Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko cultural appropriation mielestäsi ok?

Vierailija
11.12.2019 |

Eli voiko esim. valkoisella olla rastat tai hoop-korvikset? Tai intiaanipäähine?

Onko cultural appropriation mielestäsi ok?

Vaihtoehdot

Kommentit (525)

Vierailija
441/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten suomalaiset (ja valkoiset yleensä) vihaatte mausteita? Joka ruokalaji kuin lastenruokaa 😂

Tää oli hyvä. Tuli vähän puskista :D

Saadaanko me muka käyttää mitään mausteita, according to the oppressed ja heillä ratsastavat somesoturit?

No saisitte vittu käyttää 😂

Ootteko ees maistaneet "ruokaanne"?

Mitäs kansainvälisesti tunnettuja ruokia täältä on edes tullut? Ai niin, ei mitään 😂

Kyllä nyt ollaan argumentaation ytimessä, ai saatana. 😳 Mua ei henk. koht. Suomen ruokakulttuuri niinkään kiinnosta, vaan muu kulttuurinen pääoma, kuten vaikkapa tasa-arvo. Onko siellä omassa aidossa värikkäässä maassasi näin hyvin toteutunut tasa-arvo? 🙂

Ai niin - valkoiset sortajat.

Ja mitähän kulttuuria täällä muka on? Milloin täältä perseenreiästä on tullut mitään kansainvälisesti merkittävää? Ei milloinkaan 😂

Juurihan mainitsin tasa-arvon. :) Onko se mielestäsi turhaa? Olimme yksi maailman ensimmäisistä maista, jotka soivat äänioikeuden myös naisille (tosin monen monta kukkulaa oli tuonkin jälkeen taisteltava nykyisen tasa-arvon saavuttamiseksi). Täydellistä, absoluuttista tasa-arvoa ei tulla koskaan luultavasti näkemäänkään, mutta parhaamme yritämme, että pääsemme lähelle. 

Se ei ole merkittävää? Eläisit siis mieluummin maassa, jossa sinun oletusarvosi (oletettuna) naisena olisi täysi nolla? Niinkö? :) Sen sijaan täällä saat uikuttaa ja rutista ties mistä aidainseipäistä, eikä sua olla mihinkään roviolle viemässä... lähinnä säälittää tuo sun asenteesi. Ottaisit ilon irti tästä tasa-arvosta, ja näyttäisit muillekin värikkäille tytöille, että ei tarvitse olla ikäänsä uhri - voi myös tehdä asioille jotain! Niin me kantasuomalaiset rasistimuijatkin aikoinaan tehtiin, ja tehdään yhä. :) Tervetuloa joukkoon.

Kumosin pointtisi välittömästi, todistamalla ettei tasa-arvo toteudu Suomessa. Rasistijoukkoon en liity ikinä.

Vierailija
442/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Queen taas hiljeni, kun hänelle esitettiinkin kysymyksiä, joihin ei löydy vastausta SJW-fraasisanakirjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi tummaihoiset kutsuvat toisiaan n**kereiksi. Luin joskus lapsena viisauden, jota voi soveltaa tässäkin tapauksessa. Tuolloin eräässä lehdessä nainen ihmetteli, miksi tytöt huorittelevat toisiaan, ja sitten ihmettelevät, että pojatkin huorittelevat heitä. Opetus oli se, että jos itse kutsuu itseään joksikin, niin silloin muutkin tekevät niin. Mustien kannattaisi ihan oikeasti vähentää esimerkiksi englanninkielisissä lauluissa sitä n-sanan käyttöä. Se tuntuu jotenkin todella oudolta. Aivan kuin mustat eivät arvostaisi itseään, kun käyttävät itsestään ja toisistaan haukkumasanaa.

Vierailija
444/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi tummaihoiset kutsuvat toisiaan n**kereiksi. Luin joskus lapsena viisauden, jota voi soveltaa tässäkin tapauksessa. Tuolloin eräässä lehdessä nainen ihmetteli, miksi tytöt huorittelevat toisiaan, ja sitten ihmettelevät, että pojatkin huorittelevat heitä. Opetus oli se, että jos itse kutsuu itseään joksikin, niin silloin muutkin tekevät niin. Mustien kannattaisi ihan oikeasti vähentää esimerkiksi englanninkielisissä lauluissa sitä n-sanan käyttöä. Se tuntuu jotenkin todella oudolta. Aivan kuin mustat eivät arvostaisi itseään, kun käyttävät itsestään ja toisistaan haukkumasanaa.

Tuo on varmasti totta. He ikään kuin normalisoivat kyseisen sanan käyttöä.

Vierailija
445/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat saa käyttää tätä sanaa, mutta valkoiset ei ikinä. Syynä valtarakenteet. Googlatkaa. Idiootit.

Vierailija
446/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat saa käyttää tätä sanaa, mutta valkoiset ei ikinä. Syynä valtarakenteet. Googlatkaa. Idiootit.

Saavat toki, tässä vain kyseenalaistettiin sen järkevyys.

Vierailija
447/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanan käyttöä ole ainakaan Suomessa kriminalisoitu. Sen käyttöä ei siis toki voi kieltää. Mautonta ja loukkaavaa se toki voi olla, mutta ei kiellettyä. 

Vierailija
448/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa kaikki edelleen vittu 😂

Ymmärrä, että normaali keskustelu on kapasiteetillesi liikaa. Siltä se on koko ajan vaikuttanutkin. 

Vierailija
449/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä myös se miksei valkoiset osaa tanssia? Näyttää poikkeuksetta typerältä hytkymiseltä 😂

Vierailija
450/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti valkoiset yrittää esim. twerkata 😂

Liikuttavaa yritystä, ellei olisi niin säälittävän näköistä 😂

Vierailija
451/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran teille oikeesti 😂😂😂

Vierailija
452/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tästäkin nyt sitten vääntämällä vääntää joku 'rotukeskustelu' mennen  mm. ja yms. kysymyksiin? Puhehan piti olla kulttuurisesta omimisesta ja sen oikeutuksesta ja vain  sitä koskien...

Vierailija
453/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä myös se miksei valkoiset osaa tanssia? Näyttää poikkeuksetta typerältä hytkymiseltä 😂

Miksi pitäisi osata tanssia? Me hytkytään miten halutaan, syödään mitä halutaan ja äänestetään ketä halutaan.

Mutta tietenkin tämä on sinulle valtavaa psyykkistä ahdistusta ja älyllistä jumiutumista aiheuttava ongelma. Olethan tämän tanssiasiankin tiimoilta vertaistukiryhmässä ja terapiassa? Suomen upea r...stinen valtio saattaa jopa kustantaa ne sinulle kun tarpeeksi itket. 

Vierailija
454/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella oletatte kansallisuuteni? Saati sukupuoleni? Voisin olla vaikka non binary että kuten tuolla aiemminkin sanottiin, älä oleta 😂

Ole vain, kukaan ei estä. Teemme sinusta oletuksia vain siinä määrin, mitä sinä teet meistä. 

Olen luetellut tässä ketjussa pelkkiä faktoja. Only facts. Niiden kanssa valkoisenkin on vaikea riidellä. Pointtaa nyt edes joku oletus niin et vaikuta niin säälittävältä.

Pointtaa ensin yksikin fakta XD

Siis oikea fakta. 

Esim. vaikka se että valkoiset ovat sortaneet mustia.

Joo joo ja taivas on sininen.

Osaatko ajatella jotain muutakin?

Kyllä, miten se liittyy tähän? Kuten sanoin jopa suuren ja mahtavan valkoisen on vaikea riidellä faktojen kanssa. Yrittävät toki aina tilaisuuden tullen.

Liittyy hyvinkin läheisesti. :) Mitä muita faktoja olet esitellyt? Et ole edes vaivautunut vastaamaan minulle sekä eräälle toiselle kommentoijalle siitä, millaista syrjintää olet kokenut hiustesi takia. Lisäksi me kehotimme sinua tekemään asiasta valituksen, mutta ilmeisesti meni sormi suuhun, kun emme olleetkaan täällä sinua haukkumassa, vaan yritimme kuunnella?

Itse et halua puhua - veikkaanpa, että ihan syystä, että kaikki mainitsemasi """faktat""" (kyllä, kolminkertaiset heittomerkit sun faktoihin) ovat aivan tuulesta temmattuja olettamuksia, joilla pidät yllä omaa vihaista uhriasennettasi.

No vaikka se ettei musta voi olla rasisti on toinen pointtaamani fakta. Se on fakta, vaikka et siitä pidäkään.

Voi voi, mitä lillukanvarsia. Haluaisitko nyt vastata vihdoin, kuinka sinua syrjittiin työpaikallasi hiustesi takia? Työsuojeluviranomainen voi hyvinkin puuttua tällaiseen. Jos ei, niin kirjoita vaikka Hesariin mielipidekirjoitus. Eli mitä siis kävi? Kerro nyt?

Minua ei otettu töihin hiusteni takia. Oletko nyt tyytyväinen?

Vierailija
455/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohdin että töihin saa ottaa vain valkoisia. Samaan aikaan itketään ettei pocit käy töissä.

Vierailija
456/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella oletatte kansallisuuteni? Saati sukupuoleni? Voisin olla vaikka non binary että kuten tuolla aiemminkin sanottiin, älä oleta 😂

Ole vain, kukaan ei estä. Teemme sinusta oletuksia vain siinä määrin, mitä sinä teet meistä. 

Olen luetellut tässä ketjussa pelkkiä faktoja. Only facts. Niiden kanssa valkoisenkin on vaikea riidellä. Pointtaa nyt edes joku oletus niin et vaikuta niin säälittävältä.

Siis oikea fakta. 

Kyllä, miten se liittyy tähän? Kuten sanoin jopa suuren ja mahtavan valkoisen on vaikea riidellä faktojen kanssa. Yrittävät toki aina tilaisuuden tullen.

Liittyy hyvinkin läheisesti. :) Mitä muita faktoja olet esitellyt? Et ole edes vaivautunut vastaamaan minulle sekä eräälle toiselle kommentoijalle siitä, millaista syrjintää olet kokenut hiustesi takia. Lisäksi me kehotimme sinua tekemään asiasta valituksen, mutta ilmeisesti meni sormi suuhun, kun emme olleetkaan täällä sinua haukkumassa, vaan yritimme kuunnella?

Itse et halua puhua - veikkaanpa, että ihan syystä, että kaikki mainitsemasi """faktat""" (kyllä, kolminkertaiset heittomerkit sun faktoihin) ovat aivan tuulesta temmattuja olettamuksia, joilla pidät yllä omaa vihaista uhriasennettasi.

No vaikka se ettei musta voi olla rasisti on toinen pointtaamani fakta. Se on fakta, vaikka et siitä pidäkään.

Voi voi, mitä lillukanvarsia. Haluaisitko nyt vastata vihdoin, kuinka sinua syrjittiin työpaikallasi hiustesi takia? Työsuojeluviranomainen voi hyvinkin puuttua tällaiseen. Jos ei, niin kirjoita vaikka Hesariin mielipidekirjoitus. Eli mitä siis kävi? Kerro nyt?

Kerrottiinko tämä sinulle vai oletatko vain? Aika moni kantasuomalainenkin millä hyvänsä hiuksilla joutuu hakemaan töitä useamman kerran tuloksetta. 

Vierailija
457/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin että töihin saa ottaa vain valkoisia. Samaan aikaan itketään ettei pocit käy töissä.

No nopa jännä, tänäänkin tein työtä ghanalaisen miehen kanssa kuten monina muinakin päivinä. Edellisessä työpaikassani minulla oli nigerialainen kollega, jonka kanssa meillä oli yleensä mukavaa, juttelimme paljon työn lomassa. Mitenkähän he olivat päässeet ujuttautumaan töihin? Harhauttamalla valkoisia r..stisia työnantajia?

Vierailija
458/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikea fakta. 

Okei, kiitos tästä. Sanottiinko tämä ihan, vai oliko esim. ilmeitä/eleitä, joista pystyit päättelemään, että tämä oli syy? Jos on tarpeeksi todistusaineistoa siitä, että nimenomaan hiuksesi olivat syy, voi tästäkin sääntö-Suomessa jonnekin valittaa. Siis, ihan oikeasti tehdä valitus eikä vain kertoilla jotain hyvin epämääräisiä kokemuksia AV:llä 😂

Kerro nyt juttusi Hesarille, he julkaisevat nimettömänäkin, jos niikseen.

Vierailija
459/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siinä, että mustat osaavat useimmiten tanssia valkoisia paremmin. Suurin osa tieteellisistä saavutuksista ei kuitenkaan ole mustaa alkuperää. Silti monet muut ei-valkoiset ovat olleet kehityksen kärjessä. Siinä sitä on ajattelemisen aihetta.

Vierailija
460/525 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siinä, että mustat osaavat useimmiten tanssia valkoisia paremmin. Suurin osa tieteellisistä saavutuksista ei kuitenkaan ole mustaa alkuperää. Silti monet muut ei-valkoiset ovat olleet kehityksen kärjessä. Siinä sitä on ajattelemisen aihetta.

No niin, nyt pääsi joku oikea ulilautalainenkin tänne. Ei ole ajattelemisen aihetta. Mä olen jo useampaan kertaan täällä väitellyt (korjaan - yrittänyt väitellä) tämän naisoletetun kanssa, mutta eipä tullut pieneen mieleenkään vetää TUOTA korttia hihasta. 

Tää vaan provoaa koska on nuori ja vihainen, älä nyt siitä ota itseesi, hyvä ihminen. Tuskin kukaan muukaan on oikeasti loukkaantunut noista "ette osaa mAusTAa RuokAa" idiotismeista. Älä ole u l i mies/nainen. Asioihin voi suhtautua järkevästikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi