti:
Ahaa, eli palsta-ùllis tekee näin pitkälle meneviä päätelmiä jos hän joutuu kahvin maksamaan treffeillä. Just just.
Onnitus kirjoitti:
Hmm... Ajattelit, että kun tarjoat naiselle kahvit niin se sitten tulee vastapalvelukseks sun poikamiesläävään tekemään nämä jutut sun puolestas? On sulla kuvitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Onnitus kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse. Sen kun jättää omakotiasumisen väliin ja jos hankkii auton, niin sen voi huollattaa muualla renkaiden vaihtoja myöten. Harvaan autoon itse enää pystyykään tekemään huoltoja. Hassuja nämä "miesten työt", kun ne voi jättää kokonaan väliin tai ulkoistaa suht pienellä korvauksella.
Sitäpaitsi, miten usein näitä tehdään? Auton renkaat x 2 vuodessa. Halkojen hakkuu? Asutko töllissä keskellä metsää vai? Nurmikon leikkuu?
Vs kotityöt, joita tehdään päivityäin: ruokahuolto, vaatehuolto siivous. Tilastojen mukaan kun kaikki kotityöt lasketaan yhteen naiset Suomessa tekee edelleen huomattavan osan niistä. Eli tämän ajattelun nukaan- jos otat miehen, kotitöidesi määrä lisäänty.
Vierailija kirjoitti:
Onnitus kirjoitti:
Ahaa, eli palsta-ùllis tekee näin pitkälle meneviä päätelmiä jos hän joutuu kahvin maksamaan treffeillä. Just just.
Ajatella, miten paljon sitä saisikaan panostamalla kaksi euroa kahvikupilliseen. Jo on pojalla haaveet.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille ajamansa feminismi ja tasa-arvo voi lopulta sitten aiheuttaa epämieluisan yllätyksen. Huutista :D
Höpöhöpö, nykyajan mies osaa itse siivota, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa. Se on vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan itsekin alkaa toimia niin, että hyvät tavat romukoppaan, ja kun pyydän miestä ulos niin se saa maksaa itse tarjoilunsa. Jatkossa tarjoan vain naispuolisille ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan itsekin alkaa toimia niin, että hyvät tavat romukoppaan, ja kun pyydän miestä ulos niin se saa maksaa itse tarjoilunsa. Jatkossa tarjoan vain naispuolisille ystäville.
Tämä AP eli palsta- yli, joka aloitti ketjun on a)pihi b) moukka, jolla ei ole käytöstapoja c) naistenvihaaja ja niin ovat myös ne muut miehet, jotka tätä asiaa kannattavat
Tälle AP lle tämmöinen käsite, kuin vieraanvaraisuus on täysin tuntematon, hänen piireissä (pihit, naistenvihaajamoukat) ei kahveja tai muuta tarjoilla, etenkään naisille. Muissa piireissä vieraanvaraisuus ja muut käytöstavat ovat itsestäänselvyyksiä, turha hänelle tätä asiaa vääntää, kun ei mene jakeluun. Hän jakaa parisuhteessa(joka on utopiaa) kaiken excel- taulukolla kahtia siis rahaan liittyvät ja nostaa älämölön kaikista asioista joita hän joutuu naisen tai lasten eteen tekemään ja vaatii, että nainen vastaa kaikkeen 2x.
Tämmöisiä mökkejä, joilla ei ole käytöstapoja, on valitettavan paljon, ja ne kyllä tunnistaa yleensä jo ihan olemuksesta mutta viimeistään tuossa vaiheessa kun on treffeillä ja mies vaatii että nainen maksaa itse kahvinsa. Hyvä asia minusta, niin osanapahan väistää eikä tarvitse aikaansa enempää moiseen tuhlata.
Ei tarvitse, kiitos kysymisestä