Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten

Vierailija
11.12.2019 |

En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?

Kommentit (334)

Vierailija
21/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.

Vierailija
22/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sitä ikäluokkaa jossa naiset aina hoitanut nuo. Oma äitinkin on aina kirjoittanut kaikki kortit, isäni ei ainuttakaan.

... miten paljon vähemmän olisi ollut stressiä jos joulukortit olisi olleet aina miesten muistamisten varassa! Niitä vaan ei olisi kauheesti lähetelty ja kaikilla olisi ollut paljon helpompi joulunalusaika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kysynyt miehen tätien osoitteet ja kirjoittanut joulukortit. En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on. 

Vierailija
24/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole aika helposti ratkaistava ongelma? Sanot anopille kiitos ja että välität osoitteet miehellesi. Näin anoppikin tietää että mikäli sukulaiset eivät saa kortteja niin sinua ei tarvitse syyttää asiasta. Toisaalta myös samalla annat miehellesi mahdollisuuden lähettää kortit sukulaisilleen jos hän niin haluaa.

Vierailija
25/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anopit ei usko vaikka sanoo! Me sovittiin jo seurusteluaikana että kumpikin hoitaa oman sukunsa. Ja kerrottiin se ystävällisesti anopille. Ei uskonut. On sitä mieltä että naisten KUULUU pitää yhteyttä ja hoitaa merkkipäivät. Soitteli aina mulle (ei pojalle) ja mun oletti hoitavan kaukaisten tätien merkkipäivälahjat, kortit, lahjakeräykset jbe. Samoin oletti miehen sisko.

Kerran sitten välit meni poikki tän takia kun anoppilassa anoppi ja käly teki yhteishyökkäyksen mun kimppuun. Haukkui miten olen laiminlyönyt muistamisia ja miten en vsikuta tarpeeksi innokkaalta. Mieheltä ei tietenkään vaadittu mitään. Mun piti ostaa lahjat miehen kummilapsillekin.

Tän rähäkän jälkeen mut suljettiin ulos suvusta ja kostettiin niin että meidän lapsia ei enää appikset huomioi lainkaan. Ei käy, soittele, kysele kuulumisia.

Joissain suvuissa on todella kova paine siihen että kaikki yhteydenpito hoituu naisten kautta.

Vierailija
26/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja joo. Enkö mä saisi miehenä tohon osallistua ollenkaan, ärsyttää kun aina oletetaan että nainenhan nämä perheessä hoitaa. Tasa-arvo kaukana tästäkin maasta.  

Taitaa olla harvassa miehet ketä korttien lähettäminen kiinnostaa. Osa naisista vaivautuu touhuun velvollisuudentunnusta. Luultavasti tapa ylipäänsä hiipumassa pois.

Vierailija
27/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen kysynyt miehen tätien osoitteet ja kirjoittanut joulukortit. En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on. 

Niinpä, siinä ne menee kaikki samalla. Mutta liian helppo ratkaisu, kaikesta pitää tehdä suuri numero. Ja tietysti haukkua anoppi.

Vierailija
28/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menin naimisiin, anoppini sanoi, että nyt onkin sitten minun aika huolehtia miehen kummilasten lahjoista yms.!

No tämän minä ymmärrän.  Mies on vain aikanaan suostunut kummiksi, kun pyydettiin, mutta ei ole hajuakaan siitä, että kummilasta pitäisi muistaakin jotenkin.  Miehen äiti on tajunnut asian ja ottanut sitten toimekseen ostaa tälle kummilapselle lahjat tai ohjeistanut poikaansa.  Koska tietää, että muuten ei homma tapahdu.

Ylipäänsä sanoisin näille lasten vanhemmille, että miettikää etukäteen, ketä pyydätte kummiksi.  Ihan samoin nimittäin kävi veljeni tapauksessa, hän oli oikein otettu, kun kaveri vaimoineen pyysi häntä kummiksi.  Mutta siihen se sitten jäikin, ei minkäänlaista muistamista lasta kohtaan sen jälkeen.  Miksi pyytää kummiksi jotain 18-vuotiasta poikaa?  Jolle kaverin vauva ei ehkä ole se maailman tärkein asia kuitenkaan.  Ja kun muuttaa vielä toiselle puolelle maapalloa, niin siinä ne kummiudet sitten on.  Niin minä kuin äitinikin sitten olemme aina joskus tätä lasta "veljen nimissä" muistaneet.  Ei auttanut, vaikka pyysimme häntä edes kortin lähettämään sieltä kaukaa, juu ei muistanut.  

Luulenpa että tämän kirjoittajan anoppi on joutunut tekemään ihan samalla tavalla.  On sen verran hävennyt poikansa muistamattomuuden tai välinpitämättömyyden takia, että on sitten itse asiasta huolehtinut, tavalla tai toisella ollut taustahenkilönä vaikuttamassa, että kummilapsi ei aivan unohduksiin ole jäänyt.  Ja nyt sitten toivoo, että vaimo jo ottaisi asiasta huolehtiakseen.  Ja jos ei ota, niin sitten se aivan varmasti saa jäädä kummin omaksi häpeäksi.  Mutta yrittipähän nyt edes vaimolle sanoa.  Jos tämä on sitten samaa luokkaa miehen kanssa, niin sitten on vakka ja kansi hyvin yhteen liittyneet.

Eli ainoa ihminen, joka kummilasta tässä asiassa edes ajatteli, on tuo anoppi.

Vierailija
29/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Eiko se nyt ole katevampaa etta yksi henkilo hoitaa ne joulukortit. Vai meinasitko etta sina lahetat omille sukulaisille ja mies omille?

Mites sun appivanhemmat vaikka, saako ne sitten kaksi korttia? Appivanhempien ja vanhempien ominaisuuksissa, seka sulta etta miehelta? 

Mites yhteiset ystavat, laitatteko aakkosten puolivalista poikki? Naapurit? Lasten hoito/opetushenkilokunta? 

Joo ja joo. Enkö mä saisi miehenä tohon osallistua ollenkaan, ärsyttää kun aina oletetaan että nainenhan nämä perheessä hoitaa. Tasa-arvo kaukana tästäkin maasta.  

Enhan mina sanonut etta naisen pitaa se tehda, ehdotin vain etta yksi HENKILO tekisi ;) 

Itse en laheta nykyaan joulukortteja ollenkaan, mutta silloin kun lahetin niin kaikki osoitteet kerattiin yhteen osoitekirjaan ja mina ne kirjekuorien osoitteet yleensa kirjoitin, mies sentaan laittoi oman nimensa alle. 

Samalla tiedettiin sitten ostaa oikea maara kotimaan/ulkomaan postimerkkeja, kun kaikki kortit olivat lahdossa samaan aikaan ja yhdessa nipussa. 

Vierailija
30/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voi suhtautua neutraalisti.  On sukuja, joissa kaikki muistavat kaikkia joulukortilla.  Niin on vaan aina tehty ja oletetaan tehtävän edelleen.  Ennen joulua sitten soitellaan hädissään toinen toisilleen, että onko sulla sen ja sen osoitetta, kun minulta on ne hukkuneet johonkin tai kun ovat muuttaneet jne.

Joissakin suvuissa tämä vaan tuntuu kauhean tärkeältä asialta.

Mulla oli ystävä, joka tuli perheineen ja sukuineen lopulta minullekin niin ystäväksi, että tuntuu, kuin kuuluisin itsekin siihen sukuun.  Joulukortit sinkoilivat jokaiselle jokaiselta.  Se oli minusta vaan kivaa.

Ystäväni kuoli nuorena.  Mutta minun suhteeni hänen perheeseensä ja sukuunsa ei kuollut.  Side heihin on kummallisen vahva, joka paikkaan minut aina kutsutaan ja tuntuu kuin kuuluisikin kutsua.  Ja joulukortit lähetetään tarkalleen kaikille.  Niin se vain on.  

Kyllä se meilläkin minä olen, joka kaikkien muittenkin joulukortit huolehdin, niin oman kuin miehenikin sukuun ja ystäviin kuuluville.  Minusta se ei ole ollenkaan huono asia.  Itsekin ilahdun saamistani joulukorteista.

Ehkäpä ap:n miehen suvussa myös on tällainen tapa, että kaikkia aina muistetaan joulukortilla.  Hän ei ehkä osaa olettaakaan mitään muuta.  Mutta niin kuin mainitsin, niin miksei siihen voi suhtautua ihan neutraalisti, ottaa osoitteet vastaan ja lähettää tai olla lähettämättä.  Ei ne sukulaiset sitä valvo, onko nyt jollekin tullut kortti vai ei.  Ei kannata ottaa paineita pienestä asiasta.

Vierailija
31/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt ihan oikeasti osaatte puhua sille anopille? Sanoa, että teillä mies hoitaa omat sukulaisensa (kortit, lahjat, kummijutut ym)? Ihan turha valittaa, jos ei itse osaa asiallisesti pitää puoliaan.

Miksi anopille pitäisi sanoa mitään? Kai ap osaa muutenkin antaa listan miehelle ja mies päättää lähettääkö kortteja vai ei.

Vierailija
32/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole muutamaan vuoteen lähettänyt yhtään korttia kenellekään, eikä ole mieskään. Ja miehen mummoa se kuulemma ihmetyttää! Saa ihmetellä ihan rauhassa.

Vierailija
33/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi anopille pitäisi sanoa mitään? Kai ap osaa muutenkin antaa listan miehelle ja mies päättää lähettääkö kortteja vai ei.

No siksi että se anoppi tietää kuka on syypää jos tuossa menee jotain pieleen. 

Vierailija
34/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon voi suhtautua neutraalisti.  On sukuja, joissa kaikki muistavat kaikkia joulukortilla.  Niin on vaan aina tehty ja oletetaan tehtävän edelleen.  Ennen joulua sitten soitellaan hädissään toinen toisilleen, että onko sulla sen ja sen osoitetta, kun minulta on ne hukkuneet johonkin tai kun ovat muuttaneet jne.

Joissakin suvuissa tämä vaan tuntuu kauhean tärkeältä asialta.

Mulla oli ystävä, joka tuli perheineen ja sukuineen lopulta minullekin niin ystäväksi, että tuntuu, kuin kuuluisin itsekin siihen sukuun.  Joulukortit sinkoilivat jokaiselle jokaiselta.  Se oli minusta vaan kivaa.

Ystäväni kuoli nuorena.  Mutta minun suhteeni hänen perheeseensä ja sukuunsa ei kuollut.  Side heihin on kummallisen vahva, joka paikkaan minut aina kutsutaan ja tuntuu kuin kuuluisikin kutsua.  Ja joulukortit lähetetään tarkalleen kaikille.  Niin se vain on.  

Kyllä se meilläkin minä olen, joka kaikkien muittenkin joulukortit huolehdin, niin oman kuin miehenikin sukuun ja ystäviin kuuluville.  Minusta se ei ole ollenkaan huono asia.  Itsekin ilahdun saamistani joulukorteista.

Ehkäpä ap:n miehen suvussa myös on tällainen tapa, että kaikkia aina muistetaan joulukortilla.  Hän ei ehkä osaa olettaakaan mitään muuta.  Mutta niin kuin mainitsin, niin miksei siihen voi suhtautua ihan neutraalisti, ottaa osoitteet vastaan ja lähettää tai olla lähettämättä.  Ei ne sukulaiset sitä valvo, onko nyt jollekin tullut kortti vai ei.  Ei kannata ottaa paineita pienestä asiasta.

Jos ap:n miehen suvussa on tuollainen tapa niin luulisi ap:n miehen sen tietävän ja sitten myös hoitavan sen. Mitä se ap:lle ollenkaan kuuluu???

Vierailija
35/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettääkö joku vielä tänä päivänä kortteja.

Vierailija
36/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pari viikkoa sitten Rauhan tervehdys.

Vierailija
37/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi fiksua sanoa tyyliin "kiitos, annoin nämä mikolle". Näin samalla ilmaisee, ettei asia varsinaisesti kuulu ap:lle ja jatkossa anoppi ymmärtänee lähettää vastaavat jutut suoraan pojalleen.

Vierailija
38/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt kyllä vähän järkyttynyt näistä viesteistä.

Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on  yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.

Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?

Vierailija
39/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hyvät ihmiset moinen typerä tapa, kuluttaa luontoa ja kaikille ei tule kuin pahamieli ja kukkaro kevenee monia euroja kun postimerkit maksavat mansikoita.

Vierailija
40/334 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt kyllä vähän järkyttynyt näistä viesteistä.

Jaotteletteko te todellakin että minun sukulaiset ja sinun sukulaisesi. Minusta kun on jotenkin itsestään selvää, että kun lyödään hynttyyt yhteen ja perustetaan perhe, niin kyllä ne sukulaiset on  yhteisiä sukulaisia ja vieläpä ne lähimmät, kuten sisarukset perheineen kuuluvat lähiperheeseen.

Vai onko teillä kaikilla niin huonot välit puolison puolen sukulaisiin, ettei voi perheen puolesta edes joulukorttia laittaa?

A) todellakaan en ole mikään orja jonka kuuluu hoitaa kaikki

Ja

B) miehen olen nainut, sukuaan en

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä