Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten

Vierailija
11.12.2019 |

En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?

Kommentit (334)

Vierailija
321/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Osoitteet tarratulostimella ulos, kirjoitat lähettäjän terkut, tarrat kiinni ja postiin. Aikaa ei mennyt varttiakaan.

Tänä vuonna sen teki 11 v. poikamme.

Meillä ei uhriuduta eikä tehdä numeroa rutiinitöiden takia. Kaikki osallistuu, anopeilta ei

oteta neuvoja vastaan.

Käsin kirjoitettuna menee aikaa ehkä 30 sekuntia per kortti.

Jos kortteja pitää lähettää satoja, niin sen voi tehdä ryhmätyönä.

Tietysti vaatii, että pitää ajan tasalla osoitteiston, mutta ei ole mikään iso työ.

Vierailija
322/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Osoitteet tarratulostimella ulos, kirjoitat lähettäjän terkut, tarrat kiinni ja postiin. Aikaa ei mennyt varttiakaan.

Meillä ei uhriuduta eikä tehdä numeroa rutiinitöiden takia. Kaikki osallistuu, anopeilta ei

oteta neuvoja vastaan.

Tietysti vaatii, että pitää ajan tasalla osoitteiston, mutta ei ole mikään iso työ.

Se vasta hullun hommaa onkin, että kirjoitetaan kymmeniä ja kymmeniä kortteja liukuhihnalta, usein jopa katsomatta millainen kortti kenellekin menee. Mikä järki? Halutaanko oikeasti ilahduttaa niitä saajia, vai lähetetäänkö vain siksi kun se on tapana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna ne osoitteet lähettäjän lapselle.

Vierailija
324/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mayah8 kirjoitti:

Ollaan oltu avomiehen kanssa yhdessä nyt viis vuotta. Viime vuonna laitoin ekan kerran joulukortit miehenkin isälle, äidille (ovat eronneet) ja siskolle + sen miehelle. Näiltä on tullut meille joka joulu kortit sinä aikana, kun ollaan yhdessä asuttu, kahtena ekana vuonna ei laitettu heille kortteja koska miestä ei kiinnosta.

Omille sukulaisilleni oon laittanut kortit kohta 15 vuotta, siitä asti kun muutin omilleni.  Tuntui vähän nololta, että meille tulee kortteja miehen sukulaisilta, mutta me ei muisteta heitä. Joten otin sitten itse asiakseni lähettää nuo kortit, kun mies ei sitä kuitenkaan koskaan tee. Ei se nyt hirveän iso vaiva ole lähettää kolme korttia, eri asia tietysti ois jos olisi joku iso suku ja pitäis laittaa kortit isotädeille ja sedille ja serkuille. Miehen lähisuvun sentään tunnen, ja hänen vanhemmat lahjoo meitä aika avokätisesti jouluisin, joten ihan mielelläni kortilla viskaan. 

Samaa mieltä. Kyllä mäkin lähetän kortin kaikille, jotka mulle/meille lähettää. Etenkin jos mä kuitenkin tunnen ja tiedän ne.

Miehenkin yks vanha täti lähetti kortin joka ikinen joulu. Jos mies ei olis muistanut, mä muistin sille myös lähettää.

Ihan peruskohteluaisuutta ja käytöstapoja.

"Ihan peruskohteliaisuutta ja käytöstapoja."

Mutta ei kuitenkaan miehiltä onnistu nämä peruskäytöstavat? Ihme kaksoissäännöt taas miehille ja naisille.

Ymmärrän kyllä hyvin tämänkin näkökannan, ärsyttää itseäkin se, ettei mies tee mitään. Hän ei tee, koska hänen mielestään korttien lähettäminen on turhaa, enkä voi häntä siihen pakottaa. Siinähän sitä sitten joutuu itse tekemään, kun pitää tärkeänä vastavuoroisuutta; jos minua muistetaan, niin haluan itsekin jotenkin huomioida sen ihmisen. Edes kortilla. 

Ihan naurettavaahan se on, että monenlaiset ihmissuhteiden (ja etenkin suvun kanssa yhteydenpidon) ylläpitoon liittyvät asiat kasautuu naisen harteille.  Arvostan kyllä sellaisia miehiä, jotka itse hoitaa oman sukunsa lahjat ja muut muistamiset. Mulla on itsellä iso suku, ja ihan tarpeeksi työtä on muistaa omia sisaruksia, vanhempia ja isovanhempia. En oo siksi ottanut asiakseni hankkia lahjoja miehen vanhemmille, koska mun mielestä se on miehen tehtävä. He on itse poikansa kasvattaneet tuollaiseksi kuin hän nyt on, joten... 

Voishan sitä yksinkertaisesti myös lopettaa korttien lähettämisen, ehkä joskus teenkin niin ja kerron, että teen sen ilmastosyistä tms, enkä ihan silkasta laiskuudesta :D   toisaalta kortteja on ihan kiva saada, ois vähän hölmöä itse olla sit lähettämättä niitä. Valintojen maailma.

Vierailija
325/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oteta neuvoja vastaan.

On kyllä tökeryyden huippu lähettää joulukortti jossa on osoite joilla hemmetin tarralla! Mieluummin sitten ei lähetä ollenkaan.

Vierailija
326/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.

Jaa, onko penis jotenkin käden ja kortin välissä kun ei miehiltä onnistu?

Voi kuinka nokkelaa ja omaperäistä.

Tämä on todella naurettava ketju, mitään kortteja ei ole pakko lähettää.

Ei ole ei. Mutta miten kellään on valtuuksia määrittää että se olisi joku NAISTEN velvollisuus? Aika helkutan ahdas ajattelutapa täytyy olla.

Vierailija
327/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.

No miksi se mies ei sitten lähettele niitä perhanan kortteja myös vaimonsa sukulaisille?

Mikä ihmeen "normikäytäntö" se on, että  naispuolinen ihminen niitä lähettelee? Ei kaikki naiset halua mitään kortteja lähetellä.

Lähettäkööt edelleen se, joka niitä kortteja haluaa lähetellä. Miksi naisille tuputetaan tällaista pakkopullaa? Pakko sitä ja pakko tätä ja normikäytäntö. Käytäntöä kannattaa muuttaa, jos se on huono.  Tässä tapauksessa on. Uusi käytäntö voisi olla sellainen, että kortteja lähettää se, joka haluaa, eikä se, jonka on pakko.

Vierailija
328/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Täysin absurdi keskustelu. Antaa toivoa, että Suomi todellakin on maailman onnellisin maa. Suurin ongelma ovat joulukortit mikäli niihin liittyy anoppi.

Vaihtelun vuoksi :

Anoppi ja lahjapaperi

Anoppi ja kinkun kypsyysaste

Anoppi ja saunan lämpötila

Anoppi ja vasta, vihta se on prkl !

Anoppi haluaa puhua kanssani -iik !

Vierailija
329/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenpitoa sukulaisiin joulukortein? Kuulostaa vähän turhalle.

Vierailija
330/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehet ovat eka äitiensä kirjoittamissa korteisss mukana. "Hyvää joulua t. Marja, Matti ja Mika". Sitten Mika löytää tyttöystävän, niin äiti kirjoittaa sinne perään vielä, että Mirkku.

Ja kun Mirkku ja Mika muuttaa yhteen asumaan, niin tämä joulukorttirumba on mirkun hommaa? Vaikka tämä reppanamies ei ole koskaan korttiakaan lähettänyt? Vai vasta avioliiton myötä tästä tulee joku pikkuvaimon yksi uusi metatyö?

Vierailija
331/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet ovat eka äitiensä kirjoittamissa korteisss mukana. "Hyvää joulua t. Marja, Matti ja Mika". Sitten Mika löytää tyttöystävän, niin äiti kirjoittaa sinne perään vielä, että Mirkku.

Ja kun Mirkku ja Mika muuttaa yhteen asumaan, niin tämä joulukorttirumba on mirkun hommaa? Vaikka tämä reppanamies ei ole koskaan korttiakaan lähettänyt? Vai vasta avioliiton myötä tästä tulee joku pikkuvaimon yksi uusi metatyö?

Kuka sen reppanamiehen itselleen valitsee puolisokseen? Nainen joka haluaa kirjoittaa kortit miehen puolesta?

Vierailija
332/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu eikä ole

No sulle ei muutu ja sulle ei ole normaalia.  Muille voi muuttua ja muille voi olla normaalia.  Et voi määrätä muitten asioista.

Itse sinä väitit että oldi yleinen käytäntö. Ei ole.

Ja miehen suku on miehen suku. Aina.

Minä en ole täällä kirjoittanut mistään yleisistä käytännöistä.  Sekoitat mut nyt johonkin toiseen.

Ja miehen suku on miehen suku ja naisen suku on naisen suku, mutta on olemassa ihmisiä, jotka ihan mielellään ottaa vastaa uuden sukulaisen, kun joku suvun jäsen avioituu ja on miniöitä ja vävyjä, jotka pitää sukulaisinaan puolisonsa sukuakin.  Siihen heillä on ihan oikeus.  

Jos ruvetaan halkomaan hiuksia, niin mikä on katsottava vaikkapa sen miehen perus-suvuksi, kun siihen aina kuuluu ihmisiä, jotka on itse asiassa vain naineet toisensa. .  Onko esim. miehen veljen vaimo miehen sukuun kuuluva?   Ei ole, joten tätä ei ainakaan kannata laskea miehen sukulaiseksi.  Ei myöskään miehen siskon miestä.   Anopin veljen vaimo ei myöskään ole sukulainen, mutta itse asiassa kun aletaan pilkkomaan tätä sukulaisuutta, mennään joka polvessa aina vaan laveammalle,  ja loppujen lopuksi koko ns. suku koostuu vain ihmisistä, joilla suunnilleen puolella on aina omat sukunsa, jotka ei kuulu siihen sukuhaaraan, mitä milloinkin sukuna käsitellään.  Mikään suku ei ole semmoinen, missä kaikki ovat toisilleen sukua.  Sinäkään et ole miehellesi itse asiassa mitään sukua, teillä on ihan eri sukulinjojen dna:t.

Vierailija
333/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vee miten ristiriitaisia perustelua joillain: "pitää opettaa lapsille välittämistä ja yhteydenpitoa" mutta jollain ihme tapaa miehen ei kuitenkaan tarvitse olla esimerkkinä?

Eikö äippä voi olla esimerkkinä koskaan enää? Isäkö vaan?

No hyvä luoja, eikö ole itsestäänselvyys, että molempien kuulu olla hyvänä esimerkkinä? Mitä iloa on miesvauvasta, joka sälyttää kaiken vaimolle?

Kutittelee kivasti ja tekee lisää lapsia naisvauvalle?

Vierailija
334/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää osata kauniisti kieltäytyä, jos joku (tässä tapauksessa anoppi) ehdottelee asiattomia tai kohtuuttomia tai epäreiluuksia. Sanoo vain tuossa tilanteessa, että "kiitos, mutta ei kiitos, en ikävä kyllä voi ottaa tätä hoitaakseni". Ja sitten vaikka vaihtaa puheenaihetta tai kaataa lisää kahvia tms. Ongelma on sillä ratkaistu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi