Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten

Vierailija
11.12.2019 |

En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?

Kommentit (334)

Vierailija
281/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet turhaan nenässä? kirjoitti:

Tuollainen koottu osoitteisto toisen sukulaisista on ihan hyvä juttu. Mieti sitä hetkeä kun ja jos pitää heitä johonkin tapahtumiin kutsua niin yhteystiedot löytyy sinula valmiina ja jotkin välitkin ehkä. 

Ja jos et näin halua tehdä niin mikset voi olla van kohtelias anopille ja sanoa että kiitos, koitetaan tässä jossain vaiheessa jotain rustailla. 

Miehelle näppärää kun hoitaayhtwydenpidon sukuunsa

Vierailija
282/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen koottu osoitteisto toisen sukulaisista on ihan hyvä juttu. Mieti sitä hetkeä kun ja jos pitää heitä johonkin tapahtumiin kutsua niin yhteystiedot löytyy sinula valmiina ja jotkin välitkin ehkä. 

Ja jos et näin halua tehdä niin mikset voi olla van kohtelias anopille ja sanoa että kiitos, koitetaan tässä jossain vaiheessa jotain rustailla. 

Miksi yhteystiedot pitää löytyä vaimolta eikä mieheltä, jonka suvusta on kyse? Saako ap antaa oman sukunsa yhteystiedot miehelle säilytettäviksi ja kutsumiset tämän vastuulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehheh?

Vierailija
284/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä ja sano että annat ne miehellesi.

Eiköhän jokaisella ole niin paljon hommaa omastakin takaa että jokainen saa hoitaa omat sukulaissuhteensa sillä tavalla kuin parhaaksi katsoo.

Meillä ei lähetellä joulukortteja, yhdessä väsätään hampaat irvessä tervehdykset päiväkotiin.

Vierailija
285/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että ette

kuulu aviomiehenne sukuun? Kyllä kuulutte, ei siinä mielipiteet auta.

Ymmärrän että ennen kuului tosiaan sukuun, kun muutettiin sinne miehen suvun tiloille, linnaan tai torppaan. Nykyäänminusta erikoista jos nainen liittyisi miehen sukuun avioliitossa. 

Liittyy miehensä sukuun mennessään naimisiin tämän kanssa. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Ei tässä ole mitään jossittelua.

Ja mies vaimonsa sukuun. Mutta verisuvut on sitten erikseen.

Minä en luojan kiitos ole sen apinalauman kanssa sukua kuin avioliiton kautta, Toivottavasti lapset saa paremman perimän kun mun oman apinalauman veri sekottu tohon miehen puolen vereen.

Mun lapset on onneksi adoptoituja, eikä missään tekemisissä ko ääliöiden kanssa. Nimikin on miunn. Mies pääsi kaverien ja hyvän koulun turvin pois ajoissa.

Melkosen harvinainen sukunimi, Miunn.

Onko sitten näitä kirjavia tai sinisiä apinalauman jäseniä?

Vierailija
286/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eiko se nyt ole katevampaa etta yksi henkilo hoitaa ne joulukortit. Vai meinasitko etta sina lahetat omille sukulaisille ja mies omille?

Mites sun appivanhemmat vaikka, saako ne sitten kaksi korttia? Appivanhempien ja vanhempien ominaisuuksissa, seka sulta etta miehelta? 

Mites yhteiset ystavat, laitatteko aakkosten puolivalista poikki? Naapurit? Lasten hoito/opetushenkilokunta? 

Mitäs jos se mies hoitais kaikki joulukorttien lähetykset? Ois aika kätevää vaimolle ku sais vaa pyöritellä peukaloita. Mammakulta sielä puolustelemassa itku kurkussa edelleen tississä roikkuvaa keski-ikäistä poikaansa :D

Vierailija
287/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Forwardoi ne miehellesi ja lähetä anopille että "kiitos, välitin osoitteet Mikolle!"

Ja en tiedä onko nykyään enää tavallista. Minä en ole ikinä hoitanut yhteydenpitoa miehen sukuun.

En ymmärrä tätä vastakkainasettelua, tosin lieneekin vain vauvapalstailmiö. Itselläni on tapana lähetellä kortteja/muistamisia minulle tärkeille henkilöille, joita haluan ilahduttaa. Näihin tärkeisiin henkilöihin kuuluvat omieni lisäksi myös mieheni vanhemmat, sisarukset ja muut sukulaiset, joista pidän ja koen läheisiksi. Ja kun haluan heitä vaikkapa joulutervehdyksellä muistaa, miksi en lisäisi siihen myös mieheni nimeä? Mi

Ettekö te jokainen-hoitakoon-omat-sukulaisensa-ja-asiansa -ihmiset pidä puolisonne sukulaisia omaan lähipiiriinne kuuluvina ihmisinä? Ei toki jokaista pikkuserkun enon isotätiä mutta lähimpiä?

En. Miksi pitäisin? Miehen sukulaisia.

Kyllä mulle ainakin lasteni isovanhemmat ovat tosi läheisiä. Ja moni muukin mieheni suvussa.

Niin. Miehesi suku. Ei sinun.

Aivan sama! Vaikka olisivat vinkuintiaanien sukua. Heistä on tullut kuitenkin minulle läheisiä tai erittäin läheisiä. He ovat kuin ystäviä. Kai sinäkin ystäviäsi huomioit. Anopillanikin on tapana sanoa että olen hänen tyttärensä. Suhtautuminen minun on tosi lämmin, kuin tyttäreen. On sääli, jos sinä jäät ilman tälläisiä läheisiä ystäviä, sukua.

On minulla ystäviä ja sukua. Miehen suku ei  vaan ole minun sukuni.

Eikö sinun miehelläsi siis ole sidettä sukuunsa eikä sinuun?

Eikö sinulla todella ole yhtään läheistä, tai ystävää miehesi puolelta. Melko ikävää. Eivätkö he katso sinua sen arvoiseksi?

Miksi ihmeessä olisi? Miehen suku.

Ja minä olen akateemisesta suvusta, talousneuvoksen tytär. Miehen suku on sivistymättömiä juntteja Kainuusta. Ei mitään yhteustä.

No luulisi akateemisen osaavan edes kirjoittaa.

Vierailija
288/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa joulukorttien lähettäminen on liian työlästä nykynaisille, voi luoja mitä menoa.

Vierailija
289/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Forwardoi ne miehellesi ja lähetä anopille että "kiitos, välitin osoitteet Mikolle!"

Ja en tiedä onko nykyään enää tavallista. Minä en ole ikinä hoitanut yhteydenpitoa miehen sukuun.

En ymmärrä tätä vastakkainasettelua, tosin lieneekin vain vauvapalstailmiö. Itselläni on tapana lähetellä kortteja/muistamisia minulle tärkeille henkilöille, joita haluan ilahduttaa. Näihin tärkeisiin henkilöihin kuuluvat omieni lisäksi myös mieheni vanhemmat, sisarukset ja muut sukulaiset, joista pidän ja koen läheisiksi. Ja kun haluan heitä vaikkapa joulutervehdyksellä muistaa, miksi en lisäisi siihen myös mieheni nimeä? Mi

Ettekö te jokainen-hoitakoon-omat-sukulaisensa-ja-asiansa -ihmiset pidä puolisonne sukulaisia omaan lähipiiriinne kuuluvina ihmisinä? Ei toki jokaista pikkuserkun enon isotätiä mutta lähimpiä?

Kyllä mulle ainakin lasteni isovanhemmat ovat tosi läheisiä. Ja moni muukin mieheni suvussa.

Aivan sama! Vaikka olisivat vinkuintiaanien sukua. Heistä on tullut kuitenkin minulle läheisiä tai erittäin läheisiä. He ovat kuin ystäviä. Kai sinäkin ystäviäsi huomioit. Anopillanikin on tapana sanoa että olen hänen tyttärensä. Suhtautuminen minun on tosi lämmin, kuin tyttäreen. On sääli, jos sinä jäät ilman tälläisiä läheisiä ystäviä, sukua.

Eikö sinulla todella ole yhtään läheistä, tai ystävää miehesi puolelta. Melko ikävää. Eivätkö he katso sinua sen arvoiseksi?

Ja minä olen akateemisesta suvusta, talousneuvoksen tytär. Miehen suku on sivistymättömiä juntteja Kainuusta. Ei mitään yhteustä.

Juu, kamalaa. Yksi lyöntivirhe. 

Vierailija
290/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa joulukorttien lähettäminen on liian työlästä nykynaisille, voi luoja mitä menoa.

Miehille sekin on luvallista, niin laiskoja paskoja ovat.

Vierailija
291/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kamalaa. Yksi lyöntivirhe. 

Kuule taitaa olla siellä Sinun akateemisessa päässäsi se lyöntivirhe!

Vierailija
292/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä puhumattakaan...

Vierailija
293/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen tämän ongelman olevan vain perheissä, jossa nainen päättää, millaisia kortteja lähetetään, miten vietetään joulua, mitä syödään ja ketä pyydetään jouluksi kylään eli nainen on perheen "pomo", eikä asioista neuvotella tai päätetä perheessä yhdessä.

Meillä korttien kirjoittaminen ja lähettäminen on yhteinen kiva hetki, joka aloitetaan jo eka adventtina ja jouluvalot syttyvät. Ja siitä on muodostunut jo vanha perinne. Ja jos jomman kumman vanhemmat tai isovanhemmat antavat osoitelistan, niin ei se meille olisi ongelma.

Ei vaan se on ongelma perheissä joissa miehen suku kuvittelee saaneensa miniästä piian/sihteerin.

Oman havaintoni mukaan monessa perheessä nainen ihan itse haluaa ottaa piian/sihteerin roolin itselleen ja pitää siitä kiinni kynsin ja hampain kiinni ja päätösvallan itsellään.

Meillä mies ja hänen veljensä ostaa yhteisen lahjan äidilleen ja kyllä se on kälyni, joka usein haluaa laittaa näppinsä peliin ja ohjailee miestään, mikä lahja olisi sopiva lahja anopille. Minulla on kiva anoppi, enkä sotkeudu heidän juttuihin, mutta voisin kuvitella anopin antavan kälylle osoitelistan, kun siellä käly päättää mitä perheessä tehdään. Ja se ulkopuolisille on muotoutunut ihan kälyn oman käytöksen perusteella.

EI HALUA. 

Sitä roolia tungetaan hänelle. 

Meillä muuten kälyni soittaa minulle, että appi/anoppi tarvitsee lahjan. Minä maksan, ostan kortin, käly kirjoittaa nimensä korttiin ja ojentaa lahjan ja saa kiitokset. Kertaakaan ei ole tullut appivanhemmilta tullut edes kiitostekstaria. Kälyä kiitellään meille vuolaasti.

No ohhoh!  Toi on kyllä jo oma vikas, jos tuohon olet suostunut.  Miten et ole saanut suutasi auki ja sanonut, että lahja ostetaan ja maksetaan puoliksi!  Tai mikset sano, että tällä kertaa on sun vuoro hommata se lahja, minä annan sulle sitten oman osuuteni hinnasta, kun nähdään.

Se nyt on ihan sama, ketä kiitellään.  Ilmeisesti kälysi käy siellä appivanhemmillasi ojentamassa lahjan, siitä ne luulevat, että lahja on vain häneltä.  

Muuten tää ketju on mennyt jo ihan överiksi, kauheeta haloota siitä, kuka on kenenkin sukua ja kuka on verisukulainen ja kuka ei.  Ihan kuin kukaan ei saisi olla puolisonsa suvun kanssa hyvissä väleissä, heti jos joku uskaltaa jotain sellaista kirjoittaa, hänet lytätään heti maan rakoon: PUOLISOSI suku, EI sinun...?  Mitä hittoa?  Ihmiset saa kyllä olla ystäviä ja pitää hyviä välejä IHAN KENEEN TAHANSA ilman ulkopuolisten mäkättämisiä.  

Pahimpia mätkättäjiä täällä onkin ne, jotka halveksii ja haukkuu oman miehensä sukua, heille taitaa olla liian kova pala purtavaksi se, että joku päinvastoin tykkää miehensä sukulaisista.   Minulla ainakaan ei ole mitään mieheni sukulaisia vastaan, kivoja ihmisiä, ja olen iloinen, että olen saanut heihin tutustua ja vietän mielelläni aikaa heidän kanssaan.  

Joulukortit... voi jaasus, eikö tuo nyt ole ihan se ja sama, kuka ne kirjoittaa.  Meidän perheessä ne kirjoittaa vanhin tytär, koska hänellä on kaunis käsiala.  Löytäisikö joku jotain pahaa sanottavaa siitä?  

Vierailija
294/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja olisi voinut sanoa anopille että mies hoitakoot joulukortit omille sukulaisilleen, sinä hoidat omillesi.

Vierailija
295/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteystiedot pitää löytyä vaimolta eikä mieheltä, jonka suvusta on kyse? Saako ap antaa oman sukunsa yhteystiedot miehelle säilytettäviksi ja kutsumiset tämän vastuulle?

Miksi ei? Etkö sinä halua kuitenkin olla päättämässä keitä sieltä miehen suvusta perhejuhliin kutsutaan?

Vierailija
296/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.

Vierailija
297/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.

Ei muutu eikä ole

Vierailija
298/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän voit antaa ne osoitteet miehellesi, jos teillä noin nokon nuukaa tuosta hommasta on. Eh.

Vierailija
299/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista "Matti perh" -osoitteista, joista muutama sivu sitten puhuttiin. Mulla on tapana kirjoittaa pariskunnista molempien nimet ja lapsiperheistä tasa-arvoisesti "Perhe Virtanen" vastaanottajaksi. Jos perheessä on kahta sukunimeä, niin "Perhe Virtanen-Mäkelä". Korttilistalleni ei ole toistaiseksi osunut perhettä, jossa olisi enemmän kuin kaksi eri sukunimeä.

Vierailija
300/334 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu eikä ole

No sulle ei muutu ja sulle ei ole normaalia.  Muille voi muuttua ja muille voi olla normaalia.  Et voi määrätä muitten asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi