Eh. Anoppi lähettää minulle miehen sukulaisten osoitteita joulukortteja varten
En kyllä ajatellut miehen mummoille, tädeille ym. kortteja kirjoitella kun omiakin sukulaisia on riittämiin. Onko tää joku yleinenkin ajatus että vaimon kuuluu hoitaa yhteydenpito miehenkin sukulaisiin?
Kommentit (334)
Aina näissä ketjuissa on tuo, oletettavasti miesten kirjoittama kommentti "äkkiä tollaisen pikkujutun tekee". Niin, yhden niistä "pikkujuista" joka vuosi. Ja sen toisen pikkujutun, ja ne kaikki muut sata muistettavaa juttua. Miksei nämä miehet sitten tee näitä itse, jos ne ovat niin helppoja ja pieniä hommia, jotka pitäisi hoitua tosta vaan käden käänteessä. Sitten kun joku nainen näitä kaikkia ei tee tai sanoo ettei enää ole koko perheen metatyöpankki, niin jopas ärähdetään ja sitten ne hommat jää kokonaan tekemättä, koska ne onkin yllättävän raskaita.
Mun anoppi kyseli multa, että joko hänen sisaruksilleen on lähetetty joulukortit ku ei oo näkynyt. Vastasin, että en kyllä tiiä, kyseleppä pojaltasi. Mä en lähetä kortteja, annan pakettien mukana niille muutamalle, joille annan.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Kunhan taas keksittiin anoppiviha-aihe. Itselleni ei ole ikinä tullut mieleenkään, että miniäni olisi velvollinen huolehtimaan suhteista poikani sukulaisiin, enkä pysty kuvittelemaan että ikäisissäni naisissa olisi muutenkaan noin törppöjä.
Kaikkien tämän palstan miniöiden anopit ovat törppöjä , puolet ihan seinähulluja. Ehkä ovatkin, onnekseni en tunne yhtään.
Toinen saman ikäinen
Koko korttihässäkän voisi jo lopettaa. Laittakaa viestiä menee. Niin olis ennenkin tehty jos olisi ollut mahdollista.
Jännä keskustelu. Minun jouluni kohokohta on se, että saan tehdä ystäville ja sukulaisille joulukortit. Mieheltä alussa kysyin, kenelle hänen sukulaisista kortit lähetetään, nyt tiedän ja lähetän joka vuosi. Kukaan ei pakota. Varsinkin nuo iäkkäät sukulaiset ovat kiitollisia valokuvasta, jonka liitän korttiin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä keskustelu. Minun jouluni kohokohta on se, että saan tehdä ystäville ja sukulaisille joulukortit. Mieheltä alussa kysyin, kenelle hänen sukulaisista kortit lähetetään, nyt tiedän ja lähetän joka vuosi. Kukaan ei pakota. Varsinkin nuo iäkkäät sukulaiset ovat kiitollisia valokuvasta, jonka liitän korttiin.
Joo tiedätkö, kun ihmiset tykkää erilaisista jutuista. Minä inhoan kaikkea käsillä tehtävää näpertelyä. Kuulemma jotkut tykkää jopa pitsinvirkkaamisesta, minulle tuollaiset kuulostaa itse pääpirun keksinnöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.
Jaa, onko penis jotenkin käden ja kortin välissä kun ei miehiltä onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Kiitollisia valokuvasta, niinpä tietenkin. Joka vuosi, aivan niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Monelle korttiurakka on joutumista ja pakkoa. Onneksi yhä useampi uskaltaa lopettaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vee miten ristiriitaisia perustelua joillain: "pitää opettaa lapsille välittämistä ja yhteydenpitoa" mutta jollain ihme tapaa miehen ei kuitenkaan tarvitse olla esimerkkinä?
Eikö äippä voi olla esimerkkinä koskaan enää? Isäkö vaan?
No hyvä luoja, eikö ole itsestäänselvyys, että molempien kuulu olla hyvänä esimerkkinä? Mitä iloa on miesvauvasta, joka sälyttää kaiken vaimolle?
Vierailija kirjoitti:
Jopa joulukorttien lähettäminen on liian työlästä nykynaisille, voi luoja mitä menoa.
Ja nykymiehelle on liian työlästä huolehtia edes sen oman sukunsa korteista? Vai miksi sen naisen ne pitäisi huolehtia? Naiselle korttien lähettely on varmasti sitten helpompaa kuin miehille? Niiden älykkyys ei riitä, vai onko kyse näppäryyden puutteesta?
On miehen aliarvioimista se, että annetaan ymmärtää, ettei mies edes korttia saa postiin.
Kyse on halusta. Miehet ei välitä lähetellä kortteja ja harvempaa edes kiinnostaa ne kotiinkaan tulevat kortit.
Kortteja lähetelkööt se joka haluaa, eivät ne naisellekaan ole mikään kansalaisvelvollisuus. Jos kortin lähettäminen on jollekin liian työlästä, niin silloin ei lähetä. Suodaan tämä valinnanvapaus nykynaisellekin.
Vai onko se sinusta liikaa mieheltä pois? Taas on viety yksi automaatti mieheltä. Nimittäin korttiautomaatti, joka ostaa/askartelee kortit, kirjoittelee osoitteita iltakaudet, sukulaisten osoitteita kalastellen sieltä ja täältä ja ostaa postimerkin plus muistaa postittaa tiettyyn päivään mennessä.
Mieheltähän tuo kävisi käden käänteessä, mutta onko se nykymiehelle liian työlästä?
Vierailija kirjoitti:
Aina näissä ketjuissa on tuo, oletettavasti miesten kirjoittama kommentti "äkkiä tollaisen pikkujutun tekee". Niin, yhden niistä "pikkujuista" joka vuosi. Ja sen toisen pikkujutun, ja ne kaikki muut sata muistettavaa juttua. Miksei nämä miehet sitten tee näitä itse, jos ne ovat niin helppoja ja pieniä hommia, jotka pitäisi hoitua tosta vaan käden käänteessä. Sitten kun joku nainen näitä kaikkia ei tee tai sanoo ettei enää ole koko perheen metatyöpankki, niin jopas ärähdetään ja sitten ne hommat jää kokonaan tekemättä, koska ne onkin yllättävän raskaita.
Mieheni lähettää kortteja, minä en. Se on täysin turhaa touhua. En ole koskaan lähettänyt ensimmäistäkään joulukorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun lyödään hynttyyt yhteen miehen kanssa, muuttuvat sukulaiset yhteisiksi. On ihan normikäytäntö että naispuolinen lähettelee kortit myös miehen sukulaisille.
Jaa, onko penis jotenkin käden ja kortin välissä kun ei miehiltä onnistu?
Voi kuinka nokkelaa ja omaperäistä.
Tämä on todella naurettava ketju, mitään kortteja ei ole pakko lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Jopa joulukorttien lähettäminen on liian työlästä nykynaisille, voi luoja mitä menoa.
No onpas nyt ihan jumalatonta menoa!
Minä olen jo kuusikymppinen ja minustakin se on työlästä hommaa. En ole enää vuosiin huolehtinut miehen sukulaisten korteista. Jos ei miestäkään kiinnosta, niin miksi minua pitäisi?
Mitä tuohon tulee, että miniän pitäisi muistaa miehenpuolen suvun kortit, niin urakka on aikamoinen. miehen sukuunhan kuuluu sekä miehen isänpuolen, että äidinpuolen sukulaiset. Ja jos vielä serkut perheineen kuuluvat listalle, on lista loputon.
Eiköhän lienee parasta, että jokainen lähettää ne kortit, jotka itse näkee mielekkääksi.
Nykyään kyllä luulisi, että viesti ajaa saman asian. Kortit voisivat jäädä historiaan.
Ainakaan ketään ei saa pakottaa niitä lähettelemään.
Olen aina luulut että korttien lähettäminen on perhejuttu eikä siinä sitten tehdä enää eroa sinun ja minun sukulaisten välille.
Luulin ensilukemalta että ap:n tapaksessa kyse on avoparista mutta ei, varsinkin jos olette hääjuhlat järkänneet ja saaneet kai lahjojakin niin teitkö myös silloin pesäjaon sen mukaan että tämä tuli minun sukulaiselta eli on minun ja tämä sinun on sitten sinun? Jotenkin vaikuttaa provolle tämä kirjoitus kun tarkemmin miettii....
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luulut että korttien lähettäminen on perhejuttu eikä siinä sitten tehdä enää eroa sinun ja minun sukulaisten välille.
Luulin ensilukemalta että ap:n tapaksessa kyse on avoparista mutta ei, varsinkin jos olette hääjuhlat järkänneet ja saaneet kai lahjojakin niin teitkö myös silloin pesäjaon sen mukaan että tämä tuli minun sukulaiselta eli on minun ja tämä sinun on sitten sinun? Jotenkin vaikuttaa provolle tämä kirjoitus kun tarkemmin miettii....
Niin, on se perhejuttu. Ei se tarkoita että vaimo aamenen jälkeen muuttuu orjaksi.
Edelleen miehellä on oma sukunsa, vaimolla omansa ja kummankin soisi hoitavan omansa.
Jos lahjassa on molempien nimet, se on tietenkin molemmille.
Ohoh kommenttini jäi "julkaistaan hyväksynnän jälkeen"- eikä ole ainakaan vielä julkaistu. Onpas outoa, että muutamat ihan neutraalit avainsanat ilmeisesti triggeröivät automaattisen sensuurin. Aika pelottavaa itseasiassa.
Mutta joo, olin kirjoittamassa että itse olisin tuossa ap:n tilanteessa varsin onnellinen. Minulla kun on taas päinvastainen ongelma, eli mieheni ei-suomalaistaustainen anoppi ei hyväksy minua ja suhdettamme ja yrittää kaiken tavoin heittää kapuloita rattaisiin. Mieheni on ihan Suomessa syntynyt, mutta koska vanhempiensa k-u-l-t-t-u-u-r-i ja u-s-k-o-n-t-o on mikä on, joutuu hän tasapainottelemaan minun ja sukulaistensa välillä.
Eli koita ap ajatella niin, että vaikka anopin toiminta tuntuu ärsyttävältä, hän kuitenkin pitää sinua perheenjäsenenä, ei samanlaisena vastenmielisenä tapauksena kuin oma anoppini pitää minua. Ehkä voisit tehdä niin, että kiität anoppia yhteystiedoista ja sanot hänelle, että "me Pekan kanssa voidaan yhdessä laittaa nämä, kun itse olen vähän huono laittamaan kortteja". Ja sitten miehen kanssa vaan korttitalkoot pystyyn, otatte vaikka vähän glögiä tai viiniä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi taitaa osallistua korttien lähettämiseen ottamalla kuvan ja hankkimalla siitä tarpeeksi monta kopiota, joten teillä osallistuu kumpikin.
Me asuttiin miehen kanssa 11 vuotta yhdessä ennen häitä. Sitä ennen seurusteltiin kaksi vuotta.
Häiden jälkeen anoppi latasi jäätävän arkiston osoitteita ja merkkipäiviä joit minun kuulemma piti alkaa hoitaa kun muka kuulun sukuun.
Koko sinä liki 15 vuotena mies ei ollut lähettänyt kortin korttia.
Nyt siitä yhtäkkiä tuli elämää suurempi projekti. 90 prossaa sukulaisista oli sellaisia etten ollut ikinä edes tavannut
Itse sinä väitit että oldi yleinen käytäntö. Ei ole.
Ja miehen suku on miehen suku. Aina.