Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten

Vierailija
11.12.2019 |

En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?

Kommentit (334)

Vierailija
141/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan selvää, että tuo homma kuuluu perheen vaimolle, samalla tavalla kuin vaimolle kuuluu vastuu kirjoittaa huonoimmat anoppi-provot Vauva-lehden Aihe vapaa -palstalle? Luulisi että jotain perinteitä halutaan vielä 2000-luvullakin pitää yllä.

Vierailija
142/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Forwardoi ne miehellesi ja lähetä anopille että "kiitos, välitin osoitteet Mikolle!"

Ja en tiedä onko nykyään enää tavallista. Minä en ole ikinä hoitanut yhteydenpitoa miehen sukuun.

Meillä anoppi yrittää kommunikoida poikansa kanssa vain minun kauttani. Vaikka kuinka vastaan vuodesta toiseen en tiedä, pitää kysyä Villeltä, välitän viestisi Villelle, pyydän Villeä soittamaan jne. niin aina vain viestit tulee minulle.

"Oletteko tulossa Vuokon 80v juhliin?" No en tiedä, en tiedä kuka on Vuokko, en ole saanut kutsua, niin ei nyt ainakaan tässä vaiheessa kovin todennäköiseltä näytä.

Heh, samoja kokemuksia. Ilmeisesti odotettavissa samaa hamaan tulevaisuuteen.

"moneltako pekka on tulossa lasten kanssa kylään?" En tiedä mitä te ootte sopinu.

No etkö sinä sitten ollut koskaan menossa? Miehes vaan lasten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette naurettavia, jostain joulukorteista jauhetaan. On joo ihan hirveän vaativa homma. Työelämä ja vanhemmuuskin on nykyään niin rankkaa, ettei pysty ottamaan rankkaa joulukorttivastuuta. VMP

Niin. Ja siihen sitten lisäät kaikki ne muut totaalisen vieraiden ihmisten kaikki mahdolliset juhlat, hääpäiviä ja toisen nimen nimipäiviä myöten, joita vietetään jossain Kainuussa ja kaikki pitäisi huomioida.

Anoppini ikänsä kotiäitinä ja kehittänyt tästä japanilaista aikaanvievää hienosäätötaidetta, joka mniun nyt pitäisi ottaa hoitaakseni. Ja muistaa myös että kuka ei ole kenenkin kanssa välilöissä juuri nyt, koska 1969 oli suvussa inssidentti.

Puhuin joulukorteista. Siis jos niitä yleensä lähettää. Muun voi kylmästi unohtaa. Ei suvun kanssa ole pakko olla yhteydessä.

Kuvitteletko sinä että se joulukortteihin jää.

Ja eihän tuo edes ole miniän suku! Miksi hänen pitäisi vieraalle suvulle lähettää yhtikäs mitään? Miehen suku.

En kuvittele, vaan toimin niin. Minua ei kukaan pompota tekemään yhtään mitään. Eikä osallistumaan yhtään mihinkään.

Miniä kuuluu sukuun avioliiton kautta, vaikka ei biologista sukua olekaan.

Ei kuulu. Miehen suku. 

Ai siis lapset kuuluvat sitten miniän sukuun mutta mites ne sukuhaarat taas syntyvätkään?

Lapset ovat sukua miehen sukulaisille, heidän äitinsä ei ole.

Ja minun lapsillani on minun sukunimeni. 

Onko miehen lapsilla myös sinun sukunimi vaiko vain sinun lapsilla?

Miehen lapsilla on minun sukunimeni. 

Ovat kuitenkin sukua miehellesi, vai kuinka se menee...🤣

No kai ne on miehelle sukua jos ovat miehen lapsia? Älykääpiö.

Miehelläkin olisi minun sukunimeni ellei se olisi hänen etunimeensä yhdistettynä älytön tyyliä Antti Anttila.

Vierailija
144/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Forwardoi ne miehellesi ja lähetä anopille että "kiitos, välitin osoitteet Mikolle!"

Ja en tiedä onko nykyään enää tavallista. Minä en ole ikinä hoitanut yhteydenpitoa miehen sukuun.

Meillä anoppi yrittää kommunikoida poikansa kanssa vain minun kauttani. Vaikka kuinka vastaan vuodesta toiseen en tiedä, pitää kysyä Villeltä, välitän viestisi Villelle, pyydän Villeä soittamaan jne. niin aina vain viestit tulee minulle.

"Oletteko tulossa Vuokon 80v juhliin?" No en tiedä, en tiedä kuka on Vuokko, en ole saanut kutsua, niin ei nyt ainakaan tässä vaiheessa kovin todennäköiseltä näytä.

"moneltako pekka on tulossa lasten kanssa kylään?" En tiedä mitä te ootte sopinu.

No silloin voikin kysyä mutta miksi kysyä silloin kun ei ole menossa??? Miksei ylipäätään asioi sen oman sukulaisensa kanssa, eikä miniän?

Vierailija
145/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ymmärsit aivan oikein.

Vierailija
146/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette naurettavia, jostain joulukorteista jauhetaan. On joo ihan hirveän vaativa homma. Työelämä ja vanhemmuuskin on nykyään niin rankkaa, ettei pysty ottamaan rankkaa joulukorttivastuuta. VMP

Niin. Ja siihen sitten lisäät kaikki ne muut totaalisen vieraiden ihmisten kaikki mahdolliset juhlat, hääpäiviä ja toisen nimen nimipäiviä myöten, joita vietetään jossain Kainuussa ja kaikki pitäisi huomioida.

Anoppini ikänsä kotiäitinä ja kehittänyt tästä japanilaista aikaanvievää hienosäätötaidetta, joka mniun nyt pitäisi ottaa hoitaakseni. Ja muistaa myös että kuka ei ole kenenkin kanssa välilöissä juuri nyt, koska 1969 oli suvussa inssidentti.

Puhuin joulukorteista. Siis jos niitä yleensä lähettää. Muun voi kylmästi unohtaa. Ei suvun kanssa ole pakko olla yhteydessä.

Ja eihän tuo edes ole miniän suku! Miksi hänen pitäisi vieraalle suvulle lähettää yhtikäs mitään? Miehen suku.

En kuvittele, vaan toimin niin. Minua ei kukaan pompota tekemään yhtään mitään. Eikä osallistumaan yhtään mihinkään.

Ei kuulu. Miehen suku. 

Ai siis lapset kuuluvat sitten miniän sukuun mutta mites ne sukuhaarat taas syntyvätkään?

Miehelläkin olisi minun sukunimeni ellei se olisi hänen etunimeensä yhdistettynä älytön tyyliä Antti Anttila.

Eihän näistä sukulaisuussuhteista voi tietää :D

Olisit valinnut hänelle uuden etunimen. Olisi vaihtanut sen toiseen.

Vierailija
147/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että ollaan yhdessä laadittu joulukorttilista sisältäen molempien sukulaiset ja yhteiset kaverit. Yhdessä päätetään millaiset joulukortit hankitaan, ostetut vai itse tehdyt, yhdessä pääosin hoidetaan niiden tekeminen/ostaminen (esim. kaupassa käydään yhdessä katsomassa niitä ja valitaan molemmille mieluiset), ja kirjoittaminen jakautuu miten jakautuu, mutta kumpikin kirjoittaa ainakin oman nimensä. Lisäksi saatan omatoimisesti lähettää kortin muutamalle sellaiselle, joita mies ei tunne. Joulukorttien lähetys on siis meidän yhteinen operaatio. Saatan tosiaan päätyä kirjoittamaan miehen sukulaiselle menevän kortin, mutta se ei tee minusta meidän joulukorttivastaavaa eikä kenenkään ulkopuolisen olisi asiallista sitä minulta odottaa. Täysin erikseen kirjoittaminen olisi minusta erikoista ja turhaan mutkistaisi asioita, kun homma on kuitenkin nopeinta hoitaa sarjatyönä.

Vierailija
148/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Miehen suku. 

Eihän näistä sukulaisuussuhteista voi tietää :D

Olisit valinnut hänelle uuden etunimen. Olisi vaihtanut sen toiseen.

Jos siinä lukee että "m ieheni lapset" niin kyllä voi tietää että ovat hänelle sukua. Miksi minä olisin aikuiselle vlainnut uuden etunimen? Oletko humalassa?

Vierailija
149/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on kaiken lisäksi enää tämä päivä aikaa hoitaa korttirumba, jos haluaa joulumerkillä ne lähettää.

Älä puhu 💩💩💩. Ensi tiistaina ehtii vielä normaalilla postimaksulla lähetetyt.

Itse vasta ostin kortit tänään.

Vierailija
150/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju taas on niin nolo. Kertoo kyllä miksi perheissä nykyään voidaan huonosti. Mitään pikkujuttujakaan ei voi tehdä toisen puolesta, etenkään toisen suvun puolesta.

Suomi on valitettavan täynnä eronneita yksilöitä.

Olishan se nyt ihan hiton vaikeeta ottaa ne osoitteet vastaan ja tehdä ne vaikka yhdessä samalla kun teet OMAN sukus kortit.

Mutta miehelle on siis mahdottomuus tehdä edes ne OMAN suvun kortit?

Eroja tulee juuri siksi että vaimot kyllästyy palvelemaan ja raatamaan. 

🤣🤣 Raatamaan, mä kuolen nauruun... Ei oo todellista... 🤣

Ohis

Vierailija
151/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte olla anoppienne vihollisia? Elämä on paljon helpompaa, kun haluaa olla hyvissä väleissä. Ei niitä kaikkia puheita tarvitse niin tosissaan ottaa ja hautoa mielessään.

Vierailija
152/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluatte olla anoppienne vihollisia? Elämä on paljon helpompaa, kun haluaa olla hyvissä väleissä. Ei niitä kaikkia puheita tarvitse niin tosissaan ottaa ja hautoa mielessään.

Miksi anoppi kaivaa verta nenästään? Miksei keskity ja käyttäydy? Peruskäytöstavatkin kantaa jo pitkälle.

Vierailija
153/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se, ettei halua hoitaa miehen asioita vaikka anoppi niin haluaa, tee sentään anopin viholliseksi 😂

Vierailija
154/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju taas on niin nolo. Kertoo kyllä miksi perheissä nykyään voidaan huonosti. Mitään pikkujuttujakaan ei voi tehdä toisen puolesta, etenkään toisen suvun puolesta.

Olishan se nyt ihan hiton vaikeeta ottaa ne osoitteet vastaan ja tehdä ne vaikka yhdessä samalla kun teet OMAN sukus kortit.

Niinpä. Toi oli ennen ihan yleinen tapa. Ainakin kaikilla tuttavillani, että nainen (vaimo) kirjoitti kummankin suvun joulukortit. Tai tytär, sitten kun tuli riittävän vanhaksi.

Eli anoppisi vaan halusi jatkaa vanhaa perinnettä. Itsehän te voitte päättää, että kuka kenellekin kirjoittaa vai kirjoittaako ollenkaan

Miksi se anoppi menee tuputtamaan omia käsityksiään sille miniälle? Miksi ylipäätään on yhteydessä miniään, eikä omaan sukulaiseensa?

Oletko ihan aikuisen oikeasti sitä mieltä, että on väärin ja kummallista jos miehesi äiti haluaa puhua sulle ja olla suhun ihan yksilönäkin yhteydessä?

Osoitekirjan voit antaa miehellesi, ei se sen vaikeampaa ole. Kyllä hän ne kortit kirjoittaa jos tahtoo.

Ja jos olet naimisiin mennyt, niin avioliiton kautta kuulut miehesi sukuun halusit tai et. Joten täytyyhän heidän jotenkin sinutkin huomioida jos yhtään osaavat käyttäytyä.

Vierailija
155/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Toi oli ennen ihan yleinen tapa. Ainakin kaikilla tuttavillani, että nainen (vaimo) kirjoitti kummankin suvun joulukortit. Tai tytär, sitten kun tuli riittävän vanhaksi.

Eli anoppisi vaan halusi jatkaa vanhaa perinnettä. Itsehän te voitte päättää, että kuka kenellekin kirjoittaa vai kirjoittaako ollenkaan

Miksi se anoppi menee tuputtamaan omia käsityksiään sille miniälle? Miksi ylipäätään on yhteydessä miniään, eikä omaan sukulaiseensa?

Oletko ihan aikuisen oikeasti sitä mieltä, että on väärin ja kummallista jos miehesi äiti haluaa puhua sulle ja olla suhun ihan yksilönäkin yhteydessä?

Osoitekirjan voit antaa miehellesi, ei se sen vaikeampaa ole. Kyllä hän ne kortit kirjoittaa jos tahtoo.

Ja jos olet naimisiin mennyt, niin avioliiton kautta kuulut miehesi sukuun halusit tai et. Joten täytyyhän heidän jotenkin sinutkin huomioida jos yhtään osaavat käyttäytyä.

Olen. Miksi se minuun on yhteydessä eikä poikaansa.

En kuulu mieheni sukuun.

Eikä he minua ikinä huomioi. Ainoastaan haluavat jotain koko ajan.

Vierailija
156/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette miehen sisaresta ja veljestä, jotka lähettävät joulukortin tyyliin Matti Meikäläinen perh.

Puolison nimi on jostain syystä jäänyt pois, ehdotin miehelle, että hän allekirjoittaa meiltä lähetetyn kortin Matti perh... 

Vierailija
157/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette miehen sisaresta ja veljestä, jotka lähettävät joulukortin tyyliin Matti Meikäläinen perh.

Puolison nimi on jostain syystä jäänyt pois, ehdotin miehelle, että hän allekirjoittaa meiltä lähetetyn kortin Matti perh... 

Minä lähetän aina noin.

Vierailija
158/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei se minusta ole lainkaan kummallista. Itsekin puhun anopilleni ja lähetän viestejä, esim. lasten kuvia. Sen sijaan minusta olisi todella kummallista, jos hän lähettäisi minulle sukulaistensa osoitteita.

Vierailija
159/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen anoppi, eikä minulle tulisi mieleenkään antaa miniälle meidän sukulaisten osoitteita, että alapas nyt tyttö kirjotella kortteja . Enkä odota, että poikakaan niitä lähettää.

Kortteja lähettää se, joka haluaa, eikä niin, että niitä joku määrää lähettämään.

Itse en ole koskaan (tai  muutama  eka vuonna taisin sortua) lähetellyt miehen suvun kortteja. Jos miestä ei kiinnosta lähetellä, niin ei se ainakaan minun vika ole.

Veljeni vaimokaan ei kirjoittele meille(siis sisaruksille) tulevia kortteja, vaan ne on veljeni kirjoittamia, Hän kirjoittaa niihin aina lisäksi jotakin muutakin, kuin vain joulutervehdyksen.

Niin kauan, kuin naiset suostuu tuohon jatkuvaan huolehtimiseen, jopa korttien lähettämisestä alkaen , niin miehille se kyllä sopii. Ei meillä ainakaan mies ole moksiskaan, vaikka en hänen sukulaisilleen kortteja kirjoittele. Miehen äidille, eli lasten mummolle vietiin kortti ja pieni lahja/kukkia jouluna. Asui niin lähellä, että sinne ei tarvinnut lähetellä, vaan käytiin(viikottain muutenkin).

Vierailija
160/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihme käsitys, mikä joillakin vanhemmilla ihmisillä on pariskunnan työnjaosta. Oon kanssa saanut monet vihat niskoilleni, kun en ole lähetellyt joulukortteja tai mennyt joihinkin kissanristiäisiin, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Miestäni ei kiinnosta tuollaiset eikä odota minunkaan niitä puolestaan hoitavan, mutta laaja suku kyllä muistaa aina minulle valittaa, kun "ette sitten tulleet". En itse lähetä joulukortteja kenellekään ja suvussamme ei vietetä muita kuin suurempia juhlia (häät, valmistujaiset, "pyöreät"-synttärit jne.). Miehen sukulaiset taas loukkaantuvat (minulle), jos ei mennä isotädin uuden puolison nimpparikahveille. Sen lisäksi anoppi lähettelee lapsilleen jatkuvasti viestejä, jossa muistuttaa "Tänään on sitten papan nimpparit, muista onnitella" ja jos ei parissa tunnissa kuittaa hänelle, tulee viesti "muistitko soittaa ja onnitella" ja lopulta tulee soitto, jos ei vastaa mitään. Ihmekös tuo, jos mies ei oikein jaksa aina :D

Niin katsos kun meillä varttuneemmilla on käytöstavat, niin pakkohan niitä on yrittää oprttaa teille nuorille itsekkäille.

Mutta miksi ette opeta niitä omalle pojallenne vaan miniälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi