Serkut tapaavat kahdesti vuodessa. Minua ei koskaan kutsuta.
Eikä ole koskaan kutsuttu, eikä kutsuta tulevaisuudessakaan, näin kertoi yksi serkuista, joka tapaamisia on perinteisesti järjestänyt.
Nämä ovat serkkujani isän puolelta, joita en oikeastaan edes tunne. Tunnen huonosti myös isosiskoni, jona on minua 14 vuotta vanhempi ja joka näihin tapaamisiin aina osallistuu. Meillä on eri äidit ja hän jäi asumaan oman äitinsä kanssa isän erottua.
Isäni oli sisarussarjansa nuorin ja minä synnyin hänen toisesta liitostaan ja olen siis huomattavasti serkkujani nuorempi. Meillä ei ole yhteistä lapsuutta enkä muista isovanhempia, joiden luona nämä muut ovat luonnollisesti lapsena aikaansa viettäneet. Lisäksi isä muutti eri paikkakunnalle, kauas entisestä elämästään, joten senkin puolesta olen ollut suvustani kaukana.
Nyt vanhemmiten olen halunnut tutustua sukulaisiini ja varsinkin, kun olen kuullut tästä serkkujeni tapaamisestä kesäisin ja talvisin pikkujouluristeilyn merkeissä.
Olen siis selvittänyt serkkujani ja otin yhteyttä serkkuun, joka on ns, järjestäjä näissä tapaamisissa ja vastaus oli tyly
"Olemme tunteneet jo lapsuudesta lähtien ja pitäneet kauan yhteyttä, jo kauan ennen, kuin sinä edes olet syntynyt. Olemme kokoontuneet tällä samalla porukalla jo vuosia, joten olisi varmasti kaikkien mielestä hyvin omituista ja vaivaannuttavaa, jos nyt yhtäkkiä mukaan tulisi lähes kaikille tuntematon yllätysserkku, jota me emme tunne ja joka ei tunne meitä ja jolle pitäisi alusta saakka kertoa muistelot mummola-ajoilta lähtien, ajoilta, jossa sinä et ehtinyt olla mukana. Sinä tuntisit olosi ulkopuoliseksi ja me muut varmasti myös tuntisimme myös olomme aika ahdistuneiksi, koska se tuttu vapaamielisyys olisi poissa, koska pitäisi alkaa miellyttämään yhtä uutta henkilöä. Siksi on parempi, että et tulevaisuudessakaan osallistu meidän serkustapaamisiimme, koska se ei ole enää luonnollista. En estä sinua olemasta muihin serkkuihisi yhteydessä ja yrittää järjestää tapaamista heidän kanssaan, mutta omalta osaltani en näe enää syytä alkaa tutustumaan. Se ei vaan enää onnistu. Sukulaisuus ei kuitenkaan velvoita tutustumaan eikä pitämään yhteyttä väkisin, jos se ei tunnu luonnolliselta.
Hyvää jatkoa ja rauhallista Joulunaikaa!"
Kommentit (42)
Tontut kutsuivat. Kiire lähteä ostoksille.
Minusta tuo oli ihan selkeästi ja fiksusti muotoiltu. Tuo ihminen ei halua tutustua sinuun. Hänellä on siihen oikeus, ja hän myös perusteli asiaa mielestäni ihan hyvin. Voit sinä silti kysyä niiltä muilta, haluaisivatko he tavata sinua.
Minusta tuo vastaus oli realistinen. Teillä ei ole mitään yhteistä menneisyyttä, miksi teidän pitäisi väenvängällä kyhätä yhteistä tulevaisuutta? Veriside ei tarkoita sitä, että teillä olis mitään yhteistä keskenänne.
Minusta tärkein kysymys on, että miksi haluat tutustua serkkuihisi? Eikö sinulla ole ystäviä?
Olen vastaavassa tilanteessa kutsujaserkkuna ilmoittanut, että tietenkin olet tervetullut. Meillä on tapana, että jokainen vuorollaan maksaa porukan risteilyn, joten nyt on sinun vuorosi. Maksathan ystävällisesti 5800 e tililleni viikon sisällä, niin lähetän tarkemman ohjelman.
Siitä "serkusta" ei koskaan enää kuulunut mitään.
Suku on pahin. Kannattaa pitääkin etäisyyttä.
Ei tuppauduta, kun ei tykätä.
Voit ainakin herkutella ajatuksella tulevasta miljoonien lottovoitostasi, ja mitä sitten tapahtuisi ja ei tapahtuisi. Mielentila on psyykkistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastaavassa tilanteessa kutsujaserkkuna ilmoittanut, että tietenkin olet tervetullut. Meillä on tapana, että jokainen vuorollaan maksaa porukan risteilyn, joten nyt on sinun vuorosi. Maksathan ystävällisesti 5800 e tililleni viikon sisällä, niin lähetän tarkemman ohjelman.
Serkku vai "serkku"?
Olet Per Släpi. Ja koko "possesi".
siis haluaako aloittaja nyt niihin pippaloihin mukaan vai tutustua serkkuihinsa? kaksi eri asiaa.
jos lähetit pyynnön osallistua bileisiin, en ihmettele että "hakemus hylätty"
Vierailija kirjoitti:
Veriside lähimpään sukuun on aika tärkeä.
En minäkään osta lahjoja kaverilleni josta en ole kuullut moneen vuoteen. Ensiksi tulee lapseni (2), siskoni lapset, äiti, sisko, isä jne.
Ostaako joku lahjoja serkuilleen?
Jokainen voisi vain keskittyä omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi todennäköisyys sille, että juuri nyt olisi hänen vuoronsa? Tajusi vedätyksen ja teidän ilkeytenne. Pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi todennäköisyys sille, että juuri nyt olisi hänen vuoronsa? Tajusi vedätyksen ja teidän ilkeytenne. Pitäkää tunkkinne.
100%, koska hän ei ole vielä kertaakaan maksanut euroakaan ja olemme serkkuporukalla reissanneet jo yli 20 vuotta. Kaikki muut on jo kerran maksaneet vuorollaan.
Missä muka serkut oikeasti tapavat? Minulla on kaksi serkkua, emmekä ole tavanneet porukalla kuin viimeksi enovainaani lesken syntymäpäivillä vuonna 2003
Olet heille vieras ihminen. Älä tuppaudu.
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä serkkuja toista sataa, vai miten se kuviteltu risteily noin paljon maksaisi?
Olisit vaan äänestänyt perussuomalaisia
Toivottavasti tämä on provo! Muuten ihan todella törkeä tyyppi ja omituista, olethan kuitenkin sukua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo vastaus oli realistinen. Teillä ei ole mitään yhteistä menneisyyttä, miksi teidän pitäisi väenvängällä kyhätä yhteistä tulevaisuutta? Veriside ei tarkoita sitä, että teillä olis mitään yhteistä keskenänne.
Minusta tärkein kysymys on, että miksi haluat tutustua serkkuihisi? Eikö sinulla ole ystäviä?
Tässä huomaa suomalaisten mädänneisyyden. Muualla on ihan normaalia pitää iso suku lähellä, ja varmasti kaukaisempikin serkku olisi lämpimästi tervetullut tutustumaan sukulaisiinsa. En voisi kuvitella että joltain estettäisiin pääsy juhliin, varsinkin jos joku pitkän ajan jälkeen laittaa viestiä eikä taustalla ole jotain kamalaa, siis että tämä kaukainen sukulainen on loukannut muita.
On ihan normaalia haluta välit sukuunsa, vaikka olisi kuinka paljon ystäviä. Mutta ehkä oli apn voitto, jos muutkin suvusta ovat tuon järjestäjän kaltaisia.
Jos tämä on totta niin aika töykeä serkku sulla on. Tai sitten sinä et tiedä jotain mitä muut tietävät - kuten että isäksesi luulema henkilö ei ole oikea isäsi.
Mutta ei kai tuossa tilanteessa auta kuin ottaa yhteyttä muihin serkkuihin jos tutustua haluat. Muiden yhteisiin kokoontumisiin et voi tuppautua, mutta voithan itse järjestää halukkaiden serkkujesi kanssa omat pippalot tai kutsua serkkuja kylään yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100%, koska hän ei ole vielä kertaakaan maksanut euroakaan ja olemme serkkuporukalla reissanneet jo yli 20 vuotta. Kaikki muut on jo kerran maksaneet vuorollaan.
Miksi hänen olisikaan pitänyt maksaa mistään, missä ei itse ole ollut mukana?
Saatko jotain erityisiä kiksejä näistä tarinoista? Ei kukaan vaivaudu noin vastaamaan!
Tuntuu naurettavalta ajatuskin siitä, että joku random-tyyppi ottaisi minuun yhteyttä ja selittäisi, että mukaan pitää päästä, koska on serkku/entinen naapuri/isän lehtolapsi/koulukaverin kaima. Joku sedän syrjähyppy seurauksineen ei voisi vähempää kiinnostaa etenkin kun ainoana yhteydenoton tavoitteena taitaa olla taloudellinen hyöty.