Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten

Vierailija
11.12.2019 |

En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?

Kommentit (334)

Vierailija
41/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun vuoro alkaa äitiä miestäsi. Mies lähettäköön itse korttinsa tai on lähettämättä. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
42/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen anoppi sinulla, kiva juttu. Ei tartte kaivella tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt kyllä vähän järkyttynyt näistä viesteistä.

Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on  yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.

Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?

A) todellakaan en ole mikään orja jonka kuuluu hoitaa kaikki

Ja

B) miehen olen nainut, sukuaan en

Kuka tässä mistään orjista on puhunut. Mutta yleemsäkin ketjun kaltaisilla asenteilla, en ihmettele lainkaan, että useimmat liitot nykyään eivät kestä.

Vierailija
44/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.

Miksi anopille pitäisi sanoa mitään? Kai ap osaa muutenkin antaa listan miehelle ja mies päättää lähettääkö kortteja vai ei.

Nimenomaan. Miksi sen naisen pitäisi tämäkin miehen puolesta hoitaa?

Mun mies on ihan itse osannut hommata joulukorttinsa ja ostaa merkit. Jos hän on ollut kaupassa, on hän voinut soittaa minullekin ja kysyä haluanko samalla kortteja.

Ja miten joku voi tehdä ongelman siitä, että meneekö kortteja sitten kaksin kappalein jonnekin vanhemmille? Mies kirjoittaa kortin omille vanhemmilleen ja nainen omilleen. Sitten laitetaan nimmarit ristiin.

Vierailija
45/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.

Miksi anopille pitäisi sanoa mitään? Kai ap osaa muutenkin antaa listan miehelle ja mies päättää lähettääkö kortteja vai ei.

Nimenomaan. Miksi sen naisen pitäisi tämäkin miehen puolesta hoitaa?

Mun mies on ihan itse osannut hommata joulukorttinsa ja ostaa merkit. Jos hän on ollut kaupassa, on hän voinut soittaa minullekin ja kysyä haluanko samalla kortteja.

Ja miten joku voi tehdä ongelman siitä, että meneekö kortteja sitten kaksin kappalein jonnekin vanhemmille? Mies kirjoittaa kortin omille vanhemmilleen ja nainen omilleen. Sitten laitetaan nimmarit ristiin.

Siksi että se anoppi tajuaa ettei miniä hoida asiaa. Jatkossakaan. Ja jos jokin menee mönkään niin se ei ole miniän vika

Vierailija
46/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on  yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.

Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?

Ja

Kuka tässä mistään orjista on puhunut. Mutta yleemsäkin ketjun kaltaisilla asenteilla, en ihmettele lainkaan, että useimmat liitot nykyään eivät kestä.

Sitä muuttuu äkkiä orjaksi jos kaikki jotenkin siirtyy vaan sille vaimolle.

Eroja tulee juuri siksi että toinen kuormittuu ja toinen ei.

Vierailija
47/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi mutta miksi oletus että perheen nainen sen tekee? Tuskin anopit vävypojiltaan vastaavaa odottaa?

Vierailija
48/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on kaiken lisäksi enää tämä päivä aikaa hoitaa korttirumba, jos haluaa joulumerkillä ne lähettää.

En ole ikinä lähettänyt jouluhintaisella merkillä, haluan mieluummin että kortit on perillä just ennen joulua eikä toista viikkoa etukäteen.

Vierailija
49/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tuo kummilapsen huomiotta jättäminen. Mies ei hankkinut edes ristiäislahjaa aikanaan. Ja anoppi tosiaan lykkäs mulle osoitteen jos minä jotain lähettäisin syntymäpäiväksi. En ollut koko lasta edes tavannut koskaan!

Vierailija
50/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähettänyt joulukortit vain niille ihmisille, joiden kanssa ollaan tekemisissä ja omille lähimmille sukulaisilleni. Jos mies ei ole saanut lähetettyä joulukortteja omille sukulaisilleen, niin se on hänen häpeänsä. Anoppi muutamana vuotena marmatti minulle, että voisin samalla laittaa joulukortin hänen poikansa kummitädillekin, mutta mielestäni se oli kummilapsen (eli miehen) tehtävä. En halua yhtään lisästressiä, lisämaksua (omat rahat kummallakin), enkä lisätyötä itselleni. Hädintuskin selviän omista velvollisuuksistanikaan. Niitä ei kukaan ulkopuolinen lastaa minulle turhaan enää yhtään lisää painolastiksi.

Vierailija
51/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi lähetti mulle ohjeet millaisista isänpäiväkorteista miehensä eli appiukko pitää 🙄

Vierailija
52/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lähettänyt joulukortteja kuin kerran. Ensimmäisenä jouluna kun muutin pois kotoa 20 vuotta sitten. Sitten tajusin että ei mun tarvitse tehdä asioita joita en tahdo.

Sukulaisenpirut eivät vaan ole vieäläkään oppineet olemaan lähettämättä kortteja minulle.

N40

Vierailija
53/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen 40, mutta en naimisissa, asunut omillani 21 vuotta. Tietyt sukulaiset laittavat minun nimeni vanhempieni joulukorttiin, mutta naimisissa oleva siskoni saa oman kortin. Yhtä paljon olemme kyseisten sukulaisten kanssa tekemisissä.

Taidankin jättää tänä vuonna lähettämättä kortit näille idiooteille.

Samaa tekivät jotkut minun sukulaiseni ja vanhempien ystävät. Erittäin typerää toimintaa. Ihan aikuinen ihminen olen, vaikken naimisissa.

Vierailija
54/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi että se anoppi tietää kuka on syypää jos tuossa menee jotain pieleen. 

Posti hukkasi kortit, taas kerran.

Ohis

Vierailija
55/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äitini aina marttyyrinä teki kaikki jouluvalmistelut (isä haki vain kuusen), kauhea valitus ja migreeni viimeistään aattoaamuna.

En tosiaan aio sortua samaan, lahjat ja kortit hoitaa kumpikin omalle suvulleen. Ruoat kaupasta.

Vierailija
56/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eiko se nyt ole katevampaa etta yksi henkilo hoitaa ne joulukortit. Vai meinasitko etta sina lahetat omille sukulaisille ja mies omille?

Mites sun appivanhemmat vaikka, saako ne sitten kaksi korttia? Appivanhempien ja vanhempien ominaisuuksissa, seka sulta etta miehelta? 

Mites yhteiset ystavat, laitatteko aakkosten puolivalista poikki? Naapurit? Lasten hoito/opetushenkilokunta? 

Jos noin vaikeaksi menee niin kannattaa lopettaa korttien lähettäminen ihan kokonaan. Niin minäkin tein vaikka vain omiani muistin aiemmin. Liian työlästä ja rahat menee hukkaan tuossakin.

Vierailija
57/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole lähettänyt joulukortteja kuin kerran. Ensimmäisenä jouluna kun muutin pois kotoa 20 vuotta sitten. Sitten tajusin että ei mun tarvitse tehdä asioita joita en tahdo.

Sukulaisenpirut eivät vaan ole vieäläkään oppineet olemaan lähettämättä kortteja minulle.

N40

Minulle tuli viime jouluna enää kolme korttia. Tänään tuli yksi. En ole kolmeenkymmeneen vuoteen lähettänyt yhtäkään, pikku hiljaa vähentynyt vuosi vuodelta nuo minulle tulevat kortit.

N60

Vierailija
58/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menin naimisiin, anoppini sanoi, että nyt onkin sitten minun aika huolehtia miehen kummilasten lahjoista yms.!

Miksei mies itse huolehdi niistä?

Vierailija
59/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulenkierron tuula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja

Minä näen tämän liiton hajoavan. ei juuri vuoden kiertoa tule kulumaan. Ennen kuin lehdet seuraavan kerran puusta putoaa, on lähtölaskenta alkanut. Näen miehen rinnalla kauniin, hyväsydämisen ihmisen. Perheenne hajoaa, voimia vaan.

Höpö höpö. Meillä mies muistaa niiden ihmisten joulukortit joille haluaa lähettää, ja hoitaa muutenkin yhteydet sukuunsa. Avioliitto on kestänyt hienosti jo yli 25 vuotta, paljon pidempään kuin monen avuttomaksi heittäytyvän miehen. Ja minä oikeasti arvostan miestäni, kylliksi, että uskon hänen kykyynsä hoitaa kaikki asiat yhtä hyvin kuin minäkin. Siksi liittomme kestää.

Vierailija
60/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sitä ikäluokkaa jossa naiset aina hoitanut nuo. Oma äitinkin on aina kirjoittanut kaikki kortit, isäni ei ainuttakaan.

... miten paljon vähemmän olisi ollut stressiä jos joulukortit olisi olleet aina miesten muistamisten varassa! Niitä vaan ei olisi kauheesti lähetelty ja kaikilla olisi ollut paljon helpompi joulunalusaika. 

Jaa. Mun isä (syntynyt 1920-luvulla) itse kirjoitti kortit sukulaisilleen, eikä unohtanut ketään. Osoitteetkin oli vihossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi