Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten
En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että ette
kuulu aviomiehenne sukuun? Kyllä kuulutte, ei siinä mielipiteet auta.
Avioliiton kautta vaikka kuuluukin sukuun, niin se ei maagisesti tarkoita sitä, että alkaa tuntea ihmisiä joita ei koskaan ole tavannut tai, että alkaa hoitaa miehen yhteydenpitoa näihin tuntemattomiin avioliiton kautta tulleisiin sukulaisiin.
Minullekin lapsen nimiäisissä anoppi räyhäsi miksei maija-reettaa ja reijo-pekkaa ole kutsuttu. Mistäkö minä tietäisin, kysyisi pojaltaan, en minä tunne sen nimisiä ihmisiä.
Mutta anopin mielestä oli mun vika kun mies ei ollut kutsunut 🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.
Usko pois, niitä laholatvoja löytyy, jotka ei puhetta ymmärrä. Mä siirtyin aikoinaan sanoista tekoihin ja nykyään se on ex-anoppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulu aviomiehenne sukuun? Kyllä kuulutte, ei siinä mielipiteet auta.Avioliiton kautta vaikka kuuluukin sukuun, niin se ei maagisesti tarkoita sitä, että alkaa tuntea ihmisiä joita ei koskaan ole tavannut tai, että alkaa hoitaa miehen yhteydenpitoa näihin tuntemattomiin avioliiton kautta tulleisiin sukulaisiin.
Minullekin lapsen nimiäisissä anoppi räyhäsi miksei maija-reettaa ja reijo-pekkaa ole kutsuttu. Mistäkö minä tietäisin, kysyisi pojaltaan, en minä tunne sen nimisiä ihmisiä.
Mutta anopin mielestä oli mun vika kun mies ei ollut kutsunut 🤷♀️
Kommentoin vain tuota sukulaisuutta, en muuta. En ole tekemisissä sukulaisten kanssa, enkä lähettele mitään toivotuksia. Ainoastaan hautajaisiin osallistun.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole ihan selvää, että tuo homma kuuluu perheen vaimolle, samalla tavalla kuin vaimolle kuuluu vastuu kirjoittaa huonoimmat anoppi-provot Vauva-lehden Aihe vapaa -palstalle? Luulisi että jotain perinteitä halutaan vielä 2000-luvullakin pitää yllä.
👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulu aviomiehenne sukuun? Kyllä kuulutte, ei siinä mielipiteet auta.Avioliiton kautta vaikka kuuluukin sukuun, niin se ei maagisesti tarkoita sitä, että alkaa tuntea ihmisiä joita ei koskaan ole tavannut tai, että alkaa hoitaa miehen yhteydenpitoa näihin tuntemattomiin avioliiton kautta tulleisiin sukulaisiin.
Mutta anopin mielestä oli mun vika kun mies ei ollut kutsunut 🤷♀️Kommentoin vain tuota sukulaisuutta, en muuta. En ole tekemisissä sukulaisten kanssa, enkä lähettele mitään toivotuksia. Ainoastaan hautajaisiin osallistun.
Niin lähinnä tarkoitinkin sitä, että vaikka ajattelisi olevansa sukua se ei muuta tilannetta siitä jos ajattelee suvut erillisinä :)
Mielestäni on loogista että mies hoitaa oman puolen suvusta ja nainen omansa, koska oikeestihan suurin osa sukulaisista jää täysin tuntemattomiksi parisuhteen toiselle osapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kaiken lisäksi enää tämä päivä aikaa hoitaa korttirumba, jos haluaa joulumerkillä ne lähettää.
En ole ikinä lähettänyt jouluhintaisella merkillä, haluan mieluummin että kortit on perillä just ennen joulua eikä toista viikkoa etukäteen.
Mun mielestä on ainakin kiva pitää niitä esillä ennen joulua, näin niistä on pidempään iloa. Muutenhan ne vaan isketään laatikkoon odottamaan seuraavaa vuotta että muistaa lähettää kaikille kortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.
Usko pois, niitä laholatvoja löytyy, jotka ei puhetta ymmärrä. Mä siirtyin aikoinaan sanoista tekoihin ja nykyään se on ex-anoppi
Hyvä, ukkosi älysi heittää sut pihalle!
tuulenkierron tuula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt kyllä vähän järkyttynyt näistä viesteistä.
Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.
Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?
A) todellakaan en ole mikään orja jonka kuuluu hoitaa kaikki
Ja
B) miehen olen nainut, sukuaan en
Kuka tässä mistään orjista on puhunut. Mutta yleemsäkin ketjun kaltaisilla asenteilla, en ihmettele lainkaan, että useimmat liitot nykyään eivät kestä.
Minä näen tämän liiton hajoavan. ei juuri vuoden kiertoa tule kulumaan. Ennen kuin lehdet seuraavan kerran puusta putoaa, on lähtölaskenta alkanut. Näen miehen rinnalla kauniin, hyväsydämisen ihmisen. Perheenne hajoaa, voimia vaan.
Laitoitko miniälles pitkänkin listan niitä sukulaistesi osotteita?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun äitini aina marttyyrinä teki kaikki jouluvalmistelut (isä haki vain kuusen), kauhea valitus ja migreeni viimeistään aattoaamuna.
En tosiaan aio sortua samaan, lahjat ja kortit hoitaa kumpikin omalle suvulleen. Ruoat kaupasta.
Aika sama, paitsi ei edes kuusta vaan isä veti kännit.
mikä helvetin naisten velvollisuus toi korttien lähettäminenkin on olevinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihme käsitys, mikä joillakin vanhemmilla ihmisillä on pariskunnan työnjaosta. Oon kanssa saanut monet vihat niskoilleni, kun en ole lähetellyt joulukortteja tai mennyt joihinkin kissanristiäisiin, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Miestäni ei kiinnosta tuollaiset eikä odota minunkaan niitä puolestaan hoitavan, mutta laaja suku kyllä muistaa aina minulle valittaa, kun "ette sitten tulleet". En itse lähetä joulukortteja kenellekään ja suvussamme ei vietetä muita kuin suurempia juhlia (häät, valmistujaiset, "pyöreät"-synttärit jne.). Miehen sukulaiset taas loukkaantuvat (minulle), jos ei mennä isotädin uuden puolison nimpparikahveille. Sen lisäksi anoppi lähettelee lapsilleen jatkuvasti viestejä, jossa muistuttaa "Tänään on sitten papan nimpparit, muista onnitella" ja jos ei parissa tunnissa kuittaa hänelle, tulee viesti "muistitko soittaa ja onnitella" ja lopulta tulee soitto, jos ei vastaa mitään. Ihmekös tuo, jos mies ei oikein jaksa aina :D
Niin katsos kun meillä varttuneemmilla on käytöstavat, niin pakkohan niitä on yrittää oprttaa teille nuorille itsekkäille.
Mutta miksi ette opeta niitä omalle pojallenne vaan miniälle?
Opetettu on, mutta tossun alla unohtanut kaikki tavat. Ei uskalla enää tehdä yhtään mitään ilman lupaa.
Eri
Kas että onnistuitkin kasvattamaan hänestä itsetunnottoman tottelijan. Mitenköhän siinä niin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju taas on niin nolo. Kertoo kyllä miksi perheissä nykyään voidaan huonosti. Mitään pikkujuttujakaan ei voi tehdä toisen puolesta, etenkään toisen suvun puolesta.
Suomi on valitettavan täynnä eronneita yksilöitä.
Olishan se nyt ihan hiton vaikeeta ottaa ne osoitteet vastaan ja tehdä ne vaikka yhdessä samalla kun teet OMAN sukus kortit.
Niinpä. Toi oli ennen ihan yleinen tapa. Ainakin kaikilla tuttavillani, että nainen (vaimo) kirjoitti kummankin suvun joulukortit. Tai tytär, sitten kun tuli riittävän vanhaksi.
Eli anoppisi vaan halusi jatkaa vanhaa perinnettä. Itsehän te voitte päättää, että kuka kenellekin kirjoittaa vai kirjoittaako ollenkaan
Miksi se anoppi menee tuputtamaan omia käsityksiään sille miniälle? Miksi ylipäätään on yhteydessä miniään, eikä omaan sukulaiseensa?
Oletko ihan aikuisen oikeasti sitä mieltä, että on väärin ja kummallista jos miehesi äiti haluaa puhua sulle ja olla suhun ihan yksilönäkin yhteydessä?
Osoitekirjan voit antaa miehellesi, ei se sen vaikeampaa ole. Kyllä hän ne kortit kirjoittaa jos tahtoo.
Ja jos olet naimisiin mennyt, niin avioliiton kautta kuulut miehesi sukuun halusit tai et. Joten täytyyhän heidän jotenkin sinutkin huomioida jos yhtään osaavat käyttäytyä.Olen. Miksi se minuun on yhteydessä eikä poikaansa.
En kuulu mieheni sukuun.
Eikä he minua ikinä huomioi. Ainoastaan haluavat jotain koko ajan.
Minäkin haluan sinulta, vaikka en anoppisi olekaan. Toivon sinun lentävän paskatunkioon, kerjäät verta nokastasi, etkä osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihme käsitys, mikä joillakin vanhemmilla ihmisillä on pariskunnan työnjaosta. Oon kanssa saanut monet vihat niskoilleni, kun en ole lähetellyt joulukortteja tai mennyt joihinkin kissanristiäisiin, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Miestäni ei kiinnosta tuollaiset eikä odota minunkaan niitä puolestaan hoitavan, mutta laaja suku kyllä muistaa aina minulle valittaa, kun "ette sitten tulleet". En itse lähetä joulukortteja kenellekään ja suvussamme ei vietetä muita kuin suurempia juhlia (häät, valmistujaiset, "pyöreät"-synttärit jne.). Miehen sukulaiset taas loukkaantuvat (minulle), jos ei mennä isotädin uuden puolison nimpparikahveille. Sen lisäksi anoppi lähettelee lapsilleen jatkuvasti viestejä, jossa muistuttaa "Tänään on sitten papan nimpparit, muista onnitella" ja jos ei parissa tunnissa kuittaa hänelle, tulee viesti "muistitko soittaa ja onnitella" ja lopulta tulee soitto, jos ei vastaa mitään. Ihmekös tuo, jos mies ei oikein jaksa aina :D
Niin katsos kun meillä varttuneemmilla on käytöstavat, niin pakkohan niitä on yrittää oprttaa teille nuorille itsekkäille.
Mutta miksi ette opeta niitä omalle pojallenne vaan miniälle?
No pojillahan on jo käytöstavat. Miniöille yritetään opettaa, ei tunnu menevän vaan perille. Mitähän siellä yläpäässä on?
Arvasi että ylenkatsot poikansa sukulaiset etkä arvosta heitä edes kortin vertaa. Siksi antoi osoitteet vihjeeksi.
Minkälainen ihminen lähettelee joulukortteja??
Ystävällisesti antoi sulle osoitteet kun olet niin laho latvasta ettet ymmärtäisi koko joulun tarkoitusta.
Voi äiti ja poikaparkaa minkä hirviön ovat saaneet : (
Vierailija kirjoitti:
Arvasi että ylenkatsot poikansa sukulaiset etkä arvosta heitä edes kortin vertaa. Siksi antoi osoitteet vihjeeksi.
Kuka anoppi haluaisi, että joutuu häpeämään poikansa valintaa, Itsekästä minäminä ite luuseria. Onhan se yritettävä, ettei kaikki huomais mikä sieluton häpeäpilkku on sukuun naitu.
Ollaan oltu avomiehen kanssa yhdessä nyt viis vuotta. Viime vuonna laitoin ekan kerran joulukortit miehenkin isälle, äidille (ovat eronneet) ja siskolle + sen miehelle. Näiltä on tullut meille joka joulu kortit sinä aikana, kun ollaan yhdessä asuttu, kahtena ekana vuonna ei laitettu heille kortteja koska miestä ei kiinnosta.
Omille sukulaisilleni oon laittanut kortit kohta 15 vuotta, siitä asti kun muutin omilleni. Tuntui vähän nololta, että meille tulee kortteja miehen sukulaisilta, mutta me ei muisteta heitä. Joten otin sitten itse asiakseni lähettää nuo kortit, kun mies ei sitä kuitenkaan koskaan tee. Ei se nyt hirveän iso vaiva ole lähettää kolme korttia, eri asia tietysti ois jos olisi joku iso suku ja pitäis laittaa kortit isotädeille ja sedille ja serkuille. Miehen lähisuvun sentään tunnen, ja hänen vanhemmat lahjoo meitä aika avokätisesti jouluisin, joten ihan mielelläni kortilla viskaan.
Onko se kirjoittaminen raskain osuus? Meillä lapset kirjoitti kortit, kun olimme työssä.
Eri