Te joilla perheessä vain yksi auto, maksatteko naiset auton kuluja?
Vai siis maksaako mies kaikki autoon liittyvät maksut?
Kommentit (49)
Auto on minun eikä ole miestä, joten minä maksan kaikki.
Minun naine ei saa aja tai liikku yksi voi tulla huono mainetta se eei käy.
Auto on miehen nimissä ja hän tienaa n. 2x sen mitä minä, joten hän maksaa huollot ja vakuutukset yms. kulut. Polttoaine, pesut, pienet korjaukset ja varaosat ym. maksetaan suunnilleen puoliksi.
Kyllä mä bensaa tarvittaessa ostan muuten kulut pääosin maksaa puoliso yhteisistä rahoista toki. Tilanne ei mitenkään ole muuttunut nyt kun autoja on kaksi.
Mies hoitaa auton kulut kokonaan. Joskus tankkaan. Miten niin?
Eikö olekin ikävää, aloittajauli, että naiset maksavat suuren osan autoon liittyvistä kustannuksista? Yleensä naiset maksavat valtaosan perheen ruoasta ja lähes kaikki lasten kulut.
Miehen tuplapalkasta jää enemmän viihde-elektroniikkaan ja miehen matkoihin kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan talon kaikki juoksevat kulut ja vakuutukset. Mies hoitaa auton kulut. Miksi siis osallistuisin vielä auton kuluihin?
Ei sitä kysytty.
Minä maksan kaikki yhteisen automme kulut, koska käytän sitä huomattavasti enemmän kuin mieheni (jonka mielestä autoa ei edes tarvita - minä käytän sitä lähinnä voidakseni käydä töissä).
Meillä on yhteinen talous, joten ei ole oikeastaan merkitystä kumman tililtä rahat menee. Mutta auto on mun vastuulla.
Kyllä. Lisäksi maksoin puolet auton hankintahinnasta.
Maksetaan lähes kaikki auton kulut yhteiseltä tililtä, jolle molemmat laittaa säännöllisesti saman summan. Palkat tulee omille tileille - jos esim. toinen kuolee, on hyvä olla myös oma tili ettei joudu vaikeuksiin.
Mies tankkaa ja maksaa vakuutukset ja minä ajelen 😄 meillä toki yhteiset rahat mutta mies hoitaa taloudellista puolta. Korjaushommat hoitaa isäni.
Meillä on omat autot ja kumpikin maksaa omansa.
Palkat, vuokrat, osingot, veronpalautukset jne tulee yhteiselle tilille, siitä maksetaan kaikki kuten auton rahoitus- ja käyttökulutkin.Helppoa!
Yhdessä asuessa jaoimme kulut suunnilleen puoliksi, jolloin ei ollut väliä minkä kuluerän kumpikin kustansi kun kuukaudessa kului suht sama summa euroja.
En maksa mitään autoon liittyvää. Miehen auto ja mies sillä ajaa. En odota saavani autokuljetusta, mihinlään, vaan kuljen julkisilla, jollei mies itse ehdota kyytiä kauppaan/töihin/muualle. Minulla ei ole edes ajokorttia, joten en aja autoa.
Eli en todellakaan osallistu auton kuluihin, mies hoitakoon autoasiat omasta palkastaan. Varsinkin, kun ei autoa ei tarvita. Jos hankin ajokortin ja oman auton joskus, maksan sen kulut itse.
Meillä on yhteiset rahat, koska olemme perhe ja yhteistalous. Auto on kai teknisesti miehen nimissä, koska kävi sen ostamassa. Edellinen auto taisi olla minun nimissäni, kun oltiin yhdessä autokaupassa. Ei mitään merkitystä sillä, kenen nimissä se yksi perheen yhteinen auto on.
Kaikki tulot menevät yhteiselle tilille, palkat ja lapsilisät, veronpalautukset ja bonukset. Sieltä maksetaan yhteiset menot, omat kampaajat, omat kalsarit ja perheen ruoka. En ole koskaan ymmärtänyt näitä sun rahat - mun rahat -"perheitä".
Auton kulut, lukuun ottamatta bensoja, maksetaan yhteiseltä taloustililtä, jonne molemmat siirtää joka kuukausi saman verran rahaa. Maksoimme myös auton (uutena ostettu) hankintahinnan tasan puoliksi. Tankkaukset hoitaa se joka autoa kulloinkin käyttää. Mies kulkee autolla päivittäin töissä ja minä käytän sitä harrastuksiin kulkemiseen.
Mies maksaa kaiken, myös autoihin liittyvät
Maksan talon kaikki juoksevat kulut ja vakuutukset. Mies hoitaa auton kulut. Miksi siis osallistuisin vielä auton kuluihin?