Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuu-keräys. Pienituloisten perheiden lasten toiveena 1000 e lahjoja

Vierailija
11.12.2019 |

Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka antaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b388b9b4-0117-4995-97e0-eadfaa56dd7b

Kommentit (271)

Vierailija
141/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi omillekaan lapsille tonnin Gucci-reppua, vaikka perheemme vuositulot ovat n. 150 000 euroa. 

Onko kotinne minimalistinen?

Lasta odottaa joululoma karibian risteilyllä ja sit disneyland?

Köyhän AINOA ilo on teevee ja tavara.

Tämä on siis näköjään selitys sille, miksi wt-perheissä tv on 75'' ja roinaa on niin paljon, että ulko-ovi ei mahdu kunnolla aukeamaan.

Muita iloja ovat näköjään tupakka, päihteet, suttuiset tatuoinnit, shokkivärjätyt hiukset, kova ääni ja jatkuvasti raikuva rapmusiikki.

Vierailija
142/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta omalle lapsellekkaan mitään kallista. On vielä niin pieni ettei ymmärrä. Molemmat ostettiin miehen kanssa 10-20e lahjat mitä voi yrittää rapistella auki.

Kun on isompi niin ei tod. Mitään tonnin reppuja. Ulkomailta voidaan ostaa feikki reppu 20e hintaan. Jos haluaa tonnin aitoja reppuja niin niihin pitää kyllä lapsella itse säästää/mennä kesätöihin. Yritän ehkä myös selittää mitä muuta hyödyllisempää sillä tonnilla voi tehdä.

Ja meidän tulot on yli 500 000e/vuosi yhteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vime vuonna Mll:kerhossa jaettiin noita ”ylijääneitä” lahjoja.. ei kuulema kelvanneet kellekkään ja itsekkin mietin viitinkö ottaa kun meillä mies kuitenkin töissä(itse kotona lasten kanssa), mutta sanoivat et ota nyt vaan jos kelpaa😊 Oli pojalle Starwars ukkeli, tytölle Tähkäpää barbie ja vauvalle Fisher pricen soiva puhelin, minusta todella kivat lahjat ja lapset tykkäsi kovasti..ihmettelen vaan mitä paketeissa pitää olla kun ton kaltaiset lelut ei oo kelvanneet..

Onpa masentavaa jos lahjat eivät kelpaa. Ajattelin tänä vuonna vihdoin osallistua joululahjakeräykseen mutta enpä taidakaan jos kolmenkympin lahja ei riitä ja pitää olla satasten älypuhelimia ym. :/ En laita läheistenikään lahjoihin muutamaa kymppiä enempää vaikka olen keskituloinen, joten olisi absurdia lahjoittaa jollekin tuntemattomalle muutaman satasen älypuhelin. Huoh!

Vierailija
144/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kaksi toivottua lahjaa nuorille tytöille arvoiltaan 50€ per paketti, kumpaakaan ei voi muuttaa rahaksi ihan helpolla. Paikallisesta keräyksestä kuullut, että kaikki menee tarvitseville. Tunnenkin pari (nykyään aikuista) tyttöä, jotka tuolta nuorena sai joululahjat ja ovat järjestölle kiitollisia. Ihan lapset mielessä noita hankittiin, ei se heidän vika ole, että vanhemmat ei osaa huolehtia taloudestaan.

Surullista luettavaa osa näistä kommenteista.

Vierailija
145/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyväntekeväisyyden pitäisi perustua välittömälle tarpeelle eikä villeimmille unelmille. Ökylahjojen pyytäminen on vähän sama kuin aloittaisi treenaamisen nollasta ja pitäisi ensimmäisenä realistisena etappina jo sitä upean timmiä kroppaa, mielellään jo ensi kuussa. Ei ole kenellekään hyväksi saada jotain upeaa täysin ilman vaivannäköä. Ymmärrän, että moni mielellään ilahduttaa ihmisiä, joilta puuttuu jotain, mutta ihmisten auttaminen on itse asiassa tosi vaikeaa, jos mieltää sen asioiden jakelemisena (on se usein vaikeaa muutenkin). Asioiden antaminen ilmaiseksi jollekulle ei pitkällä tähtäimellä tee hyvää autettavalle.

Miksi joulupukki vihaa köyhiä lapsia?

Köyhien vanhempien tehtävä on opettaa, että materia ei tee onnelliseksi, ja että vähempikin riittää, ja että kohtuus on hyvä hyve, omissa pyynnöissäkin.

Eikä tietenkään vain köyhien, vaan ihan kaikkien! Tietty vaikeaa opettaa, jos on itse rikas ja tavara ja raha on se elämän paras sisältö :( No, näissä perheissä voidaan sitten muuten huonosti.

Vierailija
146/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä pyytänyt noin kalliita toiveita enkä edes Joulupuulta. Hope on yllättänyt positiivisesti.

Vierailija
147/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka näihin lahjoittaa voisi mennä vapaaehtoiseksi mukaan näihin keräyksiin. Näkisivät kuinka paljon lahjoja jää jakamatta kun ne ei kenellekään kelpaa

Lyön pääni vetoa että ottaja löytyy minuutin sisällä jos julkisesti ilmoittelee. Mutta jos pienessä päässään tuskailee yksinään että eipä kellekään kelpaa niin voisi sinne peiliin vilkaista miksi ei kelpaa. Monikin on just näitä huokailijoita että kun yhdelle on tarjottu sivulauseessa niin kommentit sen jälkeen tasoa "kenellekään ei kelpaa".

Vierailija
148/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että kaikki pyytävät mahdottomia. Mä jopa nielen jotenkin aina ylpeyteni, myyn vaikka kirpparilla ja toivon realistisia lahjoja.

En ole koskaan osallistunut Joulupuu keräykseen vaan Hopen.

Vierailija
149/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi pystyy osallistumaan niin, että saa itse päättää, mitä ostaa. Lapussa luki vain esim. "poika 15v" tai "tyttö 10v".

Ostettiin kolme lahjaa, n. 30-40€ arvoiset, minusta oikein kivat ja toivon että ilahduttaa, omat lapset ainakin sanoivat että ilahtuisivat jos saisivat =)

Vierailija
150/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sitä miettineet, että ehkä keräyksen järjestäjät masinoivat tietoisesti nämä kärjistetyt lahjatoiveet medialle ?

Mitä enemmän paheksuntaa ja kummeksuntaa, sitä enemmän julkisuutta ja somelevikkiä, sitä enemmän myös niitä ”normaaleja” lahjoittajia.

All publicity is Good publicity.

Jos kaikki lahjatoiveet olisi ”Pekka 5v toivoo villalapasia, tai jos edes toiseen käteen saisi..”-tyylistä, niin saldo jäisi varmasti vähemmäksi kuin ilman julkisuutta.

Vierailija
151/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pukki vihaa köyhiä lapsia?

Vierailija
152/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin omille kolmelle lapsilleni kolme lahjaa per nenä. Toivottuja, ja tänä vuonna kalliimpia kuin milloinkaan aikaisemmin. Pitkin vuotta emme ostele heille mitä sattuvat haluamaan, vaan joko säästävät viikkorahoista tai odottavat joulua ja synttäreitä. Joskus hellyn, esimerkiksi kirpparilla ostamaan jotakin pientä, mutta painotan sitten että jostain täytyy myös luopua.

Ja yhtään provoamatta: ostin eilen myös Thaimaanmatkan koko perheelle maaliskuulle. Kerron asiasta lapsille vasta aattona, olkoon se yksi lahja myös.

Joulupuu- ym. keräyksiin en ole osallistunut aikoihin. Yhtä perhettä autoin viime vuonna, tänä vuonna en tee sitäkään. Syy? Totaalinen kyllästyminen sekä jouluun että tähän yhteiskuntaan. Katsotaan ensi vuonna taas sitten.

Vierailija
153/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahti.mekkojen ja etelän ihmeiden toiveita yli 70%:sti.

Vierailija
154/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhtään provoamatta: ostin eilen myös Thaimaanmatkan koko perheelle maaliskuulle. Kerron asiasta lapsille vasta aattona, olkoon se yksi lahja myös.

Vierailija
155/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta yhtään tätä ketjua sen enempää ja nähtyäni vain Iltalehden otsikon aiheesta - jos luokkakavereilla on Guccin reppuja ja iPhoneja, niin totta kai köyhemmätkin niitä toivovat! Lapsukaiset kun eivät koskaan haluaisi erottua joukosta (outoa kyllä, minä halusin, mutta minä olinkin kaikin puolin erilainen nuori), ja kuulemma haukkuja ja kiusaamista tulee, jos luokassa on yksikin muksu, jolla on viiden vuoden vanha Samsung tai muovinen reppu. Eli rikkaat vanhemmat voisivat katsoa peiliin ja lakata ihmettelemästä näitä köyhempien lasten toiveita.

Toivoa aina saa, eri asia on, mitä sitten käytännössä saa. Rikkaiden kakarat saavat gucceja ja pucceja ja kiusaavat sitten köyhempiään sillä. Näin on aina ollut, näin on aina oleva.

Vierailija
156/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta omalle lapsellekkaan mitään kallista. On vielä niin pieni ettei ymmärrä. Molemmat ostettiin miehen kanssa 10-20e lahjat mitä voi yrittää rapistella auki.

Kun on isompi niin ei tod. Mitään tonnin reppuja. Ulkomailta voidaan ostaa feikki reppu 20e hintaan. Jos haluaa tonnin aitoja reppuja niin niihin pitää kyllä lapsella itse säästää/mennä kesätöihin. Yritän ehkä myös selittää mitä muuta hyödyllisempää sillä tonnilla voi tehdä.

Autatko lasta kesätyöpaikan etsinnässä?

Vierailija
157/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUHTEET kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autatko lasta kesätyöpaikan etsinnässä?

Vanhempien firmaan menee auttelemaan.

mainitsinko jo että: meidän tulot on yli 500 000e/vuosi yhteensä.

Vierailija
158/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahti.mekkojen ja etelän ihmeiden toiveita yli 70%:sti.

Tämä. 

Itse asiassa tiedän näitä ensiksi mainitun ryhmän jäseniä, jotka ovat innostuneet poikkeuksellisen kovasti Joulupuu-keräyksestä.

Vierailija
159/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta yhtään tätä ketjua sen enempää ja nähtyäni vain Iltalehden otsikon aiheesta - jos luokkakavereilla on Guccin reppuja ja iPhoneja, niin totta kai köyhemmätkin niitä toivovat! Lapsukaiset kun eivät koskaan haluaisi erottua joukosta (outoa kyllä, minä halusin, mutta minä olinkin kaikin puolin erilainen nuori), ja kuulemma haukkuja ja kiusaamista tulee, jos luokassa on yksikin muksu, jolla on viiden vuoden vanha Samsung tai muovinen reppu. Eli rikkaat vanhemmat voisivat katsoa peiliin ja lakata ihmettelemästä näitä köyhempien lasten toiveita.

Toivoa aina saa, eri asia on, mitä sitten käytännössä saa. Rikkaiden kakarat saavat gucceja ja pucceja ja kiusaavat sitten köyhempiään sillä. Näin on aina ollut, näin on aina oleva.

Miksi ne murkut eivät mene kesätöihin???

Kerjäävät vain tavaraa joulun varjolla?

mainitsinko että :tienaamme 500000 vuodessa

Vierailija
160/271 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kaksi toivottua lahjaa nuorille tytöille arvoiltaan 50€ per paketti, kumpaakaan ei voi muuttaa rahaksi ihan helpolla. Paikallisesta keräyksestä kuullut, että kaikki menee tarvitseville. Tunnenkin pari (nykyään aikuista) tyttöä, jotka tuolta nuorena sai joululahjat ja ovat järjestölle kiitollisia. Ihan lapset mielessä noita hankittiin, ei se heidän vika ole, että vanhemmat ei osaa huolehtia taloudestaan.

Surullista luettavaa osa näistä kommenteista.

Kait ostit kirjoja?

Lukeminen kehittää ja kirjoista ei käytettynä makseta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän